Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 1521 ggr
Coturnix
2012-12-19 23:25

Jordlik planet hittad!

http://www.theage.com.au/technology/sci-tech/scientists-find-five-new-planets-20121219-2bmwp.html

"Astronomer tror sig ha hittat en ny jordlik planet ”bara” 12 ljusårs bort.

Om liv skulle finnas på planeten har det haft dubbelt så lång tid på sig att utvecklas som här på jorden."

_http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15956847.ab
_

Annons:
Marr
2012-12-20 05:48
#1

Ja nu börjar jordlika planeter poppa upp som svampar ur jorden…

Börjar dom sakta vänja oss vid att det finns liv på andra planeter? Tänk att det har vi ju vetat hela tiden…Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-12-20 09:06
#2

Det  är otroligt så mycket nytt som poppar upp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
2012-12-20 22:17
#3

#1 Jag tror också som du Marr - att de sakta men säkert börjar vänja oss vid tanken på liv på olika platser ute i universum. Obestämd

Det kanske är bra att ta det pö om pö - eftersom folk skulle kunna bli rädda och chockade annars om man fick reda på allt på en gång!

Samtidigt så kan man registrera eventuella reaktioner..

Gahella
2012-12-22 10:32
#4

Det är lite kul apropå olika verkligheter som kan kännas ganska scizofrent. Häromdagen var det en s.k expert som uttalade sig på Tv om mayakalenderna, Nibiru eller om andra himlakropp som ev närmade sig jorden, och om att flera planeter skulle stå på rad som han tvärsäkert sa inte skulle hända!

Och så finns det då andra forskare som ser och säger något helt annat :)

Men det är ju inge nytt under solen precis :)

[Hoke'e']
2012-12-22 10:57
#5

Suveränt att man finner dessa planeter och mer och mer får vi nog både höra och se.Liv finns ju därute,ja menar vi finns och dom säger kanske samma om oss att vi inte finns och kallar oss utomjordingar.

Vad snurrigt det lät men tror ni förstår tanken,finns vi finns dom inget konstigt alls med det Skrattande

Eliiza
2013-01-26 01:16
#6

Ytterligare en mycket jordlik planet är planeten Erra i Plejarerna, men med den skillnaden att den inte är överbefolkad och alltså inte är förgiftad och våldtagen, som vår planet, samt att dess atmosfär även är giftfri och innehåller en optimal mängd syre (ca 32 %) för mänskliga livsbetingelser. Allt detta bidrar också till att naturen är mycket mer färgrik och att frukt och grönt är mycket näringsrikare och smakrikare. Med vänlig hälsning, Eliiza

Annons:
Cristine
2013-01-26 01:53
#7

Med en dotter( autist )som sedan hon lärt sig gå styltade ut på balkongen för att se stärnorna, och hennes första ord blev månen (inte mamma eller pappa).

Sedan dess har hon haft rymden och senare miljön som dagliga samtalsämnen är jag inte främmande för något därute, ren logik säger mej att det finns många planeter som  har en ren  atmosfär och håller med om att många  är här för att de inte vill att vår förgiftade atmosfär  sprids till dem. På grund av dottern rör sig mitt liv  runt dessa teman också och jag undrar ibland om  det är för hennes skull man så ofta ser främmande farkoster här. Hittills har jag trott att de övervakar flygplatsen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Coturnix
2013-01-26 14:21
#8

Jag vill att även det vi känner som "jorden"…ska kunna "backas" och få  en "lycklig" fortsättning. 
Ett barns första ord är "Månen" Det är mycket vackert!

Eliiza
2013-01-26 14:52
#9

Det finns även en planet i vår Vintergata där människorna lever ungefär som vi gjorde på 1960-talet, men med den skillnaden att de helt "hoppat över" den miljöförstörande förbrännings-/explsionsmotor-tekniken, som regerar i vår värld, utan gått direkt på fusions-tekniken. Dvs. alla maskiner och transportmedel i deras samhälle drivs med fusionsmotor-teknik. Och eftersom denna teknik inte efterlämnar några giftiga eller miljöförstörande restprodukter så är deras planet avsevärt väldigt mycket renare och rikare än vår… Som en parentes kan nämnas att under vår jordiska historias gång så har flera olika kunniga och insatta personer genom tiderna berättat och gjort ritningar över hur en fusionsmotor skulle kunnat byggas med den tidens teknik, men detta har aldrig mottagits väl eftersom oljan och förbränningsmotortekniken är en maktfaktor och som man alltså kan tjäna enorma pengar på. Så är ju absolut inte fallet med fusionstekniken… Människan på Jorden har alltså aktivt valt pengarikedom och makt över sin medmänniska framför en ren planet som är rik på harmoniskt friskt liv och naturlig skönhet. :-( Med vänlig hälsning, Eliiza

Upp till toppen
Annons: