Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 2660 ggr
Ghosthunter
2012-10-13 10:18

Lite märkligt

När jag stod ute på balkongen i går kväll för att ta mig ett bloss så fick jag syn på nåt som rörde sig högt där uppe i stjärnhimlen. Det var så långt borta så den såg ut som en lite stjärna och jag trodde kanske att det var en satellit.

Men när detta föremål närmade sig en riktig stjärna så liksom stannade den till och sen så rörde den sig igen, men istället för att gå i rak kurs som innan, så rundade den stjärnan och gav sig iväg i motsatt kurs och gick åter igen rakt och ganska stilla!

Vet inte vad det var…men det hör inte till vanligheten att man ser det!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Marr
2012-10-13 10:30
#1

Ja men där ser du, tittar man så får man se. Inte omöjligt heller i dina trakter ju. Inte heller mina…fast du har ju sett förut…

Mycket av aktiviteten ser ju ut att pågå så högt upp ibland och känns knappt värt att kommentera känns det som…

Fast ofta ser jag det på avstånd och tänker stjärnor eller satelliter…när dom då börjar röra sig, pulserar, ändrar bana etc eller är flera så vet man att så är inte fallet. Ibland ser det ut som dom vinglar väldigt mycket…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
2012-10-13 10:54
#2

Precis Marr….det är liksom så högt upp så man vet inte om det är värt att kommentera. Men det konstiga i detta fallet var att den rundade stjärnan och drog iväg i motsatt kursGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-10-13 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Men då var det helt klart en ovni.

Andina och jag plåtade månskäran och fick in något bredvid den som lyste väldigt starkt. Jag trodde först att det var en stjärna och sedan en satelit. Senare  såg jag videos om en mysko stjärna som de tror är en komet.

De  t var jättesvårt att få ett foto utan att röra på handen fast jag stöddee både hand och  armbåge.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2012-10-13 13:02
#4

Ja, men när sådant sker börjar man ju tänka. När man såg sånt som barn var det ingen som lyssnade, därför tittar och tänker man själv, fortfarande…

Förresten är man inte ensam längre…här på Uj säger & tänker jag ganska mycket och fler med mig, har ju lärt mig massor tack vare detta!Fast ändå vet man så lite…Flört

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-10-13 13:06
#5

*JAG LÄR MEJ NÅGOT NYTT VARJE DAG, IBLAND ÄR DET SVÅRT ATT SMÄLTA ALLT

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2012-10-13 13:49
#6

Himlar vad fint det blir när ni fotar! När jag försöker är det bara kolsvart men jag fattar ju inget heller. Måste träna vidare.

Nu buffras det och bråkar igen när jag ska kolla filmsnuttarSkrikandes får väl ta hundsvängen istället då en stund…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Gahella
2012-10-13 15:50
#7

#5 Jag blev alldeles lyrisk av att se det här, så speciellt

Ghosthunter
2012-10-13 16:01
#8

Aha….intressant bild CristineGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Amon
2012-10-13 19:09
#9

#3  Cristine - vilken kväll var det du såg månskäran och stjärnan bredvid? För dessa såg jag också när jag körde hem (i nord-ostlig riktning) - antingen var det onsdag kväll vid 22.30 - tiden - eller på torsdag kväll vid 21.15 - tiden. Är inte helt säker på vilken dag det var.

Stjärnan är troligen planeten jupiter - som befinner sej i tvillingarnas tecken just nu (och resten av året och halva 2013). Och den kommer fram i nordost frampå senkvällen.

Men så var det det här med månskäran - undrar om det verkligen var månen?

Jag kollar min stjärntidtabell då och då - och för snart ett par veckor sedan var det fullmåne. Förra fredagen (den 5:e oktober) såg jag den knappt fulla månen bredvid planeten jupiter i tvillingarnas tecken - på kvällen när jag åkte hem från jobbet. Detta var i nordostlig riktning - på samma ställe som vid andra tillfället - fem, sex dagar senare.

I tabellen står det också att Månen skulle ha befunnit sej i lejonets tecken 18¤ nu i onsdags kväll och i 1¤ jungfrun på torsdag kväll - men båda dessa tecken befinner sej under horisonten vid den tiden på dygnet! Och kommer fram i öster först långt senare på natten.

Månen går ju runt hela himlavalvet under sin cykel på ca 29 dagar. Och därmed förflyttar den sej drygt 12 grader varje dag. Så den går aldrig upp på samma ställe - utan flyttar sej sidledes en liten bit för varje dag.

Detta blev jag konfunderad av - månen skall inte synas på samma ställe med en veckas mellanrum!

FörvånadObestämd

[KosmosBill]
2012-10-13 20:03
#10

Kan det vara så att Jorden wobblar ?

Amon
2012-10-13 20:21
#11

Kanske den gör det - jag vet ju att den har vobblat tidigare också. Obestämd

Men i så fall skulle det väl märkas på solen och stjärnorna också - att de flyttar på sej. Det är svårt att bedöma när det regnar nästan varje dag - i alla fall när man är ledig.. Oskyldig

Är det någon mera här som märker av detta?

Ghosthunter
2012-10-14 07:51
#12

Tar jag ett foto av månen så blir det bara en liten prick och kolsvart runt om…..det funkar inte att fota månen med en vanlig kompaktkamera.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2012-10-14 12:17
#13

Det jag har märkt är att månen inte beteer sig som vanligt nu för tiden. Många nätter jag stått och rivit mig i skallen när vi varit ute och nattakissat!

Än är månen här än är den där. Högt upp ena dan lågt ner andra dan. Skiftar väldigt olika! Häromdagen tänkte jag att det kanske inte är månen, men har ju inte sett 2 månar samtidigt än så…

Min hjärna vet inte mer än att man kan förklara det med att jorden wobblar. Fast att månen "hoppar omkring" så ser det ut för mig iallafall. Kanske dags att börja anteckna månens placering har jag tänkt men glömmer jämt.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Choklad
2012-10-14 13:26
#14

vad är en ovni ?

U R us

Nandini
2012-10-14 16:47
#15

I går kväll stod jag på altanen och önskade mig att få se ett ufo. Alldeles strax efter det såg jag en lysande prick på himlen som rörde sig lite ryckigt och efter en stund bara försvann intet. Såna har jag sett många gånger under årens lopp. Jag inbillar mig att det är ufos.

Men nu tycker jag det är dags för mig att få se ett ufo på närmare håll!

OK, det är lättare om man bor där det inte finns så mycket ljus som ljusen från en stad med mycket vägar och belysning. Jag har svårt att hitta ett ställe att gå till..

Cristine
2012-10-14 23:06
#16

#14 Ovni=ufo

#15 Vi vill alla se ett på nära håll fast det har jag redan gjort i Madrid,jag minns inte riktigt vilket år men tror det var -68.Vi kom ut från ett dansställe ett hundratals personer kl 5 på morgonen någon pekar uppåt och över oss hänger en stor cigarr som börjar släppa ut små tefat.

Amon!

I fredags kväl l fotade både ¨jag occh Andina månen och då låg vad vi trodde var en stjärna  intill. Kl var väl omkring 21. Jagtyckte den var ovanligt stor ocdh så närq månen så jag gick in på youtub och såg att det var många som sett konstiga stjärnor nära månen som videon ovan och denna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2012-10-14 23:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Amon
2012-10-14 23:50
#18

Ja - något konstigt är det! Jag fick en bestämd känsla av att något inte stämde - om det nu var månen eller stjärnan - eller bådadera. Oskyldig

Men jag lade samtidigt tydligt märke till stjärnbilden Plejaderna lite längre bort - och den ligger ju i oxens stjärnbild - och ligger alltså steget före tvillingarna där planeten Jupiter befinner sej just nu. Så därför är det logiskt att det var just Jupiter som jag såg i alla fall.

Nästa gång det blir en klar kväll får vi fösöka titta lite bättre. Glad

Cristine
2012-10-14 23:56
#19

Jag har bytt till 3an som var bättre

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2012-10-15 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Detta togs lite tidigare och låg då väldigt nära månen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[KosmosBill]
2012-10-15 01:36
#21

Hörde att Venus ligger nära månen nu.

Gahella
2012-10-15 09:16
#22

Intressant att läsa er dialog i detta, och att du är så insatt i astronomin Amon är till en oerhörd hjälp till Cristines bilder ju :)

Jag har aldrig läst bibeln för jag tycker att den är så tragglig och tråkig. Men trots det är det vissa bibelcitat som satt sig i mitt medvetande som tex denna -Se jag skapar en ny himmel och en ny jord….Att vi nu i denna tid får se helt andra planeter och konstellationer på himlen vi inte sett förut, och därmed helt andra energier som kommer påverka oss alla. Tänker på bla den där blå Diamanten :)

Marr
2012-10-15 10:21
#23

Oj vad vacker "stjärna" i #5 & #16! Är det verkligen en stjärna? Jag står lika frågande som alla andra. Har haft datorproblem och tänkte man kan kika på himlen istället, fast nu har vi haft mulet och regn i flera dygn och har inte sett ett smack.

Härom morgonen trodde jag jag såg en väldigt lysstark stjärna, månen låg då nästan rakt österut. Stjärnan var då norr-nordost över. Fast "stjärnan" börjar röra sig framåt neråt. Efter morgonkissen med hunden dalade "stjärnan" ner bakom skogen. Nämde detta i ett tidigare inlägg. Fast eftersom den flyttade sig och försvann på mindre än 20 minuter och pulserade i olika färger, så tror jag denna var en ovni=ufo….

Nu väntar jag på klart väder men lär inte komma idag iallafall. Tänk vad roligt att ha en sådan kamera som de här "filmarna" har. Fantastiska bilder!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2012-10-15 11:41
#24

Solen, månen och alla stjärnor och planeter går ju upp i öster - över himlavalvet och ner i väster - på grund av jordens rotation.

Om en "stjärna" går ner i motsatt väderstreck - så är det ingen stjärna utan något helt annat. Så det var nog snarare ett Ufo du såg, Marr. Flört

Tack Gahella - men så väldigt insatt i astronomi är jag då inte! Men en stjärntidtabell är ett mycket bra hjälpmedel för att få information om vilka planeter och stjärnor/stjärnbilder som man ser. Och speciellt om jag ser en starkt lysande stjärna bredvid månen - då vill jag veta vilken stjärna eller planet det rör sej om! Glad

Just i dag kl 12.04 är det "svartmåne" igen - nu i 22¤ vågens tecken. Det betyder att månen befinner sej på samma plats som solen - och kan inte ses från jorden på några dagar.

KosmosBill - venus står just nu i jungfruns tecken och passerades där av månen i fredags eftermiddag - så det stämmer! Men just nu är månen i vågens tecken liksom solen.

Månen rör sej alltså snabbt och passerar genom ett stjärntecken på 2½ dygn - och genom hela zodiaken på 29 dagar..

Denna kommentar har tagits bort.
Cristine
2012-10-15 15:10
#26

Jag som inte kan ett dugg om astrologi blir väldigt imponerad, när vi huserade på Maggans sajt engång i tiden ville jag passa på och lära mej, men det var rena Kinesiskan jag fattade nada.

Så jag tycker som Gahella att du är jätteduktig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: