Planeter, Galaxer & Solsystem

Tycker ni inte att det är konstigt ..

2012-11-06 22:57 #0 av: Cristine

att så många medium har kontakt med utomjordingar och ingen av dem har nämnt NIBIRU.

De bör ju veta att planeten är på väg hit.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-11-06 23:36 #1 av: Lamina

Nej det tycker jag inte, för Niburu existerar inte.

Anmäl
2012-11-07 09:16 #2 av: Marr

Oj då! Så det vet du alltså då Lamina? Trots forskare och Nasas bekräftelse att så är fallet? Det var vågat uttryckt måste jag säga! Flört

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-11-07 17:26 #3 av: Lamina

#2 Länka gärna.

Anmäl
2012-11-07 18:02 #4 av: bonjonny

#3 För lat för att googla?

"Before you express yourself here you should have done research about the topic, so you dont make a fool out of yourself"

Anmäl
2012-11-07 19:15 #5 av: Lamina

Herregud vad folk är otrevliga på denhär sajten... Obestämd

Jag har googlat, har du? För om du gjorde det skulle du inse att allt man hittar är nonsensteorier om att Niburu skulle komma hit vart 3200 år (eller något sådant) och orsaka kaos och jordens undergång. Jag finner det lite facinerande att vi fortfarande existerar om det skulle vara en så stor katastrof varje gång denna påstådda planet passerade solsystemet. Och varför finns det inga bevis på att det har hänt tidigare i såfall? Sådan katastrofala händelser borde ju åtminstonde lämna arkeologiska bevis. Och det finns så mycket annat som talar emot det, men det orkar jag inte ta upp nu, då jag inser att det faller på döva öron.

Men ok, om Nasa har erkänt Niburu så kan jag bara anta att dom sagt att den finns, men inte utgör något hot mot oss. Annars borde det väl ha kavlats upp på varenda tidning, nyhetsprogram och what not över hela världen. Men jag gjorde mig faktiskt besväret att gå in på Nasas hemsida och kolla, and guess what? Jag kunde inte hitta något om att dom skulle bekräftat Niburu där. Tvärtom, det enda jag hittade var artiklar om att Niburu inte finns och inte kommer orsaka jordens undergång. Så ja, jag skulle gärna vilja se länkar till vart Nasa sagt annorlunda...

(Oh, btw, jag har läst massor om Niburu. Bara för att jag inte håller med betyder det inte att jag inte har läst smörjan.)

Anmäl
2012-11-07 19:35 #6 av: bonjonny

Man blir bemött som man bemöter folk. Går inte att bara komma in och dissa sånt man inte vet nåt om.

Jag går inte in på ditt råttforum yttrar mig då jag inte har en råtta eller nåt intresse av det.

Men skulle jag göra det så skulle jag göra det på ett trevligt sätt.

Och eftersom du tycker allt är nonsens här, vad gör du här då?

Bli överbevisad? Bara skapa kaos? el bara ännu ett troll?

Ha en bra dag iallafall,

det har inte jag, därför jag låter tjurig ;)

Anmäl
2012-11-07 19:51 #7 av: Cederin

Nu har inte jag skrivit här på jättelänge.. Jag har varit aktiv här innan och tagit in och accepterat ganska mycket teorier, det har intresserat mig.

Men jag måste faktiskt säga... Man kan inte ha nolltolerans mot källkritik eller skeptiker, jag själv anser det bara sunt att faktiskt ifrågasätta när man inte VET något säkert. För man vet faktiskt ingenting till 100 procent om att Nibiru skulle skapa kaos.

Jag menar ingenting illa mot er här, men känner att jag måste skriva detta. Jag tycker inte att Lamina har varit otrevlig, endast bemött med kritik till teorin. Hon förtjänar inga påhopp.

Medarbetare på Naglar och Hår

Anmäl
2012-11-07 19:52 #8 av: Cristine

Jag vill inte ha den tonen här  och jag håller med om att man ska titta sig omkring lite bättre.

Anmäl
2012-11-07 20:02 #9 av: Cristine

Jag och en medlem fotade samma dag månen och fick med en planet?? på vänster sida om  månen. Ska försöka leta reda på dem.

Anmäl
2012-11-07 22:01 #10 av: Lamina

#6 För det första, jag var inte otrevlig, jag svarade bara helt sakligt på frågan. Och återigen, bara för att jag tycker olika betyder det inte att jag inte vet något om det. Det låter väldigt trångsynt i mina öron. Och bara för att jag inte tror att Niburu finns betyder det inte att jag inte har här att göra. Dethär är utomjordiskt.ifokus, right? Inte Niburu.ifokus? Och utomjordingar råkar jag faktiskt tro på. Och då borde jag ju vara välkommen här, eller?

Vad du gör och inte gör rör inte mig i ryggen. Om du skulle känna för att gå och skriva massa strunt om råttor på råttor.ifokus så är du mer än välkommen. Men du skulle nog bli rätt illa bemött. Inte av mig dock, jag försöker alltid hålla mig trevlig, eller åtminstonde saklig, i mitt bemötande. (Även om jag kan erkänna att jag misslyckades en smula med det i #5.) Dom enda jag faktiskt kan vara rent ut sagt otrevlig mot är sajtledningen på just råttor.ifokus och folk som sårar folk jag bryr mig om. Om du däremot skulle komma till någon av dom sajter där jag faktiskt kan påverka, så skulle jag göra allt i min makt för att du skulle få ett trevligt bemötande, så länge du inte bryter mot några regler.

Och jag har såvitt jag kan se inte blivit överbevisad, bara påhoppad. Jag bad vänligt om länkar till det #2 påstod, och vart kallad lat och sedan okunnig. Jag är ingedera. Jag har som sagt var läst massor om det, och kunde dessutom rätt lätt motbevisa att NASA har sagt att Niburu existerar. (Allt som står att finna om Niburu på nasas hemsida)

Men för att svara på frågan om vad jag gör här: Jag vet inte riktigt, jag hamnade här när jag var uttråkad och och klickade på senast skapade inlägg. Jag fann frågan intressant och svarade på den med min ståndpunkt. Vilket jag har all rätt att göra. Om man ställer en fråga på ett offentligt forum får man ju ändå räkna med att få ett svar man kanske inte håller med om.

Anmäl
2012-11-07 22:16 #11 av: Cristine

Alla svar är välkommna jag vill inte ha nickedockor på sajten, det beror bara på hur man lägger ut saker och ting, vad har vi annars att bolla med. Jag själv vet inte vad jag ska tro, hitills har jag varit negativ  men så läste jag en ny artikel från Australien tror jag det var och insåg att  man kanske ska tgänka efter lite.

Skulle Nasa gå ut med" sanningen" så skulle det bli värsta kaos när miljontals bosatta efter kustena skulle dra inåt landet till andra stater som inte skulle kunna med dessa folkmängder. Dekanske kallt räknar med att det är bättre att folk från kusterna stryker med än halva Amerika, och efter allt som kommit ut i efterhand av sådant som Nasa visste om men unmderlåtit att informera oss så litar inte jag på deras påståenden mer.

Anmäl
2012-11-07 22:41 #12 av: Lamina

#11 Se där, någon som kan diskutera saken utan påhopp. Glad Jag kan hålla med dig om att man kanske inte kan lita på NASA. (Fast nu är ju inte dom dom enda med stora teleskop och sånt skit, så det har ju egentligen inte med saken att göra.) Men om NASA skulle gå ut med att Niburu faktiskt existerar skulle jag tro på det. Och #2 säger att dom har gjort det, vilket jag opponerade mig emot. Ska man argumentera emot så kan man ju iaf försöka använda sig av äkta källor istället för att hitta på sånna saker, för då faller ens argument ganska platt.

Anmäl
2012-11-07 22:56 #13 av: Cristine

'

Anmäl
2012-11-07 23:11 #14 av: Cristine

En annan version

Anmäl
2012-11-07 23:40 #15 av: Lamina

Christine, har inte jag sett dig på Illuminati.ifokus förut? (Hängde mycket där innan det stängdes ner av en konstig anledning som verkade rätt krystad i mina ögon.)

Första videon har jag inte mycket att säga om. Han kan tala sanning, men min erfarenhet säger att sånnadär påstådda väl insatta människor som ringer in till radioprogram och pratar i evigheters evigheter om allt hemskt som kommer hända ofta har fel. Ta Elenin t.ex. (Var det inte så den hette, dendär kometen som skulle åka förbi nära jorden förra sommaren? Dom visar ju t.o.m. den bana hon skulle ta i videon.) Jag har lyssnat på massor av liknande samtal om just den kometen, och guess what, inget hände! Och det var också från folk som påstått sig jobba inom NASA eller liknande. Så i grund och botten handlar videon om någon som påstår sig (eller gör han det, jag hör inte riktigt det någonstans) jobba eller ha jobbat inom NASA som talar om vad som kommer hända när Niburu kommer, utan några källor. Man kan välja att tro på det, eller så tror man inte på det. Jag tror inte på det, just p.g.a. mina erfarenheter om hur trovärdiga dessa människor är. Se där, jag hade visst en del att säga om videon.

Den andra videon handlar om asterodien Apophis, som ska komma förbi här 2029, och sen kanske träffa oss 7 år senare. Konstigt nog ganska rolig video, trots att det faktiskt kan bli våran undergång. Men detta kände jag redan till. Och det intresserar mig lite. Om NASA går ut med detta, hur kommer det sig att dom vägrar säga något om Niburu? Särskilt om dom, enligt killen i första videon, upptäkte Niburu för 50 år sen? Eller var det 100? Jag förstod inte allt så bra... I vilket fall, dom talade inte om det. Varför? För att inte orsaka panik? Varför talar man då om detta? Folk bryr sig ju inte nu, men dom lär ju göra det när det börjar närma sig. Om man inte bryr sig om paniken dom kommer få då nu, varför skulle dom brytt sig om paniken folk skulle få nu för 50 år sen..?

Anmäl
2012-11-07 23:58 #16 av: Cristine

Ja varför.. varför, visste man det så, behövde man inte bry sig mer.

Jag var inte på Illuminati ..Däremot var jag med i Konspirationsteorier.Jag säger inte att denna video innehåller sanningen utan har lagt in den för att få olika åsikter. Nibiru har aldrig varit min älsklingstallrik men är ju ändå ett tema som måste luftas. Att planeten existerar är för ryssarna ett fakta liksom att Nasa inte vill prata om den.

Anmäl
2012-11-08 00:31 #17 av: Gahella

Personligen tror inte jag att det är Nibiru, då det sägs att den skulle då ödelägga jorden totalt genom sitt omfång.

Men däremot är det mycket märkligt med detta envisa rykte som varit i många år nu om en planet x som ska visa sig denna tid.

Den här bilden funderar jag mycket över

Anmäl
2012-11-08 01:17 #18 av: Cristine

#17 Det ser ut som det är en planet men kan mycket väl vara ett skepp då de varit nära solen förr.

Medlemmens foto..hon darrade på handen.

Anmäl
2012-11-08 01:18 #19 av: Cristine

Mitt foto:

Anmäl
2012-11-08 03:27 #20 av: Lamina

Gjorde en liten uträkning baserat på påståendena i videon i #13. (Jag har inte missat vad du sa om att du inte postat den som ett påstående om sanning, Cristine. Men jag måste bevisa hur enkelt man kan avfärda sånthär bara man räknar lite på det.)

Personen påstår att dethär är ett helt solsystem som ska passera genom vårat solsystem. Han påstår också att "this thing" färdas i en hastighet av 3500 miles per hour (ganska exakt 5633 kilometer i timmen.)

Lite intressant fakta: Neptunus som, för dom som inte vet det, är den planet (dvärgplaneterna borträknade) som ligger längst ut i vårat solsystem, ligger ungefär 30 astronomiska enheter (150 miljoner kilometer) från solen. Det är 4 500 000 000 kilometer. Att färdas från Neptunus in till solen i en hastighet av 5633 km/t skulle ta runt 91 år! Nu tvivlar jag iofs på att den siffran stämmer, 5633 låter som en otroligt låg hastighet för nånting i rymden att röra sig i. Så jag antar att han missade en nolla. Det ger en hastighet på 35 000 mph. (56 327 km/t) Men i den hastigheten skulle det ändå ta runt 9 år. "This thing" skulle allså komma in i vårat solsystem minst 9 år innan den skulle hinna nå solen och slungas ut igen för att sen, enligt filmen, passera oss. (Vilket skulle ta ungefär 55 dagar eller så, förutsatt att "passera oss" syftar på att "this thing" passerar våran bana på ungefär 150 miljoner kilometer från solen. Så att det skulle gå fruktansvärt fort har han iaf rätt om.)

Nu påstår denhär killen att "this thing" är 47000 miles (75 639km) across. Jag är inte riktigt säker på exakt vad han menar med det, om han på "planetens" diameter, eller helt enkelt på "planetens" omkrets. (Vilket ger en diameter på 24 076 km.) Men man kan ju ganska säkert anta att han syftar på "planetens" diameter. Det gör "planeten" betydligt större än Neptunus som har diameter på ca 49 528 km. Redan på tidigt sextonhundratal kunde Galileo Galilei se Neptunus genom sin hemmagjorda kikare/teleskop. Hur i hela friden skulle då ett objekt som är större än Neptunus kunna smyga sig osett in i solsytemet och inte upptäckas på minst 9 år? Jag menar, även om den kom ur en annan vinkel så borde vi ju märka den. T.o.m. amatörastronomer borde märka den. Heck, efter ett tag borde vem som helst med en kikare märka den.

Eller gömmer den sig kanske bakom solen? I 9 år? Mig veterligen kretsar vi runt solen, så vi borde rimligen hamna på samma sida som den förr eller senare. Det är liksom inte möjligt för en sån stor sak att gömma sig i solsystemet i hela 9 år.

En annan sak jag finner väldigt intressant. Killen påstår att "this thing" är en stjärna, av järn. Det är fysiskt omöjligt, då en stjärna måste vara enormt stor och tung för att kunna skapa grundämnet järn, som är det tyngsta grundämnet som kan skapas i en stjärna (för alla tyngre grundämnen krävs det supernovor) Och har den väl kommit till det stadiet är den inte långt från döden. Och stjärnor bildas inte av järn, utan av väte och helium (och möjligen mindre mängder tyngre ämnen.) Skulle man slänga ihop något av järn skulle det bli en planet, komet eller liknande eftersom det inte skulle finnas energi nog till att fusionera atomkärnorna till något tyngre grundämne. Vart skulle den komma ifrån, liksom, när inte ens en otroligt stor och tung stjärna kan skapa såpass tunga grundämnen?

Men vad vet jag, jag är ju bara okunnig och lat... Obestämd

Anmäl
2012-11-08 03:30 #21 av: Lamina

Hoppsan, det tog mig ett par timmar att skriva detdär inlägget (hatar att räkna...) så jag missade bilderna i #18 och #19. Men det ser mer ut som ett rymdskepp eller liknande. Flört

Anmäl
2012-11-08 10:22 #22 av: [KosmosBill]

Lamina, du ville ha arkeologiska bevis.

Kolla på The Horizon Project.

Filmen verkar inte finnas längre på google eller yt...men den finns att ladda ner.

Global catastrophic events throughout our past have severed the flow of information from one generation to the next, creating permanent gaps in history and knowledge. Civilizations that came before us knew of the upcoming inevitable catastrophe, leaving behind major clues that have just been recently discovered. The knowledge that was once lost is the missing link that provides a clear understanding of how our world truly operates.

The Horizon Project Research Team will identify some of the signs that are scattered all over our planet and reveal a shocking truth! The Horizon Project’s charter is to gather and cross-check vast amounts of knowledge in many dozen specialized fields from scientists and researchers around the globe in addition to studying hundreds of historical documents spanning back to the dawn of history.

These fields include archeology, geology, astro, geo & quantum physics, ancient languages & civilizations, paleontology, ancient history, genetics and others. The emphasis is on solving the puzzles that each field is unable to solve individually because of overspecialization and their focus to advance their own specialized knowledge.

http://topdocumentaryfilms.com/horizon-project/

Anmäl
2012-11-08 10:52 #23 av: Cristine

Dina uträkningar  låter logiska i mina öron, tänker då inte försöka mej på det själv.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.