Annons:
Etiketterplanetergalaxersolsystem
Läst 1312 ggr
Evisen
1/14/13, 8:54 PM

Stjärnhimmel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

För två tre veckor sedan så stod jag och höll på med ett fönster på kvällen och när jag kikade uppåt så upptäckte jag att det var otroligt stjärnklart. Tyckte att stjärnorna rörde sig väldigt konstigt och snabbt.  Beslöt mig då för ta några bilder. Min kamera är inte den allra bästa och kallt ute, så bilderna blev lite skakiga.

På denna bild gjorde jag ett montage för de förstorades upp rätt mycket för jag skulle kunna se hur de blev. Det som jag reagerade på när jag såg bilderna var att stjärnan i mitten och de två på vänster sidas nederkant är rätt skarpa i konturerna och de är tagna i samma veva med de som ser ut som "krusiduller".

Tror visserligen personligen att det "bara" är stjärnor, fast jag hade hoppats på fota något mer roligareFlört.

Vad tror ni? Ville även bara visa en rolig bild.

Med vänlig hälsning/Eva

Annons:
Cristine
1/14/13, 10:14 PM
#1

Vilka intressanta bilder Eva!

Du skriver:Tyckte att stjärnorna rörde sig väldigt konstigt och snabbt.

Tyckte du det, så var de så, man ska tro på vad man ser.

Det är mänskligt att vara skeptisk när man ser något ovanligt men det är dessa ögonblick som gäller.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
1/15/13, 8:46 AM
#2

Det var väldigt intressanta bilder Evisen!

Tusen Tack för att du lägger in dom här så vi får se!

Måste säga att jag är imponerad över er som lägger in era foton och filmer. Ska jag själv t.ex. fota fullmånen, syns den knappt…Skäms

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[kajmal@]
1/15/13, 8:28 PM
#3

de krokiga spåren, kan vara ett ufo!

Evisen
1/16/13, 6:03 PM
#4

#1 Tack för de vänliga orden :). Inte skeptiskt, men har sett hur det rörde sig som det gjorde den kvällen. Inte van att det är så stjärnklart i denna förort. #2 Tack för de uppmuntrande orden :). Funderade en och två ggr innan jag slängde upp bilderna och det p ga kvaliten på dem*s*. #3 Just det jag hade hoppats på fånga denna gång jag hade en kamera till hands. Det som fångade mitt intresse den där kvälle, var ngt som såg ut som ett kretskort typ grafikkort till en dator(den liknelsen för jag inte hade glasögonen på mig). Tack även till dig för ditt svar :).

Magi-cat
1/16/13, 8:41 PM
#5

#0 vad vacker den lila stjärnan i mitten är!

Har du stativ när du fotar? Det är omöjligt att hålla kameran stilla, tycker jag…

Har försökt att ta så vackra fullmånebilder….dvs fullmånen var vacker…men bilderna….månkorvar……Tungan ute


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Evisen
1/17/13, 6:53 PM
#6

#5 Tack :)

Nej, jag hade inget stativ när jag fotade detta. Fick höra av en chattvän, att jag borde införskaffa ett sådant så jag inte tog så skakiga bilder*s*.

Du får skaffa ett stativ du med. Men sen skulle det vara intressant och se hur en månkorv såg utFlört*skojar glatt*.

Annons:
Magi-cat
1/17/13, 7:10 PM
#7

#6 Jo jag ska skaffa stativ. Ett teleskop med så småningom!

Har nog slängt månkorvarna!Skrattande


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Evisen
1/17/13, 7:21 PM
#8

#7 Äsch då, och jag som hade sett fram emot och se månkorvarna*s*.

Jag avvaktar lite med stativ och tar risken med skakiga bilder då chansen till molnfritt här på vintern är nästan lika med noll.

Upp till toppen
Annons: