Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2419 ggr
Marr
2012-10-09 20:38

Med risk för att bli idiotförklarad!

Men det struntar jag i! Nu jädrar ska ni få höra. Här är full aktivitet i skyn. Var ute med doggen och jag har räknat till 9 "ballonger" som far omkring med flygplan runt omkring! Nu är jag inomhus och flygplanen fortsätter fara runt.

Ser ballonger som är vita och röda och andra är oranga. Rätt var det är stannar dom och far iväg åt ett annat håll. Endel ser ut att sitta ihop, eller att dom flyger helt symatriskt tillsammans.

Flygövning är det säger far efter jag ringde och rapporterade honom. Han kan inte se en enda "ballong" utan bara flygplan. fast han bor ca 4 mil norr om mitt utmed vänerns kant. Nu har planen tystnat men ändå ser jag ljusprickar som står och pulserar och sen åker iväg utan ljud.

Fantastiskt! jag stod därute och sa Tack Tack! Så kom en granne med sin hund och undrade vem jag pratade med. Titta upp i himlen! sa jag bara. Jag gick in och han stod kvar och tittade. Hoppas han såg vad jag såg!

Åhh vad jag är glad, men att höra om detta i tidningarna i morgon är väl för mycket begärt. Jag är lycklig nu ändå!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Marr
2012-10-09 22:16
#1

Nu tänker jag logga ut och önska alla en God Natt! Har full span från mitt öppna fönster på ett "ljusstreck" åt nordväst utmed Vänerkanten. Den drar sig sakta norröver nu och har "kanat" ner bakom träden härifrån sett. Sov Gott!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-10-10 00:30
#2

I svenska tidningar kommer du aldrig att få se något sådant Marr!"

Vilken spännande dag du haft, det blir säkert spännande drömmar inatt också!

Sov gott!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2012-10-10 09:35
#3

Grattis Marr säger jag : ) Hoppas också få uppleva detta en dag…Obestämd

Marr
2012-10-10 09:40
#4

Doggen trodde nog inte matte var klok när vi skulle gå ut och nattakissa mer än 1 gång. Var ute vi 4-tiden igen och det var en helt underbart stjärnklart, men inte en "prick" var ute och flög då.

När nu militären har sådana här nattövningar undrar man ju om inte dom ser det jag ser? Dom borde ju vara mycket närmare s.a.s. Eller var dom ute och jagade dom? Eller ville "ballongerna" visa upp sig för dom?

Ja man får tusen tankar i huvudet. Sov som en stock efter detta men har drömt massor, fast har som vanligt ingen aning om vad. suck! Fast jag är såå glaad ändå! Nu ska jag hålla koll på militärens nattövningar efter det här. Kanske får man se en uppvisning ännu en gång? Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
2012-10-10 09:57
#5

Tack Gahella! Det får du säkert göra. Ett tips är att titta när dom har flygövningar tror jag. Kan tänka mig att våra galaktiska vänner tänker visa upp sig fler gånger vid sådana tillfällen.

Nu hör jag flygplanen igen. Tydligen dagövning också…Blå himmel men jag kan inte se dom än.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-10-10 09:59
#6

He he ingen mer lycklig än din hund, kissa flera ggr.wao wow.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Marr
2012-10-10 10:04
#7

Skrattande

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Choklad
2012-10-10 11:21
#8

o vad spännande kan bara säga grattis jag också och känna ett visst sting av avundCool

U R us

Amon
2012-10-10 11:47
#9

Så härligt Marr - att du får vara med om sådana upplevelser!!! GladKyssSkrattande

wellma
2012-10-10 14:38
#10

Toppen härligt Marr och hoppas du får se mera Cool

Marr
2012-10-10 14:45
#11

Tack för era hurrarop! Anledningen att jag skrev det här och inte i ngn dold tråd är för att det kan inspirera andra att lyfta blicken mot skyn. Tittar man så får man tillslut se, även om det är långt mellan varven man får se ngt såå speciellt.

Idag har dom väl ngn slags flygträning igen men nu far dom bara rakt norrut istället för att cirkulera.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

KaosÄngel
2012-10-10 18:28
#12

Jag såg dem också! Vad roligt att du med såg dem Marr Skrattande Vi är flera som såg detta som hände i går. Det var hur många som helst vissa verkade vara helikoptrar men andra betede sig helt anorlunda såg en av dem droppa ut mängder av små orbs som blev större och större för att sedan ta formen av ett flygplan eller bara sväva omkring. Helikoptrana tycktes "jaga" efter dem. Riktigt häftigt! UFO Sävedalen har filmat och fotat mycket utav det som hände i går

http://www.youtube.com/watch?v=CCmw5StUnxE

http://www.youtube.com/watch?v=Wj0TuH54Jq0

Det skall komma upp fler klipp från gårdagen under kvällen/natten Glad

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Marr
2012-10-10 19:31
#13

Nä men vad häftigt alltså! Jag bor ca 12 mil norr om er och att vi såg sådana liknande saker på ett så stort avstånd är ju underbart! Tidigare år så har jag ringt vänner som befunnit sig ett par mil från mig under en sådan här upplevelse och då har dom också sett men inte på samma sätt som jag.

Här upplevde jag inga helikoptrar men Karlsborgs militär hade ju nattövning på kvällen. Det var därför jag började titta för det var ett himla cirkulerande här ute. Det var tack vare dom jag såg detta, annars hade ja suttit med näsan i tangentbordet och pratat här.

Vad jag är glad att ni finns! Nu idag sen jag skrev denna tråd igår har min dator börjat betee sig som den fått virus igen. Inte konstigt man blir konspiratorisk mellan varven…

Tack KaosÄngel för inlägget, är så himla glad att du är här!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Ghosthunter
2012-10-10 20:03
#14

Marr - ursäkta en idiot som jag….men jag fattar inte riktigt vad du menar. Det var ju en övning där dom använder ballongerObestämd

Men det är väl jag som inte fattar riktigt och säger grattis ändå till en fin upplevelse!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[dizzytunes]
2012-10-10 22:52
#15

Ett grattis från mej oxå till Marr !  Jag avundas dej verkligen. Du verkar vara god, orädd och utan skygglappar…. kanske därför du får se så mycket.

Cristine
2012-10-10 23:01
#16

Ingenting skrivs i Pressen, folk som sett samma som er måste ju undra och får inget veta.

Jag är så glad att Marr fick detta tillfälle..

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaosÄngel
2012-10-11 03:22
#17

Tack Marr vad roligt att du tycker det! Tack själv för att du delar med dig av dina upplevleser Glad

Jag har letat runt på nätet ett bra tag nu för att hitta information om militärens flygövningar i Karlsborg. Det enda jag kan hitta är information om övningarna som var vid vättern för några veckor sedan. Vet du om det finns att läsa om tisdagens övningar någonstans?

Jag tror mycket väl att dessa UFOn kan dyka upp under militärövningar och liknande för att tex observera mm.

Det skulle också kunna vara så att militären i själva verket undersöker vad dessa fenomen är för något men säger till allmänheten att de bara är vanliga flygövningar. Även om en del av farkosterna vi såg under tisdagen kan förklaras som helikoptrar, flygplan och ev ballonger så var det fortfarande en heldel oförklarliga fenomen. Skulle tex gärna villja höra militärens förklaring till att en farkost släpper ut små orber som sedan växer sig större och blir till egna farkoster Tungan ute

Jag uppfattade det som att många av sakerna som sågs från Göteborg befann sig på relativt nära avstånd, så jag undrar om vi har sätt exakt samma fenomen eller om det var otroligt mycket aktivitet på flera håll i landet under tisdagen. Men jag skulle gissa att UFOn, ljusfenomenen, orbsen eller vad det nu kan tänkas vara utan problem kan förflytta sig mycket snabbt mellan olika platser. Riktigt häftigt iallafall att vi är flera på olika håll som sätt det!

Såg för övrigt ett stort svart stridsflygplan flyga på mycket låg höjd över utkanten av Göteborg på onsdags eftermiddagen. Funderar på samband med flygövningarna i Karlsborg. Inte heller detta i Göteborg kan jag hitta någon information om på nätet. Men mörkläggning tycks tyvärr vara mer regel än undantag nuförtiden.

