Frågor inom ämnet söker svar

För Nyvakna - Den Större Bilden

2012-11-07 01:11 #0 av: Amon

Den här sidan: http://thegreaterpicture.com/sv/index.html som jag just fann är en undersida till sidan: http://www.st-germain.se/

Här finns mycket att läsa bla om illuminati och reptilerna som styr världen - om man fortsätter längre ner i artikeln - här har jag bara lagt in början:

DEN  STÖRRE  BILDEN

"Okej, du säger att i princip är du öppen för andras idéer. Låt oss sätta det på prov ;)

Nedan finns 10 tester. Läs igenom dessa.

1. Universum vimlar av liv och många utomjordiska civilisationer ligger miljoner år före oss i sin teknologiska och andliga utveckling.

2. Utomjordiska besökare har kommit hit under längre tid än människor har levt på Jorden, men en universell lag föreskriver att en lägre civilisation lämnas ifred.

3. Viss högre teknologi, såsom fri energi, anti-gravitationsteknik och vibrationsteknik som botar sjukdomar eller gör materian ostadig är också känd på Jorden. Men detta hålls hemligt.

4. De mäktigaste människorna i världen utgörs av en kriminell kabal som praktiserar djävulsdyrkan och utnyttjar människorna aktivt och håller dem i okunnighet, skrämmer dem och förgiftar dem.

5. Jorden är omkring 700 miljarder år gammal. Hon är, som de flesta andra planeter och månar, ihålig på insidan och är (också) bebodd på insidan. På grund av centrifugalkraften i Jordens rotation växer den årligen några få centimeter, vilket gör att kontinenterna glider isär.

6. Allting har gjorts av, och är en del av, Skaparen som upplever sig själv genom många olika livsformer och Universa. Varje Universum har åtminstone En Gud som samskapade detta Universum och ser efter det.

7. All materia är ljusenergi som vibrerar på en viss frekvens. Fullt medvetande existerar i denna energi och det är därför som materia kan påverkas av DNA eller den mänskliga hjärnan till exempel. All kunskap, tankar och avsikter på en planet formar tillsammans det
    kollektiva medvetandet. Vårt samhälle är en återspegling av vårt kollektiva medvetande.

8. Den moderna människan är ett resultat av genetiska experiment, utförda för länge sedan av en illvillig utomjordisk ras på ursprungs-befolkningen i Sydafrika. Justeringarna i DNA gjorde oss till slavar, benägna till sjukdomar och begränsade vårt medvetande.

9. Själen hos en människa passerar genom hundratals livstider där den upplever alla aspekter av liv och det moraliska spektrumet, vilket gör att den utvecklas andligt. Under mellantiden bor själen i himlen där den utvärderar avslutade livstider och planerar för nya livstider med hjälp av sina guider.

10. Allt liv rör sig i cykler av olika längder. För tillfället är Jorden i en process som kallas Uppstigning i vilken en cykel av dualitet nu kommer till ett slut och en harmonisk era börjar i en högre dimension.

Så… vad tror ni om detta? Intressanta teser eller omöjligt nonsens? Om det är det senaste som gäller kan man kanske lika gärna fortsätta surfa på nätet, eftersom detta är innehållet på den här webbplatsen! :) Och dessa teser är alla sanna.

Nej, vi skojar inte, vi menar allvar!"

http://thegreaterpicture.com/sv/index.html

Anmäl
2012-11-07 09:05 #1 av: Marr

Vilken fin artikel du gjort Amon!

Det här rimmar med min övertygelse. Det är självklart för mig iallafall och inget konstigt alls. Tusen tack Amon och för tipset om länken!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-11-07 11:18 #2 av: Amon

Tack Marr! Glad

- men det är inte jag som gjort artikeln. Utan jag har bara kopierat från sidan som jag hänvisar till. Och där finns väldigt mycket info och bilder. Det finns också inlagda små länkar i texten så man kan läsa mera om olika saker.

