Övrigt

Julen =Saturnalia

2012-12-28 11:34 #0 av: stillness

Jul även kallad YULE efter den nordiska högtiden som har med anknytning till Oden där man hämtade stora trästockar ur skogen och satte eld och offrade människor,djur till Gudarna (reptilerna?)

Julen hette innan i Rom för Saturnalia .

Tomten med skägg kommer bla ifrån Oden samt andra kulturer bla i alperna heter tomten KRAMPUS och är ett människogetabock som ger presenter tillde snälla barnen och tar de stygga med sig i en korg på ryggen till sin grotta.

där har vi getabocken Igen symbolism (baphomet) ?

Julgranen är Obelisk symbolism en fertilitetsymbol.

Se video nedan och skriv av era tankar kring detta :)

Anmäl
2012-12-29 13:18 #1 av: stass

Det mesta är ganska riktigt, men Oden var INTE en solgud och har faktiskt aldrig varit, himmelsgud ja, men inte sol.

En människogetabock har funnits i sverige med, julklapp=hov klapp på dörren.

Jag tycker det är riktigt roligt att luska i traditioner och religioner oftast blir man förvånad över sin egen okunskap, jag har ju i många är desförrinan trott att det faktiskt var jesus födelse som var ursprunget till julen och anledningen. Där ser man vilken selekterad och partisk utbildning man egentligen får i skolan!

Anmäl
2013-01-09 13:35 #2 av: stillness

Jag har för mig Oden är liksom olika namn på alla dessa babyloniska gudar som man dyrkade förr och som krävde blodsoffer.

Oden

Zeus

Ra

Baal

satan

Anmäl
2013-01-09 13:59 #3 av: stass

Jag vet vad du syftar du, det är väl teorin om att samma gdomlighete har gått under olika namn genom tider och kulturer.

Men jag är tveksam till den. Att Oden var en del av inspirationen till him håle, djävulen och satan - absolut och epeciellt i scandinavien. Han var ju tillbedd då kyrkan anlände och missionerade i länderna. Och kyrkan är inte så pigg på att sammexistera med andra religioner. Deras synsätt är att andra gudomligheter än Jahve är djävlar och demoner. Om det per automatik gör dessa gudomligheter demoniska är ju tveksamt och beror på vart ens egna tro ligger.

Sen har trixters (lurifaxer, väsen/gudomar som leder en i fördärv med flit) alltid funnit i alla religioner - men det är sällan de har fått en sådan upphöjd plats så som satan i kristendomen, utan man har sett dom som falska men ganska obetydliga i jämförelse med de andra gudomarna.

Anmäl
2013-01-09 14:06 #4 av: stillness

David Icke pratar väldigt tydligt om att alla gudarna är av Reptilerna =Demonerna som eliten av frimurarna =Illuminati dyrkar i sina hemliga Loger via blodsoffer där guden Jahve är en falsk gud=satan som spelade människan ett spel att han var den riktiga guden skaparen av allt.

Lord Archons

the fallen ones

Jinns

Demons

Baal

Satan

olika namn etc.

Anmäl
2013-01-09 14:13 #5 av: stass

Aha =) Jag har faktiskt lyssnat på den, men jag kan inte köpa den, tyvärr.

Illuminati, golden dawn är cermoniell magi och ligger långt bort från min kunskap, jag kan tyvärr inte bemöta dig grundligt i det.

"To tell a witch that she worships satan is like telling her she is going to mordor when she dies"

Anmäl
2013-01-09 14:41 #6 av: stillness

Okej jag förstår :)

Illuminati håller på med blodsoffer sataniska Ritualer till deras demon gudar i hemliga sällskap usch usch så sjukt alltså

Förstår inte hur man kan vara så ond och offra oskulder=barn alltså?

Dessa demoner =reptiler drar i sig livsenergin ifrån dessa oskulder

Food for the gods så att säga.

De gör deetta med bland annat igenom våldtäkts ritualer på altare med Negativt pentagram och frambringer (energi fält öppnas till annan dimension) så att en demon kan uppenbarar och ta energin ifrån offret.

vissa människor dricker offretsblod då offret blivit så rädd i xtrem rädsla utsöndras ett ämne i kroppen andrenalin? som dessa människor där dricker och blir höga på samt beroende där av Vampyr legenden.

Video:david icke om satanic Rituals

Anmäl
2013-01-09 15:20 #7 av: stass

Att det har funnits (och kanske finns..? jag vet inte) dödskulter som inriktar sig på verkliga offer är väl vida känt. De kändaste av dom är ju Mayakulturen - som ironisk nog är väldigt populära idag, massgravar till trots.

Mer intressant vore egentligen att sätta sig in i cermoniell magi, ordentligt före man börjar svälja andras uppfattning om det. Det är inte direkt brist på litteratur om det. Och efter det bestämma sig om vad man egentligen tycker och tror.

Anmäl
2013-01-10 09:05 #8 av: stillness

Maya kulturen offrade till deras Orm/drak gudar bla Kukulkan som David Icke pratar om, Nagash hette de bla i Asien kärt barn har många namn.

Orm dyrkan är bla en av världens äldsta religioner Ormen/drak symboliken finns över hela världen och i den gammla världen offrade man Människor/oskulder till dessa drak gudar/reptiler.

Detta gör 33:E gradens frimurare i deras sataniska loger i hemlighet än idag, offrandet har inte försvunnit som vi trott, det är bara dolt.

Att offra oskyldiga människor/barn är verkligen på alla sätt sinnessjukt inget annat är ren ondska.

Anmäl
2013-01-10 11:00 #9 av: stass

Självklart är det fel att skada andra. Det är ändå konstigt att ett hemligt sällskap har fått en sådan konspiratorisk uppmärksamhet när det i verkligheten finns så mycket värre fall än "de dolda" någon försöker upplysa andra om och antagligen tjänar storkovan på.

Vem tjänar egentligen pengar på det?

Anmäl
2013-01-10 11:25 #10 av: stass

Stillness - jag tror jag kan diskutera här i all eveghet utan att komma fram till någonting. Det beror nog mest på att diskutera tro ofta blir så, speciellt när man är oense. Vi kan väl bara lämna det därhän med en trevlig ton - så ses vi i fler diskussioner framöver :-)

Anmäl
2013-01-11 17:33 #11 av: Gahella

Vad jag saknar hos Icke är att han inte ser längre än till det 3 D. För dessa symboler är ju frän källan och betyder så mycket mer än att det finns draconer här på jorden. Orm handlar ju även om växande och helande så det är liksom större än så.

Det sägs även att reptilfolket fanns här före oss, och det kan ju vara kul att fundera lite på :)

Och på andra håll sägs det att alla reptil-och ödlefolk inte är negativa utan en större procent är *goda*. Jag har haft en *dröm* om stora kosmiska ormar och de var defenetivt inte onda.

Anmäl
2013-01-11 17:38 #12 av: stillness

Ja det är mycket vi inte vet, och David Icke som har själv har sagt har inte alla svaren han är en sökare som alla andra men som har stark andligvägledning law off attraction? då han vaknade upp 1990

han säger med att alla reptiler inte är av ondska det finns goda med

men de som eliten dyrkar och arbetar för är ju riktigt onda disconnectade ifrån Kärleken

:)

så det finns goda krafter med på jorden och vi är del av detta att kunna göra ett val det ljusa och avslöja det mörka.

Anmäl
2013-01-11 17:50 #13 av: Gahella

Ja det är så lite vi vet och det är svårt att omfamna helheten i detta gigantiska intelligenta skapelseverk

Han tog väl ayahuasca har jag för mig.

Och även om man kan komma långt så kommer du inte längre än vad du kan förstå med ditt eget medvetande. Och jag tror att shamaner som fått lära sig detta under lång tid har större förmåga, mer kunskap och mindre rädsla då de gör dessa resor och kan därmed förstå större sammanhang än om jag skulle göra denna resa t.ex

Och hur som helst så tar den bara oss till de astrala världarna och där finns även duliteter och illusioner kvar, och det kan ju vara bra att inse om man funderar på att ta sig en inre tripp :))

Anmäl
2013-01-11 17:54 #14 av: stillness

nyckeln är att vara öppensinnad och inte låsa sig.

Ja det e ju en shamanmedicin så att säga som vidgar medvetandet.

känner inget behov av det för min del utan jag tycker man lär sig mycket av att ombservera världen samt ta in ifrån olika källor fakta information och bilda sin egen uppfattning.

Men det är så ju mer mörker man ser desto mer ljus kan man se och världen är väldigt upp o ner i mina ögon :)

Anmäl
2013-01-11 17:56 #15 av: Gahella

Ja den är helt upp och ner, och vi gör vad vi kan för att vända den rätt igen :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.