Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 7691 ggr
Kristetoffer
8/28/12, 5:58 PM

Ufoletande i Sjö

Annons:
JohannaEkroth
8/28/12, 9:41 PM
#1

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Marr
8/29/12, 11:14 AM
#2

Oj vad intressant! Det ligger säkert fler vrak lite här och var runt omkring. Det här blir intressant att följa!

Tack för länkarna båda två!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Kristetoffer
8/29/12, 10:57 PM
#3

Det verkar vara dom här personerna som ska genomföra det.

http://www.ghostrockets.se/documentary/

Marr
8/29/12, 11:05 PM
#4

Ja det kunde jag ge mig f*n på! Hoppas dom gör det bra då…Obestämd

(Claes Svahn i grodmansdräkt he he!Tungan ute)

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Kristetoffer
8/30/12, 11:26 AM
#5

Hehe vilken syn :P

Såg ut att vara en rätt stor sjö. Föremålet behöver inte nödvändigtvis ligga kvar heller

Marr
8/30/12, 11:56 AM
#6

Nä men det ska bli intressant att följa Ufo-Sveriges arbete med detta, tror jag.

Förmodligen vill man väl förklara det med som någon slags ballong eller så. Ja jag litar inte på dom direkt….har man sen en syn som att förlöjliga folk öppet gör ju inte att förtroendet ökar direkt.Obestämd

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Kristetoffer
8/30/12, 4:45 PM
#7

Jag är inte så insatt, vad är det ufo-sverige har gjort?

Ekstrand
8/30/12, 11:06 PM
#8

Marr med flera.

Kan du ge något exempel där vi har förlöjligat observatörer eller andra. Det är lätt att sitta på ett forum och kritisera, vad jag vet är UFO-Sverige de enda som undersöker vad folk har sett.

UFO-Sverige har under åren genomfört en mängd projekt som har givit mängder av fakta och nya observationer. Några exempel: Hessdalenprojektet var från början helt finansierat av UFO-Sverige och vi hade ett 40-tal medlemmar där-uppe i Norge under de två projektperioderna. Jag själv ingick i ledningen för projektet.

Vidare har vi under två perioder haft två projekt i Värmland, där vi följde upp två "hemliga" projekt som militären och säkerhetstjänsten utförde under 1970-talet. Ett annat projekt var runt sjön Mien i södra Småland där vi intervjuade ca. 1000 observatörer.

Vilka andra gör samma sak för att bringa klarhet i vad folk ser? Vi varken förnekar eller förordar någon speciell hypotes, utan är helt öppna för vad än svaret kan bli.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Marr
8/31/12, 12:11 AM
#9

Hej Ekstrand! När jag råkat ut för en nära upplevelse blev jag upplyst om att om jag skulle vända mig till UFU-Sverige med detta så skulle jag bli förlöjligad. En annan människa från mina hemtrakter hade gjort det och h*n hade ej blivit trodd.

Detta var en stor händelse för denna människa och kände sig ledsen och kränkt när man talade om för denne att det var en ballong. H*n vet vad h*n såg och att det skulle varit en ballong, finns inga som helst möjligheter.

Sen kommer jag hit och då får jag se att fler har drabbats av denna misstro. När jag sen dessutom hittar en video som en kille i Göteborg satt in på YouTube, blir jag sur. Där förlöjligas människor på Ufosajten och en medlem här inne av Er. Då blir jag nästan förb…ad!

Vad är det för jäkla stil egentligen? Nu vill jag inte säga att Ni alla är sådana, men det räcker för mig. Tål inte sådant rent ut sagt. En organisation som Ufo-Sverige ska väl inte hållas med såna barnsligheter?

Det är många människor som läser eller är med i Ufo-Sverige ju, vad är det för signaler ni ger då undrar jag? Hoppas verkligen inte att det fortsatt så. Bättre är väl att man samarbetar och förutsätter att det verkligen är något man har sett.

Sen kan jag väl tänka mig att folk även ser väderballonger och kinesiska lyktor och kan tro detta är ufos. Jag ser då skillnaden på ufos och ballonger det kan jag säga och vi har haft gott om dom under många års tid.

Sen får väl jag erkänna att jag är barnslig jag med när jag hackar på Er men när jag upptäckte förlöjandet av vissa människor kokar jag över.

Varför ska det vara så hemligt? Är det militären eller regeringen som säger det? Varför får vi inte veta mer? Är det farligt på något sätt?

Hoppas vi får höra mer om Era upptäckter. Det verkar vara en mycket friare syn i övriga världen har jag fått för mig. Ska med spänning följa vad ni hittar. Hoppas på att höra mer från Er i media i fortsättningen!

Här är videon jag talar om. Ska ses i helskärm för att se vad som står i texten om en av våra medlemmar här t.ex.

http://www.youtube.com/watch?v=bN9W1OWn74E&feature=player_embedded#!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[kajmal-0]
8/31/12, 11:19 AM
#10

varför bojkottar ni alla troende på forumet numera håkan  betänk att de försiktiga vågar inte skriva om sina iaktagelser……….välkommen håkan på min sajt för den delen…………http://ufo-nord.ning.com/

Marr
8/31/12, 11:27 AM
#11

Bra sagt kajmal! Tummen upp håller på dig! Flört

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
8/31/12, 11:59 AM
#12

Om inte ufo finns så undrar jag vad de tycker och tänker om denna video t.ex, sitter de och ljuger?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
8/31/12, 10:10 PM
#13

Marr Ser att youtube som du länkade inte är tillgänglig mera,

Annons:
stina63
8/31/12, 10:12 PM
#14

Förvånadså konstigt nu går den

stina63
8/31/12, 10:15 PM
#15

Nu är den inte tillgänglig,, Går bara ett par sekunder sen står där Den här videoklippet är inte tillgängligtFörvånad

Marr
9/1/12, 9:57 AM
#16

Men vad konstigt Stina! Jag har inte haft problem att se den. Det här får jag titta på. Testa med att gå direkt till Tuben då, kanske det går där?

Annars är det väl någon som har censurerat den, undrar vem det är isåfall? Fattar inget! Obestämd

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
9/1/12, 10:20 AM
#17

Nej då Stina! Det går att se den t.o.m med med mitt buffrande bredband. På 11.30 kan du läsa om förnedrandet, som gör mig såå sur…

Filmen Cristine lade in är superbra. Dock är den lång och mycket prat, men mycket intressant prat från många ur militärens personal. Stridspiloter, markpersonal etc. som talar om hur det förhåller sig.

Jag rekommenderar alla som är nyfikna att verkligen titta på den med, jag tog den i omgångar!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ekstrand
9/1/12, 11:25 PM
#18

Marr med flera

Det här med förlöjligande, jag och även vi (UFO-Sverige) skulle aldrig förlöjliga någon person eller observation. Det jag skulle kunde tänka mig är att om vi kommer med en förklaring som observatören ej kan hålla med om så upplever den det som ett kränkande. Det är aldrig vår mening att misstänkliggöra eller "håna" någon som sett ett konstigt fenomen. Jag själv har ett antal gånger sett grejer som jag inte kan förklara och UFO-Sverige i gemen har någon förklaring till. I våra databaser som nu uppgår till ca. 20000 observationer, så  har vi ungefär 900-1000 fall som ej fått någon förklaring. Och om det är som du hävdar att vi förlöjligar och ser ner på de som har varit med om något oförklarligt är ju det en ganska konstig siffra

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Marr
9/1/12, 11:54 PM
#19

Hej Ekstrand! Ja det kan jag verkligen hålla med om! Det som folk säger är ju dock bara hörsägen…

Fast varför säger Claes så som han gör i sin blogg då?

Har du inte tittat på filmen i inlägg #9? På 11.30 ser du ju tydligt hur roligt Claes har över kajmal och "fittstimmet" och hans implantat bl.a

Jag förstår inte heller allt kajmal har varit med om, men det man ej har upplevt själv kan man ju heller inte veta något om, eller hur?

Sen ska man sitta och skratta åt en människa som bara vill dela med sig av sina upplevelser…

Då blir jag riktigt sur och tyvärr lika barnslig som Claes, fast det tänker jag inte fortsätta med.

Jag tackar Dig iallafall att du är såpass respektfull att du vill förklara! Du kan ju inte "rå för" vad Claes säger.

Fast det gör ju inget om du påpekar för din chef eller vad han är att behandla folk med mer respekt. Kräver inte att ni ska titta på allt folk har att komma med.

Men sådant skitsnack som videon visar. tror jag inte är bra för Er trovärdighet heller.

Vi läser ju även vad ni har att säga…

Med vänlig hälsning!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
9/2/12, 12:23 AM
#20

Hej Ekstrand, tack för att du kom hit för att förklara situationen´. Jag respekterar också personer som tar sig tid att visa att vi är värda ett svar från deras sida. Vi har inte era år bakom ryggen i detta ämne men vi försöker att tillmötesgå och förstå alla som kommer in här på sajten.

Eftersom det är ett så kontroversiellt ämne tror jag inte många utsätter sig för att de andra medlemmarna kan tro de ljuger. Det är nog ingen som vinner något på det. Det är klart vi undrar varför sådant som blir bekräftat i utlandet inte blir det här, och varför Sverige aldrig varit med på någon av de internationella ufo-kongresser som gått av stapelnt.ex

Mvh

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Ekstrand
9/2/12, 10:22 AM
#21

Marr

"Har du inte tittat på filmen i inlägg #9? På 11.30 ser du ju tydligt hur roligt Claes har över kajmal och "fittstimmet" och hans implantat bl.a"

Det är lite konstigt att ett uttalande av "bbnews" blir till något som Clas har sagt. Vi kan ju inte styra vad någon skriver på forumet. Jag vet att vår moderator har sagt till "bbnews" att sluta vara så sarkastisk. Den filmen som du har lagt upp är ju endast gjord för att skada UFO-Sverige. Den som gjort filmen har något horn i sidan till oss. Tyvärr vill han inte diskutera längre utan gör sånt här istället. Jag förstår inte hur man kan lägga ner så mycket tid på att dels göra själva filmen och dels att attackera oss ständigt (det har dock blivit lugnare på senare tid).

Cristine

Vi har varit med på en del konferenser, vidare har vi tackat nej till en del. Nu den 21-22 september åker Clas och jag till England för att hålla anföranden på "Buforas" 50-årsjubileum. Bufora är Englands största ufuorganisation. Vi har mycket samarbete med dem. Senare i höst är vi bjudna till Italien. Håkan Blomqvist åker den 6-7 september till Köpenhamn för att tillsammans med Richard Doland med fler hålla föredrag och diskussioner. Här är en länk:

www.exopolitics.dk/content/view/250/

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Marr
9/2/12, 11:57 AM
#22

Men…är det inte Claes som säger det här menar du? Då är det ju fruktansvärt isådana fall!

Ja inte vet jag vad varför folk slår split och bråkar med varann. Det enda jag reagerar på är när människor behandlas orättvist. Då kan inte jag heller vara tyst och förståndig. 

Vill ialla fall Tacka Dig för länken Du lade in! Intressant och nu ska jag gå dit och läsa med en gång…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
9/2/12, 11:26 PM
#23

Tack för infot om era kommande konferenser Ekstrand. Det låter väldigt intressant Så olyckligt att vi tagit fel på person det ber vi om förlåtelse för.Inte roligt att uppdaga sådana missar, vi får skärpa oss i framtiden.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaosÄngel
9/3/12, 5:03 AM
#24

Ekstrand: Oavsett vem i er organisation som har sagt och gjort
vad så väljer du här att presentera dig som "Håkan
Ekstrand/UFO-Sverige" och därför bör du också kunna stå till svars för vad
ni på UFO-Sverige gör. Du bad om ett exempel där ni förlöjligar observatörer
eller liknande. Tidigare video visar en del och nedan kommer ytligare exempel
på mobbing från er sida i en ny publicerad video gjord av CST.

Finner det ytterst märkligt hur ni hackar på new agers mm
när ni själva är så otroligt insnöade på era ballong idéer att ni tycks vara
helt oförmögna att se andra möjligheter. Inser ni överhuvudtaget inte hur ytterst
oseriös er organisation framstår? Ni kallar er forskare och experter på området
det är meningen att ni aktivt skall utreda och undersöka alla UFO observationer
inte bara ett fåtal som ni känner för. Ni tar inte det här på allvar
överhuvudtaget ni borde lägga ner er organisation och lämna över uppdraget till
någon annan.

Ärligt talat Ekstrand så vet nog både du och jag vad alla
märkligheter bakom UFO-Sveriges motsägelsefulla koncept beror på. Ideell organisation?
Tillåt mig att skratta! Det luktar mörkläggning och cover up långa vägar och
hela Sverige känner snart stanken!

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

[kajmal-0]
9/3/12, 5:20 AM
#25

…………#21 konstigt håkan att bbnews får skriva vad han vill på forumet medans så kallade troende blir avstängda…….varför blev signaturen  mal avstängd exempelvis?

karl egon wikström/ troende sverige

Ekstrand
9/3/12, 8:07 PM
#26

KaosÄngel

Du skriver

väljer du här att presentera dig som "Håkan
Ekstrand/UFO-Sverige"

Eftersom jag heter Håkan Ekstrand och ej är rädd att stå för det jag skriver har jag valt att skriva under med mitt namn.

Om vi skulle ta och prata lite fakta ett tag.

Hela din film faller på att varken "intresserad" eller "bbnews" är personer inom UFO-Sverige. Utan utomstående som skriver inlägg på forumet. Så allt ditt arbete med att misstänkliggöra och förnedra UFO-Sverige har därmed runnit ut i sanden.

Du skriver tt vi försöker förklara 100% av alla observationer med ballonger, flyg mm. I våra databaser som nu uppgår till ca. 20000 observationer, så har vi ungefär 900-1000 fall som ej fått någon förklaring. Så dessa är alltså inte det som du hävdar, ballonger etc.

Du måste läsa lite noggrannare vad andra skriver. Detta skrev jag för ett par dagar sedan. Och dessa är områden med hög ufofrekvens.

UFO-Sverige har under åren genomfört en mängd projekt som har givit mängder av fakta och nya observationer. Några exempel: Hessdalenprojektet var från början helt finansierat av UFO-Sverige och vi hade ett 40-tal medlemmar där-uppe i Norge under de två projektperioderna. Jag själv ingick i ledningen för projektet.

Vidare har vi under två perioder haft två projekt i Värmland, där vi följde upp två "hemliga" projekt som militären och säkerhetstjänsten utförde under 1970-talet. Ett annat projekt var runt sjön Mien i södra Småland där vi intervjuade ca. 1000 observatörer.

Nog för nu.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Ekstrand
9/3/12, 9:37 PM
#27

Jo, KaosÄngel en sak till

"Det luktar mörkläggning och cover up långa vägar"

Vad är det som mörkläggs och vad är det som blir en cover up.

Eftersom allt som UFO-Sverige har samlat in, observationer, berättelser, fotografier, bandinspelninger, videor och så vidare. Likaså våra ekonomiska papper, deklarationer, styrelsprotokoll, brev ställda till oss från myndigheter, vetenskapsmän, försvaret mm., är helt öppna för den som vill kika på dem. Det är bara att ta kontakt och komma överens om en tid så visar vi det du vill. Men jag tvivlar på att höra ifrån dig, sanningen kan vara besvärlig ibland, eller hur KaosÄngel.

Det är synd att du ej har uppmärksammat det uppseende som vårat senaste projekt i Nammajaure har åstadkommit. Där har vi sänt direkt på nätet från undersökningarna och publicerat bilder och text på facebook och bloggar. Mörkläggning?

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Annons:
Ekstrand
9/3/12, 9:44 PM
#28

Hej Kajmal

Jag kan tyvärr inte svara på dina fråga om varför du och mal blev avstängda. Jag är själv lite undrande över detta. Ska därför ta kontakt med våra moderatorer och få en klarare bild och försöka få igång er igen. Jag hoppas du vill detta, Kajmal

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

KaosÄngel
9/4/12, 12:08 AM
#29

Ekstrand: Jag syftade inte på ditt privata namn, det
struntar jag nämligen fullständigt i. Jag behöver till skillnad från UFO-Sverige
inte mäniskors fullständiga personuppgifter för att kunna prata med dem. Jag
syftade på att du med ”UFO-Sverige” delen i din underskrift vill berätta att du
representerar just den organisationen. Och därmed bör du kunna stå till tals för vad den organisation du är del av gör.

Bör nog klargöra en del fakta för dig med Ekstrand. Min
video? Videon är inte min den är gjord utav CST. Trodde du att vi var samma
person? Att det bara finns en person där ute som är av åsikten att UFO-Sverige
som organisation har gjort bort sig totalt. Då kan jag tala om för dig Ekstrand
att du har väldigt fel. Vi är många som har tröttnat på ert sätt att både arbeta och
på behandla mäniskor. Vi kommer inte vara tysta och det kommer ni att märka av
betydligt mycket mer framöver. Så Ekstrand ditt eget inlägg faller på fakta
felet att jag och CST skulle vara samma person.

Jag har aldrig påstått att ni försöker förklara 100 % av
alla observationer som ballonger. Men ni har uppenbarligen satt i system att
förklara majoriteten av fallen som ballonger, flygplan och planeter. Du får nog
själv ta och läsa lite noggrannare vad andra skriver till nästa gång.

Jag har läst vad du har skrivit för några dagar sedan och
jag förstår att du känner dig väldigt stolt över ert s.k. arbete eftersom du
upprepat det ett par gånger nu. Själv finner jag det inte speciellt intressant då
er trovärdighet är lika med noll och jag föredrar att bilda min egen
uppfattning.

UFO-Sveriges anseende har ni själva krossat för länge sedan. Så
vad ni lägger fram för rapporter, projekt arbeten mm är nu helt oväsentligt. Några mer ”riktiga” case måste ni ju ha att
visa upp för de som undrar vad ni sysslar med. Det bevisar ingenting
egentligen, möjligen att ni känner er oroade över er organisations framtid och
därför börjar göra efterkonstruktioner.

Jag söker sanningen oavsett hur obekväm den må
vara. Att UFO-Sverige skulle ha hela sanningen tillgänglig för allmänheten låter
onekligen bekvämt men sanningen är som du själv skriver besvärlig. Så Ekstrand er
s.k. ”sanningen” tvivlar jag starkt på.

Att bestämma en tid med er för att titta i arkiv som ni haft gått om tid att gå
igenom innan känns därför också ganska poänglöst. Då jag och många andra
personer har sett en hel del med egna ögon. Vi vet hur mycket aktivitet som
syns dagligen på himmelen. Samma himmel som UFO-Sverige tittar på men där ni ser
det mesta genom ballong glasögon.

Jag har själv läst era komentarer och
förklaringar till människor ang vad vi ser och det mest logiska slutsatserna
efter det är att ni antingen är blinda och döva eller att ni sysslar med mörkläggning av
det som blir allt mer uppenbart för varje dag. Denna slutsats är jag långt ifrån
ensam om att dra.

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Ekstrand
9/4/12, 12:57 AM
#30

KaosÄngel

För att du ska förstå lite bättre då: Den film som du presenterade!!

Så skulle jag vilja att du tar och visar på ett par fall där vi har mörklagt fakta, där vi har behandlat människor på ett taskigt sätt.

Kom oanmäld då och titta, jag förstår att du drar dig att få reda på hur saker ligger till. Varför skulle vi dölja saker för de som vill komma och titta på vad vi gör.

"Så Ekstrand er
s.k. ”sanningen” tvivlar jag starkt på."

Du menar alltså att jag ljuger och hittar på, starka ord som du inte kan försvara om du skulle kolla lite noggrannare.

Vad är ett riktigt "case"? Vilka efterkonstruktioner har vi gjort.

Ja, Hessdalen är ju ett område som fått acceptans över hela världen. En ganska enig ufologkår ser inte det som oväsentligt. Vad har du gjort som gett eko runt om i världen?

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

[kajmal-0]
9/4/12, 9:08 AM
#31

#28 hej håkan det spelar ingen roll för min del jag är medlem, men mina inlägg blir inte godkända. men jag tycker det var konstigt att mal blev avstängd som lade in länkar till sina linlägg

KaosÄngel
9/6/12, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Ekstrand

Jag förstod utmärkt vad du skrev, vad du sysslar med nu är ett
exempel på efterkonstruktioner

”Du skriver tt vi försöker förklara 100% av alla observationer med ballonger, flyg mm”

”Hela din film faller på att varken "intresserad" eller "bbnews" är personer inom UFO-Sverige”

Nej du Ekstrand det är inte jag som har att problem att
förstå, men du kanske har problem att uttrycka dig korrekt? Du tycks även ha
problem med att svara på det mesta jag har skrivit då du bara valt ut ca 1/3
som du ens gör ett försök att besvara. Det framgår tydligt av ovanstående citat
att du hävdar att det är jag som gjort filmen. Hur vore det om du själv la fram
lite faktabaserade bevis istället för att göra lösa antagande eller som sagt
efterkonstruktioner av dina egna uttalande.

Ytligare ett exempel på efterkonstruktion bara här i denna
forums tråd är att du nu när det uppmärksammas att Kajmal och mal verkar ha
blivit orättvist avstängda från UFO-Sverige bjuder in dem igen. Om ni skall
stänga av folk utan någon direkt anledning så borde ni fundera över att stänga av
bbnews och intresserad istället., som beter sig riktigt barnsligt på forumet.
Men deras synsätt ligger förstås nära ert eget så de får lov att vara kvar.
Skulle ni inte vara opartiska?

Om du skulle kolla lite noggrannare i videon som jag
tidigare bifogade så skulle du kanske också upptäcka en del märkligheter.

Mats från UFO-Sverige säger t.ex ”98 % lyckas vi få en naturlig förklaring på och det är ganska bra för en ideell organisation där alla ställer upp hel hjärtat då något händer, övriga % skulle kanske komma en bit närmare 100 om vi hade mer resurser, noggrannare vittnes uppgifter och en del andra faktorer”

Denna fras låter inte som att den kommer från en
organisation som hävdar att de är opartiska. Det låter snarare som att ni har
som vision att hitta en naturlig förklaring till alla fenomen. Med andra ord
att ni redan har bestämt er för hur det ligger till.

Ett annat citat från UFO-Sveriges forum

”Konspirationer är snarare en förlängning och förvrängning av en från början varande sanning ”

Vad grundar ni det på? Ni som tycks behöva forskningsrapporter
och källhänvisningar för att överhuvudtaget kunna ha en egen åsikt eller teori.
UFO-Sverige anser med andra ord att de allra flesta som tror att det finns konspirationer
i världen har en förvrängd verklighets uppfattning. Ganska hårda ord från er
sida också Ekstrand tycker du inte det?

Fler exempel på uppenbara efterkonstruktioner där Clas Svahn
går ut i DN med påstående som han sedan ändrar i efterhand.

http://torbjornsassersson.com/2011/12/dn-pekar-ut-sanningsrorelsen-som-antisemitisk-men-hur-manga-antisemiter-finns-inte-pa-dn-har-ni-raknat/

Clas Svahns uttalande är för övrigt många och i stort sätt
alltid fulla av hån och partiskat tänkande. Det är också väldigt fult att
använda DN för att hävda sina ofta grundlösa påstående samt färga s.k. fakta
med egna åsikter på sandlådenivå. Det är bara att googla så hittar du mängder
av DN artiklar sär Svahn gör bort sig gång på gång.

Med ett riktigt case menar jag förstås en opartisk, ovinklad
undersökning där eventuella oklarheter inte automatiskt bortförklarars som
balloner eller dylikt och där ni faktiskt kommer fram till något vettigt att om
rapportera då och då.  Ofta tycks ni
mestadels vara ute efter publicitet. Som t.ex. UFO letandet i sjön som ni först
blåser upp för att sedan bara rapportera att ni hittat lera. För att ta ett
till exempel en titel på en av Clas Svahns böcker ”Vålnader, utomjordingar och
mystiska fenomen. Bilder av det okända” Väljer man den titeln på en bok så
skulle man ju kunna tro att den handlade om något utav ämnena och inte enbart
om vattendroppar, damiga kamera linser, ballonger  och reflektioner. Det är snarare fula journalistik
knep för att tjäna pengar än att rapportera om viktiga händelser till
mänskligheten.

Ang Hessdalen så hävdar jag inte att det som sker där är oväsentligt
på något sätt. Det är UFO-Sveriges sätt att arbeta på som jag riktar kritik mot

Återigen så antar du själv en massa saker som du inte vet
något om. Jag är inte rädd för att ta reda på hur sanningen ser ut det är
nämligen det som är mitt mål. Missförstod du en sådan simpel sak Ekstrand? Jag antar
att du spelar dum men fäljande citat

”Kom oanmäld då och titta, jag förstår att du drar dig att få reda på hur saker ligger till. Varför skulle vi dölja saker för de som vill komma och titta på vad vi gör.”

Spelar du dum eller förstår du inte innebörden av mörkläggning
och nedtystande? Hemliga uppgifter förvaras knappast i öppna arkiv.

UFO-Sveriges attityd och hånfulla beteende gentemot
observatörer mm behöver man inte leta länge för att hitta bevis på. Börja med
att kolla igenom videon jag redan bifogat samt en tidigare video http://www.youtube.com/watch?v=bN9W1OWn74E.
Och som sagt ta även ta en titt på Svahns DN artiklar.

Jag skulle inte vara speciellt stolt över vad som ”ekar ut i
världen” om jag var du Ekstrand. Att du ens skriver en sådan sak visar att du
styrs av ditt ego. Ni tycks bry er mer publicitet och ert behov att berätta hur
duktiga och bra ni är än att faktiskt göra något bra och ta reda på sanningen.

UFO-Sweden air force aircraft identification chart. Känns den bekant? Ni skulle faktiskt kunna göra ett försök att vara lite kreativare i er UFO bortförklaring. Skämt och sido ;)

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

[kajmal-0]
9/11/12, 9:48 AM
#33

har för övrigt blivit bannlyst på ufo-sveriges forum !

Marr
9/11/12, 10:49 AM
#34

Va? har du blivit det kajmal? Du som är så snäll! Varför då? Vad är det frågan om? Varför bannlyser man någon? Är det för man inte håller med Ufo-Sverige eller vad har hänt?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[kajmal-0]
9/11/12, 10:57 AM
#35

det tillåts i stort sett bara skeptiker på forumet  numera   styrelsen för ufo-sverige har tagit beslut om bland annat parasykologiska händelser på sitt program…men forumet tycks leva i sin egen värld!

Marr
9/11/12, 11:23 AM
#36

Det är sorgligt kajmal! Vi får hålla oss här och på andra forum istället, tills bättring sker…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ekstrand
9/11/12, 10:48 PM
#37

Hej alla igen.

Jag har tyvärr varit tvungen att inte skriva på ett tag. Min ena hund (Amon)låg en dag förlamad och vi  (min fru och jag) blev tvugna till att åka ned till Strömsholms Djursjukhus där Amon genomgick en ryggoperation och har sedan dess varit konvalecent, men nu börjar han att pigga på sig igen och har börjat gått och så smått lekt igen. Det blir tyvärr inte så mycket skriva nu på ett tag men några inlägg kanske dimper ned.

Kajmal och Mal, ni borde kunna komma in på vårt forum och skriva igen. Men för allas skull håll er till de regler som gäller. Efter en del resonerande med moderatorererna har vi kommit överens om att åter öppna för er.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Ekstrand
9/11/12, 11:51 PM
#38

Jag fick nyss ett mail från en av våra moderatorer, som meddelade att han skulle fixa det hela i morgon och även då skicka mail till Kajmal och Mal när det hela var klart

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

[kajmal-0]
9/12/12, 1:28 AM
#39

ok håkan men regeln att man ska ha länkar till sina inlägg är lite svårt, för parasykologiska fenomen , och särskillt egna upplevelser….när det gäller ufo-frågan så finns ju inte direkt några bevis eller, så länkar är svårt om det bara är indicier

Ekstrand
9/13/12, 9:41 PM
#40

Hejsan Kajmal

Jag förstår dina funderingar, men att ge en källa till något man upplevt själv är ju lite svårt. Så det kräver vi inte, men så fort man hänvisar till något uttalande, en bild, en film eller "what ever", så är en källhänvisning guld värd. När det sedan kommer till parapsykologiska fenomen så är ju litteraturen, vetenskapen, andras erfarenheter etc. så omfattande, så man borde kanske kunna ge hänvisningar till liknande händelser och uppfattningar.

JAg vet sedan gammalt Kajmal att du är en vänlig och rättvis själ, när vi höll på som bäst på UFO-Sajten försvarade du min rätt (även då vi inte hade samma åsikter), det tycker jag är stort, all heder åt dig. Vi har ju sedan haft väldigt sporadisk kontakt men jag har aldrig upplevt dig fientlig eller fördömande.

Vi hörs snart igen.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

KaosÄngel
9/14/12, 7:08 PM
#41

Kajmal - Jag tycker verkligen att det är extremt tråkigt och
orättvist hur UFO-Sverige behandlar dig. Du borde naturligtvis vara lika
välkommen som alla andra i deras forum. En organisation som hävdar att de är
opartiska borde acceptera individer med alla olika livsåskådningar och synsätt.
Mycket ignorant och trångsynt att bannlysa någon på det sättet.

Precis som du
skriver så är vissa saker näst intill omöjliga att uppge källhänvisningar till
så som personliga upplevelser och liknande. Forskning går faktiskt ut på att
med vetenskap försöka förklara sådant som man inte ännu kunna förklara. Innan
man kan förklara hur och varför något sker så måste man börja med att ha ett oförklarligt
fenomen enligt vetenskapen och självklart kan man ha en teori om hur det
fungerar.

När något fortfarande är en teori och/eller personlig upplevelse så
finns det med största sannolikhet ännu inga bevis att backa upp det med. Väljer
man att utesluta och till och med bannlysa personer med fascinerande
upplevelser och teorier så går man miste om otroligt mycket. Därför anser jag
att de på UFO-Sverige knappts kan kalla sig seriösa forskare, experter eller
utredare. Stå på dig Kajmal och alla andra låt inte några trångsynta låtsas experter
trycka ner er.

Dom förtjänar inte ens att få ta del av upplevelser från
personer som tänker själva och annorlunda. Själva tycks de ha fått lära sig vad
de skall tycka och tänka istället för att tycka och tänka på egen hand.