Anmäl
2012-11-07 11:38 #3 av: Cristine

Bra artikel Amon som tar upp allt det man gått och funderat på

Jag köper allt utom vissa delar av 5 och 6

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-11-07 11:39 #4 av: Marr

Ok Amon! Är glad att du presenterade länken som du gjorde. Mycket intressant att läsa här! Glad 

Anmäl
2012-11-07 12:20 #5 av: Amon

Jag kan hålla med om att även för min del är det saker här som jag kanske inte köper helt - eller tycker kan vara svårt att ta till sej helt.

Tex det här om att jorden är helt ihålig - tror säkert att det finns mycket ihåligheter, tunnlar osv i jorden - men att den skulle vara som ett skal med ett jättestort tomrum i mitten - det är lite svårt att ta till sej tycker jag. Obestämd

Men vad vet man egentligen - inte mycket tror jag.. Oskyldig

Anmäl
2012-11-07 22:23 #6 av: Cristine

#5 Det hakar jag upp mej på också, det stämmer inte alls med jordens kärna  magnetismen och alla vulkaner.

Hade deen ingen inre tung kärna så skulle den woobla nåt förfärligt.

Anmäl
2012-11-08 10:10 #7 av: [KosmosBill]

Har ni inte hört talas om Agartha?

Det finns städer av kristall !

Drunvalo Melchezidek har varit och hälsat på därinne, under ett meditativt trans tillstånd där han lämnade sin fysiska kropp.(förstår inte varför han inte kunde/fick vara i 3-d tillstånd och hälsa på. Är de fyrdimensionella? Kan så vara.

Plasmaufon som kommer ur en vulkan i Mexico är detta folkslag som bor därinne.

De är ju noga dokumenterade och filmade.

Anmäl
2012-11-08 10:36 #8 av: [KosmosBill]

Drunvalo berättar i den vidunderliga intervjun ovan att de är ett folkslag som levde som oss på Jordens yta för en miljon år sedan.

De höll på att utrota livet på jorden.

De fick då besök av ett stort skepp från rymden. Det fick sågon slags information. Det tog dem 100 år att förstå budskapet. När de gjorde det så förvandlades deras kroppar till ljuskroppar. De flyttade in i Jorden då det var/är säkrare där.

Drunvalo har nu varit nere nyligen och hälsat på. Han tog med sig 98 andra. Vad som hände därinne var svindlande.

Han var på en plats som ligger 266 miles in i Jorden

Kolla intervjun ovan noga...det lönar sig.

Inget för skeptiker dock.

Anmäl
2012-11-08 12:15 #9 av: [KosmosBill]

Drunvalo nämner att det finns flera ställen som är befolkade strax under jordskorpan. Alltså inte så djupt som lavafolket i intervjun.

Dit kanske man kan ta sig i sin 3-d kostym.

Interssant att "lavafolket" är 1 miljon år före oss i andlig utveckling.

Anmäl
2012-11-08 13:19 #10 av: Amon

Intressant - men har inte tid att kolla detta nu.

Jo då - jag har hört talas om och läst om Agharta och att det finns högre utvecklade civilisationer som bor där i kristallstäder. Det skall bli spännande den dag vi kan åka dit och träffa dem själva fysiskt - och först då kan man ju också ta till sej detta till 100%.

Men till dess ser jag det som en möjlighet. Jag tror att man får ta till sej saker och ting i olika steg - allteftersom man upplever dem.

Under mer än tjugo år har jag lärt mej att succesivt acceptera saker som jag inte visste existerade tidigare - eller bara hade hört talas om men inte själv upplevt. Som telepati (kontakt med en person på en helt annan plats), tidigare liv, naturväsen, varelser från både högre och lägre dimensioner, meditativa resor till andra platser, planeter osv. och förmågor som healing, fjärrsyn mm.

Kanske man skulle göra en meditativ resa till jordens inre och undersöka saken? Det kunde ju vara något för min meditationsgrupp..

