Framtiden -2012 och efter

Den Sista Sekundens Fasa?

2012-07-20 09:07 #0 av: Hukanson

Eller...Vi Föds Pånytt I Mörker?

Även i Johannes evangeliet står det talas om tre dagar i mörker vid ett mycket viktigt tillfälle. I dessa videor talar den upplysta japanska prinsessan tillika akademiker i internationell politik Kaoru om tre dagar i December 2012 närmare bestämt 22,23,24 December då hela jorden skall läggas i mörker, dvs ingen elektricitet alls i tre dar! Anledningen till detta är att vi skall passera Portalen till Kollektivt Uppstigande och bli pånyttfödda till en femdimensionell Civilisation. Vem törs tro på detta och bli betraktad som andevetenskapare?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2012-07-20 09:21 #1 av: Hukanson

Fler NAKAMARU KOURU videos;

http://www.youtube.com/watch?v=OMIyyTl3YyY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6LSqrRuQ4nw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6yWq6Np_oWo&feature=related

Anmäl
2012-07-20 16:32 #2 av: [JoanB]

Jag har inte än kollat på videorna, men en spontan tanke på om mörkläggningen i tre dagar, så skulle detta kunna uppstå genom ett superstort utbrott på solen där dessa solvindar träffar jorden.

Anmäl
2012-07-20 19:48 #3 av: Hukanson

Exakt, JoanB. Det är faktiskt profeterat.

Norrmännen har byggt stora bergrum. Det finns de som tar detta på stort allvar (för säkerhets skull). Amerikanarna likadant. Även Kadaffi hade ett stort underjordiskt nät av gångar (fyllda med vapen) för att vara säker på att överleva med bevarad vapenmakt.

Anmäl
2012-07-21 09:52 #4 av: Marr

Ska titta på filmerna när jag kommit ikapp här. En tanke som slagit mig är ju att det blir ju inget vidare att bo i eldrivna lägenheter ifall det nu skulle bli strömavbrott så länge... Kanske dags be grannen skynda på med renoveringen av sitt hus he he he! Då kan man sitta där och kura vid öppna spisen, med katterna och akvariefiskarna..

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-07-21 11:35 #5 av: Choklad

men något liknande skulle ju ske nyår 2000 också ..inget hände.Visst kan allt hända,men ..det finns så många "mörker"Obestämd

U R us

Anmäl
2012-07-21 12:19 #6 av: Marr

Ja jag tar det med ro, det ordnar sig! Flört

Anmäl
2012-07-21 17:44 #7 av: wolfheike

Intressanta tankar och jag tar det också med ro men visst kan det inträffa och då är det tur jag har sex kakelugnar och två öppna spisar som räddar värmen i huset om det sker vintertid,December kan ju vara grymt kall om det vill sig illa.El kan jag vara utan men värmen är de värre med.

Har inte sett filmen,ska ta den i morgon men blir inte förvånad om det faktiskt inträffar.

Anmäl
2012-07-22 12:47 #8 av: Amon

Hon är fantastisk - den japanska prinsessan!

Och när hon pratar om dessa dagar av mörker – så kommer jag att tänka på vår ljuskroppsträff förra sommaren – och vad vi fick till oss i en meditation där. Vi hade bla en meditation där vi alla deltagare fick olika pusselbitar som vi skulle sätta ihop till en helhetsbild – om framtiden.

Jag upplevde då att jag såg två stora pyramider framför mej. Den ena ligger bakom den andra. Det finns en dörr på mitten av pyramiden närmast mej och en trappa dit upp. Jag går uppför trappan och in genom dörren. Kommer då in i ett kolmörkt rum där jag först inte ser någonting alls – men känner mycket starka energier runtom mej.

Efter en stund får jag se en ljusgrön lysande dörr (som neon) – och när jag går genom den kommer jag ut som på ett stort nöjesfält. Där ser jag bla en karusell som snurrar med band färgade i regnbågens alla färger, och en massa fredstecken som hänger och dinglar från karuselltaket - och jag känner en enorm glädje, frihet och kärlek inombords.

Det var flera som fick liknande visioner, tex om att först komma in i en mörk fängelsehåla – och sedan ut på en solig, härlig och underbar milsvid vit sandstrand.

Jag kände också igen dessa visioner när jag läste detta meddelande från Blossom Goodshild:  http://www.st-germain.se/blog/blossom18-07-11.html
- där hon frågar Galaktiska Federationen om Mayaprofetian om dessa tre dagar av totalt mörker.

Anmäl
2012-07-23 13:40 #9 av: Farwuq

Slutspurten på en julhandel som går åt fanders.

Tungan uteFlört

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2012-07-23 14:03 #10 av: Marr

SkrattandeSkrattande

Anmäl
2012-07-25 19:41 #11 av: Hukanson

Läste om en artikel i Vetenskapens Värld 2009/13 som handlar om superstormar på Solen som uppträder med jämna mellanrum. Den senaste var 1859 som skulle fått dagens globala strömförsörjning och infrastruktur att kollapsa - och nästa kan inträffa om 5 månader.

Ett gigantiskt moln av plasma stöts ut från solen med riktning mot jorden. Den första varningen kommer från den gamla ACE-satteliten. Den svävar 1,5 miljoner kilometer från jorden. ACE kan normalt förvarna om solstormar med en frist på 45 minuter men supersolstormarna blåser med orkanstyrka och då är varningstiden mindre än 15 minuter. Det är alltför kort tidför att hinna reageera även om varning omgående larmar de tusentals kraftverk som ser till att vi har elektricitet dygnet runt. Kort därefter skulle stora delar av jordens elströmförsörjning och telekommunikation kollapsat.

Anmäl
2012-07-25 19:50 #12 av: Marr

#11 Ja detta låter logiskt...

Anmäl
2012-07-26 10:55 #13 av: Farwuq

Jag hoppas på en mild vinter.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2012-07-28 04:35 #14 av: Hukanson

Farwuq, vad menar du? det är inte vetenskapligt att hoppas på en superstorm och värmande Flare. Om den kommer så kan det bli förödande konsekvenser för den sida av Jorden som vetter mot Solen. Det skulle kunna bli bränder både i skog och samhälle.

Det är ju någonting viktigt som händer nu. Något styrande gammalt tar slut och något nytt måste födas och börja. Det brukar i teosofiska sammanhang kräva en liten reningsceremoni. Det kan vara så att jorden behöver en rening innan den kan börja en ny tid med en ny himmel och en ny jord.

Anmäl
2012-08-08 06:58 #15 av: Hukanson

Cool George Kavissilas pratar om de 3 dagarna i mörker, Nibiru och rädslan runtikring 2012.

Anmäl
2012-08-08 07:03 #16 av: Hukanson

Förvånad Laura Tyco från Galaktiska Federationen av Ljus pratar om de förestående tre dagarna av mörker.

Anmäl
2012-08-08 07:17 #17 av: Hukanson

Glad Magenta Pixie pratar om tre dagar av mörker som för oss till Nollpunkten.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.