Kosmiska energier/frekvenser

NASA meddelar att Magnetiska portaler existerar!

2012-12-09 16:18 #0 av: Gahella

Ibland är vi av samma uppfattning NASA och JAG :)

NASA: s rapport: "Observationer av NASA: s THEMIS rymdskepp och Europas sonder Cluster tyder på att dessa magnetiska portaler öppnas nära dussintals gånger varje dag. De är oftast belägna några tiotusentals kilometer från jorden där det jordmagnetiska fältet möter framstormande solvindarna. De flesta portalerna är små och kortlivade, andra gäspar, stora och ihållande. Massor av energirika partiklar kan flöda genom öppningarna, värmer jordens övre atmosfär, gnistbildning som antänder geomagnetiska stormar och norrsken över polerna"

http://www.ufodigest.com/article/nasa-announces-that-magnetic-portals-do-exist

Anmäl
2012-12-09 16:24 #1 av: Geru

Finns ingen länk till NASA där, tyvärr. Men visst finns maskhål.

Anmäl
2012-12-09 18:11 #2 av: Cristine

*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-12-09 18:20 #3 av: Gahella

#2 Nej tyvärr inte, men det fixade sig visst genom Cristine <3 :)

Anmäl
2012-12-09 19:05 #4 av: Geru

Jag har länken!

Det är intressant:) Det gäller ju dock bara magnetiska partiklar. Hoppas dom utvecklar lite mer och skickar sonder där dom hittat dom större stabilare.

Fast vetenskapen om att dom existerar är ju inte ny precis:p

Anmäl
2012-12-10 08:58 #5 av: Marr

Undrar hur lång tid det tar innan vi lär oss resa i dessa portaler?

Man kan ju åtminstonde hoppas vi lärt oss vara snälla, kärleksfulla och oegoistiska tills dess...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-12-10 12:35 #6 av: [kajmal@]

välldigt intressan, har lagt upp det på min sajt...ska läsa senare

Anmäl
2012-12-10 17:53 #7 av: Geru

#5 Det verkar som sagt endast till för magnetiska partiklar, så antagligen aldrig. Eller du kan ju försöka, men du lär bli sönderslagen i processen:p

Anmäl
2012-12-10 18:13 #8 av: Marr

Ha ha ha Geru du är rolig! Hur skulle jag kunna försöka med ngt sånt? Ett rejält jämfotahopp och bli uppfiskad av magnetismen, kanske...Skrattande

I å för sig är jag rätt så laddad för jag för stötar av allt jag tar i he he...Tungan ute

Anmäl
2012-12-10 18:14 #9 av: Geru

Haha:p alltså, vad jag menar är att det känns inte riktigt som om saker med massa skulle klara sig. Partiklar är en sak, men hela objekt en annan:p T

Anmäl
2012-12-10 19:13 #10 av: Marr

Ja jo då, jag förstår vad du menar Geru...Flört

Detta är superintressant ivilket fall som helst, nu ska jag läsa vidare i länken.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.