E.T. / Utomjordiska raser

E.T saves man from truck

2012-09-17 20:35 #0 av: Ghosthunter

Kolla in detta:

http://agoracosmopolitan.com/news/headline_news/2012/09/17/4471.html

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-09-17 20:44 #1 av: Cristine

WOW *stum*!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-09-17 20:50 #2 av: [KosmosBill]

Häftigt ! Teleportation är en gammal välkänd funktion som bevittnats och omtalats i alla tider.

Om det inte är fejkat så är det ett väldigt bra exempel på hur det brukar användas.

Hörde talas om en man som höll på att köras över av en spårvagn i Malmö när han märkte att han befann sig 30 meter därifrån.

Anmäl
2012-09-18 07:39 #3 av: Ghosthunter

Ja, det var ju verkligen märkligt med tanke på att det inte är några spårvagnar i MalmöTungan ute

Anmäl
2012-09-18 08:19 #4 av: [KosmosBill]

Skrattande....hade de inte det på 30-talet ?

Har för mig att det var Dénis Lindbohm, från Malmö, som nämnde detta. Det stod i alla fall i tidningen Arcanum som jag prenumererade på på sjuttiotalet. Kanske var det Göteborg.

Anmäl
2012-09-18 10:06 #5 av: Gahella

Jag tror den hä är en fejk.

Vill gärna tro anna,t men nej det här både ser och känns konstruerat

Anmäl
2012-09-18 10:15 #6 av: [KosmosBill]

Kanske det är fejk, kanske inte.

Intressant är att fenomenet teleportation finns och fungerar.

Anmäl
2012-09-18 11:03 #7 av: Marr

Intressant Spöket! Visst kan det vara fejk som mycket annat, men vad vet man? Längtar efter den dagen då det inte behövs fejkas mer. Den verkar närma sig...då fler & fler sanningar börjar uppdagas.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-09-18 16:08 #8 av: Ghosthunter

KosmosBill - Jo, dom kanske hade spårvagn i Malmö förr.....jag vet inte?Skrattande

Anmäl
2012-09-18 16:40 #9 av: Farwuq

De har spårvagnar i Malmö, en musebana.

Flört

Den sista i reguljär trafik försvann 1973.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2012-09-18 20:08 #10 av: Ghosthunter

Åh fan....och jag som har bott 7 år i Malmö...hehe!!Foten i munnenOskyldig

Anmäl
2012-09-18 21:13 #11 av: VSK

Tyvärr tror jag denna videon är fejkad.

Dels så ser den fejkad ut, dels så skulle killen på motorcykeln/mopeden bryta nacken på stört när det gäller såna där G-krafter. Ja inga organ alls i kroppen skulle palla det. Obestämd

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2012-09-18 21:34 #12 av: [KosmosBill]

Vid teleportation är inga G-krafter inblandade. Det handlar om dematerialisering, och materialisering

Anmäl
2012-09-18 22:12 #13 av: VSK

Okidoki

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2012-09-18 22:19 #14 av: Ghosthunter

Jag håller med KosmosBill......men det betyder ändå inte att filmen är äkta...kan naturligtvis vara fejk!Cool

Anmäl
2012-09-19 16:53 #15 av: [kajmal-0]

har varit med om nåt liknande ...från boken......Jag är på väg hemåt efter att ha hälsat på min bror ett par mil bort. Jag har för hög hastighet i en kurva, far av vägen över en snödriva ner i diket. Många tankar hinner fara förbi i huvudet. "Obesiktad och allting" Jag tänker; "Nej jag vill inte, jag vill på vägen igen!" Då blir det ett ljust sken och så står bilen på vägen i rätt körbana och med fronten vänd hemåt. Jag sitter stilla en stund sedan åker jag sakta hemåt.

Anmäl
2012-09-19 16:56 #16 av: Farwuq

Förvånad

Man häpnar.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2012-09-22 12:58 #17 av: KnasGrahn

Jag har kommit fram till att videoklippet förmodligen är hoaxat.. Skall förklara i några punkter nedanför varför jag anser det vara så. Givetvis kan jag ha fel och det skulle kunna vara äkta, det jag säger och skriver är bara min teori/åsikt och inget annat Glad

1. Videon är troligen filmad/editerad i Kina, ett land som tjänar mycket pengar på att mass-producera billiga kopior på det mesta som finns tillgängligt, de tjänar mycket pengar på att producera dessa kopior, har man annonser på sina videos så kan man tjäna pengar på bland annat fejkade CGI videos om de blir virala.

2. Kina mass-producerar fejk CGI UFO-sightings fortare en UFO-Sveriges "kritiska forskare" skriker ballong till en sighting de ännu inte granskat när de får en rapport.

3. Ljusstrimmorna från den så kallade "räddaren" som troligen skall föreställa energi=atomer i ett icke fast stadie, ser faktiskt ut att vara väldigt CGI aktiga, de ser nästintill ut att vara gjorda i Adobe after effects, de matchar inte pixlarna till den övriga bakgrunden och det som sker omkring personerna i den hypotetiska olyckan/räddningen.

4. Personen som laddat upp videon kallar sig för "Pleidiantalk", detta kan antyda mycket om personens möjliga agenda, vilket troligen är att få människor att tro på så kallade "räddare" som sedan påstås vara utomjordiska "änglar" som enligt många "står över oss" vilket konstant räddar människor för att vi behöver detta då vi inte kan klara oss själva (enligt de flesta new age kanaliseringar). Med tanke på att videon är från Kina och att vi inte vet vem upp-laddaren är så finns det en stor chans att videon är 100% fejkad för att sprida en agenda där människor ger bort sin egna makt till "mystiska" varelser som skall rädda oss alla genom att få oss att gå in i ljuset, ge bort vår egna makt till dem samtidigt som vi fortsätter att hoppas på en räddning från ovan.

5. Det ser faktiskt riktigt fult ut även för att vara CGI (om det nu är det), energi ser inte ut på det sättet när det är i rörelse, det där i videon ser mest ut som ett fastklistrat randigt moln på en bakgrund som var riktig men som sedan editerats till att framstå som att det hände något som inte hände alls, att få människor att försvinna i en video är simpla grejer för någon som editerar, så troligen är detta med största sannolikhet fejk. Människor som editerar kan skapa "underverk" med sina program och färdigheter, de kan få personer att försvinna i tomma intet, skapa kloner, plasma orbs, förinta någon, dimmor och så mycket mer.

Vad jag tycker om videoklippet spelar dock ingen roll, jag föreslår givetvis att ni alla försöker bilda er egna uppfattning kring om det är fejk eller inte egentligen, då jag enbart kan ge ett subjektiv svar och inte en "absolut sanning". Dock rekommenderar jag folket här på forumet att tänka objektivt kring det ni ser innan ni skapar er en subjektiv tolkning, då det blir enklare att upptäcka ifall det är fejk eller inte. Cool

Anmäl
2012-09-22 19:48 #18 av: Cristine

Tack KnasGrahn!

Jag tycker det är bra att personer som du som kan det här talar om vad de tror för själv kan jag inget om det utan går mest på känslor och det är ju inte så mycket att gå på  när det gäller fejk ObestämdGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.