Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 1775 ggr
KnasGrahn
2012-10-06 00:43

Sävedalen söker UFO-intresserade eldsjälar!

Den här texten har jag hittat på facebook gruppen "UFO-Sävedalen". I texten så framgår det att de tydligen söker medlemmar till en opartisk UFO inriktad organisation de tänkt starta upp inom den närmaste framtiden. Jag tycker att alla som är intresserade utav UFO-fenomenet borde ta sig en närmare titt på det som står skrivet Glad

Vi söker seriösa eldsjälar till vår kommande organisation!

Nu är det dags att starta igång en egen UFO-verksamhet och det behövs därför individer som vill bidra med sin tid, energi, kunskap samt resurser till vår egna UFO inriktade organisation vilket har som syfte att bidra med objektiv forskning angående UFO fenomenet. Eftersom organisationen kommer att vara 100% ideell så kommer vi ej att följa någon särskild policy, vi kommer inte heller att censurera särskilda fall eller ägna oss åt någon form utav personangrepp eller hån relaterat till individers upplevelser angående UFO fenomenet, därför kommer vi aldrig någonsin att kräva ett ögonvittnes personuppgifter när vi tar emot en rapport. Som organisation så kommer vi att vara mycket måna om att individer som rapporterar till oss kan förbli anonyma i fall de själva väljer att vara det, vi kommer inte att använda oss utav lagar så som till exempel PUL lagen vilket tillåter särskilda organisationer att offentliggöra ögonvittnens personuppgifter på ett lagligt sätt.

Vi tänker vara en organisation som är helt opartiska till UFO-fenomenets ursprung vi kommer därför inte automatiskt bortförklara de mest vanliga UFO observationerna. Vi kommer istället att utreda varje specifikt fall objektivt och opartiskt samt förhålla oss till grundtanken att vi inte helt säkert vet vad det är som människor sett på himlen när vi kommit fram till att en särskild observation anses vara oidentifierad efter närmare granskning. Vi tänker göra allt vi kan för att hålla oss så objektiva som möjligt, inte dra förhastade slutsatser genom att anta med en gång att något är utomjordiskt eller jordiskt, även om vi kanske har många personliga teorier kring det just särskilda individer upplevt eller det vi själva vart med om så kommer vi aldrig påstå att vi faktiskt ”vet” precis hur det ligger till. Vi kommer därför att skilja på våra egna hypoteser och vad vi faktiskt har kommit fram till genom forskning, dock anser vi att båda delarna är viktiga.

När vi tänkt ägna oss åt granskningar och fält-arbete som organisation så kommer vi att hålla oss till en objektiv vetenskaplig infallsvinkel, vi kommer att använda oss utav utrustning, kunskap och personlig erfarenhet till att bedöma vad det är som sker i ett område som påstås ha mycket UFO aktivitet när vi besöker specifika områden personligen. Som organisation så kommer vi att använda oss utav vetenskapliga termer/teorier till att förklara och dokumentera särskilda UFO-relaterade händelser då det är meningen att vi skall vara en objektiv organisation. De flesta människor använder sig utav vetenskapen för att förstå hur saker och ting fungerar så därför tänker vi hålla oss till det här konceptet så att vi kan bli tagna på allvar av allmänheten som en kritisk/opartisk men öppensinnad UFO-organisation.

Syftet med organisation är att ta fram så mycket oberoende data som möjligt kring UFO-fenomenet, göra den offentlig utan censur samt hålla oss objektiva och professionella på samma gång. Personlig tro och sanning är naturligtvis tillåtet men som organisation kommer vi inte att inrikta oss på någon enskild sanning eller tro mer än att vi faktiskt tror att det finns fenomen som ännu är oidentifierade och kan vara av utomjordisk härkomst. Vi bör därför hålla oss mestadels till data/forskning dock uppmuntras alla till att ha personliga teorier, sanningar, åsikter samt stå för dem så länge som forskarna i organisationen kan hålla sig kritiska och objektiva när vi granskar särskilda händelser offentligt.

Alla individer är givetvis välkomna att ta del av vår organisation oavsett tro, så länge organisationens medlemmar kan hålla sig objektiva när de arbetar för UFO-Sävedalen så spelar det egentligen ingen roll om man eventuellt tror på att UFO´n skulle kunna vara ljusvarelser, dom grå, Annunaki, militärens topphemliga flyg/experiment, okända naturfenomen etc.. Alla är välkomna och fokus kommer att ligga på just själva UFO spanandet samt fält-arbeten, då vi grund och botten kommer att vara UFO-spanare med syftet att dokumentera UFO-närvaron personligen runt om i landet. Detta är vad vårt arbete i huvudsyfte kommer att gå ut på. Då det inte finns många andra opartiska UFO-organisationer i landet som faktiskt ägnar sig åt det här, därför så är detta något viktigt som verkligen behövs i nuläget. När vi har tillräckligt med resurser så kommer vi att UFO-spana runt om i landet och inte enbart i Sävedalen och närliggande områden.

Till att börja med har vi tänkt att påbörja vårt fält-arbete här i Sävedalen, Partille, Göteborg och närliggande områden. Vart du/ni som är intresserade av att stötta UFO-Sävedalen som organisation eventuellt bor spelar ingen större roll för oss, så länge som ni kan ta er till våra spanings-sessioner, framtida möten och föreläsningar etc.. Om ni gärna vill bidra med er expertis och tid men inte kan ta er till Sävedalen av diverse orsaker, så kan ni alltid ansöka om att få bli moderatorer på Facebook guppen, forumet eller bidra med er hjälp på något annat vis som ni själva känner passar er.

Maila gärna eller skicka ett PM i fall ni är intresserade utav att veta mer eller om ni vill anmäla ert intresse till oss på UFO-Sävedalen :)

mresoterico@gmail.com

//UFO Sävedalen crew

Annons:
Cristine
2012-10-06 07:18
#1

Härligt, det var på tiden!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2012-10-06 08:20
#2

Tusen tack för att du uppmärksammade och la in det här! Superbra & superintressant! Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

KaosÄngel
2012-10-06 16:01
#3

KnasGrahn - Såg också den texten och tänkte länka den här på sidan, så bra att du redan gjort det Glad Nu får vi äntligen tillfälle att göra en förändring, jag skall definitivt vara med!

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

KnasGrahn
2012-10-06 21:13
#4

Hej KaosÄngel! Glad

Absolut håller med dig! Det behövs verkligen en organisation som är mer objektiv av sig, öppensinnad och som inte bortförklarar alla UFO-observationer som lyktor, flygplan, planeter etc.

Tror verkligen att det kommer gå långt för UFO-Sävedalen som organisation när de väl kommer på fötter! Även jag har tänkt maila dem för att visa mitt intresse! Hoppas vi blir många som är intresserade av att gå med organisationen. Cool Då kanske vi äntligen kan göra någon skillnad angående UFO-fenomenet!

Ghosthunter
2012-10-07 19:20
#5

Bra initiativ av honom i SävedalenGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2012-10-07 22:11
#6

Så är man väl tvungen att gå med i FB då tillslut. Blir för dyrt att ta bussen för fattiglappen till Götet titt som tätt. Det kan bli stort det här. Vi är ju många som inte förstår Ufo-Sveriges språk.

Kanske kan man inte klandra dom? för ligger regerings/militärintressen i organisationen, så lär det inte hända ett skit för oss intresserade eftersom dom redan vet och vill tysta ner. Nu är det här så stort och alltförmånga har sett. Det jag har sett kan ingen ta ifrån mig iallafall ha ha!Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[kajmal-0]
2012-10-08 09:06
#7

har mailat och undrat om det inte går att ordna en norrlands-sektion

[kajmal-0]
2012-10-08 10:31
#8

har pratat med intiativtagaren, och är beredd att starta en norrlands-sektion.. intresserade kan pm mig……..själv bor jag i dorotea kommun

Upp till toppen
Annons: