Off Topic - Utanför ämnet

Överraskande ny forskning om cellgifter

2012-11-19 18:52 #0 av: Amon

Detta hör nog nog inte hemma på "utomjordiskt" - men lägger in det här också - för det är intresssant och viktigt att detta kommer ut nu - tycker jag. Förvånad

Har även lagt in det på "Cancer iFokus"..

"Detta har jag alltid anat - och nu har även forskarna gjort nya upptäckter:"

http://the2012scenario.com/2012/11/whoops-study-accidentally-finds-chemotherapy-makes-cancer-far-worse/

Anmäl
2012-11-19 18:55 #1 av: Amon

Vill man läsa mera - så länkar denna sida också till dessa sidor:

Den länkar hit: http://naturalsociety.com/chemotherapy-makes-cancer-far-worse/#ixzz22ro0MzHB

.. och hit: http://articles.nydailynews.com/2012-08-06/news/33069701_1_healthy-cells-tumor-cells-chemotherapy

...och hit: http://naturalsociety.com/deadly-cancer-drugs-make-cancer-worse-and-kill-patients-more-quickly/

...och hit: http://www.nydailynews.com/life-style/health/shock-study-chemotherapy-backfire-cancer-worse-triggering-tumor-growth-article-1.1129897

Anmäl
2012-11-19 19:43 #2 av: Marr

Jättebra lägga in sånt här. Därför finns OT, så Tack Amon! Fy 17 alltså och jag är inte förvånad men...

Det är lagligt och är en av de metoder man använder sig flitigt av i 1a hand. Som den vanliga människa man är har man ju litat på detta då man inget annat vet. När man undrar blir man kallad konspiratoriker... 

Man vet ju dock att det dödar mer än cancerceller och är tuffa grejer för den som behandlas. Man kan ju t.o.m. stryka med av det. Immuniteten sätts ju ner totalt! 

Har så många i min närhet som har dött i cancer de sista 10 åren att mina fingrar inte räcker till...Dom har fått både cellgifter & strålning...

Ska fortsätta läsa nu...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-11-19 20:59 #3 av: [KosmosBill]

Visste det innan. Jättebra att du lägger in det här och där AmonGlad

Anmäl
2012-11-19 23:07 #4 av: Amon

Ja arma människor som blir itutade att det inga andra möjligheter finns. Och de blir bestämt avrådda från alla sorters alternativa behandlingar. Och vad gör man som sjuk - eller föräldrar till ett sjukt barn??? Oskyldig

Man väljer förstås råden från de sk "experterna" - det är ju de som skall veta... Gråter

Anmäl
2012-11-19 23:12 #5 av: Cristine

Tack Amon, jag visste det också från en sydamerikansk sida , men säger man något blir folk arga,. särskilt om de har cancer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-11-19 23:25 #6 av: Amon

Jag förstår det - detta är ju ett väldigt känsligt ämne! Men trots detta - så behöver den smärtsamma sanningen komma fram.

Jag vill heller inte hålla på och debattera om detta - utan var och en får läsa och bilda sej sin egen uppfattning. Men då måste man också få tillgång till information - och därför lägger jag ut det här.

På något sätt så känns det som om blockeringen av sådan här information inte är så stark längre. Att forskare vågar gå ut och berätta dessa upptäckter utan att bli tystade - det säger väl något - eller??? Glad

Man har ju läst länge nu att censuren i Media håller på att släppa - är det här ett steg i den riktningen? Obestämd

Skulle bli superglad om det vore så! Skrattande

Anmäl
2012-11-19 23:29 #7 av: [KosmosBill]

Blir intressant att följa reaktionen på Cancer iFokus.

Kan kanske vara för kontroversiellt för vissa.

Anmäl
2012-11-19 23:38 #8 av: Cristine

Jag försöker sätta mej i deras sits och kan förstå dem, men jag med mina 30 år bland örter, skulle inte använda någon av dem för att bli frisk och jag kom att tänka på Jereminas inlägg. Kanske är det så att de gör dem en jättestor tjänst.

De räddar livet på dem!

Det är bra underligt, i morse tänkte jag på att skriva om örter på Lk men lät bli för jag vet att många är emot det. Jag skrev om bikarbonat mot cancer -09 och om Graviola och Bosvelia serrata och jag kan tala om att jag inte fick några hejarop. När jag ser tillbaka till de årenoch tänker på indianerna  hur de levde/lever i Amazonas på bara örter och plant.Ingen cancer, diabetes, förkylningar, fibromyalgi etc etc. Barnen satt på backen och åt myror skalbaggar och spindlar, men inga sjuka barn såg jag

Anmäl
2012-11-19 23:48 #9 av: Amon

Ja - vad vet man? Obestämd

Jag tvekade några gånger innan jag la in det på cancer iFokus - men så tänkte jag att det finns säkert några där som vill läsa detta också! Oskyldig

Anmäl
2012-11-20 00:30 #10 av: Amon

Hoppas att vår utveckling är på väg dit igen - jag menar att kunskapen om naturens apotek kommer tillbaka igen - att vi slipper alla dessa gifter, strålning och konstlade lednadssätt som tvingas på oss! Och att naturliga sätt att hålla oss friska på kommer att finnas för oss alla. Glad

Tänkte bara på Kinesisk medicin - (och även indisk ayur - veda). Om en kinesisk läkares patient blir sjuk -  så är det mycket pinsamt för denna läkare - för kinesisk medicin fungerar ju förebyggande - man skall ALDRIG hinna bli sjuk! Där går man också efter de fem olika elementen, meridianer osv.

Även homeopatin har ju ett helt annat tänk. Där får man svara på en mängd frågor - för att fastställa vilken personlighetstyp man är - och får ett eller ett par medel efter det - som kan hjälpa mot många olika åkommor samtidigt. Glad

Sydamerikansk naturmedicin har jag alls ingen kunskap om - men förstår att du kan mycket om detta Cristine! Glad

Anmäl
2012-11-20 00:50 #11 av: Amon

Om nu cancer är en bristsjukdom - (som en amerikansk läkare påstår) - då kan väl inga cellgifter i världen bota den? Obestämd

De som ändå blir friska - blir nog det av andra orskaker än cellgifter...

Däremot vet jag ju att cellgifter åtminstone tillfälligtvis kan bromsa cancerväxten - men för hur lång tid - och till vilket pris - och med vilka biverkningar???  Obestämd

Anmäl
2012-11-20 12:06 #12 av: [KosmosBill]

Prescription Drugs Now Kill More People than Illegal Drugs

http://geraldcelentechannel.blogspot.se/2012/11/prescription-drugs-now-kill-more-people.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+TrendsForecastsAndPropheciesBlog+(Trends+Forecasts+and+Prophecies+Blog)

Jaa, vem är förvånad....ett mönster börjar skönjas.

Samtidigt som man attackerar naturliga och fungerande bot så är deras kemiska mediciner en allt större dödsorsak!

Anmäl
2012-11-20 12:15 #13 av: Gahella

Bra Amon att du la in den tycker jag!

Det här har jag *vetat* länge, och undrat hur tusan de kan överleva då det är  rena biologiska kriget mot våra celler??

I somras gick min mamma bort då hon fick cancer fär 3dje gången och hon har gått den traditonella vägen, samma med min pappa, farfar, farmor och min mormor. Och det är dem jag känner till. Nej ingen blev botad den vägen.

Att det är näringsbrister och försvagning i imunförsvaret tror jag absolut på. Det sägs ju även att kroppen är helt försurad och den är då blir en grogrund för svamp. Och vissa påstår t.om att cancer är en form av svamp. Och du Cristine tar ju även upp om bikarbonat och den kan ju i alla fall skapa en mindre försurad kropp

Anmäl
2012-11-20 12:21 #14 av: [KosmosBill]

http://newsvoice.se/2012/11/18/kosttillskott-ar-sakra-och-lakemedel-livsfarliga-visar-studie/

Anmäl
2012-12-06 23:22 #15 av: Amon

Sådär - nu har de låst tråden på cancer iFokus - efter Starmans inlägg i går.

http://cancer.ifokus.se/discussions/50aa14ad88f4724aa2ddd38c-ny-overraskande-forskning-om-cellgifter?discussions-1

Jag hade inte för avsikt att debattera där - bara informera - och att var och en skulle tänka till själva. Men det blev väl för mycket för vissa.. Obestämd

Anmäl
2012-12-07 08:19 #16 av: Gahella

Ja du vännen, de tror fortfarande att läkemedelsmaffian vill oss väl. De har ännu inte insett att att politiker grundar sina beslut på ren lobbyverksamhet från näringslivets representanter. Och det funkar ju bra som vi kan se, och det är ju därför de lägger ner oerhörda summor på denna verksamhet.

Ingen som jag känner har överlevt kemobehandling och det är i dagsläget 6 stycken vad jag känner till. Att de överlever beror på ett stark imunförsvar (trots allt) och en vilja att överleva, samt att att det inte är dags för dem att dö ännu. Men det skriver jag bara inne på sidor som dessa som kan tänka i större sammanhang. I annat fall blir såna som vi kallade för både farliga och cyniker men det är inget nytt i världshistorien, är man en kättare så är man...;D

Men de har rätt till sin tror och sin sanning, och vad som är viktigast ibland är att man tror på det man gör, annars sätter man läkningen ur spel tror jag.

Anmäl
2012-12-07 09:59 #17 av: [KosmosBill]

Det är Mia-38 som ligger bakom.

Jag postade en film om olika cancerbot i Amons tråd.

Den togs bort.

Skickade pm till Mia-38 om det. Hon skulle kolla upp det. Det var 2 veckor sedan. Hon hörde aldrig av sig efter det.

Blir alltmer tydligt vad hon är för en person.

Anmäl
2012-12-07 10:03 #18 av: Gahella

Det är ju inte bara hon som bestämmer där väl?

Tror det övervägande är vanligt folk som är därinne och inte kättare som vi, och då gäller det att balansera det som passa dem bäst.

Anmäl
2012-12-07 10:42 #19 av: [KosmosBill]

Det förklarar inte hennes tystnad ang. filmen.

Det var hon som tog initiativet att låsa Amons tråd...i nära samarbete med starman.

Hennes handlingar talar för sig själv.

Anmäl
2012-12-07 11:21 #20 av: Cristine

Starman säger ju nej till allt vad det nu än gäller, med honom som medlem gick indexet neråt som vi arbetade så med att höja.

Anmäl
2012-12-07 15:34 #21 av: Amon

Mia kanske är rädd för skeptikerna - att de sätter igång en jäkla karusell om man får skriva vad som helst därinne. Flört Hon har nog erfarit dem tidigare.

Hade tråden varit kvar hade det nog inte räckt med Starman - det hade säkert kommit fler. Kanske har han pressat henne också?

Jag läste någonstans därinne att man fick INTE skriva om cannabis o liknande droger i syfte att bota cancer - eller som alternativ till cellgifter.

Men sanningen kommer nog fram en dag till dem också - förr eller senare... Oskyldig

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.