Övrigt

E.T. The Extra-Terrestria

2012-10-17 20:11 #0 av: Daiken

Någon mer än jag som är totalt livrädd för han?

Kollade på den första gången när jag var 7 ungefär, och det är ju en familjefilm..men jag upplevde den som otroligt läskig..och E.T har jagat mina drömmar en lång tid som liten och även idag

Men även fast han skrämmer mig så är filmen fruktansvärt bra och är en av mina favvoriter. Men varje gång jag kollar på den så ryser jag alltid till och börjar titta mig omkring för att jag är rädd att han ska ploppa upp!

Ja..som sagt..kanske låter fånigt..men jag finner inte han särskilt söt eller beårande..när alla andra gråter i slutet så är jag lättad att han äntligen åker hem! xD

Men jag tycker det är en otroligt fin film, och jag blir berörd av den..men ryser fortfarande till när jag ser han...hans sätt att gå..hans sätt att prata..och hans hjärta som lyser upp skogen med den blodörda färgen.och när han ligger på golvet på toan helt blek...åh herre gud vad det skrämde vettet ur mig många gånger som liten!

Men hur mycket jag än hatar han så har han en speciell plats i mitt hjärta, det är därför jag kollar på filmen, för att den har gjort ett stor intryck för mig. Det är och förblir en favorit!

Hahah är det bara jag som finner han läskig? När jag har kollat på filmen så kan jag inte sova med lampan släkt! xD hahah!

Anmäl
2012-10-17 22:22 #1 av: Cristine

Det är hatkärlek då kan man säga, jag har inte sett filmen men jag har varit till berget i Frankrike där de spelade in scener med tefatet. Det sägs att han valde det berget för att riktiga  aliens brukar hålla till där.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-10-17 22:23 #2 av: Daiken

Häftigt! :O

Anmäl
2012-10-18 08:35 #3 av: Marr

Jag såg filmen en gång i tiden och mitt hjärta blödde för den stackarn. Tyckte så synd om honom, helt ensam i en värld han inte kunde förstå. Tror jag kände igen mig i honom då...

Men så var det ju bara film och den var ju bra, då iallafall vill jag minnas. Tungan uteGlad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.