Annons:
Etiketterkonstmusik
Läst 1832 ggr
Amon
12/17/12, 2:00 PM

The Final Countdown 4. 3. 2. 1. 0 *12 12 21

The Final Countdown 4 . 3 . 2 . 1 . 0   *   2012 12 21

We're leaving together,
But still it's farewell
And maybe we'll come back,
… To earth, who can tell?
I guess there is no one to blame
We're leaving ground
Will things ever be the same again?

It's the final countdown…

We're heading for Venus and still we stand tall
Cause maybe they've seen us and welcome us all
With so many light years to go and things to be found
I'm sure that we'll all miss her so.

It's the final countdown…

Annons:
Cristine
12/17/12, 6:17 PM
#1

OtroligtFörvånad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
12/17/12, 6:31 PM
#2

Jag tycker att den här låten är så otroligt bra - och den håller än efter 26 år! Glad

Och så var alla mina tre barn med respektive i Göteborg i lördags och såg dessa LIVE på Scandinavium! Så i går la dottera in lite klipp på facebok - och så fastnade låten i huvet IGEN!!!

Sedan tänkte jag att - den här texten - den var ju allt bra passande just NU - eller hur??? Glad

Nästan som om den vore skriven för just för den här speciella tiden exakt just nu!!! Förvånad

Nandini
12/17/12, 6:41 PM
#3

Ja, verkligen passande!! Har inte lyssnat så noga på texten tidigare!! FörvånadSkrattande

Amon
12/17/12, 6:44 PM
#4

Jag ryser faktiskt i hela kroppen - när jag hör / läser texten! FörvånadGlad

Cristine
12/17/12, 11:34 PM
#5

Man undrar hur han tänkte när han skrev texten det är precis som han skrivit den nu, jag hade heller inte lyssnat så noga på texten, men jag rös också när jag läste den

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
12/18/12, 12:07 AM
#6

Det var Joey Tempest som "skrev" den 1986. Man skulle nog också kunna säga att han "inspirerades" till den (in spirit) - eller "kanaliserade" den. Glad

Kommer ihåg ett tv-program för länge sen - där han själv berättade hur det gick till. Plötsligt hade han både låten och texten i huvudet - och det var inget som han "tänkte fram" - utan den bara fanns där, fastnade i huvudet - och han kände att just detta var något alldeles speciellt! Förvånad

Annons:
Cristine
12/18/12, 12:18 AM
#7

He he endera har han omedveten kontakt med aliens eller så är han siare.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
12/18/12, 12:27 AM
#8

Glad Kanske både och… Obestämd

Men många konstnärer har ju en "öppen kanal" till sina guider - vare sej de vet om det eller ej. Tänker bla på många författare som tex. J.K Rowling (Harry Potter-böckerna), Margit Sandemo (Sagan om Isfoket), Neale Donald Walsch (Samtal med Gud - böckerna) mfl.

Många säger att böckerna bara "hände dem" - de har inte själva skrivit dem - utan bara förmedlat det som kommit till dem!

En gång var det med en tjej som målade tavlor på en av mina meditationskurser. När vi gjorde en meditation där vi träffade våra guider - så träffade hon en gammal konstnär från 1400 - talet! Hon blev helt paff - hade ingen aning om denna guide! Förvånad

Marr
12/18/12, 7:32 AM
#9

Fantastiskt Amon!

Lyssnade mycket på dom när dom var aktuella, men hade glömt dessa textrader även om man satt med Lpskivan och texten under näsan och sjöng med på den tiden.

Kul att dom är på tapeten igen för dom är bra. Den här låten blev ju en storhit redan då och spelas varje gång på radion då det är dags för nyår. Fast det verkar ju faktiskt som den vore skriven för 2012!

Den tanken måste ju ha slagit honom, Joakim-Joey vid det här laget…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
12/18/12, 9:15 AM
#10

Ja det skulle vara intressant att veta vad han tänker nu.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
12/18/12, 9:33 AM
#11

Lyssna gärna på Open your heart och den texten med. Även den helt magisk och ligger verkligen i tiden nu! Kyss

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
12/18/12, 10:02 AM
#12

Nu bara det ramlar underbara låtar över mig.

Scorpions har också mycket fina texter till sina låtar. Wind of change vill jag alla ska höra som ej gjort det tidigare…Oskyldig

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=fTJrVVDVfqA&feature=endscreen

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: