Viktigt

Khopesh Dagger användes för att mörda Akhenaton

2012-07-10 12:27 #0 av: Ainu-Ra

Akhenaton blev kallblodigt mördad av Armana prästerna som inget annat var än dark cabak,illuminati, eliten själv, och mordvapnet var en Khopesh Dagger. Dessa Khopesh Daggers användes vid seremonier som vid mumiferings seremonier! Med dessa dolkar var det lätt att skära och avlägsna innälvor vilket krävdes vid mumyferingen. Hjärtat avläsnades dock inte. Dessa dolkar kunde slita upp magen snappt och änkelt samt även göra fruktanvärda djupa dödliga sår. På bilden ser ni en egyptisk krigare med ett Khopesh Svärd. Khopesh Dagger ser lika ut men av metydligt mindre format...Dessa Khopesh Svärd kunde slita upp magen på ett ända sving av en erfaren elit krigare och därmed är Khopesh Svärd enlig mig en av antikens mest brutalaste svärd än som exempel än Ninja svärd... Bilden nedan ett Khopesh Svärd. Khopesh Dagger var av samma modell fast i betydligt mindre format.

Jag bevittnade hela den fruktansärda cenen när prästerna kallblodigt mördade min älskade pappa Akhenaton. Jag råkade av en slump gå förbi rummet där prästerna och min far var..Prästerna var så upptagna med sitt brutala fruktansvärda dåd att de inte såg att jag stod utanför dörren och kisade in...

En av prästerna höll i min älskade pappa Akhenaton bakifrån i ett fast gräpp så han inte kunde försvara sig eller röra på sig. Den andra prästen tar fram sin Khopesh Dagger och hugger med rå styrka daggern in i magen på pappa. Min älskade pappa skriker av smärta..Prästen högg inte bara en gång utan tre gånger och vid varje hugg skriker min pappa av smärta..innan han faller på knä och kolappsar och dör!

Jag är chockad av vad jag betvitnade och med gråten i halsen springer jag raka vägen till mitt rum och till min säng! Jag gråter hejdlöst och skakar av ren terror av åsynen av min älskade pappas brutala mord. Han skrik av smärta vid huggen ekar i mitt huvud...

Minnet av denna händelse har följt mig allt sedan dess... Min älskade hjärtegoa pappa...Han som var så hjärtego, kärlekfull och snäll...Kunde inte ha önskat mig en bättre pappa än honom...jag var kan man säga, pappas lilla flicka! Jag älskar dig pappa!

Anmäl
2012-07-10 12:28 #1 av: Ainu-Ra

Egyptisk Khopesh Svärd. Khopesh daggers ser ut som dessa fast av mindre format...

Anmäl
2012-07-10 23:29 #2 av: Amon

Det var ena fruktansvärda hemska minnen som du bär på - Ainu-Ra! Förvånad

Tänk att sådana minnen har jag inte alls - vad jag vet. Men jag var väl inte med och såg det du såg.. Obestämd

Det jag däremot vet är att jag känner en mycket stor, varm och djup kärlek när jag ser på bilder utav Echnaton och Nefertite. Det har alltid känts som om de står mej så nära, så nära...

.. men det dröjde ändå ett tag innan jag förstod att de faktiskt varit mina föräldrar en gång för länge, länge sen.. Oskyldig

Men bilder från Egypten har alltid fashinerat och berört mej - och när jag åkte hem med de stora tavlorna av Nefertite och Tutanchamon i baksätet - och fick gråtattacker på vägen hem - då förstod jag ju att detta var något alldeles speciellt..

Anmäl
2012-07-11 18:04 #3 av: Ainu-Ra

#2 Ja, mamma och pappa älskade varandra utan gränser och de var ju trots allt tvillingflammor också! Jo jag såg händelsen och det var fruktansvärt! Jag är glad att du slapp se detta....och att du fick bevara lite bättre minnen än vår älskade fars död...Det är något man hälst vill slippa se...sin  älskade pappa mördas...

Anmäl
2012-07-11 18:21 #4 av: Amon

Ja, det är ju något som man önskar att ingen människa nånsin skulle behöva uppleva. GråterRynkar på näsan Jag önskar att du hade sluppit det också!!! Gråter

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.