Frågor inom ämnet söker svar

Varför försvinner så många?

2012-11-09 10:38 #0 av: Cristine

.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-11-09 22:40 #1 av: Amon

Jag svarar på det sätt som jag tolkar frågan:

Alla kommer inte att kunna följa med på färden till den femte dimensionen - för de har inte nått den utvecklingsnivå som behövs för att gå vidare. De har också i sitt livsavtal (före födelsen) gått med på att bara vara med en viss tid - kanske för att hjälpa oss att bli av med vår karmaskuld. Sedan kommer de att lämna oss för en annan plats som passar deras utvecklingsnivå bättre.

De kan försvinna i olyckor eller sjukdomar.

Unga personer som snabbt går bort - kan också ibland välja att komma tillbaka igen - alltså födas på nytt här - när de är färdiga med sin nuvarande livsuppgift.  Detta för de ofta är på en högre utvecklingsnivå - har det sagts mej. Oskyldig

Anmäl
2012-11-10 00:12 #2 av: Cristine

Tack Amon, jag fick främmande och tråden  glömdes bort!

Ja jag har läst om det du berättar.

Anmäl
2012-11-10 06:18 #3 av: Hukanson

Faktiskt så sägs det av mycket respekterade kanaliseringar att det redan nu börjar samlas kvarvarande 3d människor på en särskild plats.

Att människor är kvar i 3d betyder som jag förstår det att deras livsenergi är fortsatt 3 dimensionell - fast det kan mycket väl innebära att deras sanningsenergier kan vara av så mycket högre dimensionalitet.

Omvänt ser man då att övriga människor växer in i livets 5 dimensionalitet men söker balansera detta med sanningsenergier på lämplig nivå.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2012-11-11 00:15 #4 av: Amon

Ja - jag har också hört att urskiljningen har börjat - och jag tror faktiskt att jag hörde det redan för 1½ år sedan - alltså från min egen ljusgrupp.

Anmäl
2012-11-13 18:37 #5 av: stillness

kommer detta menas att vi kommer att se andra dimensioner?

att se tex våra guider samt multiaspekter av oss själva i denna nya ERA

?

Anmäl
2012-11-13 22:10 #6 av: Amon

Så kan det nog vara - men vet inte så mycket just. Men det sägs också att vår medvetenhet håller på att öka kraftfullt nu och den närmaste tiden - vi kommer alla att få veta sanningen om allting - för den kommer inte att kunna döljas längre för oss! Glad

Läs gärna Hilarions meddelande denna vecka!

Anmäl
2012-11-14 16:55 #7 av: stillness

Amon okej okej :)

det är spännande tider verkligen gott folk, sammla er ta hand om kropp, fysiskt,psykiskt äta bra det tror jag på.

vem är hilarions?

Anmäl
2012-11-14 17:04 #8 av: Amon

Här är meddelande tråden från st.Hilarion: http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/4f9fc2a9d4ebea3aa20003a4-saint-hilarion?discussions-1

Anmäl
2012-11-15 13:23 #9 av: stillness

thanks! jag antar det är någon som kanaliserar denna energi form?

:)

Anmäl
2012-11-15 19:55 #10 av: lyrah

Kan bara hålla med om att mycket folk försvinner, tycker mig höra om dödsfall flera gånger i månaden, folk som bara ramlar ihop o dör så där, well jag hoppas inte att man själv står på tur, man vill ju gärna uppleva den här spännande tiden

Anmäl
2012-11-15 21:36 #11 av: Amon

Hon heter Marlene Swetlishoff - och på denna sida finns hennes ursprungskanaliseringar: http://www.therainbowscribe.com/hilarion2012.htm

Anmäl
2012-11-16 15:50 #12 av: stillness

tackar för sidan: oj mycket att läsa igenom där. det verkar riktigt bra :)

thanks! :)

Anmäl
2012-11-17 07:51 #13 av: Marr

Vi har stor glädje av Hilarons veckomeddelanden. Varje vecka kommer ju ett nytt som Amon lägger in åt oss. Vill inte vara utan dom, det är mycket kärlek i dessa meddelanden. Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-11-17 18:33 #14 av: Ghosthunter

En annan sak som jag och andra också har reflekterat över är att många mår så fruktansvärt dåligt just nu psykiskt....det är samma med mig också. Kan detta också ha med omvandlingseffekten att göra??

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-11-17 19:45 #15 av: Amon

Jag tror att mycket gammalt vi går omkring och bär på nu kommer upp till ytan - för att släppas och sedan försvinna för gott. Och har man haft depparperioder och mått psykiskt dåligt tidigare - (det kan ju vara från tidigare liv också) - så är det nog sådant som kommer upp med all kraft nu. Obestämd

Det bästa är nog att bara tillåta dessa känslor som kommer upp - se och acceptera dem och sedan försöka släppa dem. Att inte hålla fast dem - för de kommer bara upp för att synliggöras - och för att sedan lämna oss för gott! Oskyldig

Så kommer det upp en negativ känsla - se den - känn in den - acceptera den - tacka den - och sedan släpp den!!  ...kanske lättare sagt än gjort ibland.. Oskyldig

Anmäl
2012-11-17 22:08 #16 av: Ghosthunter

Amon - jo och jag är van med det också...hahaSkrattande

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-11-17 23:15 #17 av: Cristine

Visa ord du får till dej Spöket.

Anmäl
2012-11-18 06:41 #18 av: Hukanson

#15 Detta uttryck igen "letting go" -alla säger att det ska man göra... hur då?

Har hittat en sajt som lär ut mer om detta...kanske finns fler som behöver putsa sina färdigheter?

http://www.lettinggo.tv/

Oneness can not be divided.

Anmäl
2012-11-18 07:23 #19 av: Marr

Ja som Amon säger tycker jag är bra, för det fungerar på mig. När allt känns överväldigande och jag känner mig påverkad av andras illamående, för dom ringer till mig då. Så får jag ta till det här. Det gör jag enklast med att gå att sätta mig och andas några minuter.

Ibland gör jag en kort meditation och ber t.o.m. änglarna om hjälp, att skicka kraft till den som mår dåligt. Det har hjälpt på 1 person vad jag vet och det hjälper då även mig själv samtidigt...

Man är inte mottaglig från hjälp vare sig från sig själv eller något annat om man barra snurrar omkring i stresstankar...dom blir ju till ångest istället om man har otur. En stressad häst t.ex. börjar med olater. som att stå och väva från ena frambenet till det andra, snappa luft osv.

Då är människan framme och ska stoppa hästen med olika metoder för att sluta med sitt destruktiva beteende. Vi skulle behöver stoppa upp vi med, för då kanske inte ens djuret behöver få dessa "behov". Nej vi behöver stanna upp och lugna ner oss. Inte så lätt alla gånger men man är iallafall medveten om hur viktigt det är, för det hjälper!

Anmäl
2012-11-18 13:19 #20 av: Amon

Tack, Cristine! Glad

Kloka ord och praktisk hjälp - Marr! Glad

Ja det var en talande video Hukansson! Glad

Att gå ut en promenad i naturen gör också gott. Då kanske man kan släppa på trycket av tankar och känslor en stund. Eller ta en simtur - så här års får det väl bli inomhus - eller gör nåt annat som du riktigt gillar. Och att tillbringa tid med våra husdjur är också väldigt helande - om man nu har den möjligheten.

Om man känner för att gråta och skrika - så är det också ok - då släpper man ju ut dessa jobbiga känslor. Tänkte på Ronjas Rövardotters vårskrik - fast det var nog ett glädjeskrik! Glad

Anmäl
2012-11-18 13:40 #21 av: Marr

Tack Amon! Glad

Jaa naturen kan åstakomma underverk med en stressad själ. Fast tänk vad många det är som har långt till skog och mark. Sen är ju alla så stressade när dom ska hinna med här i vardan, med pressade tidsscheman och dålig ekonomi.

Tycker ett varmt bad är med salt i känns renande & avslappnande också. När man sköljer av sej med ljummet vatten, tänker man att man sköljer ner allt skräp man dragit på sig. Psykiskt som fysiskt...Flört

Väldigt OT är jag ofta, men kan inte bättre...SkämsTungan ute

Anmäl
2012-11-18 13:44 #22 av: Amon

Håller med - vatten är ju renande både invärtes och utvärtes!

Ett varmt bad är ju också härligt avslappnande och rogivande! Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.