Framtiden -2012 och efter

Ny mayakalender funnen.

2012-07-15 13:06 #0 av: Cristine

Världen går inte alls under.

Jag tror de sett till att den skulle hittas just nu.En efter en uppdagas Illuminatis alla lögner.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-07-15 13:56 #1 av: stina63

Woow Häftigt så bra, såg ut som UFO tefat på bilderna dom hade gjort,

Skrattande

Anmäl
2012-07-15 18:22 #2 av: Ghosthunter

Jag har aldrig trott på att jorden ska gå under enligt nån mayakalender. Däremot så är jorden sakta på väg att gå under pga människans dumhet att förstöra vårat klot.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-07-15 19:04 #3 av: wolfheike

Nja nån undergång möter vi inte i maya kalender men en möjlighet att göra förändring så att jorden kan överleva.

Underbara bilder och jag läste tidigare om att den inte tar slut 2012,undrar om den övehuvudtaget tar slut nån gång.

Anmäl
2012-07-15 19:54 #4 av: Cristine

Jag har hela tiden trott att det var något  som de använde för att skrämmas med då ingen visste hur det var. Folk kan faktiskt dö av skräck också.

Anmäl
2012-07-15 20:04 #5 av: Ghosthunter

Cris - ja, det kan vara så.....ett sätt att skrämmas på!!

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-07-15 22:39 #6 av: [Woozy]

Min tolkning av Maya-kalendern är att den 21 Dec 2012 så börjar nästa istid. Givetvis så tar det lååång tid innan allt är is här, men nån gång så börjar den.

Sen så är det upp till oss att skriva nya kalendern. Med det så menar jag precis det GH skriver. -att vi människor slukar moder jord. Så det är upp till oss hur den framtida kalendern skall se ut.

Anmäl
2012-07-16 00:52 #7 av: [kajmal-0]

det har varit känt sen länge att mayacalendern fortsätter,,,,,,,,men alla har inriktad sej på 2012

Anmäl
2012-07-16 00:54 #8 av: [kajmal-0]

det har varit känt sen länge att mayacalendern fortsätter,,,,,,,,men alla har inriktad sej på 2012

Anmäl
2012-07-16 01:31 #9 av: felixhaljeskog

#8 Precis!

Anmäl
2012-07-18 09:44 #10 av: Gahella

Javisst handlar det om att skrämams, det är bara att kolla film-trailern på 2012 the Doomsday för att förstå det.

Men det har nog inte många med mig trott utan att det har mer handlat om att magnetpolen skiftar och det skulle innebära att även vi gör det och får därmed komma i kontakt med input från andra stjärnor och planeter som påverkar oss, för att inte tala om solstormarnas inverkan på vår magnetkropp.

Det sägs ju att jordens epic-center ska stå i rak linje med solen och i rak position till det svarta hålet i vintergatan. Och vad det blir för inpu därifrån vet vi ju inte. Men jag hoppas och vill tro att medvetandeskiftet som vi befinner oss i sedan en lång tid tillbaka ska accelerera nu. För personligen älskar jag denna underbara planet men det begränsande 3 D tänkandet/varandet är jag såå trött på!

Anmäl
2012-07-18 14:08 #11 av: Cristine

Håller med till fullo Gahella. Det är också vad jag trott länge nu

Anmäl
2012-07-18 22:31 #12 av: [JoanB]

Han säger något om solen, att någon kommer hända med solen.

Anmäl
2012-07-18 23:57 #13 av: Cristine

Denna är mer förståerlig!

Anmäl
2012-07-24 16:25 #14 av: Choklad

# 13

Tack Glad

U R us

Anmäl
2012-07-24 19:39 #15 av: db-2

Så bra att Ni inser det nu... Världen går inte under som Ni har påstått de senaste åren. Ska Ni äntligen komma till insikt om att rymdödlor/illuminati/NWO/chemtrails/andra scifi böcker Ni hittar fakta ur också är bara fantasier?

Anmäl
2012-07-25 10:21 #16 av: Marr

Har aldrig för ett ögonblick trott på att världen kommer gå under, någon gång kanske men tror det är miljoner med år tills den dagen. Det kanske är något som New Agarna tror på?? Varför tror du db-2, att inte Illuminati och NWO finns och bara är fantasier? Har du fakta på det eller?

Fast var och en får tro vad den vill för mig. Jag tror eller är åtminstonde öppen, för vi vet inte så värst mycket om någonting om universum. Med hjälpen av eliten som vill dölja saker för oss då förståss, anser jag....

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-07-25 12:49 #17 av: db-2

Man kan bygga mycket på fantasier. Ta R. Hubbard och scientologerna tex. Att det sedan inte har något med verkligheten är inte speciellt relevant för den (och andra illäror).

Anmäl
2012-07-25 13:07 #18 av: Choklad

# 17

även  man har olika åsikter så bör man visa respekt för varandra ändå, eller hur db-?

och verklighet kan vara så mycket, den ser inte ut likadant för alla den heller...

Glad

U R us

Anmäl
2012-07-25 13:28 #19 av: wolfheike

#15 du skriver ". Ska Ni äntligen komma till insikt om att rymdödlor/illuminati/NWO/chemtrails/andra scifi böcker Ni hittar fakta ur också är bara fantasier?"

Du vet förstårs vad vi andra både sett och hört med egna ögon,öron och kan avgöra vad som är riktigt och sant.

Förstår inte varför ens gå in på en utomjordisk sajt och sakna all respekt när du inte ens är medlem här inne.

#17 du skriver åter igen "Man kan bygga mycket på fantasier" och du var förstårs på plats och bevittnade det vi andra sett och kan åter igen avgöra vad andra ser och ger dig själv rätten att kalla det för fantasier Obestämd

Märkligt folk det finns som tror sig veta vad andra är med om och kan avgöra vad vi både sett,känt och hört ,det måste vara en unik gåva att kunna avgöra vad andra är med om Skrattande

Anmäl
2012-07-25 14:35 #20 av: db-2

Du har rätt det är en unik gåva, åtminstonde i det här sällskapet.

Vad jag gör på sidan utan att vara medlem? Det är ett öppet forum, vill du ngt annat kontakta Niklas/ifokusledning och gör forumet dolt/bara för medlemmar.

Anmäl
2012-07-25 14:59 #21 av: Choklad

lite kul  och tankeväckande detta med att "skeptiker" o dylika vill att alla forum de inte gillar ska vara dolda?

Kan undra varför?

men nu är tråden helt O:T så jag ber om ursäkt i förväg för detta.

sedan har vi ju den ständiga frågan att varför komma in på ett forum som man inte tror på och som man ogillar??????????????????

"åtminstone i det här sällskapet"? hur ska man tolka det uttalandet om de som finns härinne?

Ju högre man tycker man sitter ju ondare gör det när man faller..är det inte så?Flört

U R us

Anmäl
2012-07-25 15:01 #22 av: wolfheike

#20 Vi har redan dolda grupper på detta forum av just den anledningen,att slippa undan skeptikers påhopp i vissa ämnen.

Hamnar OT här men kan inte längre vara tystTyst

Anmäl
2012-07-25 15:02 #23 av: db-2

#21 vill absolut inte att det skall vara ett dolt forum. Men vill man slippa ifrågasättanden så är väl det den rätta vägen att gå?

Anmäl
2012-07-25 15:06 #24 av: wolfheike

#23 Det där med respekten då,att låta andra människor ha sitt utan att för den delen behöva bli tilltufsad för sin tro eller värdering i livet.Det vi sett med egna ögon det tror vi på oavsett vad skeptiker tycker och tänker.Det om något kan ingen annan människa ta ifrån oss hur mycket dom än gapar.

Anmäl
2012-07-25 15:13 #25 av: db-2

Har man väldigt ovanliga åsikter som ej kan ledas i bevis och ventilerar dem öppet ska man nog räkna med att bli ifrågasatt.

Anmäl
2012-07-25 16:24 #26 av: wolfheike

#25 Nä varför då,det är ett fritt land med religionsfrihet att öppet leva med sin tro,värderingar utan att behöva  bli ifrågasatt.Vem säger det är ovanliga åsikter bara för skorna inte passar alla,vänd på det så anser jag att skeptiker resonerar korkat som ingen kunskap har inom ämnet men inte sjutton går jag in på den sajten och ifrågasätter deras teorier.Nån måtta får det ju faktiskt va.

Ordet bevis är visst det enda ni kan komma med för oss räcker personliga bevis resten kan ni se er om i stjärnorna efter Cool

Anmäl
2012-07-25 16:54 #27 av: Cristine

#db-2 Hallååå!

Varför gör du inte en egen tråd om ämnet i stället  för att förstöra min.

Anmäl
2012-07-25 17:12 #28 av: db-2

#27 Ledsen var inte meningen, men jag tycker inte det var jag som hamnade OT först har bara svarat på övriga inlägg, men skall självklart sluta. Så det här blir sista OT inlägget från mig i tråden.

#26 vad har religionsfrihet med det här att göra?

Anmäl
2012-07-25 17:29 #29 av: Cristine

#27 Tacksam för det!

Anmäl
2012-07-26 14:16 #30 av: Cristine

Om jag får säga vad jag tror så är det att händer det något så är det de som står bakom.

Anmäl
2012-07-26 15:01 #31 av: wolfheike

Instämmer helt med dig Cristine Cool

Anmäl
2012-07-27 09:06 #32 av: Marr

Just precis så ser jag det också och Mayaindianerna var och är mycket kloka....

Anmäl
2012-12-21 06:31 #34 av: Marr

Brukar titta på kulturnyheterna, men igår var jag som medvetslös efter naturläkarn.

Förstår inte riktigt det här. Debattera får man naturligtvis göra även vetenskapligt här hos oss. Jag är även vetenskapligt intresserad det är väl vi alla?

Det det handlar om är ju att man håller en god ton mot medlemmarna på sajterna och det brukar inte db2 göra någonstans, på de mer andliga sajterna iallafall. Konstigt att just den här tråden visades? Har den här mannen varit oförskämd och elak så får man skrivförbud till slut. Jag vet inte många som fått skrivförbud här inne det sista, mer än Starman...

Ja pratar man som vi som gillar kanaliseringar och tror på utomjordingar så står man inte högt i kurs i skeptikernas ögon. Det struntar jag fullkomligt i, för kan man inte prata i en vänlig ton med varandra är det lätt att även jag blir tyken. Det gillar inte jag...annars så skulle vi nog kunna lära av varandra om man inte blir så låst p.g.a. att skeptiker ofta bråkar med enskilda personer. Man vill liksom inte lyssna på dom då. När dom kallar oss foliehattar och att vi lider av schizofreni t.ex...

Anmäl
2012-12-21 10:46 #35 av: db-2

Det här bryter väl ändå väldigt tydligt mot ifokus reglerCool

Anmäl
2012-12-21 11:55 #36 av: Marr

#35 Vilket då det jag skrev eller? Det är vad jag tycker... Sen tycker jag även att mig har inte någon gjort något ont, inte du heller db-2. Även om jag tycker du kan vara väl tuff mot andra på andra sajter, kanske... Här inne har det väl inte varit så farligt, eller? Det kanske jag har glömt eller missat eller varit före min tid?

Fast när någon svär åt oss medlemmar eller ber någon gå till doktorn för att undersöka psyket...där går gränsen. Kan inte minnas att du sagt just så heller, så det här är inga anklagelser.

Tycker det är lite uppfriskande med diskussioner men svårt kan det vara när ämnet är hett, många gånger. Det som går motvalls med ändamålet s.a.s. är ju om det man vill säga har en klang av nedlåtenhet i sina ord. Tycker man ska försöka vara snäll, det får jag för egen del jobba på flera gånger i veckan ja ja jag erkänner  he he he!

Tycker också du ska ha en God Jul db-2! sådäså...Flört

Anmäl
2012-12-21 13:01 #37 av: Cristine

Jag vill bara påpeka att  Mayakalendern plockades fram av eliten och inte av oss, och jag själv har inte brytt mig om den, men var ett ämne som borde diskuteras.

New age vet jag inte ens vad det är även om jag är medial. Jag får väl ta och läsa på lite.

Sphinx & Great Pyramids -True Ages Revealed

Anmäl
2012-12-21 16:05 #38 av: db-2

Det som uppenbart bryter mot reglerna är spekulationerna avseende mitt nick kopplat till en reporter på Svt, vilket förövrigt INTE är korrekt.

Anmäl
2012-12-21 18:15 #39 av: Amon

Ok db-2 - jag kan ha missuppfattat det - och i så fall ber jag om ursäkt.

Men om du kollar länken i #33 så visar kulturnyheterna just den här länken med dessa inlägg här - samtidigt som reportern säger att han själv varit inne och diskuterat om Mayakalendern - så det var lätt att tro att det var just ditt nick han syftade på.

Men jag ser nu att jag kan ha dragit förhastade slutsatser - att han kanske bara visade en diskussion i största allmänhet. Som sagt - i så fall ber jag om ursäkt att jag trodde att han och du var samma person!

Anmäl
2012-12-21 22:38 #40 av: groblad

#33, Anon

"Det är reportern som nästlat sej in här och debatterat med nicket: db-2!

Undras om han har flera skeptiker - nick?"

Bekännelsen: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=622388#p622388

Anmäl
2012-12-22 07:57 #41 av: Marr

#40 Där ser man!

Det är ju ändå lite lustigt att man gör kopplingar till den här tråden faktiskt...

En tråd där vi som pratar inte har gått på den här lögnen om jordens undergång. Här framställs det ju som vi på Uj skulle tro det och att "andra" inte får tala om att så inte är fallet.

Det är ju löjligt! Kommer man in på en sajt och talar nedlåtande till dom som är medlemmar där då riskerar man ju att få svar på tal.

Att sen ens nick skulle råka bli avslöjat i samband med det...ja vad ska jag säga...det verkar du ju avslöjat själv db-2, eller?

För övrigt tycker jag det är helt magiskt att denne Graham Hancock för många år sedan ville att Cristine skulle förmedla hans filmer. Tror inte ens hon var med här på Utomjordiskt då om ens sajten fanns?

Graham Hancock har mycket att säga om "vår historia" vill jag lova. En mycket intressant man, som försöker få oss att förstå kopplingarna mellan det som dolts för oss...

Anmäl
2012-12-22 08:33 #42 av: Cristine

Jag låg just och tänkte på det Marr, att det framstår som att vi  tror på utsagon om att mayakalendern säger att allt tar slut.

Ja Marr, ett är säkert och det är att han ville det skulle komma fram, sajten fanns men jag var inte här då .Jag blev helt övertygad av vad jag såg.

Anmäl
2012-12-22 10:10 #43 av: Gahella

Ja så fel det kan bli, och det sammanfattade du bra Marr.

Men personligen upplever inte jag att den där Johan och db-2 är densamme energimässigt. Men kan ha fel då många på nätet har en förmåga att ta fram sina alter egon, och då kan helt andra personligheter istället titta fram.

Men jag bryr mig inte längre och skönt är det Glad

Anmäl
2012-12-22 10:29 #44 av: Marr

Ja det var ju ingen lämplig länk att dra upp i detta fall för vedebörande, fast man hör ju mest bara vad arkeologen säger och det uppfattar jag som man drar oss i smutsen eller att förlöjliga, att vi är NewAgare och förbjudit honom uttala sig här. Bullshit! Återigen så får man tåla få svar på tal när man är nedlåtande mot en grupp...

Jag går inte in på skeptikersajten å trölar om att jag tycker... Varför skulle jag göra det? Skulle i.o.f.s. vara intressant att se hur man blir bemött, men sån s..t har jag inte tid med... 

Jaa det är som ett gammalt minne som aktiveras när man ser det han vill säga...känns i kroppen. Här sitter du idag!! (å jag med som tycker så mycket hela tiden...) Tungan ute

Anmäl
2012-12-22 10:37 #45 av: Gahella

Nej jag går inte heller in dit för då tappar jag bara energi och väljer att gå in på sånt som istället ger mig energi.

Men i ärlighetens namn är det väldigt lugnt härinne nu för tiden, antingen har de fått tillsägelse från högre ort eller så har kanske en form av respekt krypit in i deras hjärtan. Undrar en obotlig optimist Tungan ute Men hur som helst är det väääldigt skönt att slippa en massa jidder :)

Anmäl
2012-12-22 10:45 #46 av: [Hoke'e']

Hoppas kan man Gahella men snarare växer en ny skitsnackartråd fram där inne,får se vad som fortsätter skrivas om oss.Tröttsamt folk utan kunskap helt bara teoretiskt babbel tjabbel i vanlig ordning Obestämd

Anmäl
2012-12-22 10:51 #47 av: Gahella

Ja hoppet är det sista som överger människor Skrattande

Bara de håller sig på sin kant och ventilerar sitt skitsnack där, så är jag nöjd

För vem bryr sig om att läsa deras syn på verkligheten, inte jag i alla fall :))

Anmäl
2012-12-22 10:52 #48 av: [Hoke'e']

Nja bryr mig inte jag heller men nyfiken måste ju kika lite på eländet Skrattande

Anmäl
2012-12-22 11:04 #49 av: Marr

Jiddrarna kanske har känt av energierna som råder, men i vilket fall som helst kan man lära sig vara hövlig för annars får man ingen respons om man vill ha det. Andra mår bra av att vara nedlåtande...fast det är något dom inbillar sig för det är inget bra alls.

Då är man väl jusste egentligen som stoppar sådana attityder? Säger vad man tycker, att man ska vara snäll. Prata på och tyck, tycker jag är helt ok. Det går faktisk utan att vara nedlåtande. Är man dessutom trevlig kanske man kan få med sig någon i sitt tänk?

Jaa Gahella du är så klok! Finns bättre saker att ägna sig åt än att slösa tid på jidder...sådant kan ju t.o.m. innebära "döden" för en sajt tycker jag mig ha märkt...Så sådant pladder ska inte få förstöra Uj. Även om det nu skulle höja indexet. Det behövs inte för vi överlever ändå. Flört

Nu orkar inte jag jiddra mer om det här...Skrattande

Anmäl
2012-12-22 11:09 #50 av: db-2

#41 HUR svårt kan det vara? Borde väl med all önskvärd tydlighet framgå vad som är korrekt på den länken. Förstår att det är mycket som blir fel i Era tolkningar av världen, då Ni inte ens förstår det.

Ni bryter fortfarande mot ifokus regler, det som är mest deprimerande är att det INTE går att få sajtvärd och medarbetare att förstå det.

Anmäl
2012-12-22 11:36 #51 av: Gahella

#50 Förstår inte varför du överhuvudtaget är här och diskuterar med den inställningen till oss härinne?! För mig är det en fullständig gåta!

Kanske är det ditt behov att "ha rätt" i vilket sammanhang som helst, och hur illa det än rimmar med andras verkligheter!?

I mina ögon är det fullständigt galet men du får säkert ut något genom det.

Och vad det är vet endast du själv, kanske... Obestämd

Anmäl
2012-12-22 12:14 #52 av: bonjonny

db-2 påminner om grinchen som bara vill förstöra julen.

Aj då, nu bröt jag säkert mot nån regel, och blir tokförklarad för att jag inte tycker som vederbörande. Men jag tar chansen, jag är glad för den jag är, och vad JAG tror och vet.

Anmäl
2012-12-22 12:31 #53 av: groblad

Ser förvånat på när många här, antagligen totalt ovetande om reglerna för sajten (iFokus), skriver om en användares identitet.

Trodde mitt inlägg #40 skulle få andra att inse hur tokigt det var, men icke - då kommer ännu fler påståenden.

Ja, jag kommer att anmäla.

Anmäl
2012-12-22 12:43 #54 av: groblad

Jag har tankat ner forumtexten, men fixade inte att göra en print-screen utan massor extrajobb. Någon som kan?

Ser fram emot diskussionen när någon hävdar "yttrandefrihet".

Anmäl
2012-12-22 13:43 #55 av: Gahella

Ja milde tid, grinchar är verkligen ordet!

Gå gärna in på ert eget forum och läs med objektiva ögon hur ni själva uppför er mot era medmänniskor därinne, men även inne på andra intressesajter. I mina ögon bryter ni mot både mot regler och god sed allt som oftast. Men det är mänskligt att se den andres grand men inte den egna bjälken i sitt eget öga.

Ja anmäl på ni så kanske ni mår liiite bättre sedan :)

Önskar er en riktigt fröjdefull och goood jul Kyss

Anmäl
2012-12-22 13:47 #56 av: Gahella

Såg den här som jag la in redan -09 om att jorden inte skulle gå under varken enligt maya eller oss härinne

http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/4d7149c2b9cb46224405e05e-uppdatering-av-mayakalendern

Anmäl
2012-12-22 13:54 #57 av: db-2

det är just det som är det deprimerande med läskunnigheten här inne. Tvärtom togs ditt inlägg som en bekräftelse på att jag är nämnde reporter. Ska man skratta eller gråta det är frågan?Skrattande Jag väljer det senare! Skönt med lite uppiggande galeskap så här straxt innan jul...

Anmäl
2012-12-22 13:57 #58 av: Cristine

Då påstår du att vi inte ska tro på vad Mexicanska regeringen visar upp, att det bara är fantasier, att vi är korkade hela högen som tittar på sådant.

Has estado en mexico y visto con tus propios ojos lo que han encontrado en los piramides? Supongo que si eres especialista  en maya hablaras espanol!

Anmäl
2012-12-22 14:32 #59 av: Cristine

Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet ÄR FÖRBJUDET, men det blev faktiskt förvillande när det kom upp på Tv. VI BER OM URSÄKT FÖR DETTA!

Anmäl
2012-12-22 14:37 #60 av: Cristine

Nu ber jag att vi fortsätter i god anda och utan ironi och elakheter.

Anmäl
2012-12-22 15:08 #61 av: groblad

#59, Cristine

"Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet ÄR FÖRBJUDET, men det blev faktiskt förvillande när det kom upp på Tv. VI BER OM URSÄKT FÖR DETTA!"

Men att låta skribenter håna dom som påpekar det, är hel okej, eller?

(Du vet om att du kan radera inlägg som bryter mot reglerna? Att låta dom stå kvar efter att du konstaterat att det är ett regelbrott är knappast en god idé - Varje minut du kan bespara de inblandade risken för repressalier i form av exempelvis hot (ja, vi skeptiker blir titt som tätt hotade) är en viktig minut)

#55, Gahella

"Gå gärna in på ert eget forum och läs med objektiva ögon hur ni själva uppför er mot era medmänniskor därinne, men även inne på andra intressesajter. I mina ögon bryter ni mot både mot regler och god sed allt som oftast. Men det är mänskligt att se den andres grand men inte den egna bjälken i sitt eget öga."

Jag tycker faktiskt att du ska visa mig något inlägg där jag bryter mot reglerna.

Om jag gör fel någonstans så lovar jag dig att jag kan stå för det, utan att börja gnälla på att andra gör minsann också fel.

Så, visa något inlägg där jag bryter mot reglerna nu!

Anmäl
2012-12-22 16:05 #62 av: Cristine

Nu har jag respekterat era önskningar så nu hoppas jag få svar på #58

Anmäl
2012-12-22 16:32 #63 av: db-2

yepp

Anmäl
2012-12-22 17:58 #64 av: DivineAngel_90

# Cristine

Vilka är eliten du pratar om, och vilka är illuminati och dark cabal?

Jag fattar inte, Förklara!? ^^

Anmäl
2012-12-22 20:00 #65 av: Gahella

#61 Nopp det faller på sin egen orimlighet. Och något jag aldrig skulle orka, eller ha lust att göra heller för den delen.

Nää nu räcker det för mig med meningslöst jidder med skeptiker, så nästa gång  kommer jag skutta över er så fort jag ser skymten av er härinne.

GoJul

Anmäl
2012-12-22 20:20 #66 av: Cristine

*

Anmäl
2012-12-22 20:39 #67 av: groblad

#65, Gahella

"Nopp det faller på sin egen orimlighet, och något jag aldrig skulle orka eller ha lust att göra heller för den delen."

Så att anklaga människor, påstå saker om dom, och när de ber dig visa var du fått det hela ifrån, totalvägra - Är din grej.

Skvaller kallade man sådant förr, eller sladder. Förtal är ett rätt populärt ord i dag. När jag var yngre, så kallade man de som sysslade med sådant för skvallerkärringar, även om det var män. Jag kommer ihåg att dom stod väldigt lågt i kurs, men man lyssnade gärna på dom :-)

Hur som, det är inget jag skulle vara stolt över att syssla med.

Anmäl
2012-12-22 20:47 #68 av: Gahella

Ja usch dumma mig. Hur djupt kan man sjunka egentligen... Foten i munnen

Nåja, du är inget föredömme du heller så det kan kvitta vilket :)

Cristine, jag pratade med en god vän om den här filmen och han är tydligen en skådis. Men den är bra gjord och det var nog tänkt att ge en extra krydda till denna historia

Anmäl
2012-12-22 21:02 #69 av: Cristine

Inte vara dum mot skeptikerna Gahella,  vi måste vara snälla mot våra medlemmarFlört

Jag förstår att de inte är så dumma att de går ut själva men man får en ide genom denna vad de håller på med och de har då valt rätt skådis för otäck är han Skrattande

Anmäl
2012-12-22 21:08 #70 av: groblad

#68, Gahella

"Nåja, du är inget föredömme du heller så det kan kvitta vilket :)"

Men nu kommer du med anklagelser igen. Du får jättegärna påpeka där jag gör fel, jag har absolut inget emot det. Men hitta inte på saker.

Kan du inte visa att det du säger är sant, så kanske det är bättre att vara tyst.

Anmäl
2012-12-22 21:17 #71 av: Gahella

Aha du förståd det var en skådis, men jag gick på det först Skäms

Anmäl
2012-12-22 21:20 #72 av: Cristine

# 71  Jag gick också på det först men sedan jag tittat genom den och tänkt efter förstod jag att de aldrig skulle göra något sådant

Anmäl
2012-12-22 21:22 #73 av: Cristine

Jag söker en video jag lade ut för ett bra tag sedan men hittar den inte.

Anmäl
2012-12-22 21:23 #74 av: Gahella

Ja vid närmare eftertanke så förståd man ju det....:P

Anmäl
2012-12-22 21:27 #75 av: Cristine

#64 Här har du det i text.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.