Vi matas också med mycket desinformation - både på nätet och andra medier - så det gäller att lära sej att lyssna till sej själv och sin egen känsla - och inte bara urskiljningslöst köpa allt som andra säger. Jag har också blivit lurad och bränd av att lyssna för mycket på andra - så numera lyssnar jag mera till mej själv. Oskyldig

Anmäl
2012-11-08 13:54 #11 av: [KosmosBill]

Lika viktigt som den information Drunvalo förmedlar lika viktigt att studera honom och hans kroppspråk för att utröna sanningshalten i de förbluffande påståenden han gör.

Hållning,tonfall,ögon....allt skickar signaler till våra sinnen, och berättar huruvida det är sant eller falskt.

Om en person med ett kroppsspråk som inte var trovärdigt hade sagt detta så hade jag inte trott på detaljerna i det han berättat, även om jag kände till Agartha sedan tidigare, från andra trovärdiga berättare.

Måste nog vara en av de viktigaste mest spännande intervjuerna på nätet.

För övrigt så var det nog inte Drunvalo Melchizedek som tog med de andra 98.

Det var nog plasmavarelserna, som tydligen är väldigt roliga typer med mycket humor....

Anmäl
2012-11-08 14:05 #12 av: Marr

Har sett halva filmen du la in KosmosBill. Måste säga att det är intressant med de här ljuskropparna/orberna han talar om. Ska titta vidare när jag kommit hem igen om ngr timmar

Anmäl
2012-11-08 16:09 #13 av: Hukanson

Det säger mycket om Jordens Innandöme och Håligheten att man föklarar att man kan ha ljuskroppar för att bo där. Det torde vara så - i ett upplyst andligt perspektiv - att även om människans helvete och dödsrike alltid har legat inne i planeten så börjar allting förändras och gå över till Ljuset. Allt transformeras. Allt det gamla lämnas för att det mänskliga blir mänskligti Ljuset, det sker en identifikation med Ljuset för hela mänskligheten även det där nere därför att allting går in i en ny tid och en ny skapelse cycel.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2012-11-08 17:59 #14 av: Cristine

Här ska jag nog vara tyst för jag har svårt att tro på detta, och ljujskroppar under jord njäee, fast jag kanske får tänka om för jag trodde inte på ljusvarelser ovan jord heller  och sedan gjorde jag en artikel med dem.Glad

Anmäl
2012-11-08 19:29 #15 av: [KosmosBill]

Carlos Diaz fick privilegiet att uppleva detta.

Plasma skeppen kommer ut ur vulkanen....

Anmäl
2012-11-09 08:57 #16 av: Marr

Vilka otroligt spännande upplevelser denna Carlos fått vara med om. Mycket intressant att höra hans berättelse. Ufoaktiviteten bland vulkaner har man ju hört om tidigare. Betvivlar inte för ett ögonblick det han upplevt. Även om man sen ändå undrar vad det var... 

Undrar om det är min dator det är fel på? fick liksom hjälpa filmen fram...

Anmäl
2012-11-09 13:06 #17 av: Cristine

Ja..från"Tercer milenio" är den videon, allt tycks hända i Mexico!

Anmäl
2012-11-10 06:04 #18 av: Hukanson

Allt händer i Mexico! Vi vet ju att det är ett mycket gammalt andligt centrum och de tempel som står kvar i Yucatan har säkert en funktion i den Mayakalender som vi snart firar avslutningen på ( i det tredagars mörker som avslutar det hela).

Att skilja på extraterrestrials och intraterrestrials är viktigt. Det har bott folk på den här planeten innan mänskligheten skapades som en intelligens. Dessa varelser blev transformerade till ljuskroppar och flyttade under jord och har sedan dess utvecklat sina kvaliteter och kunskaper - de är lååångt före oss.

Så häftigt att det går att kontrollera sin egen energivibration och manifestation. De farkoster som de bygger att färdas i kan justeras i sin energifrekvens och intensitet - det som kallas dimension. Hoppas att vi börjar inse att det kan vi också göra nån gång i framtiden.

Vad är en ljuskropp? Vi förstå nog intuitivt vad en ljuskropp är...som en vanlig ande fast strålande av ljus...bara skillnad i energivibration dvs dimension. Alla levande människor har en ande i sig...vi är i vår innersta identitet andliga...och en del av oss är ljusandliga. Ande kan stråla av ljus...som en del orber strålar av ljus.

Vi har i alla tider skildrat upplysta och helgon som att de strålar av ljus och nu uppmanas alla människor att göra likadant. Hur då? Genom att göra som de...be Källan om att få göra det. Men vi får också ljusenergi till planeten utifrån just nu...det som kallas Upplyftningen...alla människor tar emot ljus nu...om vi bejakar det och ber Universum att växa i samstämd vibration med tillskottet kan vi etablera en ljuskropp som är 5 dimensionell.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2012-11-10 07:31 #19 av: Cristine

Jag undrar om jag är på väg..foto som sonen tog förra åretSkrattande

Anmäl
2012-11-11 13:46 #20 av: millam

Mycket av detta är sånt jag redan trodde på, resten är nytt för mig! Bokmärker, så jag kan studera i lugn och ro..

Tvivlar inte alls på att detta kan vara sant! Rynkar på näsan

Anmäl
2012-11-11 15:42 #21 av: Marr

Ja du Cristine, att du strålar råder ingen som helst tvekan om, för mig! Ett fantastiskt foto ju...Glad

Anmäl
2012-11-19 16:12 #22 av: [KosmosBill]

#19...."på väg"....?....du är redan där....sort of...som jag...du inte bara tror....du vet att du vet. Jag ser det tydligt....

Tvärt emot de flesta....jag var just ute med cykeln och handlade...såg en massa människor i köpcentret....det är så surrealistiskt....folk har inte en susning....man kan inte undgå att märka det. De skulle behöva lite svamp Tungan ute

Man ser dock en del undantag. Framförallt barn....de har fortfarande kvar det magiska i sig. De låter sig fortfarande styras av det magiska flödet.I 4-5 årsåldern är det som mest magiskt. En perfekt balans mellan förnuft och känsla (20%-80%)

De vuxna är dock en helt annan femma....borta är den skimrande guldkanten på förnimmelsen. Alla blir bara sjukare och sjukare. Hörde talas om en ny lungsjukdom igår på iFokus....ger mig fan på att parfymerna och aftershave och deo är orsak...så sjukt med dessa vidriga dofter. Alla sedlar doftar av dessa...de fastnar på ytor.... lungor.

Det är som passiv rökning...går inte att värja sig mot dessa toxiska hemskheter.
Anmäl
2012-11-19 19:04 #23 av: Marr

Ha, kom precis in från vår lilla stad efter småhandel. Tänk att just så tänkte jag med för bara 1 timme sen! Väntade på bussen hem och betraktade medmänniskorna. Anser mig vaken men ändå är det så mycket jag inte har den minsta aning om. Hur mycket kan dom ha känt av? Har det varit något har dom väl ruskat på axlarna som jag har gjort, tänker jag...Obestämd

Funderade på om dom har en minsta aning om någonting av den "vakenhet" vi pratar om här t.ex. Nä...tror inte det var många denna eftermiddag. Endel tror säkert inte ens på liv i rymden heller.

Nu börjar alla stressa och sliter i varor & gardintyger och allt, som om de sista dagarna vore räknade. Blev nästan sur en stund, sen blev jag så full i skratt åt alltihop så jag bara log. Fast det är ju tragiskt om man ska vara ärlig. Hur i jösse namn ska man få liv i dom?

Ja som sagt det ordnar sig...men den här dårkonsumtionen t.ex. gör en trött i ögona att titta på, eller bara vara medveten om det gör att man behöver ta många djupa andetag. Phu...

Ja det sprutas banne mig överallt med allting... t.ex. "luftrenare"! Förvånad Jo ja tackar jag för hostan man får av den! Rökare är ju oftast förpassade till en vrå utomhus där rökning tillåts. Skönt iallafall slippa det på restauranger å så numera, för när man äter ska man inte behöva äta rök och betala för det.

Anmäl
2012-11-19 23:31 #24 av: Amon

#19 Håller med KosmosBill och Marr där! Cristine - du är ju självlysande!Förvånad Märkligt att det kan fastna så på fotot!  Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.