Framtiden -2012 och efter

Därför kommer inte jorden att gå under 21/12

2012-12-14 07:20 #0 av: VSK

Är du orolig för att jorden ska under den 21 december så kan du nu ta några lugnande andetag då NASA här förklarar varför det inte kommer att hända.

I videon får man lära sig lite om Maya-folkets kultur i allmänhet och deras tideräkning i synnerhet från Dr. John Carlson som har studerat fenomenet i 35 års tid. Här förklarar han någorlunda ingående hur Maya-folkets tideräkning fungerar och varför just den 21 december är ett viktigt datum.

NASA är så säkra på att jorden inte kommer att gå under så den här filmen, som egentligen skulle publiceras den 22 december, publiceras redan idag.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2012-12-14 16:05 #1 av: Gahella

Nasa går ut och lugnar folket, men är det sanning de säger?

Om jag förståd saken rätt menar de att kalendern ska gå runt ett nytt varv nu? Det jag har hört mayakalender-experter som Nassim säga är att vi går in i No Time -space. Så det ska bli intressant och se hur, och om klockan kommer fungera framöver :))

Anmäl
2012-12-15 05:44 #2 av: [KosmosBill]

Tiden ska tydligen komma att upphöra på det sätt vi känner till .

Anmäl
2012-12-15 09:35 #3 av: Nandini

Det här är en länk från Carl Johan Calleman, Maya-experten. Jag har inte sett den än, men ska göra det senare idag.

Dear Friends,
The creators of the movie The Shift of the Ages have generously
made this available for free viewing. For this go to.
http://www.shiftoftheages.com/

You may expect a very beautifully made film about Don Alejandro
and the views of some of the contemporary Maya of the ancient calendar system.
Best
Carl

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.