Utomjordiskt

Fula statyer i Oslo! krampaktiga reptilkramar?

2012-10-22 21:02 #0 av: Marr

Denna filmen handlar om hur man använde katakomberna under Paris, med sitt tunnelsystem under 2a världskriget. Överlevande säger att man sett ödleliknande humanoider där och liknande berättelser har ju vi ju hört förut om andra underjordiska världar.

Det jag reagerade starkast på är hur filmen börjar. Dessa otroligt fula statyer man tydligen har en hel park med i Oslo. Vad är detta? Vad menas med det? Reptiler som omfamnar människor verkar inte riktigt sunt. Undrar vem som skapat dessa konstverk? Det är väl aldrig någon här inne som vet eller? Tycker det är snyggare med en gubbe till häst t.o.m.

http://www.youtube.com/watch?v=VkUStNpiuFY

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-10-22 21:48 #1 av: Cristine

Huuvaa!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-10-22 22:21 #2 av: bonjonny

Kanske därför dom bygger dessa gigantiska underjordiska valv i bergen i Norge, dit eliten och reptilerna ska. Bara hoppas att det är sant att dom är förstörda av dom goda redan, så dom inte har nånstans att ta vägen.

Apropå udda figurer och sånt. Kom jag och tänka på totempålar.

Väldigt mycket liknande symbolik som egyptens figurer. Men frågan är varför gjorde dom dessa, var det för att skrämma bort entiteter som på påskön, eller var det för dyrkan av dom som gudar?

Många av pålarna har stora varelser med djurhuvuden, som står och håller om människoliknande varelser på ett väldigt dominant sätt, el skyddande? Upp till bedömmaren att avgöra.

Vad har Ni för teorier el svar?

Skickar med en bild som förhoppningsvis funkar :)

http://otoole3.files.wordpress.com/2010/02/stanley-park-totem-poles-vancouver-bc6131.jpg

Googlade och hittade att det är Vigelandspark

Anmäl
2012-10-22 22:30 #3 av: Nandini

Fy sjutton! Det läskigaste jag sett på länge.

De där statyerna i Oslo är märkliga. Det kanske är ett tema för den där trädgården, något sorts konstnärligt tema.

Men ödlorna i katakomberna i Paris är inte att leka med. Jag kan bara spekulera i att det är "Reptilians" utifrån. Men de ska ju vara oskadlig-gjorda nu enligt The Galactic Federation of Light. Det där videon kan säkert vara några år gammal.

Usch, nu måste jag försöka se något trevligare innan jag går och lägger mig!  Förvånad

Anmäl
2012-10-22 22:34 #4 av: Cristine

Jag har alltid undrat ..sedan barn.

Anmäl
2012-10-22 23:15 #5 av: Marr

Vill ju inte vara negativ men känner att dessa reptilstatyer i allafall inte är speciellt mysiga! Vad gör dom för något egentligen? En befruktningsritual eller att reptiler har makt att krama "skiten ur" oss? En maktdemonstration? Känns förslavande, inte ett dugg beskyddande tycker jag.

Totempålar må ha skräckinjagande ansikten, men ser betydligt trevligare ut tycker iallafall jag. Sen så hade man väl sina rituella danser runt dessa för att mana bort onda andar med hjälp av fula nunor, riter för god skörd®n, jakt, strid etc...eller är jag helt ute och cyklar? Kan inte mycket direkt och är inte så bekant med symbolerna i totempålar heller.

Kanske man även bad den store "krokodilguden" om nåd? SkämsSkrattandeObestämd 

Anmäl
2012-10-22 23:56 #6 av: Amon

Vilka fruktansvärda statyer!

Anmäl
2012-10-23 13:32 #7 av: Gahella

Ja fruktansvärda och som jag känner är en del av vår gemensamma verklighet! Jag har också sett dem och även känt dem väldigt nära.

Och särkilt nu gör de allt för att stoppa vår färd till ljuset och därför håller de sig vääldigt nära många av oss och håller krampaktigt i som du skriver Marr

Vet att några sett den här bilden från Vatikanen. Vad säger ni om den då?

Har för mig att den heter typ Jesus uppståndelse efter kärnvapenkriget. ?????? Va tusan menar de?!

Anmäl
2012-10-23 16:39 #8 av: Cristine

Magen vrider och vänder på sig, det skulle inte förvåna mig om påven själv är en reptil.

Anmäl
2012-10-23 16:48 #9 av: Marr

Fy tusan den är ju ännu värre! Å nedanför sitter en samling goa gubbar eller? Varför har man satt en "döskalle" på Jesus för? Eller är det Satan? Jesu uppståndelse efter kärnvapenkriget? När det handlar om de här fulingarna tror jag dom snarare syftar på den onde...Tyst

Sen så tycker endel att man är tokig som undrar. "Bry dig inte" säger man och ler snett. Är det så himla konstigt att man undrar??? I synnerhet över något som pågår i nutid.

För hur man än vänder "röva" så verkar ju den världsstyrande eliten ha fingrarna i all ondska, sen kan man ju undra var dom får alla sina hemska ideer ifrån...

Den oerhörda fantasi när det gäller att hitta på tortyrmetoder under krig t.ex. Den fantasin och uppfinningsrikedomen kan man väl använda för fred istället. Nää det stinker om alltihop tycker jag!

Anmäl
2012-10-23 17:09 #10 av: Cristine

Azasel:

En mutant från biblisk tid, är Asasel härskare av Neyaphem och hävdar att jorden och allt på den tillhör honom. Att rädda mänskligheten från förföljelse och död av Azazel, änglarna förvisades han till Brimstone dimensionen. Bara kunna lämna denna dimension för korta tidsperioder, har jag far många barn över hela jorden, Nightcrawler är en av dem. Genom att använda hans sinne länk med sina barn och föra dem alla till en plats, platsen för hans förvisning var Asasel kunna öppna en portal till svavel dimensionen. Innan han kunde avsluta kom X-Män och en kamp följde med X-Män bli instängd i Asasel: s dimension. Med hjälp av Polaris och Azazel, flydde alla X-Män tillbaka till den verkliga

Anmäl
2012-10-23 19:13 #11 av: Gahella

Usch ja, va vet vi egentligen om vår historia! :(

Anmäl
2012-10-23 22:11 #12 av: Marr

Ja jag vet sannerligen inte så mycket. Tycker det är mycket underligheter som smyckar hus och allt möjligt. För att inte tala om målningarna på flygplatsen...nää nu glömde jag var det var. Skrikandes 

Det är ju tack vare internet man får reda på en del man undrat över hela sitt liv. Det tar ju sin tid för det finns ju så mycket att sortera ut och sen ska man minnas vilket också. Tungan ute

Tack för info om Azazel Cristine! Glad

Anmäl
2012-10-23 22:36 #13 av: Amon

Du vet visst en hel massa Marr.. Flört

...men flygplatsen heter Denver - och här är en film om målningarna där:

Anmäl
2012-10-23 22:43 #14 av: Amon

En till:

Anmäl
2012-10-23 22:46 #15 av: Amon

..flera:

Anmäl
2012-10-23 23:05 #16 av: Marr

Denver var det ju, Tack Amon! Skrattande

Anmäl
2012-10-23 23:17 #17 av: Cristine

Han gömmer sig nu mexikanaren som  målade för han talade om att han fått order att måla det så som det är, sedan ändrade han sig och sade att det var han själv men då var det för sent. Jag undrar omhan lever.

Anmäl
2012-10-25 00:05 #18 av: Kristetoffer

Jag bodde bara 200 meter ifrån den där parken i Oslo. Det är Frognerparken(Viegelandsparken) . Det är en konstnär som står bakom parkens alla 200 statyer. Han heter Gustav Vigeland. Jag gick och filosoferade en del i den där parken men missade helt dessa reptilstatyer. Fick lite olustig känsla där ibland dock

Anmäl
2012-10-25 08:04 #19 av: Marr

Min käre granne och vän jobbar i Oslo och känner mycket väl till parken men han visste inte vem konstnären var. Kan inte låta bli att googla honom nu. Vill veta mer om denne man.

Tack snälla Kristetoffer för informationen! Flört

Anmäl
2012-10-25 11:29 #20 av: Marr

Här är mer om vatikanen...

http://www.youtube.com/watch?v=oWd-E1kyTNg&feature=g-vrec

Anmäl
2012-10-25 11:49 #21 av: Gahella

Javisst är de gulliga..;

Har ni sett den här då?!

Anmäl
2012-10-25 11:51 #22 av: Gahella

Hittade även den här från mina bilder som är från invigningen av OS sist

Anmäl
2014-07-14 15:23 #23 av: Huygens

Finns lite mer om Denver flygplats mellan 3:16 - 5:58 i denna video. Ingen vet vem som finansierade den hysteriskt dyra flygplatsen. Länk om Blue Mustang. New World Airport Commission verkar inte existera, men organisationen påstås ha finansierat bygget av flygplatsen, som täcker en yta motsvarande dubbla Manhattan.

Anmäl
2014-07-15 09:25 #24 av: m2studio

Snart vi förlorar Jorden tycker jag, om vi inte förbereda oss mycket noggran.

Anmäl
2014-07-15 10:58 #25 av: micki7878

Länkarna i #0 funkar inte:(

Anmäl
2014-07-15 12:36 #26 av: Huygens

#25 Leta på Frognerparken, Vigelandsanlegget, Vigelandsparken, Norway Illuminati Statues eller Oslo Reptilians.

Anmäl
2014-07-15 16:14 #27 av: Marr

Dom verkar tagit bort videorna. Här kommer en annan och genom den hittar ni fler filmer om Frognerparken.

https://www.youtube.com/watch?v=fzVDz2ipSQg

Anmäl
2014-07-15 18:00 #28 av: micki7878

#26 & 27

Tack!

Anmäl
2014-07-15 18:34 #29 av: Magi-cat

Vilka smaklösa grunkor! Förskräckt Vad ska det vara bra för?

Anmäl
2014-07-15 18:50 #30 av: Marr

Ja du Katten det är inte konstigt alls att man undrar. Skulle bra gärna vilja veta meningen med sådan "konst" som ska beskådas av allmänheten? Undrar om dom är stolta över sin park? Ett oerhört stort arbete av denne Vigeland i alla fall, men  så otroligt smaklöst...hur kan man komma på något sådant?Kräks

Anmäl
2014-07-15 19:14 #31 av: Huygens

#7 Otrolig info.

Ska tydligen föreställa Jesus Återuppståndelse ur en atombombskrater i Getsemane trädgård. Undra vad den bakomliggande historien är? Något ur Bibeln?

Anmäl
2014-07-17 10:22 #32 av: Lollo 97

Vad menar du med det?

Anmäl
2014-07-17 21:17 #33 av: Cristine

Om totempålarna...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.