Kanaliserade budskap

Deklarationen om Mänsklig Frihet

2012-10-08 23:38 #0 av: Amon

Deklarationen om Mänsklig frihet

av ärkeängeln Mikael, 19 februari 2011

Varje varelse är en gudomlig och evig själ som lever i en temporär kropp. Varje varelse levde före födseln och kommer att leva efter döden.

Varje själ går in i det fysiska livet för att få erfarenhet och utbildning, för att kunna, i samband med många livstider, lära känna sin sanna identitet som ett fragment av det gudomliga.

Livet självt är en ständig process av andlig utveckling och erfarenhet, baserad på valfrihet, som fortsätter tills vi inser vår sanna natur och återgår till det gudomliga som vi kom ifrån.

Ingen själ kommer till livet för att tjäna en annan, utom genom val, utan för att tjäna sina egna syften och det gudomliga varifrån den kom.

Allt liv styrs av naturliga och universella lagar som föregår och överväger mänsklighetens lagar. Dessa lagar, såsom lagen om karma, lagen om attraktion, och lagen om fri vilja, är bestämt av Gud att skapa existens och hjälpa varje person att nå livets syfte.

Ingen regering kan eller bör överleva som får sin existens från det påtvingade inlämnandet av dess folk eller som förnekar dess folk deras grundläggande rättigheter och friheter.

Livet är en rörelse från en existens till en annan, på varierande platser i hela universum och i andra universa och dimensioner av existens. Vi är inte ensamma i universum, men delar den med andra civilisationer, de flesta fredsälskande, av vilka många är mer avancerade än vi, av vilka några kan ses med våra ögon och några av dem kan vi inte se.

Bevisen för våra fem sinnen är inte det slutliga avgörandet i tillvaron. Människor är andliga och fysiska enheter och den andliga sidan av livet överskrider den fysiska. Gud är en Ande och den slutliga prövostenen Guds Sanning är inte fysisk men andlig. Sanningen är att finna inom.

Gud är en och, på grund av detta, är själar ett. De bildar en enhet. De är avsedda att leva i fred och harmoni tillsammans i en "gemensam enhet" eller gemenskap. Användning av våld för att lösa frågor strider mot naturlagarna. Varje person bör ha rätt att utföra sina egna angelägen-heter utan våld, så länge hans eller hennes val inte skadar andra.

Ingen får tvingas till äktenskap mot sin vilja. Ingen kvinna ska tvingas att bära eller inte bära barn, mot hennes vilja. Ingen får tvingas att hålla eller inte hålla åsikter eller dyrkan på ett sätt som strider mot hans eller hennes val. Inget avgörande för existensen skall undanhållas en annan om det är inom gemenskapens behörighet att ge.

Varje person skall behålla förmågan att tänka, tala och agera som den vill, så länge den inte skadar andra. Var och en har rätt att välja, studera och öva utbildning och karriär de valt utan inblandning, förutsatt att de inte skadar andra.

Ingen har rätt att döda en annan. Ingen har rätt att stjäla från en annan. Ingen har rätt att tvinga sig själv på en annan på något sätt.

Varje regering som skadar medborgarna, berövar dem deras egendom eller rättigheter utan deras medgivande, eller gör kränkande krig mot sina grannar, oavsett hur den visar en falsk bild av situationen, har för-lorat sin legitimitet. Ingen regering kan styra utan samtycke av dess folk. Alla regeringar har till uppgift att se till sina medborgares välbefinnande. Varje regering som tvingar sina medborgare att ge till dess egen välfärd utan att regeringen också ser till deras har förlorat sin legitimitet.

Män och kvinnor är tänkta att leva meningsfulla liv, med frihet, var de vill och på de villkor som de önskar, förutsatt att deras val inte skadar andra och är mänskligt möjliga.

Barnen är tänkta att leva liv under välgörande skydd av alla, fria från exploatering, med obehindrat tillträde till livets nödvändigheter, utbildning och hälsovård.

Alla former av utnyttjande, förtryck och förföljelse är i strid med allmän och naturlig lag. Alla meningsskiljaktigheter är avsedda att lösas i godo.

Varje mänsklig lag som strider mot naturliga och universella lagar är ogiltig och bör inte överleva. Antagandet eller verkställighet av mänsklig lag som strider mot naturliga och allmänna lagar medför konsekvenser som inte kan undgås, i detta liv eller ett annat. Medan man kan undgå tidsmässig rättvisa, undgår man inte gudomlig rättvisa.

Alla resultat ökar Guds ära och Gud ser till oss för att uppfylla våra behov och för kärlek, fred och visdom. Så låt det vara. AUM / Amen. http://the2012scenario.com/2012/10/archangel-michael-the-declaration-of-human-freedom/#more-147873

Anmäl
2012-10-09 10:25 #1 av: Marr

Amon, jag gillar! Kyss

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-10-09 11:45 #2 av: Cristine

Här står ju precis som det ska vara, hoppas det går att göra något åt det.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-10-09 15:33 #3 av: [KosmosBill]

Bra text !Glad

Anmäl
2012-10-09 19:40 #4 av: Nandini

Schysst kille den där Mikael med sitt svärd av sanning!

Anmäl
2012-10-10 08:44 #5 av: stass

Och hur vet man att ärkeängelns Michael har sagt detta? Jag bara undrar ?
Det som slår mig på direkten är att budskapet är väldigt rosa fluffigt. Ser man rent historisk på st. Michael i Bibeln exempelvis är han mycket annat är harmoni flummig.

Sen undrar jag också hur det kommer sig att karma finns med? Det bevisar att budskapet saknar legitimitet , mig veterligen finns inte karma i Bibeln och st. Michael var varken buddhistmunkar eller hindu där karma är central i religionen.
Ingen annan som har tänkt på det? Det verkar mer vara en nyandlig människa som framför sitt budskap, som tror på olika begrepp så som karma, attraktions lag osv.

Fint budskap med troligen inte från en biblisk ärkeängel som heter Michael

Anmäl
2012-10-10 09:32 #6 av: Gahella

Jag håller med dig Stass, undrar också över om det är Michael själv som ligger bakom den? Men strunt samma, texten kan man ta till sig, tycker jag <3

Så tack för den Amon Kyss

Anmäl
2012-10-10 10:54 #7 av: Choklad

det enda jag protesterar emot är  "Guds ära"...

men resten är helt ok för min del ..

även om det är låååångt kvar tills människan kan förstå hur man lever i harmoni med varandra. Den resan måste börja inifrån och det tar olika tid för olika människor, och hur vi behandlar våra barn under deras uppväxt..och hur vi beter oss mot andra varelser i universun och på jorden..som hur vi behandlar djuren och växterna och naturen i övrigt.

U R us

Anmäl
2012-10-10 11:37 #8 av: Cristine

Vem som än har skrivit så är det en bra text förutom vissa saker jag inte tror på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-10-10 11:44 #9 av: Amon

Jag kan naturligtvis inte garantera att denna text kommer från just Ärkeängeln Mikael. Men innehållet kändes så sant och viktigt för mej - så det var därför jag la in det här.

Några har kanske problem med begreppet "GUD". Då kan man säkert byta ut det mot något annat som man bättre gillar. Som tex Universum, Alltet, livsenergin - fru Nilsson - eller vad man vill... Flört

Anmäl
2012-10-10 11:56 #10 av: stass

Fast just GUD är ju högst relevant om informationen skall vara från en ängel. De är ju bibliska änglar och tjänar i sitt ursprung under GUD.
AUM har jag problem med. Det är ju någonting hinduer säger före och efter deras bön, och de har egna heliga väsen i deras religion.

Det känns nästa typiskt de i västvärlden att plocka ur andras heliga skrifter och göra det till "sitt".

Jag håller med om att budskapet ÄR bra, jag ifrågasätter bara källan och sättet han hävdar budskapet på.

Anmäl
2012-10-10 12:02 #11 av: Choklad

För mig är änglar fria varelser som inte alls tillhör någon speciell religion, jag vill påstå att det är människan som har fått det hela om bakfoten och som vill utnyttja en sorts maktposition genom änglarna- och detta med "änglar" vill jag påstå är även det "fel" benämning, för änglar är inte det som vi har fått lära oss genom Bibeln o dyl.

Änglar är ljusvarelser som består av ren energi och de kan inte sättas in i något speciellt fack.

Det är typiskt människan att alltid sätta in allt i någon form av ordning och /eller tvång.

Så tror jag

U R us

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.