Övrigt

Politiker: CIA sprutar gift över Sverige

2012-09-21 17:25 #0 av: VSK

Kemikalier, virus och tungmetaller sprutas ut över Sverige - av CIA och regeringen.

Det tror Miljöpartiets gruppledare i Vingåker.

– Vi måste få teknikerna på flygplanen att sluta sätta in de här behållarna, säger Pernilla Hagberg.

Pernilla Hagberg, miljöpartiets gruppledare i Vingåker. Pernilla Hagberg, miljöpartiets gruppledare i Vingåker. Foto: STINA JÄRPERUD/KATRINEHOLMS-KURIREN

Det var i torsdagens Katrineholms-Kuriren som politikern Pernilla Hagberg gick ut med sina teser - som av samtliga forskare avfärdas som rena konspirationsteorier.

Släpper ut gift

Pernilla Hagberg hade sett en bild i tidningen som enligt bildtexten föreställde flygplansavgaser eller kondens.

Men enligt henne kommer strimmorna från så kallade "chemtrails", gifter som enligt henne släpps ut från flygplan för att kontrollera vädret.

– Det är ett av de största fenomenen som finns i Sverige just nu. De här strömmarna innehåller väldigt mycket kemikalier, virus och tungmetaller som aluminium som påverkar vädret.

Vill ha makt

Pernilla Hagberg säger att hon tror att CIA och den amerikanska säkerhetsmyndigheten NSA ligger bakom utsläppen.

– Det är väldigt trevligt för en maktorganisation att kunna kontrollera vädret och styra det för sina egna syften.

Också den svenska regeringen kan vara inblandad, säger hon.

– Vad jag har hört finns det regeringsbeslut som godkänner chemtrails över Sverige.

Lovar driva frågan

Hon betonar att hon uttalar sig som privatperson och inte som en företrädare för Miljöpartiet. Men hon lovar ändå att försöka stoppa "chemtrails" om hon blir invald på nytt.

– Det här är en kontroversiell och extremt känslig fråga som är väldigt intressant att belysa. Jag vet att det finns flera politiker som vill men inte vågar.

Vad vill du göra konkret för att stoppa "chemtrails"?

– Till att börja med måste vi få teknikerna på flygplanen att sluta sätta in de här behållarna. Allt handlar om att våga bortse från sin rädsla.

Men Pernilla Hagberg får inte mycket medhåll från meteorologiskt håll.

– Det här tror jag definitivt inte på. Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle manipulera vädret på det viset, säger Anette Levin vid SMHI.

Enkel förklaring

Och strimmorna som syns på himlen när ett jetplan drar förbi har en enkel förklaring, säger hon.

– När du förbränner flygfotogen får du ut små partiklar. Flyger du i tillräckligt fuktig luft så bildas det vattendroppar på de här partiklarna, så kallade K-strimmor eller kondensstrimmor. Ibland stannar de kvar en längre tid och ibland försvinner de snabbt. Allt beror på vilken fuktighet det är där man flyger, säger Anette Levin.

Flera miljöpartister har tagit avstånd från teorierna efter Pernilla Hagbergs utspel.

– Det finns tillräckligt mycket i verkligheten att arbeta med på miljöområdet, man behöver inte hitta på tokerier, säger Gudrun Lindvall, gruppledare för Miljöpartiet i Katrineholm till Katrineholms-Kuriren.

(info från aftonbladet.se)

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2012-09-21 17:53 #1 av: Cristine

En applåd för modiga Pernilla, det var på tiden att någon

plockade fram det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-09-21 18:41 #2 av: Cristine

Beviset:

Anmäl
2012-09-21 22:10 #3 av: VSK

Jo man får hoppas flera människor med "position" kliver fram ur rampljuset och säger va de vet.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2012-09-22 09:24 #4 av: Marr

Underbara Pernilla! Detta var verkligen på tiden. Hoppas detta sätter fart på debatten om chemtrails, för fortfarande är det nog många Svenskar som ingenting vet om det här tyvärr!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-09-22 09:58 #5 av: Gahella

Lägger in några länkar på svenska som är bra tycker jag

http://corneliasrum.bloggplatsen.se/2012/08/30/8543894-viktig-info-om-bakgrunden-till-chemtrails-och-haarp/

Chemtrails - utsläpp av aerosoler från jetflygplan - är ett faktum, har fastställts av Lunds Universitetoch Clifford Carnicom samt ett antal andra oberoende forskare, och undersökningar visar att dessa "chemtrails" innehåller en stor mängd av giftiga ämnen, såsom barium, titan, aluminium, bly, arsenik, kadmium, mycoplasma

Epidemiolog bekräftar att Chemtrails handlar om biologisk och kemisk krigföring mot mänskligheten

Brittiska regeringen erkänner att man 1940-1979 utsatte den engelska befolkningen för biologisk krigföring via Chemtrails:

http://blogg.passagen.se/fick-en-snilleblixt/tags/svininfluensan

Anmäl
2012-09-22 13:11 #6 av: KnasGrahn

Läste den här nyheten samma dag som den kom ut faktiskt Cool
Mycket starkt gjort av dig Pernilla Hagberg, som faktiskt vågar stå upp emot de indoktrinerade fårskallarna som inte klarar av att ifrågasätta sin egen verklighet längre. Det är positivt att mer personer öppet vågar ha dessa debatter i media i synnerhet om de har någon form av maktposition eller liknande!

Debunkerna kan ju fortsätta att ge sina vanliga subjektiva partiska förklaringar i media angående att det enbart skulle röra sig om kondensstrimmor, dock kommer så många att ha vaknat upp vid det laget att dessa skämt "experter" kommer att framstå som jubelidioter när 90% (om inte mer) av Sveriges befolkning tror på att chemtrails är ett riktigt fenomen och inte vanliga kondensstrimmor, jag hoppas innerst inne på att folket börjar bry sig mindre om vad auktoriteter tycker framöver då spelar de ju ingen som helst roll vad någon fjantig liten "expert" påstår i media för att bortförklara hela fenomenet.

Anmäl
2012-09-22 19:40 #7 av: Cristine

Det här tror jag definitivt inte på. Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle manipulera vädret på det viset, säger Anette Levin vid SMHI.

Samtidigt säger de på prognosen att det ska regna till kl 11Förvånad

Godmorgon! Här regnar det och har gjort sen igår. Enligt prognosen ska det regna till söndag förmiddag klockan 11. Hur de nu kan veta det?

Lånat från annan sajt!

Anmäl
2012-09-23 07:46 #8 av: [KosmosBill]

På politikiFokus har man en annan uppfattning http://politik.ifokus.se/discussions/505b948388f4722d670022a0-konspirationer?discussions-1

Man ser med förakt på folk som insett att chemtrails existerar.

Anmäl
2012-09-23 07:52 #9 av: Ghosthunter

Jag håller med....den där Pernilla Hagberg är klok. Hoppas hon nu kan övertyga folk så hon får med sig sympatisörer....

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-09-26 23:26 #10 av: [KosmosBill]

Please see artificialclouds.com for current documentaion. This documentary should make you think twice before dismissing persistent tracks in the sky from condensation trails, or "chemtrails."

Skywatcher is a 25-minute science presentation discussing weather modification and the REAL cause of climate change, which is anthropogenic CLOUD cover-- much more than greenhouse gases like CO2-- and the spraying of "cloud seeding" chemicals (especially silver iodide) for precipitation enhancement.

This video shows exactly HOW we make clouds with aircraft, why the jet contrails persist now (when they used to disappear much more quickly), and why we're finding high levels of metals in our water and soil, including aluminum and strontium. ...you sure you want the truth?

Be amazed. Pass it on.

Love,

Dave

Anmäl
2012-09-26 23:29 #11 av: [KosmosBill]

BREAKING NEWS CHEMTRAILS PROOF - US Government EXPERIMENTS on US Citizens

Anmäl
2012-09-27 21:33 #12 av: stina63

Äntligen någon som tar upp de

Anmäl
2012-09-29 02:03 #13 av: JereMina

Oj, vad ska man säga Förvånad

Lugn och fin Skämtar

Anmäl
2012-09-29 06:08 #14 av: lyrah

D borde oxå gå att analysera vad regnvatten innehåller

Anmäl
2012-09-29 22:06 #15 av: Ainu-Ra

FY FAN FÖR DESSA KABALER!!!!Skrikandes

Anmäl
2012-09-30 10:04 #16 av: Marr

Ja det är bedrövligt! Viktigt är att människor har möjligheten ta reda på hur det förhåller sig. Vill man sen bara påvisa att dessa innehåller kondens så har man inte undersökt, ljuger eller är rädda och vill stoppa huvudet i sanden anser jag.

Inser man det här så kan man nog förstå både det ena och andra av maktelitens metoder...Skrikandes

Anmäl
2012-09-30 10:48 #17 av: Ghosthunter

Ainu-Ra - Kannibaler menar du väl?...hahahaSkrattande

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-11-24 11:26 #18 av: Cristine

Vad har hänt sedan dess? Ska gå ut på nätet och söka.

Anmäl
2012-11-24 11:27 #19 av: VSK

Jag hade totalt glömt bort denna tråden. Skäms

Anmäl
2012-11-24 11:33 #20 av: Cristine

http://nyheter24.se/nyheter/internet/726423-chem-trails-bara-borjan-av-mp-gruppledarens-flumkatalog

Har hon blivit hotad måntro?Förvånad

Anmäl
2012-11-24 11:56 #21 av: VSK

Förvånad

Anmäl
2012-11-24 12:34 #22 av: Marr

Så är det säkert! Ny Demokraterna får gapa och prata skit däremot! Visst är det helsjukt?! Är det sen konstigt man börjar undra vad f**n dom håller på med...Skrikandes

Hör det inte till varje normalbegåvad människa att höja på ögonbrynen när det här med Chemtrails verkat misstänkt? Varför ska man genast bortförklara allt med flum å vad hon läser för bloggar? Skit i det! Är det inte värt att att undersöka "ämnet" bara för det?

Mycket folk är inte bara stendumma, dom är elaka också! Rynkar på näsan

Anmäl
2012-11-24 12:37 #23 av: Marr

Tack för du puffa tråden Cristine!

Det här är viktiga grejer! Måste gå med i FB snart...

Anmäl
2012-11-24 13:33 #24 av: [KosmosBill]

Jack Werner....vilken nolla !!!

Anmäl
2012-11-25 08:26 #25 av: Marr

Inte om Pernilla Hagberg men det här visades på nyheterna i Usa år 2009. Då tog en man vattenprov på partiklarna från chemtrails. Vad händer om man får Barium i sej t.ex? Jo immuniteten slås ut, sen är man ordentligt mottaglig för olika sorters virus å andra sjukdomar.

http://www.youtube.com/watch?v=vSbmIOSrM3Y&feature=endscreen&NR=1

Anmäl
2012-11-25 09:17 #26 av: Cristine

Dottern och jag dricker en soppa varje dag emot all den skiten och det funkar. Jag gör flera liter och slår upp på flaskor. Vi tar en halv kaffekopp 3 ggr om dagen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.