Annons:
Etikettupplevelser
Läst 903 ggr
[fruGåshud]
2012-10-12 19:30

Något stort grönt

Jag och en bekant befinner oss norröver, det är vinter och därför mörkt redan vid lunchtid. Vi är ute och går lite utanför stadens centrum, där är kanske ett tjugotal människor i området. Plötsligt ser vi upp mot himlen, kanske lägger vi märke till andra människor som tittar upp och gör det samma. Hela den delen av himlen, den svarta vinterhimlen, är täckt av ett grönt band i form av en ellips. I bandet åker en lika grön kula, en diameter lite större än bandets bredd.  Den bara åker runt, varv efter varv, varken fort eller sakta. Hela grejen är gigantisk storlek och pågår kanske en halvtimma. Folk står bara och kollar upp, ingen rör sig, ingen säger något. Till slut mattas den av och så är den borta.

Annons:
Cristine
2012-10-12 20:31
#1

Det var en annorlunda upplevelse och mycket spännande, var det ingen som fotade eller filmade?

Väldigt svårt att förklara vad det kunde v ara.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[fruGåshud]
2012-10-12 20:39
#2

Mobilen med kamera hade ännu inte gjort sitt intåg vid denna tid så jag tror inte det finns på bild, dess värre.

Cristine
2012-10-12 21:17
#3

Åh så tråkigt, det är sant att man sällan bar på kamera tidigare det är först med mobilen och digitalkameror som man är i beredskap.

Jag har sökt lite på nätet för att se om det är något som har setts på andra platser men inte hittat något.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2012-10-13 10:19
#4

Oj det var sannerligen en upplevelse! Något liknande har jag nog aldrig sett. Vad spännande och roligt!Glad

Först nu har jag kamera i telefon och sen 1 vecka en digitalkamera. Det gäller att kunna använda dom och även få med dom ut när man t.ex. går ut med hunden.

Sen så ska det ju komma ngt som är värt att fånga oxå, som åtminstonde syns på bild…Tungan ute

Ibland har jag tänkt att eftersom jag aldrig fotar så får jag se, hoppas det inte är så…Flört

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
2012-10-14 10:19
#5

Men en vanlig kompaktdigitalkamera är inte bra att ta bilder på rymden eller natthimlen med. En systemkamera med bra objektiv krävs

frugåshud - Kunde det vara norrsken månntro?Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Nandini
2012-10-14 12:01
#6

Jag blir glad bara av att läsa ditt namn "fruGåshud"!!

Annons:
Marr
2012-10-14 12:04
#7

Fast kulan där verkar mysko förståss och att detta pågick så länge på samma ställe…

 Jaha det kunde jag tro att man måste ha bättre grejer…Gäller att få en riktigt "näraupplevelse" då…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: