Övrigt

Chemtrails

2012-11-25 09:29 #0 av: Marr

Detta är inte ett så populärt ämne då man blir kallad konspiratoriker för att man ställer sig frågande till dessa Chemtrails. Fast det har jag inga problem med. Här berättar en f.d. anställd om sprayprogrammet han ingått i. Blir man inte frågande då...då undrar man...

Från Usa givetsvis

http://www.youtube.com/watch?v=udEtOc2IFO8&feature=watch-vrec

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-11-25 09:43 #1 av: Cristine

2

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-11-25 11:49 #2 av: Marr

Del 3.

10 minuter till av din tid...Flört

http://www.youtube.com/watch?v=Z5hMsQ1lR7Q

Anmäl
2012-11-25 18:38 #3 av: Marr

Tar med del 4 också.

Kanske är det någon som tittar/lyssnar...

http://www.youtube.com/results?search_query=ex+government+employee+talks+about+chemtrails+part+4&oq=Ex+government+employe&gs_l=youtube.1.2.0l9.10563.25469.0.31000.23.9.1.13.14.0.516.2296.2-6j1j0j1.8.0...0.0...1ac.1.FuDigphrGMc

Anmäl
2012-11-25 19:03 #4 av: Marr

Del 5 och sista delen om Chemtrailprogrammet som även kallas Project Cloverleaf.

Hopp finns för världen när det finns endel, som dessa modiga människor som vågar gå ut med detta. Det verkar talas mycket om ämnet numera, åtminstone i Usa. Det är ju därifrån skiten kommer antar jag...

Tänk om det kunde hända något snart också då. Här i "min" länsdel t.ex. har det sprayats friskt i höst igen...

Videon va det ja!

http://www.youtube.com/watch?v=qfIKLGuLtuA

Anmäl
2012-11-25 21:17 #5 av: Marr

Tagna på bar gärning?

http://www.youtube.com/watch?v=q28dQaaLQGQ&feature=related

Anmäl
2012-11-26 05:50 #6 av: [KosmosBill]

Chemtrail Assault Amazing Time-lapse

Anmäl
2012-11-30 10:17 #7 av: Marr

Är detta en av sjukdomarna man kan få av Chemtrails? Detta är en ganska snäll video andra är vidriga.

http://www.youtube.com/watch?v=xsiJpuARHcE

Anmäl
2012-12-01 10:27 #8 av: agneta-43

Har nu lyssnat på allt här och jag blir stum, arg och ja det snurrar en del... detta är fan inte klokt!!!!

Medarbetare på Druid & Shaman 

Anmäl
2012-12-02 10:01 #9 av: Marr

Nää och skulle folk få upp ögonen för det här så....

Nu har man ju fått igång det ganska bra i Usa för där har det debatterats vilt om det här sen 90-talet. Tack vare t.ex. Alex Jones m.fl.

Sen kan man kanske förstå att det är svårt att ta till sig det här när man inte undersökt något för att man inget vet. Det liknar ju rena satanismen och det vill man väl inte tro om våra världsledare...

Tyvärr så verkar det vara sant!

Anmäl
2012-12-02 10:51 #10 av: Ghosthunter

Ja det är verkligen inte klokt...helsjukt!Skrikandes

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-12-03 17:39 #11 av: Marr

Här mer från Alex Jones Channel.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=PBEO0PgA1mY

Anmäl
2012-12-03 18:02 #12 av: Marr

Ni lyssnar väl noga? Här är del 2.

http://www.youtube.com/watch?v=cc9M-ut0Mvk

Anmäl
2012-12-03 22:09 #13 av: Cristine

Jaa!

Anmäl
2013-01-31 16:59 #14 av: Jonpih

Vet inte om ni redan sett den här dokumentären, men den är väldigt intressant.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 Why in the World Are They Spraying?

Why in the World Are They Spraying?

Anmäl
2013-01-31 17:41 #15 av: Marr

Mycket bra och informativ film det här. Faktum är att idag har jag fotad dom här hemma idag. Fick en gräns mellan blå himmel och sen våglocket som sakta drog sig söderut.

På "hundpromenaden" finns en grusgrop där man återplanterat tall. Häromdan när jag gick där var nästan alla döda/brungula glesa barr. Jag vart chockad så har dom inte sett ut någon vinter och i somras var där grönt. Det gick fort det må jag säga...Rynkar på näsan

Ska ta med mig filmen till grannen strax. Bara s..t på teven ändå och han har ju hört mig tjata om det här länge...

Tack Jonpih! en livsviktig film.

Anmäl
2013-04-01 15:06 #16 av: jobas

Anmäl
2013-04-01 15:51 #17 av: Marr

Ha ha ha himla bra det här! Ja trots att man konstaterat ej reguljärtrafik osv vid tidpunkten, så fortsätter flygledaren älta om flyguppvisningar å allt möjligt. Man måste väl veta vad som pågår därute, annars hade väl militären skickat ut jaktplanen, eller???

Dom "rycker ju ut" och åker runt "ljusbollarna" som f.ö. verkar leka med dom, vad det såg ut här i höstas iallafall...Nörd

Tusen Tack Jobas för en bra video! Glad

Anmäl
2013-04-01 18:57 #18 av: Ainu-Ra

Om chem sprayings har jag vetat om länge och inget nytt! Behöver jag säga att jag avskyr det så in i norden!? Nä jag tänkte väl det! Tänk att det finns folk ännu som är så naiva och blinda att de inte fattar vad fasingen de håller PÅ MED! Frustrerande minst sagt!!!Arg

Anmäl
2013-04-01 20:05 #19 av: Cristine

Jag har inte sett något på veckor utom en som försökte ta sig förbi förra veckan men den blev snabbt upphunnen och ett annat försök igår..svansen var tredelad och jag har aldrig sett en så kort..de var alldeles inpå och den försvann på en hundradels sekund. Ingen Haarp heller..förvånansvärt  Nu ligger mina båda kameror på långsemester förutom någon gång när jag fotar det fina vädret.Det är nästan som att vara tillbaka i Spanien ..blå himmel vareviga dag! 

Anmäl
2013-04-01 20:08 #20 av: Gahella

Samma här Cristine, inte ett spår, bara klar blå himmel. Så nog hade du en sanndröm alltid Skämtar

Anmäl
2013-04-01 20:11 #21 av: Cristine

Ja underligt att det började på allvar då!Funderar

Anmäl
2013-04-01 20:17 #22 av: Gahella

Ja och det var ingen slump...

Anmäl
2013-04-02 08:34 #23 av: Marr

Kan bara meddela att vi har samma resultat här och man tror inte det är sant. Så här klar himmel utan spår har det inte varit under så lång tid jag kan minnas! Vissa fruktlösa försök till sprayningar, men spåren skivas el. kröknar och upplöses strax därefter.

Det är helt underbart att se och den där "drömmen"...du fick ju se hur det går till när dom arbetar. Kan inte se det på något annat sätt, för det arbetet ser vi ju resultat av än idag. Nästan hela februari och mars har ju visat ren himmel. Glad

Anmäl
2013-04-02 11:10 #24 av: jobas

Tog den här bilden 27/2-13

Man ser inte exakt hur många streck det är på bilden men jag och en vän räknade och vi kom fram till ungefär 10-15st

GapskrattarMen nu dom senaste veckorna har det varit helt blå himmel och riktiga moln.GapskrattarKan ha varit nått sträck men dom försvinner direkt.

Anmäl
2013-04-02 11:17 #25 av: jobas

Sol+Cool=Hjärta
 Hoppas att ni har det lika fint!!

Anmäl
2013-04-02 11:17 #26 av: Cristine

Jag får ståpäls varje gång jag hör att ni har blå himmel och jag har en helblå himmel ända sedan min dröm:

Olästa | Bevaka | Bokmärk

2013-03-01 09:03 Cristine

I går eftermiddags lade min dator av och medans jag väntade på att Pierre skulle höra av sig så kom DE och hämtade mej, jag sögs ut genom fönstret.

Vi var till anläggningen Eiscat i Kiruna och skeppet stannade snett ovanför och skickade ljudvågor ner på masterna medan ett annat skepp mitt emot sände ett blått ljus. Det var roligt att se hur masterna böjde sig mot marken, det såg ut som Uri Geller varit där, sedan fortsatte vi till Tromsö Eiscat och gjorde samma sak där.

Jag vaknade av att jag skrattade!Gapskrattar

Anmäl
2013-04-02 11:34 #27 av: Cristine

.Efter min dröm har det sett ut såhär

Anmäl
2013-04-02 13:40 #28 av: jobas

Jag hoppas att det alltid kommer vara så här nu! Fick du vet det i drömmen Cristine??? Skrattar

Anmäl
2013-04-02 13:54 #29 av: [KosmosBill]

Nämen....är det inte en basantenn som sticker upp där....

Bäst att hålla sig undan sådana.

Ännu ett vapen mot mänskligheten.

Anmäl
2013-04-02 14:00 #30 av: jobas

det visste jag inte! men nu ska jag damma av luftgeväret och prick skjuta lite Cool 

Anmäl
2013-04-02 14:46 #31 av: Cristine

#30 Du har drömmen i #26 jobas!

Anmäl
2013-04-02 15:14 #32 av: jobas

#31 Oj det såg jag inte.Tack! Men nu har jag läst. Så nu vet jag att det blir så Glad

Anmäl
2013-04-03 08:33 #33 av: Marr

Häärligt Jobas att du sett det med! Glad

Vi har ju högtryck nu men det har vi ju haft förut med under åren och ändå har de där strimmorna uppstått kors och tvärs överallt. Men inte nu inte... Det är helt...förtjusande! Skrattar

Anmäl
2013-04-03 11:32 #34 av: jobas

Gapskrattar

Skönt med lite lunch på balkongen Sol

Anmäl
2013-04-03 11:49 #35 av: Cristine

.Japp, har ingen balkong men har fönstet öppet och skrivbordet står intill.

Anmäl
2013-04-14 21:19 #36 av: Ainu-Ra

Jag måste säga att den karln talade INTE total sanning. Skulle han gjort det skulle han ha fått en kula i huvudet. Det kan jag lova er! Dessutom ser jag samma kabaliska taktik i detta program. Han skyller på Ryssland så att Hatet skall gå på dem etc... Så typiskt kabaliskt som det kan bli... TYVÄRR!

Anmäl
2013-04-22 08:25 #37 av: jobas

Blir så J-VLA ARG på dessa idioter så jag håller på att spricka!!!!! I går söndag var det inte kul att vara Uppsala bo!!!! Är det någon som vet vart man kan ringa när man ser dessa? Måste ju gå att annmäla! Tacksam om någon vet! Hoppas att ni slapp att se detta skit igår! Hjärta

Anmäl
2013-04-22 09:08 #38 av: Marr

Nä du Jobas det slapp vi inte här i Skaraborg! Såg lika dant ut här Och det gör mig så frustrerad, förbannad och less. Det har ju varit rent ett bra tag nu, fast nu är dom igång igen.

Såg dom redan på natten i månens sken när dom la ut sina feta strängar. Nästa dag för dom kors och tvärs och i sidled. Diset och vågmönstret spred ut sig så solen blev "blek". Kräks

Anmäl
2013-04-22 10:21 #39 av: Gahella

Ja det är själva den, här också Arg

Men de är väl desperata nu och gör allt de kan för att sänka oss trots att det vet att slaget är förlorat, i alla fall för denna typ av makt.

Men det visar också hur korkat den korrumperade makten brukar hantera nederlag!

Anmäl
2013-04-23 00:17 #40 av: Cristine

Hit har inget kommit!

Anmäl
2013-12-07 10:24 #41 av: [kajmal"]

chemtrails?
såg en kondensstrimma efter ett plan för några dar sedan
satt och undrade om det var sant det där med ingredienserna
då säger en av andarna bakom dimmensionsporten. det är "spill"

Anmäl
2013-12-07 11:20 #42 av: [kajmal"]

chemtrails  är  bara gifter, liksom det är i bilarnas avgaser!

Anmäl
2013-12-07 19:49 #43 av: Marr

Contrails är bara gifter såsom bilavgaser, Chemtrails är lite till! och varför finns inte den trafiken med dessa hysteriska rutter registrerade?

Litar du på alla andar där bakom dimensionsportarna Kajmal? Jag litar f.ö. inte till alla kanaliseringar heller, givetsvis.

Var och en har väl sin sanning...

Anmäl
2013-12-30 16:20 #44 av: wingren

Vad är detta med chemtrails då? Har inte sett alla videor så kan någon förklara lite kort och koncist vad det är och vad det går ut på? Eller vad målet med det är så att säga?

Anmäl
2014-01-05 09:59 #45 av: Marr

Wingren, här är lite mer om chemtrails. Man säger att man ska minska den globala uppvärmningen bl.a. med hjälp av dessa. Metallerna som finns i chemtrailsen ska hjälpa oss få bättre kontakt i våra mobila nät etc. har man också sagt. Ja fler dumma förklaringar har man hört...

http://www.youtube.com/watch?v=mcZaJEMsSwM

Anmäl
2014-01-05 10:04 #46 av: Marr

Trodde denna var gammal men det kommer tydligen fler sådana här meddelande från chemtrailpiloterna...

http://www.youtube.com/watch?v=0k7PtRlMuz0

Anmäl
2014-01-05 10:35 #47 av: Marr

Efter 20 minuter på denna film kan man se vad som kan ske med våra kroppar och naturen...

Rekommenderar även filmen Jonpih lade in i inlägg #14. Mycket bra och informativ film!

http://www.youtube.com/watch?v=V5y1WorkLJw

Anmäl
2014-01-05 11:34 #48 av: maria-svensson

Chemtrails fyller flera funktioner, men det främsta målet är att kunna se flyg som är osynliga på radar, pga att man kan se att omgivningen runt flygplanet som skapar störningar.

Anmäl
2014-01-05 12:41 #49 av: Marr

När någon frågar så går jag igång lite...men det är för 17 inte klokt det här! Många har vaknat och ställer sig frågande, men långt ifrån alla... Det är viktigt att vi förstår att det inte ska vara så här. Sen så är det väl vi skattebetalare som ska betala sk...n också!?

Med risk för att bli tjatig en till...

http://www.youtube.com/watch?v=te_FOsKL_5Q&list=PLFpbObURvzeztQYSotBrqo71PE6wRuTAN

Anmäl
2014-01-07 15:43 #50 av: Joppo

#44 "Chemtrails" är med väldigt stor sannolikhet helt vanliga kondenstrimmor. Anledningen till att de uppstår beror på att det bildas vatten när flygplansbränslet förbränns, vilket i sin tur ger upphov till långa moln efter flygplanen när vattenångan kyls ner och blir till iskristaller.

Anmäl
2014-01-07 16:03 #51 av: Marr

Skillnaden mellan contrails och chemtrails...

http://www.youtube.com/watch?v=F3-LBOyC3r8

Anmäl
2014-01-09 01:37 #52 av: maria-svensson

aaaah.. gäsp.. iq fiskmås till alla skeptiker..

Anmäl
2014-01-09 02:43 #53 av: Morphogenesis

#52. Visst är det trevligt med konstruktiva samtal, inte sant?

Anmäl
2014-01-09 07:21 #54 av: vallhund

I det här kontexten så är det snarare vanföreställningar än konspirationsteorier.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2014-01-09 08:56 #55 av: Marr

Undersök och "utbilda" er gott folk, fast intresset är väl för svagt för en del...Allt är inte konspirationer.

Finns gott om fakta och vittnesuppgifter från pålitliga källor i det här ämnet.  Om vissa kan släppa "villfarelsen/vanföreställningen" att allt är hittepå.Skämtar

Anmäl
2014-01-09 09:33 #56 av: Cristine

:

Anmäl
2014-01-09 09:55 #57 av: vallhund

#55 Pålitliga källor som inte är Youtubeklipp?

Anmäl
2014-01-09 10:41 #58 av: Marr

Finns så mycket på tuben så, både det ena och andra, på gott och ont osv. som sagt...Oberörd

Lyssna här tex... Efter 1 minut så säger en forskare från Nasa intressanta saker vad beträffar dessa chemtrails...bl.a. att lithiumet är oskadligt Funderar för omgivningen som finns i en av de olika typerna av chemtrails.  Det beror på vilken höjd man lägger dom och bla bla bla. Alltså finns dom. Verkar det sunt?Nörd

http://www.youtube.com/watch?v=Xz1Gt5moxvw

Anmäl
2014-01-09 10:41 #59 av: Joppo

#52 Pussmun Har du slut på vettiga argument innan vi ens börjat diskutera? Förolämpningar brukar vara ett tecken på detta. Puss på dig! Pussmun

(Följande frågor är ej riktade specifikt till "maria")

1. Vad har "chemtrails" med utomjordingar att göra? Menar ni att denna påstådda konspiration administreras av utomjordingar?

2. Hur ser man skillnad på "chemtrails" och de avgaser/kondens som naturligt bildas när flygplansbränslet förbränns? Hur har man kommit fram till hur man ska göra denna bedömning? Vilken faktagrund är den baserad på?

PS. Argumentation som bygger på YT-klipp undanbedes vänligen.

Anmäl
2014-01-09 10:54 #60 av: Cristine

http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/chemtrails.htm

Anmäl
2014-01-09 10:59 #61 av: Cristine

Om det är otroligt att det finns giftiga chemtrails som ligger kvar hela dagen så är det ännu otroligare att man kan undgå att se dem och varför fanns inte dessa spår för 20 år sedan då jetplanen fanns för länge sedan.

Anmäl
2014-01-09 11:26 #62 av: Marr

1. Var ser du utomjordiskt i rubriken joppo? Den ligger under kategorin Övrigt som för övrigt lika gärna kunde vara viktigt...tycker dessa strimmor är anmärkningsvärda och har man inte sett det eller tycker det är normalt då vet jag inte?

Antagligen är man född på 80-talet och har sett det som normalt under sin uppväxt eller också så sover man? tänker jag...Funderar

2. Ja du det där har man väl ältat hur mycket som helst...contrailsen upplöses och blir ej milslånga. Chemtrailsen ligger kvar och breder ut sig och man sprayar himlen full kors och tvärs. Har det undgåtts?Förskräckt

Tror inte det har undersökts någe vidare med tanke på information som finns om man tittar och sorterar lite Joppo. Information från forskare, ministrar, piloter osv.. då hade säkert även du rivit dig i skallen misstänker jag.Blinkar

Äsch har ett vanligt liv också å har endel att göra. Undersök själva lite mer om mer intresse finns, än att tjata på oss. Finns ju massor med information om detta världsfenomen som blivit såå uppmärksammat de sista 10 åren, i Sverige t.o.m. och det beror väl på hur himlen sett/ser ut som oftast... 

Så pass uppmärksammat att det numera erkänns att det finns. Försöker då undkomma genom dåliga bortförklaringar varför chemtrailsen måste innehålla dessa livsfarliga ämnen osv. vad det verkar. 

Kram säger då jag, nu ska jag till stan!Skrattar

Anmäl
2014-01-09 11:35 #63 av: vallhund

#58 Lithium är ett grundämne i form av olika salter i forma av alkalimetaller som inte kan skapas av människor. Jag är inte kemist så ni får hålla tillgodo med dessa länkar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_%28medication%29
http://sv.wikipedia.org/wiki/Periodiska_systemet

#60 Det där är en privat blogg skriven av en kvinna med uppenbara psykiska problem i form av, vad det verkar, paranoida vanföreställningar.

Anmäl
2014-01-09 11:47 #64 av: Marr

#63 oj då undrar vad hon kan vara påverkad av då stackarn? Sjuk kan man bli av mycket...

Ärligt talat så lyssnade jag inte så hemskt vad hon sa för det var ju de "vanliga frågorna" utan mest på vad Nasaforskaren svarade. Nä nu måste jag för 17 logga ut.

Ska kolla dina länkar sen Vallhund.Glad

Anmäl
2014-01-09 12:43 #65 av: [kajmal"]

lägger in det här, även om jag är skeptisk

http://2012thebigpicture.wordpress.com/2013/05/12/al-gore-admits-they-are-spraying-90-million-tons-per-day-of-toxic-chemicals-into-the-atmosphere/

Anmäl
2014-01-09 13:05 #66 av: Joppo

1. Eftersom tråden ligger i ett fora där det diskuteras om utomjordingar så antog jag att det fanns någon slags koppling.

2. "Ja du det där har man väl ältat hur mycket som helst...contrailsen upplöses och blir ej milslånga. Chemtrailsen ligger kvar och breder ut sig och man sprayar himlen full kors och tvärs. Har det undgåtts?"

Att detta påstås vet jag, men jag har aldrig sett några vettiga argument för att det skulle vara sant. För att kunna hävda det med någon slags trovärdighet så måste man kunna hänvisa till ett experiment där man försökt att falsifiera hypotesen. Ett exempel på ett sådant experiment vore att man undersöker om det går att skapa kondensstrimmor som beter sig på samma sätt som det som ni påstår är chemtrails. Om det går att göra detta så faller ju hela er hypotes.

Kram på dig själv ;)

Anmäl
2014-01-09 14:44 #67 av: Gahella

Hej på er alla "skeptiker":)

Tror ni har fått info så det räcker nu som tidigare om dessa chemtrails, för att skapa sig en egen uppfattning vid det här laget

Vi som ni kommer fortsätta att välja vad vi vill tro på och personligen har jag ingen lust att fortsätta att tjöta om ämnet, även om jag är admin härinne.

Men vill bara bekräfta det Marr sa högre upp i tråden, att vi som är lite äldre än ni, SER verkligen skillnaden. Så här mycket blygrå moln som täcker hela vintern har jag aldrig sett i mina dar, grått och blött javisst men inte med molntäcken som dessa. Och så fort det är klart väder dröjer det inte länge förrän man ser dessa rutmönster på himlen igen.

Men som sagt man ser bara det man väljer att se.....

Hoppas att där ni befinner er tillåts solen ännu lysa över era anleten. Tack för ordet... Sol

Anmäl
2014-01-09 15:28 #68 av: Morphogenesis

#67. "Tror ni har fått så det räcker, nu som tidigare info om dessa chemtrails för att skapa sig en egen uppfattning vid det här laget"

De försök till belägg som presenteras är ofta i form av en oändlig ström av youtube-klipp och referenser till personlig tro och erfarenhet. Jag har lite högre krav än så när jag ska ta ställning till huruvida någonting är sannolikt eller inte. Att ni är övertygade framgår. Fanatiskt övertygande. Det brister dock väldigt mycket i avdelningen belägg, om man ska se det från en skeptisk synvinkel. 

Anmäl
2014-01-09 16:09 #69 av: vallhund

#67 Förhoppningsvis har det kommit läkemedel som förebygger o förhindrar uppkomsten av demens innan vi når er aktningsvärda ålder.Gapskrattar

Anmäl
2014-01-09 16:16 #70 av: Marr

Jo då jag säger som så...instämmer med Gahella helt. Ni ser det si och vi ser det så. Vi har väl alla våra sanningar tills det kanske är upp&ner med dom med...det blir nog bra med det.

Är övertygad om att mer kommer fram för allmänheten i bl.a. den här frågan. Jag vet vad jag vet och tycker det är viktigt att "skumma" saker har en möjlighet att få människor att tänka lite.

Information finns överallt i etern, bara att vräka sig över det. Mer info behövs knappast egentligen, fast tydligen kan det behövas påminnas att infon finns där hela tiden och nytt kommer. Det är lagligt som tur är.

Så kanske en då lägger in något nytt igen?...fast tjötar gör jag inte hur vida om hur eller ej när infon finns där. Sen står det ju dig själv alldeles fritt att fundera på det du hör och ser. Bra va?

Ha bra kväll allihopa!Vinkar 

Anmäl
2014-01-09 16:21 #71 av: Gahella

Okej då, svarar den här gången också...Vilar huvudet i handen

#68 Vi har lagt in betydligt fler källor än you tube, så det är bara att söka på härinne om intresse finnes :)

#69 Din slyngel ;) Nu är det så att eftersom vi är öppna för förändringar är vi också i takt med den. Så många av oss förbereder oss på de sätt vi kan, bl.a rensar vi hjärnan och kroppen från tungmetaller eftersom det är där de ansamlas 

Och du vet väl att det finns även de som åldras i förtid s.k predemens? Så bara för att man är yngre, finns inga garantier för någonting Skämtar

Anmäl
2014-01-09 16:26 #72 av: Cristine

Äsch..vad

man än säger så är det fel för er så egentligen  är det inget att bry sig i Påalla dessa år har jag aldrig sett någon av er säga,,men där hade jag fel, ursäkta..och kommer aldrig att få se det heller!

Anmäl
2014-01-09 16:27 #73 av: Morphogenesis

#70 #71. Jag har inget intresse av att egentligen diskutera saken, för min del är det så enkelt att det inte finns några belägg för att det fenomen ni kallar chemtrails existerar, det är i princip debunkat sedan länge. För den delen tror jag inte att ni heller är intresserade utav diskussioner med skeptiker i ämnet =)

Anmäl
2014-01-09 16:32 #74 av: Gahella

Men Cristine mirakler kanske sker även med dem?

Du var ju också en riktig skeptiker förr om åren, och även jag själv innan jag insåg bättre Cool

Anmäl
2014-01-09 16:48 #75 av: Joppo

#72 Jag skulle kunna säga detsamma om "er". Jag kan nog räkna på tillfällena då någon i ert läger erkänt att den haft fel på min enda hand. Men diskussionen är egentligen ganska irrelevant i sammanhanget. Vad som räknas är vettiga belägg och de är det verkligen skralt med inom området chemtrails.

Tror ni förresten fortfarande att det är via trafikflygplan som denna påstådda besprutning sker? Är alla Jordens flygbolag med i konspirationen eller är det bara några stycken?

Anmäl
2014-01-09 16:54 #76 av: vallhund

#71 Med tanke på att jag har 2 högskole/universitetsutbildningar i ämnet på summa 10 år, samt varit yrkesverksam inom området i x antal decennier så behärskar jag nog det bättre än dig/er, men jag föredrar en naturvetenskaplig approach.

Anmäl
2014-01-09 17:08 #77 av: Gahella

Och då är frågan ännu en gång, vad gör ni härinne igen, egentligen?

För ni får ju aldrig de svar eller gensvar ni vill ha! ????????

# 76 Jaha, gratulerar Oberörd

Anmäl
2014-01-09 17:13 #78 av: Morphogenesis

#77. Är jag inte välkommen här?

Anmäl
2014-01-09 17:17 #79 av: [KosmosBill]

Verkar som tråden kontaminerats.....Kräks

Anmäl
2014-01-09 17:28 #80 av: Gahella

#78 Jovisst, prata på du Glad

Anmäl
2014-01-11 19:38 #81 av: maria-svensson

Det finns många själar på denna planeten, och vi har alla olika ålder. Men det som avgör om man ska kunna vakna upp till sanningen, är Hur mycket empati som man har lärt sig i denna livets skola, för det är vad det är.

Ligger man under 48% så vaknar man inte upp, men var inte ledsna för det, det kommer en ny chans om ca 2000 år, så.. Läs och lär.

Anmäl
2014-01-11 19:45 #82 av: Morphogenesis

#80. Tack.

Anmäl
2014-01-13 10:22 #83 av: Joppo

#81 På vilket sätt är detta inlägg relaterat till ämnet? Huruvida chemtrails existerar eller inte är väl i princip helt orelaterat till hur pass empatisk man är? För att komma fram till sanningen så är det väl snarare ens logiska förmåga som är relevant, samt färdigheterna i att söka, bearbeta och lagra kunskap.

Varifrån kommer för övrigt siffran 48% och exakt hur går man tillväga för att mäta empati? Det låter spontant rätt svårt att mäta denna förmåga med någon slags exakthet.

Anmäl
2014-01-13 10:33 #84 av: Gahella

Detta lägger jag in för de som kan tycka detta är intressant, men har varken tid eller lust att diskutera saken då jag redan har en bestämd uppfattning i saken.

Väderman avslöjar i direktsändning att den amerikanska militären släppt ”chaff” som till sin beskrivning påminner om chemtrails i direktsändning på ABC News10.net.

Text: Torbjörn Sassersson

”Chaff” är som ett slags skrot bestående av aluminiumfolie, plast och syntetiska fibrer som sprids för att förvirra fientliga radarsystem tex för inkommande radarstyrda missiler.

En systerprodukt till chaff kan teoretiskt vara chemtrails som också beskrivs bestå av aluminium, andra metallpartiklar, tungmetaller och syntetiska mikrofibrer.

Här kan ni lyssna på videon:

http://newsvoice.se/2014/01/08/militaren-slappte-chaff-paminnande-om-chemtrails-enligt-vaderman/

Anmäl
2014-01-22 01:40 #85 av: [KosmosBill]

Så, då har de äntligen kommit. Bevis på chemtrails.

En visselblåsare inom militären kan inte längre hålla tyst.

Anmäl
2014-01-22 01:53 #86 av: [KosmosBill]

Kristen Meghan

https://www.youtube.com/watch?v=JS6MH_ya6Rc

Affecting Everyone Planet Wide: Blowing The Whistle on Geoengineering with Kristen Meghan film by John Massaria. Music by Moby used under license 59289 "Wait For Me" mobygratis.com. Blowing the whistle on geoengineering and weather modification programs with USAF retired Bio Environmentalist Engineer Kristen Meghan. Special thanks to Save Long Island Forum Gigi Bowman, Long Island Skywatchers, Dane Wigington from geoengineeringwatch.org and climateviewer.com. Amanda Williams and of course Kristen Meghan. To all the whistle blowers who know when they see something and say something. -John Massaria

http://climateviewer.com/chemtrails.html

Anmäl
2014-01-22 07:39 #87 av: Cristine

Tummen uppJättebra att det tas upp!

Anmäl
2014-01-22 10:07 #88 av: Gahella

Tack KB för henne! Ja äntligen kommer det info inifrån militären inom det här med!

Anmäl
2014-01-22 20:08 #89 av: Mrevil

Bashar  snackar om det.

Anmäl
2014-01-24 07:21 #90 av: Marr

Hmmmm...

http://www.youtube.com/watch?v=NYSJ0dIghNY

Anmäl
2014-01-24 11:29 #91 av: Gahella

#89 Jag är en sån som vill ha ett öga både här och där för jag är nyfiken och engagerad både i det som sker i mörkret som i ljuset.

#90 ....typ som den här amatörforskaren pysslar med, man jag på mitt sätt och han på sitt :)

Anmäl
2014-01-24 11:32 #92 av: Marr

Huvet på spiken Gahella!Tummen upp

Anmäl
2014-01-24 22:38 #93 av: Cristine

De som säger att det är vanliga jetplan med kondens....

Undrar de aldrig vart planet tog vägen mitt över deras huvuden och då kondensen börjar breda ut sig sig, hur kan den göra det, det skulle bli ett litet mirakel se kondens ligga kvar i tre timmar och flygplanet trolla bort sig själv. Hur kunde planet köra så krokigt. Kondensstrimman borde vara spikrak. Det blåser inte och det syns på träden klockan är 11.20

Här serman att strimman är rak och helt plötsligt kroknar den och....

Anmäl
2014-01-24 23:24 #94 av: Cristine

börjar bre ut sig. Varför?

Vid trädtoppen försvinner planet.

Anmäl
2014-01-24 23:29 #95 av: Cristine

Klockan är nu närmare 12....kondensen ligger kvar

Anmäl
2014-01-24 23:56 #96 av: Cristine

Långt senare

Anmäl
2014-01-25 07:35 #97 av: Marr

Mycket "ljusreflektioner" från solen på #94 eller?Funderar

Anmäl
2014-01-25 10:07 #98 av: Gahella

Jag tror att såna som inte vill se är helt enkelt rädda, kanske har de trott väldigt gott om makten och så beter de sig så här.

Anmäl
2014-01-25 13:51 #99 av: Cristine

Ja jag antar att det är solreflexer jag såg bara "kondensen"

Anmäl
2014-02-08 00:35 #100 av: [KosmosBill]

Dane reports, among other things, on:
• Geoengineering related climate disruptions, extreme drought and deluge
• Ozone depletion
• Methane release
• Drastic reduction in arctic sea ice 
• Global oxygen content reductions
• Oceans on the brink of collapse
• Massive fish die offs
• 200 species becoming extinct every single day
• A drastic rise in Autism, Alzheimer's, and Dementia
• Crisis level forest reductions
• The sterilization of soils making it impossible for plants to grow without Monsanto's aluminum resistant seeds

Anmäl
2014-02-08 19:09 #101 av: Mrevil

Såg massor över Öland förut när jag var där.

Anmäl
2014-02-09 02:23 #102 av: Eliiza

Hej på er! :-)

Angående chemtrails:
Det som finns att säga angående sk. chemtrails är att det hela rör sig om en illmariskt och väl ansatt konspirationsteori, som effektivt och elakt spridits som skräckpropaganda sedan ett antal år tillbaka.

Visserligen så har det gjorts ett och annat försök att momentant kontrollera eller påverka vädret genom att släppa ut diverse partiklar på tillfälligt bestämda platser uppe i luften, men dessa, verkligen enstaka, försök är inte på något sätt chemtrails.

Så, det som av så många kallas för chemtrails är faktiskt inget annat än helt vanliga kondensstrimmor från flygplan i normal flygtrafik.

Ända sedan de första flygplanen flög så har strimmor setts över himlen där flygplan gått fram. Beroende på flygplanstyp, höjd, luftsammansättning och väderleksförhållanden så har kondensstrimmorna alltid kunnat försvinna nästan direkt eller dröja sig kvar under längre perioder. Och jag själv har sett och minns dessa kondensstrimmor, uppe i skyn, ända sedan jag var barn på det tidiga 1970-talet.
Anledningen till att dessa kondensstrimmor, som vissa envist ändå kallar för chemtrails, nuförtiden tycks öka och dröja sig kvar än längre beror på flera faktorer.
Dels så är flygtrafiken betydligt mer intensiv nu än förr, om man jämför med t.ex. på 60- och 70-talet, och dels så har människans leverne, hennes utökade utsläpp och den intensifierade industrialiseringen etc. lett till förändringar i jordeatmosfärens sammansättning, samt förändrade väderförhållanden med förändrad luftfuktighet och temperatur, där växthuseffekten nu är vedertagen, känd och bevisad. Även flygplanens motorer och deras bränslen har utvecklats och förändrats under åren. Dessa förändringar sammantaget leder alltså till att flygplanens kondensstrimmor inte alltid artar och beter sig på samma sätt nu som de gjorde förr.

Och det känner var och varannan människa även till (ja, det borde i alla fall vara så), att vinden kan blåsa åt olika håll på olika höjder och olika i olika stråk över himlen. Man känner t.ex. att det blåser åt ett håll nere på marken, men tittar man upp i skyn så rör sig molnen i en annan riktning och i annan hadtighet. Och inför t.ex. en uppstigning och färd med luftballong så skickar man alltid upp småballonger och följer deras färd och varierande riktningar genom de olika höjderna och vindlagren för att avgöra uppstignings- och ungefärlig landningsplats. Därför så beter sig också dessa kondensstrimmor så olikartat som de gör då väder- och vindförhållanden är föränderliga och olika på olika höjder över jordytan. Och vind- och väderförhållanden är även då föränderliga och olika på samma höjd, så därför kan vindar få kondensstrimmor att böja av på ett ställe längs strimman men inte på ett annat.

Konspirationsteoretiker påstår också bl.a. att både barium och aluminium finns i de kondensstrimmor som flygplanen sprider. Men detta påstående är helt felaktigt. Detta eftersom även Plejariska Federationen har undersökt detta ingående. De har nämligen möjlighet att göra detta med hjälp av den utvecklade teknik de besitter, och de har inte någonstans funnit varken barium eller aluminium i varesig kondensstrimmorna eller i flygplanens bränslen.

Dessutom, om konspirationteoretikernas utsagor skulle vara sanna, om att dessa menade utsläpp görs i syfte att minska växthuseffekten, så skulle dessa påstådda chemtrailsprayningar alltså göra att bestrålning från solen mot jordytan minskar, vilket i verkligheten sannerligen inte är fallet eftersom mätningar visar att solens strålning mot jordytan i verkligheten istället ökar.

Alltför många människor här på Jorden har ju, som säkert känt, även förkärlek till makt och pengar. Genom att då på olika sätt via media basunera ut sina påhittade och tillverkade historier och skriva böcker om dessa sk. chemtrails och andra påhittade konspirationsteorier så skrämmer de upp godtrogna människor, som sedan lindas in, konsumerar och köper ännu fler av deras idiotiska skrämselpropagandaböcker, och på så vis blir dessa pengahungriga människor ännu rikare. Och så hålls ekorrhjulet igång...

Och, dessutom, genom att hålla människor ständigt sysselsatta med engagemang i, och locka dem att begrava sig i, egentligt ickeexisterande faktum så hålls dessa människor i kunskapsmässig stagnation så att de verkligt galna maktens män kommer undan med andra, allt värre, hot och livsföraktande aktioner mot mänsklighet, växt- och djurliv såväl som mot miljön.

Och en sak till; vi skitar ständigt ner, förpestar, våldtar och förgiftar vår blå-gröna stjärna som föder oss, upprepat och allt mer, så det finns verkligen ingen anledning att anstränga oss ytterligare eftersom vi redan lyckats förstöra vår planet Jorden så till den milda grad även utan dessa sk. Chemtrails!

Om man som människa är öppen och/eller av normalbegåvad art inom just detta område går dessa faktauppgifter att finna och ge insikt utan större problem. :-)

Källa: http://www.futureofmankind.co.uk/Billy_Meier/FIGU_Special_Bulletin_035

Salome,
Eliiza

Anmäl
2014-02-09 02:35 #103 av: Cristine

Då har jag två frågor till dej Eliza, varför skriver en del piloter varningar över storstäderna

och nummer två.man ser en spikrak kondensstrimma som helt plötsligt blir väldigt krokig och tar slut t.ex precis ovanför mitt hus och planet som jag såg är uppslukat i etern och det händer varje dag. Jag ser det med mina egna ögon

Anmäl
2014-02-09 06:05 #104 av: [KosmosBill]

Föredraget i #100 är sannerligen övertygande.

I slutet på det rekommenderas denna nya film.

Anmäl
2014-02-09 06:33 #105 av: Cristine

En fråga till: då jag filmat 15 till 20 plan som fluigit kors och tvärs över mitt hus så kom de aldrig fram på denna mapp.

http://www.flightradar24.com/62.38,17.3/7

När jag ringde och frågade fick jag konstiga svar som att det var nog militärplan och att de flög för högt för radarn

Upp till 20 om dagen och alltid kors och tvärs hur hade de råd med det under ett helt år när de klagade i nyheterna att de inga pengar hade.

Anmäl
2014-02-09 08:52 #106 av: Marr

Eliza, Plejariska federationen har undersökt dom och påvisat att inga gifter finnes i "kondensstrimmorna"...Nu är det ju så att man funnit dessa gifter i provtagningar av nedfallet av oss jordbor. När sen det har blivit oväsen av det här och folk undrar vad dom sprayar, så har det ju t.o.m. erkänts att lithiumet i Chemtrailsen inte är farligt för oss då det läggs på så hög höjd t.ex...

Kan tyvärr inte hålla med dig där Eliza och inte handlar det om att skrämma folk, för det finns väl tillräckligt med skrämmande företeelser som pågår på vår jord ändå.

Kan inte minnas dessa chemtrails på 70 och tidiga 80 talet. Har alltid tittat på himlen och sett charter, inrikes och alla möjliga slags plan lämna dessa contrails och det är sannerligen stor skillnad på dessa strimmor som sagt. 

Vad för något viktigt skulle vi missa istället att tala om, bara för vi talar om det här? En annan som ingen medial kontakt har med vare sig "pleyjarer eller andromer" kan bara påvisa vad man ser här och nu och jag klarar t.o.m. att jämföra...

Anmäl
2014-02-09 09:16 #107 av: VSK

Man får enligt lag tycka och tro vad man vill, men vänligen tänk på ditt ordval. Allt för stämningen vettu Får idé

Skulle det där tillföra nåt konstruktivt?

Härskarteknik är förbjudet här vilket du blir varse om om du läser våra skrivregler. 

Alla är välkomna här så länge man följer våra skrivregler. Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-02-09 09:19 #108 av: VSK

Cristine, kommer du ihåg de där bilderna jag fotade förut på ett flygplan som åkte fram och tillbaka och sprejade, vart den tråden är?

-kan ju visa bilden här om nån vill se.

Va det på dolt forum Funderar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-02-09 09:35 #109 av: vallhund

Då kan du ta det med Gehella, eller står medisar över sajtens skrivregler?

Jag fräser ifrån när jag blir behandlad som mindre vetande av någon som tar för givet att jag är ung o outbildad.

"Lilla vän du kommer att förstå bättre när du blir lika gammal som jag" följt av lite förminskande "klapp på huvudet"

Btw, hur kommer det sig att någon medis öht reagerar på mina inlägg i tråden en månad efter att skriftväxlingen ägde rum?

Anmäl
2014-02-09 09:37 #110 av: Cristine

Hmmm nej. den är svår att hitta om jag inte vet ttiteln

Anmäl
2014-02-09 10:13 #111 av: VSK

Ja du får fräsa hur mkt du vill, men följ våra skrivregler tack.

Ja det är synd jag missade i tid, men bättre sent än aldrig Får idé

Sen är det inte bara dina inlägg som du kan se.

Anmäl
2014-02-09 10:36 #112 av: vallhund

#111 det finns väl fler medisar än du här inne? Eftersom det var en medarbetare som började tjafsa med mig så kanske ni skall ta upp det där med sajtens skrivregler med den medisen?

Flera medisar har skrivit i tråden sen de inlägg jag skrev innan du drog upp det igen, till o med värden.
Menar du att de är inkompetenta på något sätt?

Hade inte du kommenterat mina inlägg i tråden hade jag förmodligen inte skrivit i tråden igen.

Anmäl
2014-02-09 11:01 #113 av: VSK

Vad ledningen pratar om sins emellan, sker i för er dolda trådar.

Precis som i alla andra sajter på ifokus.

Hur kan du få till det att tro att jag skulle tycka "de" andra är inkompetenta? Nu insinuerar du igen.

Har du åsikter om hur medisar agerar, så föreslår jag att du skickar PM till sajtvärden.

Hoppas du blev nöjd med svaret. -önskar dig en fin dag Får idé

Anmäl
2014-02-09 11:30 #114 av: Marr

Vsk har full rätt att moderera och gör det bra när han gör det! och...det var inget fel av honom att påpeka samtalstonen! Om det sker då eller nu...än sen,,, när tråden är aktuell? Bra att han gjorde det!

Har själv haft svårt att hålla mig men ville inte sk..a ner tråden och låta mig luras bli lika oförskämd. För det har jag lyckats med förr. 

Det behöver inte bli så här om man kan diskutera utan att påvisa om vaneföreställningar o.s.v...bara för vi har olika åsikter.

Vad beträffar din utbildning Vallhund så än sen då? Det är ju jätteduktigt!Tummen upp men är du ensam om det tror du? Ska vi börja visa betyg för varann?Skrattar

Förringa inte din nästa och tro du står över andra med att veta bättre för att du skulle ha bättre "utbildning"...För det kan du aldrig veta, eller hur?Skämtar

Så har jag sagt mitt då, vad beträffar moderering och samtalston i denna tråd...

Anmäl
2014-02-09 11:32 #115 av: VSK

Tummen upp

Anmäl
2014-02-09 11:37 #116 av: Gahella

Ja Eliza vi är fria att tro vad vi vill och erfarit själva, och visst det kan vara en logisk förklaring som Meier har sagt. Men jag har också lyssnat på f.d piloter och senast högre upp i tråden har jag lagt in en video där en väderleksman som varit militär beskriver chemtrails i direksänd TV.

Jag har inte heller sett dessa spår som skapar stora rutnät någonsin under min uppväxt.

Och även i FN diskuterar de detta men då kallas det geoengenering och även vissa ingengörer gör det här i Sverige http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/article3640395.ece

Från början var det en filantropisk tanke av en uppfinnare som vill hjälpa till att bevattna öknen men som tyvärr kom i andra händer.

Anmäl
2014-02-09 11:59 #117 av: Gahella

Och varför är det så viktigt att dessa spår och denna typ av moln visas i bilder som riktar sig till barn eller till oss äldre reklam och i kommersiella sammanhang ??

Kan det bero på att vi ska vänja oss vid dem och då särskilt barnen?

Anmäl
2014-02-09 12:27 #118 av: Cristine

Hitills har jag tagit till mej mycket av det du skrivit  men detta kommer jag aldrig att ändra åsyn i. Jag vet att det är Chemtrails  så är det bara och att de ofta för att sprida ännu effektivare arbetar tillsammans med haarpvågorna.

Anmäl
2014-02-09 12:36 #119 av: Gahella

Tänker som du där Cristine och det är även bra att inse att ingen sitter inne med den enda Sanningen, vilka högre kontakter man än har.

Men jag skulle gärna tro att det var som du säger Eliza, för det här är inte kul någonstans

Anmäl
2014-02-09 12:57 #120 av: Cristine

Vem skulle inte vilja tro att allt dettabara är en mardröm Gahella och att vi vaknar upp till tiden före -90 då man nästan aldrig såg ett moln eller kvarvarande streck  på spansk himmel och vad jag kan minnas så flög jag där flera gånger. Konstigt va? Och av de tusende bilder jag har från Latinamerika, södra delarna av Nordamerika, hela Afrika, Spanien, Frankrike och resten av Europa kan jag inte se dessa streck någonstans?Förskräckt

Anmäl
2014-02-09 19:40 #121 av: Gahella

Ja och få slippa dessa gråtunga moln som är precis varenda dag! Knappt en solstrimma på hela vintern, och inte förra vintern heller

Jag har sett dem över Vita huset i Washington och länderna här i Norden

Anmäl
2014-02-09 22:45 #122 av: [KosmosBill]

Filmerna i #100 och #104 är verkligen bra.

De riskerar att drunkna i bruset i denna tråd....

Anmäl
2014-02-13 06:37 #123 av: VSK

Jag hittade bilden..

Detta är som sagt ett litet propellerplan, typ Cessna nånting. Planet satte på och stängde av kemspåret lite titt som tätt.

Har markerat planet där det stängde av kemspåret.

Bilden tagen med min mobil, så ingen kritik Får idé

Ni som tror enbart att dessa spår är skapade av jetdrift, kan låssas att propellerplanet brinner.

Anmäl
2014-02-13 07:40 #124 av: [KosmosBill]

http://kristofferhell.net/stoppa-aerosolbesprutningen/

Anmäl
2014-02-13 09:00 #125 av: VSK

Tack för länk. 

Anmäl
2014-02-13 09:13 #126 av: Marr

Trodde jag skrivit på där men hade inte. När jag går igenom underskriftslistan så är Carl Bildt med därFörskräckt Vaaa? Måste ju vara en annan "Charlie Picture"...Funderar

Ja, Tack KB!

(hemskt vad tråden blivit seg, kan det vara för alla filmer?)

Anmäl
2014-02-13 09:32 #127 av: VSK

Vet ej Marr, då jag har flashblock så filmerna förbereds ej förräns jag trycker på de. -nu är de bara en bild.

Men generellt sätt så upplever många att ifokus är segt.

Anmäl
2014-02-13 09:36 #128 av: Marr

Ja igår var det bedrööövligt!! Överallt på ifokus men ingen annanstans...

Anmäl
2014-02-14 02:35 #129 av: Wraith

Varför används youtube som säkra källor? Länkas för fullt och folk förfasas över det som visas där. Är man inte mer kritisk varifrån man tar sin källor om man ska tro? Och kanske mer om man vill övertyga andra att man har rätt i sin tro?

Eller eller det samma sorts tro som man gör i kyrkan eller moskén?

Jag är inte insatt i fenomet chemtrails och är inte speciellt intresserad, men vikten man lägger på klipp från youtube (eller andra tvivelaktiga källor) är skrämmande, speciellt då man anser att folk är naiva som inte ser "sanningen" som man kan uttrycka det!

Anmäl
2014-02-14 07:04 #130 av: VSK

Vem har pratat om säkra källor?

Youtube är en ypperlig kanal för att visa filmmaterial på, äkta eller inte spelar inte så stor roll, för tolkningen sker ändå i våra knoppar blandat med erfarenhet.

Men som budbärare och/eller underhållning så finns det ingenting som kommer i närheten av YT.

Helt ärligt. -jag blev medlem -09 (annat konto då) och jag har aldrig någonsin stött på en person jag "känner" som köper "allt" som YT visar.

Däremot om ett klipp på YT visar liknande det andra människor upplevt/tror på, så är det en ypperlig idé att ta med sånt klipp tycker jag att starta/fylla en tråd med.

Dock så tror jag att man bör ha nåt gemensamt när såna videos diskuteras (för du syftar väl på UFO´s nu?)

Så det handlar inte om att köpa allt som visas på tuben, så som många människor tror. 

Det är möjligt att om man är aktiv trådskapare här eller på andra sajter kanske inte tänker på att det finns andra medlemmar som kanske inte har den erfarenheten eller tron på vad nu klippet handlar om, men är man en "gammal räv" så sorterar man av bara farten.

Sen får man ju inte glömma bort varför YT skapades. Som avslutning så kan jag säga att du tror fel om de som tror att YT klassas som säkra källor generellt sätt.

YT är en underhållningstjänst med allt vad det innebär, som är skapad för att dela med sig material till andra.

Bara för att YT skapades med dessa syften, innebär ju inte att allt är 100% äkta, eller 100% fake, utan det är en blandning av de och kommer så alltid att vara.

Sen hur man väljer att tolka informationen som delas av YT, är faktiskt upp till var och en, men att tro att allt material på YT vore "säkra källor" får nog stå för dig.

Överlag så kan man väl säga att det är en bedömningsfråga det här, precis som mycket annat i våra liv.

*lite av mina tankar*

Anmäl
2014-02-14 07:34 #131 av: Morphogenesis

En av sakerna jag alltid undrar över är hur ni (jag vet att det är generaliserande och att det inte är en helt homogen grupp vi pratar om) gör för att bedöma sanningshalten i det som förs fram om dylika saker? Jag får ofta intrycket att det handlar om magkänsla, intuition och sådant, stämmer det?

Anmäl
2014-02-14 07:46 #132 av: VSK

Vilket ämne syftar du på nu Funderar

Anmäl
2014-02-14 07:48 #133 av: Morphogenesis

#132. Chemtrails, exempelvis, eftersom tråden handlar om det. Men funderingarna sträcker sig över många ämnen som diskuteras på denna och andra sajter som har övernaturliga och konspiratoriska drag. 

Anmäl
2014-02-14 08:08 #134 av: Marr

Anledningen att jag lägger in dessa klipp i detta ämne är för att jag sett dessa förändringar själv genom åren och det var långt innan jag visste vad You Tube var.

Här kan ni läsa mera om geoenergin=chemtrails och det är inget YT klipp...

http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/article3640395.ece

Anmäl
2014-02-14 08:08 #135 av: VSK

Jodå jag vet vad trådens ämne är, men blev lite osäker på vad du syftade på då du nämnde "generaliserande".

Och än en gång så kan jag svara för mig själv.

Bilden jag la in tidigare är den första bilden jag fotat på det här. Jag har inte brytt mig så mkt om kemiska spår så mkt, då jag saknar den kunskapen.

Visst har man ju sett ett å annat, men inget jag valt att lägga energi på. Jag vet ju givetvis om vad folk skrivit och så om dessa fenomen, men aldrig riktigt engagerat mig riktigt. 

Hur som, så råkade jag se alla dessa spår på himlen när jag var på jobbet. Ingen mer energi lades på det. Efter jobbet så skulle jag åka och handla lite kattmat mm (djurbutiken ligger bredvid Elgiganten) då jag tydligen blev nyfiken och kikade upp mot himlen igen.

Antagligen så skulle jag ta en cigg innan affären, och då så kan min blick vandra lite eftersom det är ett ypperligt sätt att tidsoptimera Skrattar

Hur som, så såg jag dessa strimlor födas och dö uppe i skyn. Jag tyckte det var mycket märkligt och fortsatte kolla, men kunde inte se nåt flygplan alls. 

Sen så dök det där lilla flygplanet upp i mitt sikt och då så blev det ju ganska så intressant hux flux. -fram med mobilen och försöka fota. Tyvärr så var det ganska mörkt så mobilkameran visar ju en hel del brus när ISO pressats upp.

Jag vet tre saker med 100% säkerhet.

1. Vissa påstår att alla strimlor enbart är kondens, och då således spår efter jetdrift.

2. Jag såg det jag såg. Nämligen ett propellerplan ta fram dessa strimlor därav bilden blev till.

3. Min upplevelse som fångats på bild är varken övernaturlig eller konspiration. 

Om jag får uppleva liknande igen, så skall jag försöka tänka på att filma istället för att fota. men grejen är att jag fotade för att visa på dold sajt, inget annat. -nu dök den ju upp här till sist Glad

Anmäl
2014-02-14 08:12 #136 av: Morphogenesis

#135. "Jodå jag vet vad trådens ämne är, men blev lite osäker på vad du syftade på då du nämnde "generaliserande"."

Absolut, jag menade inte att vara spydig.

"Och än en gång så kan jag svara för mig själv."

Det är jag medveten om, jag antar att hur sanningshalten bedöms skiljer sig något mellan er.

Det var inget svar på hur du bedömer sanningshalten i påståenden som förs fram i ämnet, men det är åtminstone en bakgrund för hur du själv har kommit att resonera i ämnet, så det tackar jag för.

Anmäl
2014-02-14 08:21 #137 av: VSK

Nä jag tyckte inte alls du svarade spydigt...

Alltså när det gäller sanningshalten på filmer och foton gällandes spår, så tror jag faktiskt 99% av alla är äkta. -varför ödsla energi på att fuska till material som visar spår?

Spår är ju spår, inget mer med det enligt mitt sätt att tänka.

Sen hur spåren kommer till är ju en annan femma. Jag är väl medveten om att jetplanen spyr ur sig en hel del, men min upplevelse med propellerplanet fick iaf mig att rycka till lite.

Som sagt så har jag varken intresse eller kunskapen om dessa spår, så egentligen kanske jag är fel person att svara på dina frågor, men jag gav det en chans iaf Får idé

Skrattar

Anmäl
2014-02-14 08:33 #138 av: Morphogenesis

#137. Det kan vara så att filmer och foton är äkta, men att slutsatserna som dras är felaktiga, det är där mitt intresse kommer in, hur man bedömer sanningshalten i påstående som förs fram.

Tackar för svaren på frågorna! Jag har ett intresse av att försöka förstå personer som tycker och tror saker som jag själv inte tror på. 

Anmäl
2014-02-14 08:37 #139 av: VSK

Ja att dela tankar och tro berikar oss alla Glad

Anmäl
2014-02-14 09:24 #140 av: Marr

Det angår oss alla!

http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/chemtrails.htm

Anmäl
2014-02-14 10:59 #141 av: VSK

Tack för länk.

Anmäl
2014-02-14 13:22 #142 av: kena10

Blir de inte sjuka själva av detta när de sprayar kemikalerna överallt? Tycker också att med så mycket gifter som de släpper ut enligt all info på nätet, så borde smådjur dö i rykande fart, mycket mer än de redan gör, och med det även de djur som är högre upp i näringskedjan. Jag är varken motståndare eller troende på chemitrails, jag har ingen aning helt enkelt. Men det låter helt bisarrt, får ju verkligen hoppas att det bara är konspirationsteorier, har ju barn som man vill ska växa upp i en bra värld. Men man blir ju rent deppig när man läser sånt här på nätet, mat som är besprutad, chemitrails, galna psykopater som vill förstöra, genmanipulerat, skövling av regnskogar, snart slut på jordens resurser, föroreningar, fågelinfluensa, fukushima mm. Så sitter man med sina datorer hemma, som bara det är en miljöförstöring i sej. Varje googling gör sitt till växthuseffekten, och man vet inte vad man kan göra eller var man ska börja.

Anmäl
2014-02-14 14:01 #143 av: Wraith

#130 Ah det var kanske fel av mig att tro att man ville framföra bevis för att få naiva människor över på sin sida och se konspirationen? Men så var tonen i många inlägg, varför diskutera det annars kan man tycka. Som sagt forumet är öppet för många och inte bara redan frälsta inom ämnet.

Visst kan man visa klipp från Youtube, det är inte det jag reagerar på, jag gör det själv ibland MEN jag anser att leta någon sanning där är som att leta en nål i en höstack, speciellt när det kommer till konspirationsteorier. Tycker själv det ger en besk bismak att läsa hur folk reagerar starkt på något som inte går att bevisa och då menar jag bevis. Tråden i sig handlar ju inte så mycket om att diskutera vad detta kan bero på utan är mer för de som redan tror.

Alltför många älskar att vira in sig i konspirationsteorier, för allt som har med regeringar och militärer att göra är onda. De ljuger och vill skada befolkningen på alla möjliga sätt. Men ingen kan framföra bevis eller ens en vettig frågeställning. Ändå blir man less på folk om inte ser "ljuset"! Jag kan gärna tro om jag får några vettiga bevis framför mig, så det handlar inte om att jag misstror allt, jag är bara förvånad över hur LÄTT folk kan få för sig saker utan att vara kritisk till vad man tror på.

Men det är ju som att tro i kyrkan då, med andra ord!

Anmäl
2014-02-14 14:06 #144 av: Wraith

#134 Ser inte det onda i denna artikel, de vill ju förbättra klimatet på jorden? Visst kan man ha åsikter om ämnena de sprutar ut, absolut men att det ska vara någon stor konspiration där tex fibrer ploppar ut ur människors hud? Varför, hur och igen varför!!!!

Anmäl
2014-02-14 14:07 #145 av: Marr

Kena, jag tror inte dom heller undkommer sprayningarna bara för att dom lägger ut dom. Snarare tvärtom tänker jag. Piloterna bor ju själva på planeten och blir ju därmed drabbade.

Vad beträffar djur som borde bli sjuka och dö av det här så gör de ju redan det. Fågel, fisk, däggdjursdöd sker ju runt omkring i världen och inte vet man vad det beror på när massdöd av tusentals fåglar, delfiner, valar och stora fiskstim flyter upp på stränderna.

Ja det är en deprimerande läsning även om man varit medveten om miljöproblem och vettvillingar som startar och sponsrar krig utan tillgång internet. Men man får inte låta sig nedslås för då orkar ju ingen ifrågasätta vad sjutton det är som händer med vår planet.

Att man är en del i det hela med förstörelsen det är så sant. Man får försöka göra så gott man kan och försöka undvika att sponsra t.ex. Monsanto med att köpa de produkter de bistår. Fast det är lättare sagt än gjort.

Jag ger mig aldrig med att ifrågasätta och de dummaste svar kan man även finna från t.ex Nasaforskare. Som om vi vore idioter allihopa här på vår jord och inget fattar själva. Inte konstigt man svarar med samma mynt och kan verka konspiratorisk mellan varven i olika ämnen.

Men det här är tyvärr ingen konspirationsteori. Det är heller inget jag bara "känner inom mig". Har undersökt nästan varenda dag i över 2 år nu. Äntligen har det börjat lossna och numera erkänner man t.o.m. sprayningarna och människor ifrågasätter. Även i Sverige...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.