Planeter, Galaxer & Solsystem

Jupiter räddade jorden?

2012-09-12 20:37 #0 av: VSK

I Måndags slog en stor meteor ned på Jupiter. Denna explosion kunde ses från jorden.

Än en gång har Jupiter och dess starka gravitation antagligen räddad jorden från en katastrof.

Videofilm

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2012-09-12 21:34 #1 av: Ghosthunter

Stackars Jupiter....får stå pall för jorden..heheSkrattande

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-09-12 21:55 #2 av: Marr

Jamen det är ju fantastiskt! Allt hänger ihop i vårt solsystem tror jag, för annars hade det säkert hänt här med gång på gång. Kanske Jupiter är en av våra "beskyddare" p.g.a. dess dragningskraft el gravitation? Solsystemen är säkert inte uppbyggda av en slump, utan på ngt sätt noga uträknat för att hålla samman...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-09-12 21:59 #3 av: Ghosthunter

Precis Marr....allt har nog en sammanhållning och är beroende av varandraGlad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-09-12 22:18 #4 av: Cristine

Stackars innevånare!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-09-12 22:44 #5 av: Marr

Kanske innevånarna bor inuti planeten? Obestämd

Tror att vi på jorden ligger ljusår efter i vår utveckling pga denna nedsläckning av "verkligheten" för oss jordbor...Rynkar på näsan

Anmäl
2012-09-13 07:36 #6 av: VSK

Det är ju inte första gången Jupiter skyddat jorden. Inte den sista heller.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2012-09-13 14:21 #7 av: Marr

Tackar Jupiter med hela mitt hjärta! Kyss

Anmäl
2012-09-13 18:25 #8 av: VSK

Tungan ute

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.