Övrigt

Tunguska

2012-07-22 15:58 #0 av: Ghosthunter

Undra vad som egentligen hände i Tunguska? Det finns teorier om att det var ett UFO som i sista sekunden offrade sig och sprängde en Asteroid genom att helt enkelt ställa sig ivägen för den. Ingen krater finns, det borde det ju finnas om Asteroiden slog ned i marken.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-07-22 17:47 #1 av: [kajmal-0]

har en teori i min bok, att det var ett pyramid format ufo som sprängdes där...tillhörande havsvarelserna......har tänkt att det blev något fel på ufot

Anmäl
2012-07-22 18:13 #2 av: Ghosthunter

Ja det är ju också en av teorierna. Vad som än kom ifrån himlen den dagen verkade i alla fall inte ha slagit ner på marken. Dom har hittat träbitar med märkliga inskriptioner på som inte tycks likna nåt annat på jorden. Men dom borde ha hittat metallbitar tycker jag. Ett vittne brättade att himlen lystes upp 12 ggr vid händelsen.

En eruption underifrån är också en teori, men det finns inget som stöder den teorin heller.

Anmäl
2012-07-22 22:13 #3 av: Cristine

Det finns spännande teorier, szvårt att veta vad man ska tro!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-07-23 08:35 #4 av: Ghosthunter

Haha....man får ta det så man tycker är mest rimligt eller kanske spännandeSkrattande

Anmäl
2012-07-23 13:27 #5 av: Marr

Ja många teorier finns det och det är inte konstigt. Det är ju perfekt för världen kan ju knappast missa när något så stort sker. Trots att det är över 100 år sedan detta skedde så undersöker man än. Här är en teori om Ufo...

http://www.youtube.com/watch?v=8DOMb_C6jUY&feature=related

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-07-23 13:47 #6 av: Farwuq

Nä, det finns ingen krater, det var en explosion i luften. Det finns/fanns något som kallades för ”telegrafskogen”.
På själva ”nollpunkten” så stod träden kvar, avskalade på bark. Detta indikerar att något exploderade rakt över denna del av skogen.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2012-07-24 16:15 #7 av: JonasDuregard

En teori (den mest accepterade bland forskare) är att det var en större meteoroid. Vi vet idag att det årligen orsakas smällar från sådana i övre atmosfären som motsvarar flera kiloton TNT. Jag läste en uppskattning om att händelser som är lika omfattande som tunguska inträffar runt en gång på 300 år.

Tur att det skedde i Tunguska nu senast och inte i Moskva...

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl
2013-04-16 21:53 #8 av: Eliiza

För att göra en lång historia kort; det var ett rymdskepp som sprängdes över Tunguska. Över 4300 människor fanns ombord på skeppet och dog i explosionen. Inte "bara" händelsen i sig, utan hela historien därikring, är både tragisk och sorglig.
Dock följdes händelsen av en ny, positiv och utvecklande era för deras hemvärldar...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2013-04-16 22:46 #9 av: JonasDuregard

#8 Skrattar

Lyckligtvis dog det så vitt man vet inte en enda människa när meteoroiden exploderade (det finns obekräftade (?) uppgifter om att en man dog av att skador han fick av att kastats omkull av explosionen).

Det kan låta otroligt tursamt att en explosion som (i någon mening) precis lika gärna kunnat slå till över en miljonstad inte träffade någon enda människa, men större delen av jorden är (och var) faktiskt obefolkad. De flesta sådana här händelser sker över öppet hav.

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl
2013-04-17 09:01 #10 av: Eliiza

Eftersom människorna i rymdskeppet tyvärr inte hade något annat val, så var explosionen i Tunguska planerad så, att den skulle orsaka så få mänskliga offer på Jorden som möjligt...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.