Planeter, Galaxer & Solsystem

Who built the moon?

2012-10-26 18:57 #0 av: Cristine

.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-10-26 19:01 #1 av: Geru

En annan himlakropp krashade rakt in i jorden under dess tidigare dagar och slog sönder den och då skapades månen med. Ingenting ovanligt. Det är skräp som samlas som en klump.

Anmäl
2012-10-26 19:10 #2 av: Cristine

Okay!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-10-28 18:33 #3 av: Marr

Faktum är att forskarna fortfarande inte riktigt vet hur månen kom till, man har haft alla möjliga hypoteser om det. Den nuvarande åsikten är som Geru säger och den är inte så gammal ändå. Det är mycket som vi inte vet än. Det vet vi iallafall!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2013-01-27 05:22 #4 av: Eliiza

För miljontals år sedan då en vandrarplamet, kallad Förstöraren, svepte genom rymden så rycktes obönhörligt ett fragment från en avlägsen planet med, som är 4 miljoner år äldre än vår Jord och just var på väg att skapa liv, i dess bana genom rymden. Under resans gång fick detta planetfragment en alltmer rundad form tack vare alla kollisioner med diverse andra rymdstenar. När sedan Förstöraren ryckte vidare genom rymden och svepte in i vårt Solsystem, med detta nu rundade planetfragment i sitt släptåg, så fångades det in av, och blev en drabant till, vår planet Jorden; mao. så blev den till vår nuvarande måne...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.