Hoppas du får vara med om fler intressanta upplevelser iallafalla MarrGlad

Önskar er en trevlig kväll/natt och godnatt på er allihopa!

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Marr
2012-10-11 07:30
#18

Spöket inte är du idiot! Anledningen att jag skriver "ballonger" är ju för att jaa du vetTungan ute men detta var inga ballonger! Dessa ballonger hade isåfall hjärnor med anledning av det sättet de hade när de flög runt.

Som KaosÄngel skrev så ökade de i storlek, "fes" iväg med full fart för att åka runt och komma tillbaka, samtidigt som det dök upp ytterligare flygplan.

Sen står dom och pulserar, blinkar, ökar i ljusstyrka och kan ändra färg från vit till orange och röda.

När jag vaknade idag kl 6 så hade jag en blobb här utanför som sakta rörde sig neråt framåt. Tänkte att dom var på väg mot mig, men icke sa nicke. Den hade "kompisar" som blänkte runt omkring.

Gick ut med hunden och när jag kom in igen hade denne kanat ner bakom skogen.

Nä det där med flygövningarna har jag inte kollat upp, för när dom är ute och kör med så många plan brukar det vara flygövningar. Ja jaktplanen är svarta. Det ser man när dom kör på dagen.

Klart att jag får se mer! Har ju sett i halva mitt liv med vissa pauser. För ett tag blev jag nästan allergisk av dom. Huvudvärk, tinnitus, känslig hy och t.o.m. klockorna stannade då jag försökte ha armbandsur (om det nu kan ha med saken att göra) Obestämd 

Just som Cristine säger så har man inte hört ett dugg om övningarna och den övriga aktiviteten heller. Har lyssnat på lokala nyheter och kollat teven.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
2012-10-11 07:39
#19

Aha, nu förstår jag Marr….lite ironiskt…heheSkrattande En fantastisk upplevelse!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2012-10-11 07:47
#20

Ja det kan du lita på att det var, iallafall! FlörtSkrattande

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Cristine
2012-10-11 12:08
#21

Du Spöket borde vara ute med din videokamera och övrig apparatur lite mera,

jag menar att tefat ger väl utslag men inte ballonger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[KosmosBill]
2012-10-11 12:57
#22

Kan du inte filma det du ser Marr ?

Cristine
2012-10-11 13:44
#23

Jag måste få ordning på min videokamera

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2012-10-11 13:47
#24

#22 Hä Hä Hä! inte ja´ hur gör man då? Tungan ute

Har för bara ett par dar sen fått en digetalkamera som jag ännu ej lärt mig fota med. Fast jag ska ju givetsvis försöka! Har ju alltid velat kunna ta bilder på "konstigheterna"…

Behöver nog fixa en bruksanvisning snarast då den saknas, om det nu hjälper…SkämsSkrattande

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-10-11 13:55
#25

Gå ut på nätet och skriv vad kameran heter och bruksanvisning .

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[KosmosBill]
2012-10-11 14:05
#26

Du kan nog filma med den kameran. Vad är det för fabrikat och modell Marr ?

Marr
2012-10-11 14:20
#27

En HP Photosmart M22 med 6x digital zoom.

Finns ju en meny på den…hrmp…ska peta lite ikväll på den om jag klarar.

Bett mor leta fram bruksanv. att skriva ut åt mig.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[KosmosBill]
2012-10-11 14:40
#28

En lite äldre kamera men det går att filma med den också.

Ghosthunter
2012-10-11 17:25
#29

Cristine - Det är en spökjägarutrustning som jag har….inte UFO spaningsutrustningGlad

Jag har apparaturer som som mäter på kort avstånd. Men visst har jag också en filmkamera, men den är kass så det går inte filma UFO med den.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-10-11 18:20
#30

He he OK, du får skaffa ny videokamera då. Kanske  på Net o net.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2012-10-11 18:22
#31

Om jag bara hade råd, Cristine…….

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-10-11 18:26
#32

# Titta här..88 kr i månaden

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2012-10-11 18:45
#33

Oj oj…..bra tips, Cris…!Glad Men ska jag köpa en ny så ska det vara en infraröd kamera!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-10-11 19:14
#34

Hi hi hi då blir du nog tvungen att köpa en sådan!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Ghosthunter
2012-10-11 20:00
#35

Hahaha….alltid något faktísktSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[KosmosBill]
2012-10-11 20:19
#36

Med en sådan övervakningsutrustning så kanske man dödar barnet samtidigt. Tänk att utsätta barnet för kraftig strålning !!!

Vad är det för människor som skulle kunna tänka sig att göra detta mot barnet?

Märkligt att det finns dylika produkter.

Cristine
2012-10-11 20:29
#37

Ja visst är det konstigt. De säljer inte infraröda kameror /videokameror för att de inte ska kunna se och filma alla ufos som finns runt oss bara det att de gjort sig osynligaa men till småbarn får man köpa.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2012-10-11 20:50
#38

Egentligen är inte heller IR-kameror till för att filma upp i rymden heller…det är för att filma i mörker nära. Det är dock perfekt för spökjakt!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-10-11 20:53
#39

Det var nog ultravioletta kameror jag läste om Spöket. Japp det var det

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[KosmosBill]
2012-10-11 21:10
#40

James Gilliland brukar ha någon form av kamera som kan filma i mörkret. Vet inte riktigt vilken typ av kamera det är.

Ghosthunter
2012-10-11 21:12
#41

Cris - det är kameror för flera hundratals kronor….jag är långt ifrån det..hahaha!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Cristine
2012-10-11 21:17
#42

Jo jag förstår det men nog skulle man vilja ha en, men de är enorma.

#40  Det är en ultraviolet det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2012-10-11 21:19
#43

men det senaste är att man ska kunna se spöken/andar med UV-ljus!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-10-11 23:36
#44

Ja det är klart att man ska kunna det.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2012-10-12 09:17
#45

Hahaha!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2012-10-12 09:39
#46

Med tanke på Karlsborg…Vi har ju Såtenäs Flyg här i närheten också. Det är nog dom som hålls med nattövningarna här.

Karlsborgs är väl under "förflyttning"? Fast det bråkas ju endel om flygövningar/sprängningar över Vättern fortfarande, har jag för mig…Obestämd

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-10-12 23:05
#47

Grannfrun har sett 7 stora farkoster flyga över mitt hus och jag har missat detSkrikandes

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2012-10-12 23:34
#48

Ja va tråkigt men samtidigt är det häftigt att du har en granne som såg den, att du har en själsfrände så nära dig :)

Men du ska se att de kommer igen, så det är bara att forsätta hålla utkik :)

Annons:
Cristine
2012-10-13 00:21
#49

Vi får hoppas du har rätt.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2012-10-13 08:27
#50

En liten  röd "blobb" var ute och körde i gårkväll men såg inga kompisar till den. Nu har jag haft sönder glasögona också så det blir inte lättare att se tills jag fått nya. Kan ha varit ett ljudlöst flygplan, men grannen tyckte det såg konstigt ut, han är rätt kritisk annars. Inget anmärkningsvärt men känns då ändå värt att titta upp lite extra vid sådana tillfällen….

(Sen vill jag meddela att jag har problem med bredbandet igen, ifall ni undrar var jag är mellan varven. Tog nästan 2 timmar innan det gick logga in idag)

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
2012-10-13 08:32
#51

Vad ser jag! Förvånad Har du missat det Cristine? Vilken tur du har en så vaken granne… Dom som jag har bevittnat de riktigt nära upplevelserna med har jag ingen kontakt med längre. Fast jag vet ju var dom finns…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-10-13 08:39
#52

Efter att fått en beskrivning så kunde det också vara Amerikanska stilthplan och det gillar jag inte ett dugg.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2012-10-13 10:07
#53

Nää fy f**n! Vad gör dom här? SkrikandesFörvånad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
2012-10-13 10:12
#54

Vilka upplevelser ni har. På nåt vis så känns det i hela kroppen att nåt är på gång och jag är både nyfiken på vad och samtidigt lite skrämd!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: