Utomjordiskt

Jordlik planet hittad!

2012-12-19 23:25 #0 av: Coturnix

http://www.theage.com.au/technology/sci-tech/scientists-find-five-new-planets-20121219-2bmwp.html

"Astronomer tror sig ha hittat en ny jordlik planet ”bara” 12 ljusårs bort.

Om liv skulle finnas på planeten har det haft dubbelt så lång tid på sig att utvecklas som här på jorden."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15956847.ab

Anmäl
2012-12-20 05:48 #1 av: Marr

Ja nu börjar jordlika planeter poppa upp som svampar ur jorden...

Börjar dom sakta vänja oss vid att det finns liv på andra planeter? Tänk att det har vi ju vetat hela tiden...Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-12-20 09:06 #2 av: Cristine

Det  är otroligt så mycket nytt som poppar upp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-12-20 22:17 #3 av: Amon

#1 Jag tror också som du Marr - att de sakta men säkert börjar vänja oss vid tanken på liv på olika platser ute i universum. Obestämd

Det kanske är bra att ta det pö om pö - eftersom folk skulle kunna bli rädda och chockade annars om man fick reda på allt på en gång!

Samtidigt så kan man registrera eventuella reaktioner..

Anmäl
2012-12-22 10:32 #4 av: Gahella

Det är lite kul apropå olika verkligheter som kan kännas ganska scizofrent. Häromdagen var det en s.k expert som uttalade sig på Tv om mayakalenderna, Nibiru eller om andra himlakropp som ev närmade sig jorden, och om att flera planeter skulle stå på rad som han tvärsäkert sa inte skulle hända!

Och så finns det då andra forskare som ser och säger något helt annat :)

Men det är ju inge nytt under solen precis :)

Anmäl
2012-12-22 10:57 #5 av: [Hoke'e']

Suveränt att man finner dessa planeter och mer och mer får vi nog både höra och se.Liv finns ju därute,ja menar vi finns och dom säger kanske samma om oss att vi inte finns och kallar oss utomjordingar.

Vad snurrigt det lät men tror ni förstår tanken,finns vi finns dom inget konstigt alls med det Skrattande

Anmäl
2013-01-26 01:16 #6 av: Eliiza

Ytterligare en mycket jordlik planet är planeten Erra i Plejarerna, men med den skillnaden att den inte är överbefolkad och alltså inte är förgiftad och våldtagen, som vår planet, samt att dess atmosfär även är giftfri och innehåller en optimal mängd syre (ca 32 %) för mänskliga livsbetingelser.

Allt detta bidrar också till att naturen är mycket mer färgrik och att frukt och grönt är mycket näringsrikare och smakrikare.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2013-01-26 01:53 #7 av: Cristine

Med en dotter( autist )som sedan hon lärt sig gå styltade ut på balkongen för att se stärnorna, och hennes första ord blev månen (inte mamma eller pappa).

Sedan dess har hon haft rymden och senare miljön som dagliga samtalsämnen är jag inte främmande för något därute, ren logik säger mej att det finns många planeter som  har en ren  atmosfär och håller med om att många  är här för att de inte vill att vår förgiftade atmosfär  sprids till dem. På grund av dottern rör sig mitt liv  runt dessa teman också och jag undrar ibland om  det är för hennes skull man så ofta ser främmande farkoster här. Hittills har jag trott att de övervakar flygplatsen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2013-01-26 14:21 #8 av: Coturnix

Jag vill att även det vi känner som "jorden"...ska kunna "backas" och få  en "lycklig" fortsättning. 
Ett barns första ord är "Månen" Det är mycket vackert!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.