Utomjordiskt

Carl-Axel Jonzon- Svensk Ufologi!

2012-09-03 11:04 #0 av: Marr

Här får vi höra vad denna man, som startade upp Ufo-Sverige har att säga om ufologi.  Här är del 1.

http://www.youtube.com/watch?v=I8PsOKrIy_k

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-09-03 11:08 #1 av: Marr

Här kommer del 2 med denne gentleman!

http://www.youtube.com/watch?v=giig6t3GR5E

Anmäl
2012-09-03 11:11 #2 av: Marr

Del 3!

http://www.youtube.com/watch?v=uPkb0ceYj-I

Anmäl
2012-09-03 11:17 #3 av: Marr

Sen vill jag noga påpeka att jag inte har den minsta lust att tjafsa eller vara nedsättande mot någon!

Fast jag tycker det är både viktigt och intressant att man har möjliheten att titta på vad man vill. Sen har man ju ett eget ansvar för vad man vill ta till sig...

Anmäl
2012-09-03 11:56 #4 av: Marr

Vill på peka att dessa filmer är 4 år gamla och det kan ju ha ändrats. Fast jag är tveksam...

Sen måste jag göra en rättelse. Carl-Axel startade inte Ufo-Sverige, han är bara en förgrundare till organisationen...

Här har vi del 4.

http://www.youtube.com/watch?v=2eb3sQ-Zwi4

Anmäl
2012-09-03 21:56 #5 av: Marr

Alltså jag gillar denne man. Hoppas någon lyssnar vad han har att säga. Han har också väldigt mycket erfarenhet på det här området.

Sen hoppas jag att man slipper kritik för att man gillar. Äsch det bryr jag mig inte om förresten...Flört

Anmäl
2012-09-03 23:21 #6 av: Ekstrand

Hej Marr

Ja, Carl-Axel Jonsson har utan tvekan betydit mycket för synen på ufo och UFO-Sveriges bildande. Han var den som var ledande då jag började med det här. Tyvärr så förekom det en del konstigheter inom organisationen då, vilket gjorde att många hoppade av och till slut blev han helt demokratiskt bortröstad från sin roll inom UFO-Sverige. Du kan läsa mer om detta ipå länken här nedan.

www.ufo.se/fakta/artiklar/ufohistoria.shtml

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Anmäl
2012-09-04 00:16 #7 av: Cristine

Har inte haft tid att lyssn a på dem, får göra det i morgon!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-09-04 09:47 #8 av: Marr

Hej Ekstrand! Ja det här har jag läst tidigare men inte allt. Det är väl dags att göra det nu då för det intresserar mig. Väldigt mycket text men får ta det i omgångar för att kunna ta in.

Jag själv ser nog det här med Ufos som ganska andligt faktiskt. Den känslan har jag haft hela mitt liv omedveten dessa New Age inspirationer. Är inte så pigg på det här med New Age eftersom jag anser att det kan vara rent ut sagt förvillande och t.o.m. kanske inte helt ofarligt för vissa.

Själv vill jag inte följa någon mall med ev sekttendenser, jag vill utgå från min egen känsla för den är min egen. Inte följa en specifik mall. Plockar här och där vad som passar mitt hjärta & hjärna. Sen vill jag låta alla komma till tals även om det låter helt tokigt, för jag själv vill/kan bestämma vad jag kan ta till mig.

Tycker det är sorgligt att inte människor kan samarbeta utifrån både vetenskapliga och andliga influenser. Man skulle kunna lära mycket av varandra, istället för att motarbeta varandra.

Att det sen blir olika sk. "läger" av åsikter, tror jag beror på den obalans som fortfarande råder på jorden. Sån är jag men om ngn vill kalla mig för flummig New Age tant så får dom stå för det själva...

Tackar dig för länken iallafall Håkan! Att du talar med oss kanske betyder vi börjar närma oss varandra, att vi alla vill ha förståelse för våra lite olika åsikter? Min är både vetenskaplig och andlig men jag själv är bara en vanlig människa ju...

Anmäl
2012-09-04 20:01 #9 av: Ekstrand

Hej Marr

Vilket trevligt inlägg du har skrivit. Jag skulle mer än gärna vilja fortsätta att utbyta tankar och åsikter med er andra på de olika forumdelarna.

Jag (och UFO-Sverige) har inget emot olika tolkningar av ufofenomenet. Att du har en mer andlig tolkning är något som jag tycker är helt OK, dels därför att jag får i samtal med dig och andra lära mig en sida av ämnet ufo som jag inte har så stora kunskaper om och dels därför att det kanske kan räta ut en del missförstånd från båda sidor om varandra. I vår styrelse finns personer som lutar mer åt den andliga och mer esoteriska sidan av ämnet.

Jag tror att det kanske är så här: En person ser ett fantastiskt skådespel på himlen och blir nyfiken på vad det är. Han kontaktar UFO-Sverige och någon av våra fältundersökare kopplas in på fallet. Om då denne undersökare kommer med en förklaring blir i många fall observatören väldigt besviken och kan ej tro att det endast var ett vanligt naturligt fenomen. Han upplever då kanske att vi kommer där och mästrar och i vissa fall kanske han (vi fungerar ju så, jag med) till och med tycker att vi är arroganta och otrevliga. De allra flesta blir dock väldigt tacksamma när vi har en förklaring till vad denne sett och upplevt.

Sen finns det ju också en ful och elak sida av allting. Det här med sekter och profeter som styr andra människor för sina egna syften. Vi "räddar" några stycken varje år ut ifrån dessa obskyra och onda människor.

Du har min fulla respekt för dina åsikter och tankar och hoppas innerligt att få fortsätta att samtala med dig.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Anmäl
2012-09-04 20:48 #10 av: Marr

Hej Håkan! Har lite ont om tid ikväll,men vill bara som hastigast säga att jag blev väldigt glad över ditt inlägg. Kanske tiden är inne att bygga broar för oss lite oliktänkande? Vi är ju ufointresserade allihop det är ju därför vi håller på med det här.

En trevlig fortsättning på kvällen önskar jag!

Anmäl
2012-09-04 22:08 #11 av: Cristine

Marr  är en klok och tillmötesgående  kvinna!

Nu har jag sett den 1a videon och tycker den är väldigt intressant, det han berättar om mannen som fick amputera benet, fick mej att tänka på en pojke som kom nära en ovni i Spanien på slutet av 60 talet han fick också skador men inte så allvarliga att han behövde amputera, men hyn skrumpnade. Det ligger i någon av trådarna från 2009 har jag för mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-09-05 08:13 #12 av: Ghosthunter

Jag håller med Ekstrand att man måste göra en riktig och rationell utredning av alla typer av övernaturliga fenomen och om man då hittar en naturlig förklaring så är det ju lätt att bli besviken. Jag kollar alltid noga efter vad som kan ha orsakat de paranormala fenomen som jag har upplevt och visst kan det göra en besviken många gånger, men ändå bättre att få en korrekt bedömning än att bli lurad.

Men sen ska man aldrig såga någon annans tro eller paranormala upplevelse om man inte har bevis på det motsatta, ej heller håna. Det är respekt som gäller och öppenhet för båda sidorna av myntet så att säga!!Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.