Ekstrand - Naturligtvis är det alltid ledsamt när djur blir
sjuka. Jag hoppas för hundens skull att han återhämtar sig. Men att du använder
det som argument för att slippa svara på kritiken jag riktar mot UFO-Sverige
ser jag enbart som fegt och att du helt enkelt inte klarar av att svara eller
ens försöka motbevisa något utav det jag har tagit upp. Inte har väll ditt minne
redan svikit dig?

För att citera dig själv Ekstrand (citatet är hämtat på
följande sida:  https://sites.google.com/site/ufologist52/Home/artiklar/artiklar-1991-1995/haakan-ekstrand---redaktoer-och-ufolog
)

”Jag tyckte väl det var underligt att Carl-Axel Jonzon gav sig utan konfrontation. Han försvarade inte sina åsikter”

Men Ekstrand du kan ju själv inte försvara dina åsikter, det
tycker jag är underligt.

Var det inte lika roligt att argumentera för din sak när du
insåg att jag faktiskt kan bevisa att det jag skriver stämmer? Du bad om
exempel på mina "anklaganden" och du fick massvis utav exempel. Om
mina uttalande nu inte skulle stämma så borde det inte vara några problem för
dig att ge svar på tal. Men du skyller istället på yttre omständigheter som gör
dig oförmögen att svara. Tror du inte att de flesta av oss här på sajten har
andra saker som pågår i våra liv? Men vi klarar fortfarande av att skriva.

Finner
det också märkligt att du trots ditt försök att fly ut ur diskussionen ändå
svara på vissa inlägg men plötsligt inte klarar av att svara på mitt inlägg.
Men det förstås, kommer man till insikten att man hycklar och gör bort sig mer
och mer för varje inlägg så kanske det är bäst för ditt egos skull att fega ur diskussionen.
Jag har ju förstått att ditt ego är väldigt viktigt för dig Ekstrand så det kan
inte vara lätt att bli motbevisad gång på gång.

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Annons:
Ekstrand
9/15/12, 12:18 AM
#42

KaosÄngel

Snälla lilla KaosÄngel om du anser att ditt angrepp på mig personligen har så stor betydelse för ufofrågan så tycker jag verkligen synd om dig. Jag är en person som under "35-36" år sysslat med ufofenomenet. Jag har ännu inte något svar eller ens en hypotes, de fall som UFO-Sverige ännu har kvar som olösta är synnerligen "pro ET" så svaret är kanske "Vi får besök". Det jag saknar hos dig och många andra ET-förespråkare är att man inte  på något sätt är tveksam på de berättelser som presenteras på diverse media. En någorlunda liten koll gör att ett antal fall försvinner ut i limbo.

Jag kommer när jag har tid att svara på dina frågor. Men jag vill också att du svarar på mina!

Mina hundar är betydligt viktigare än du. Så när min hund Amon inte kunde gå så prioriterade jag han framför dig. Sorry! Det har ingenting med ufofrågan att göra. Jag gör betydligt mer åt den än vad du någonsin kommer att göra. Stöddigt, javisst, bevisa motsatsen.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

[KosmosBill]
9/15/12, 7:23 AM
#43

#42 "Jag är en person som under "35-36" år sysslat med ufofenomenet. Jag har ännu inte något svar eller ens en hypotes"

Det är något som inte stämmer här. Om du hållit på med detta så länge så lär du ha tagit del av tonvis med material. Förutom filmer på flygande farkoster, alla whistleblowers, disclosure-rörelsen i USA etc. Och ändå har du inte en hypotes. Verkligen konstigt.

[kajmal-0]
9/15/12, 8:32 AM
#44

#0  apropå spökraketer………………….

observerade en så kallad spökraket 1967 tillsammans med mina föräldrar. den flög rakt över vårat hus. skrev en rapport som 11-åring, om exaxt tid väderstreck utseende m.m. hittade häftet för ett par år sedan. skickade in det till ufo-sverige tilsammans med en rapport. det var tre ljus i en triangel, kommer inte ihåg om det var två gröna och en röd, eller två röda och en grön………en bit från dessa ljus var det en stor eldsvans efter den. eferåt när jag fråga min mor några år innan hon dog så sa hon att det sprakade om det, vilket jag icke kom ihåg………………ett par dar senare var det en artikel i länets tidning (mystiskt ljussken över länet)
Ekstrand
9/15/12, 11:10 AM
#45

KosmoBill

Ja, du har rätt. Det skulle naturligtvis vara att jag har flera hypoteser som jag "jobbar" med (bl a ET-hypotesen). Men jag har ingen favorithypotes.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

[KosmosBill]
9/15/12, 11:30 AM
#46

# 45 Anser du Bob Dean seriös ?

KaosÄngel
9/16/12, 1:59 AM
#47

Ekstrand

Du är uppenbarligen en person som har väldigt
höga tankar om dig själv. Varför detta extrema behov av att hävda sig hela
tiden?

Du skriver,

”Jag gör betydligt mer åt den än vad du någonsin kommer att göra”

Du vet överhuvudtaget inte vem jag är vad jag gjort, gör
eller kommer att göra. Sådana uttalanden drar med en gång ned oss i sandlådan.
Visst skulle jag också kunna sätta mig på nätet och skryta om saker jag åstadkommit. Jag har dock inget behov av erkännande eller bekräftelse på det sättet. Jag tycker att detta är något viktigt och jag väljer att vara delaktig samt göra allt vad jag kan för att sanningen skall komma fram (vad den än må vara)

Lustigt att du tycker synd om mig. Är det i så fall inte mer synd om dig som sysslat med det här i
35-36 år och ändå inte åstadkommit mer? Inte skall du tycka synd om mig, jag
tar i stort sätt inte något av det här personligt. Jag anser nämligen att UFO
frågan är betydligt mycket viktigare än ditt och mitt ego. Åter igen antar du
en massa saker, då du knappt vet något om mig och inte har den minsta grund för
dina ”angrepp” så tolkar jag det som direkt projicering av dina egna personliga
brister.

”Det jag saknar hos dig och många andra ET-förespråkare är att man inte  på något sätt är tveksam på de berättelser som presenteras på diverse media”

Jag har knappast hävdat att jag tror blint på allting som
presenteras i media. Kan du redogöra för mig hur du kommit fram till den
slutsatsen? Lämna gärna en källhänvisning också, ni på UFO-Sverige är ju så noga
med sådant så det borde du väl klara av?

Jag noterar och tar in information som jag analyserar, bearbetar och sedan själv tar ställning
till. Så vad du har fått idén att jag aldrig är tveksam till något som
presenteras i media har jag ingen aning om. Inte kan det väl vara så att du
pratar om dig själv igen? Tror du blint på allt Clas Svahn och UFO-Sverige
säger Ekstrand?

Själv tror jag inte blint på någonting eftersom att det skulle hindra mig från att utvecklas. Det
stoppar mig dock inte ifrån att ha hypoteser och precis som Kosmosbill redan
påpekat så tycker även jag att det är mycket märkligt att du inte ens har en
hypotes.

Och ja Ekstrand jag har noterat att du IGEN gjort efterkonstruktioner
och efter påpekande hävdar att du har flera hypoteser. Så inlägg #45 tänker jag
bortse i från. Om jag inte minns helt fel så har jag även läst i en mindre
intervju med dig att du är så trött på teorier.

Man kan ju då undra hur det
kommer sig att du inte ens har några funderingar över hur saker och ting kan
tänkas ligga till. Mörkläggning eller oförmåga till eget tänkande?

Att din hund kommer i första hand har jag full förståelse för.
Djur är betydlig mycket genuinare varelser en mäniskor. Men då du fortfarande
sitter här och skriver så tror jag inte riktigt att det är där skon klämmer.
Hade du vetat vad du skulle svara på mitt inlägg (eller i allafall delar utav
det) så hade du redan kunnat göra det i något utav det du skrivit här senast men
du kanske inte har något svar och måste klura ut något att skriva först?

Vilka frågor är det du vill att jag skall svara på? Du ställde
inte en ända fråga i inlägg #42 och jag hänvisar tillbaka till mitt inlägg #32
där jag länkat, citerat och svart på ditt tidigare inlägg. Så bollen är hos dig
Ekstrand nu det är din tur att svara på frågor!

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Gahella
9/17/12, 9:46 AM
#48

Bra analyserat KaosAngel.

Jag har samma funderingar som du om både herrarna Svahn, Ekstrand och Ufo-Sverige. Men det är bara att ge upp man kommer inte längre än till återvändsgränder som dessa, och det är meningen så…;

Annons:
Cristine
9/17/12, 11:57 AM
#49

Dottern tittade på landet runt igår och då hörde jag att många skickat in ufoupplevelser till dem …hörde från sovrummet något om att några blivit förföljda av ufon.Börjar vid minut 26

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaosÄngel
9/18/12, 12:53 AM
#50

Tack Gahella :)

Ja visst vill man bara ge upp ibland, det kan verka som att det inte finns något vi kan göra. Jag förstår hur du känner Gahella. Men vi kan alla göra så otroligt mycket med kämpar glöd vårt intellekt och vår förmåga att tänka outside the box. En person kan förändra väldigt mycket och fler personer kan förändra världen!

Mycket intressant Cristine. Skall absolut ta mig en titt senare :)

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

[KosmosBill]
9/18/12, 8:06 AM
#51

Har just sett inslaget från Landet Runt om UFO.

Märkligt hur de fokuserar på ljuslyktor och liknande. Nu när de hade chansen.

Varför visar man inte filmer med riktiga ufos. Det finns ju massor av bra filmer.

Plötsligt så dyker ett obehagligt ansikte upp. Han ser verkligen "stängd" ut Clas Svahn…och som vanligt svamlar han på om alla dessa "naturliga" förklaringar i stället för att fokusera på det intressanta.

Självklart finns det ballonger och liknande, men, varför fokuserar man alltid på dem? Varför talade de inte om farkosten som paret talade om?

Reportern hade uppenbarligen samma agenda som Clas Svahn och valde att visa bilder på lampskärmar och annat trams.

På en direkt fråga om Clas tror att vi får besök från rymden så undviker han det egentligen genom att börja tala om att det är inte det första han tänker på. När han säger att de 1-2 ggr om året får in rapporter de inte kan förklara så låter det som en uppenbar lögn !!!

Det är något själlöst och torrt över hans röst också.

För mig är det uppenbart att det finns en agenda med att ha en sådan person i toppen på UFO-Sverige.

Jag blir faktiskt spyfärdig när jag ser på eländet.

Marr
9/18/12, 10:24 AM
#52

Jag kan faktiskt inte annat än hålla med dej Kosmos! Suck….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

KnasGrahn
9/21/12, 2:47 PM
#53

"KaosÄngel

Snälla lilla KaosÄngel om du anser att ditt angrepp på mig personligen har så stor betydelse för ufofrågan så tycker jag verkligen synd om dig. Jag är en person som under "35-36" år sysslat med ufofenomenet. Jag har ännu inte något svar eller ens en hypotes, de fall som UFO-Sverige ännu har kvar som olösta är synnerligen "pro ET" så svaret är kanske "Vi får besök". Det jag saknar hos dig och många andra ET-förespråkare är att man inte  på något sätt är tveksam på de berättelser som presenteras på diverse media. En någorlunda liten koll gör att ett antal fall försvinner ut i limbo.

Jag kommer när jag har tid att svara på dina frågor. Men jag vill också att du svarar på mina!

Mina hundar är betydligt viktigare än du. Så när min hund Amon inte kunde gå så prioriterade jag han framför dig. Sorry! Det har ingenting med ufofrågan att göra. Jag gör betydligt mer åt den än vad du någonsin kommer att göra. Stöddigt, javisst, bevisa motsatsen.

**_Håkan Ekstrand/UFO-Sverige"

_**Hej Håkan Ekstrand.Allvarligt talat Håkan ? Du påstår dig ha jobbat med UFO-fenomenet i ungefär 35-36 år, åstadkommit mycket enligt dig själv som ekat ut i världen som en kritisk forskare och du har ännu inte ens en hypotes angående UFO fenomenet ?

Utifrån det du själv onekligen skrivit på forumet Håkan Ekstrand så framstår det nog mest som att det faktiskt är du som ägnar dig åt personangrepp, passivt-aggressivt beteende, härskarteknik samt underminerandet av personer som ifrågasätter UFO-Sverige som organisation här på sidan. Detta verkar vara det du faktiskt mest ägnar din tid åt att göra här på forumet, istället för att vara objektiv och opartisk.

Du har gång på gång fått "källförteckningar" i KaosÄngels tidigare inlägg Ekstrand, fakta och länkar angående dina och UFO-Sveriges ageranden som inte längre bara är "påståenden" utan konkret fakta, det finns nämligen fotografiskt bevis angående det ni yttrar er om på UFO-Sverige i form av print-screenade bilder på era uttalanden. Har du tänkt förneka att det inte finns några bevis? Eller ignorerar du bara datan som KaosÄngel länkat till när du påstår att KaosÄngel inte svarat med källor på dina frågor Ekstrand?

KaosÄngel har faktiskt svarat på alla dina så kallade "frågor" här Ekstrand, det är däremot du som ignorerar KaosÄngels svar till dina inlägg som mestadels går ut på att hävda dig själv, göra personangrepp samt ignorera datan likt en sann ”kritisk debunker”.

Visserligen är det sorgligt att din hund Amon är sjuk, det förstår både KaosÄngel och resten av medlemmarna här och de flesta önskar med största sannolikhet att din hund återhämtar sig helt och hållet, dock är det ganska lätt att se igenom ditt beteende samt hur du använder dig utav din hunds plötsliga sjukdom som en ursäkt till att ignorera KaosÄngels tidigare svar på dina frågor, där du bland annat fått tydliga källförteckningar, referenser samt bevis på ert påstådda beteende som en organisation. Att du sedan sitter och kommentar på andras inlägg i samma skede när du påstår dig ha så fullt upp med att ta hand om din sjuka hund gör ju det hela ganska så uppenbart, vilket är att du faktiskt inte längre har något att komma med som svar under en debatt, antingen så saknar du data till att motbevisa KaosÄngels argument helt och hållet eller så sitter du och hoppas på att det hela skall bara blåsa iväg Ekstrand?

Sen så vill jag och troligen alla andra här att du Ekstrand bevisar för omvärlden var, när och hur KaosÄngel skrivit att hon/han tror blint på allt som står i media angående att alla Ufon är utav ett utomjordiskt ursprung? Jag har länge observerat trådarna där både du och KaosÄngel argumenterat tillsammans ett bra tag faktiskt och jag kan således intyga för dig att det inte finns en enda tråd här på Utomjordiskt i fokus där KaosÄngel skriver att hon/han tror blint på allt ET förespråkare säger i media. Du kan ju gärna motbevisa mitt argument/påstående om att detta inte stämmer Ekstrand? Bevisa för oss vart på forumet som KaosÄngel påstår att hon/han aldrig någonsin hittat en mänsklig ”naturlig” förklaring till UFO fenomenet eller specifika fall? Du kan även försöka bevisa för oss att KaosÄngel spenderar massor av tid på att följa media överhuvudtaget? Om du inte lyckas göra detta så framstår det för hela Sverige just nu att du enbart göra lösa antaganden om specifika individer vilket seriösa kritiska forskare helst bör avstå ifrån. 

Ju mer impulsiva inlägg du skriver här Ekstrand, ju mer framställer du dig själv och hela UFO-Sverige som en organisation vilket själva gör massvis med lösa antaganden, personangrepp, ägnar sig åt partiskt tänkande samt saknar all förmåga till att själva tänka kritiskt och att ni även saknar förmågan till att hålla er objektiva angående UFO sakfrågan. Jag hoppas för din och UFO-Sveriges framtid som ”seriösa UFO experter” att du tänkt svara på KaosÄngels tidigare inlägg vilket du valt att ignorera ett bra tag nu, för allt det du sagt och skrivit som en officiell representant av UFO-Sverige kommer att ses/läsas utav många individer som troligen redan börjat tappa respekt och förtroende för UFO-Sverige som organisation. Du kanske skall be Clas Svahn om råd angående hur du skall argumentera här på sidan Ekstrand? För du gör onekligen ett superbra jobb till att framstå 100 % partisk som ”kritisk forskare” när du öppet representerar riksorganisationen UFO-Sverige här på forumet.

KaosÄngel
10/6/12, 4:10 PM
#54

Bra argumenterat KnasGrahn!

Ush vad arg man blev av klippet, det riktigt strålar av förakt från Clas Svahn.

Ser för övrigt att du fortfarande tycks vara oförmögen att svara på frågor Ekstrand. Hoppas du kanske på att tråden skall dö ut?

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Ekstrand
10/6/12, 5:55 PM
#55

KaosÄngel

Jag har haft ett väldigt tragiskt dödsfall inom familjen så jag har varken lust eller ork just nu att svara på dina anklagelser. Men det kommer framöver. Jag hoppas att du kan uppbåda lite empati för att förstå detta.

Håkan Ekstrand/UFO-Sverige

Annons:
KnasGrahn
10/6/12, 8:40 PM
#56

**Ekstrand

**Beklagar sorgen verkligen, alltid jobbigt att förlora någon man älskar! Jag hoppas att du finner styrkan snart till att komma på fötter igen, både känslomässigt och intellektuellt här på sidan.

Ser för övrigt fram emot att få läsa dina svar till kaosängels "anklagelser" som skall komma framöver enligt dig själv, du kan gärna svara på mina "anklagelser" också när du har tid sedan Glad

Du har ju uppenbarligen koll på forumet och loggar fortfarande in för att skriva någon kortfattade kommentar där du ignorerat ungefär 95% av alla "anklagelser" du fått.. Så det skulle vara en otrolig ära om du kunde ta dig tiden och mödan till att besvara alla paragrafer med "anklagelser" från mig och kaosängel när tiden läkt alla sår.

En styrkekram till dig Ekstrand!

[KosmosBill]
3/29/13, 10:22 AM
#57

Håkan Ekstrand….undrar om du kan tänkas ha ett svar, eller om du kan fråga Claes.

Såg just ett avsvitt av "Världens största konspirationsteorier" på tv 6 där Claes var med.

De talade om Jerusalem-ufot.

Claes sa att det var dubbelexponerat.

Känner du till något om detta.

Jag har en fråga i så fall till dig eller Claes.

Upp till toppen
Annons: