The Ascension / Uppstigningen

Walk - Ins

2012-07-06 00:52 #0 av: Amon

Walk-Ins - vad är det? Varför är de här?

2012 5 juli 01:44 Postat av Sierra Neblina

Under de senaste två åren har jag blivit kontaktad av många människor som vill förstå vad en walk-in verkligen är. Det finns många människor i världen som inte vet att de ens existerar.

Det är ett relativt nytt fenomen, särskilt de nya typer av walk-ins som visar upp här på planeten. Jag medger att även om jag är en Shaman, intuitivt och Medium - även jag inte vet, eller kan även förstå begreppet en walk-in, tills jag en dag fann mig själv inför att göra det valet.

Vad är en Walk-In?

För vissa förtydliganden låt oss först urskilja vad en walk-in är. En walk-in är utbyte, delvis eller i sin helhet, själar två varelser inom samma kropp, varigenom själ ström (människa) som byts ut antingen med själen en annan, eller är närvarande i samband med en annan vara i samma kropp.

Innan du börjar med originalet eller Replacement Walk-in bör vi omfatta reglerna. Först och främst kommer det aldrig att finnas någon negativ energi eller lägre utvecklats Soul komma i ett tidigare bebodda kroppen. Så någon aspekt av Walk-in erfarenhet omfattas av detta kardinal regel.

Den ersätter Walk-in kommer när själen den person har uppfyllt sitt uppdrag och det finns en möjlighet för själen av en annan är att "walk-in" kropp själen avgående. Det är här begreppet "Walk-in" har sitt ursprung.

Detta är en i förväg ordnad undertecknats av båda parter före inkarnationen av denna person. I vissa fall är det inte en i förväg ordnad avtalet, som ses när en person tål en större sjukdom eller olycksfall.

När döden är nära förestående eller har inträffat, är den person som väckts av Guardians, till en Djurrum och ges val. Bland dessa val är Walk-In upplevelse. Med Utbyte Walk-in val, lämnar personen helt och gör den inkommande själen att slutföra ett uppdrag eller en uppgift som har att göra med utvecklingen av planeten. Detta är en val presenteras för personen och den inkommande själen som ges möjlighet att fortsätta i personens kropp.

Den andra Walk-in erfarenhet är Översjälen Walk-in, där den högre själ en person integreras i ett mycket större sätt med Human fartyget. Vi är, men en strimma, nästan en holografisk bild av vår högre Soul här nere i den tredje dimensionen. Med de begränsningar av den tredje dimensionen vi inte får plats eller bära hela väsen som är vår Högre Jaget i oss själva. I dessa fall kan en person känna sig först att de har en integration upplevelse av en utomjordisk eller på annat världsliga Soul, men efter att integrera själva upplevelsen, kommer en att förstå att de fysiskt bär en större del av sig själva, nu här att utföra viktiga uppdrag på planeten.

Den tredje Walk-in erfarenhet är Flätad Walk-in upplevelse. Detta är den mest komplicerade och potentiellt farligt för de två själar, en av de tre fall av Walk-Ins. Det är där två själar kan samexistera i en enda kropp. Det finns en hel del arbete krävs för att uppgradera den mänskliga kroppen för att tillåta högre utvecklats medvetande en vara utanför den tredje dimensionen att komma in i kroppen av det mänskliga. Det tar också intensiva och rigorös träning av både Souls att lära sig samexistera med ut att skada andra. Det är en potentiellt lång och mödosam integrationsprocessen och båda parter måste välutbildade innan en sådan integration.

Jag vet att det verkar komplicerat och med farligt, men lita på, det finns väktare presentera att se till att det inte finns några negativa själar eller sprit hoppning in sig kroppar av människor utan tillstånd. Jag tror att det är vad som ligger i hjärtat av rädsla för att vissa människor har när det gäller detta något nytt tanken på ett utbyte av själar i en kropp.

Men lugn, inga sådana saker får happen.We har en kort tid kvar innan övergången, och de mest vänliga och kärleksfulla själar är de som volontärarbete att ta plats ett utgående själ, för att hjälpa i detta stora tid ombildning. Det är en av de stora Balansblock som har satts på plats. För att verkligen förstå offret dessa själar gör vi behöver för att täcka de olika nivåerna av volontärer.

Historia av de frivilliga

Många olika nivåer av volontärer har fått interagera med den mänskliga rasen att säkerställa himmelsfärd planeten och alla hennes invånare. För det första var de kanalerna, h Uman varelser ansluten så att det ljus som de kom meddelanden från många källor från utomjordingar till Uppstigna Masters till änglar och även Gud. Deras uppdrag i början, var att ge dig mycket information som behövs för att förbereda för Uppstigningen.

Eftersom tiden för Kristi sprang mot oss, och folket var inte vakna upp snabbt nog, var en annan nivå av volontärer skickas - de kallas Starseeds och varelser som redan har utvecklats förbi den tredje dimensionen, utan av deras kärlek till mänskligheten, frivilligt att födas tillbaka in i tredje dimensionen och i en kropp, för att kunna fysiskt jorda energierna som behövs för att väcka upp folk "inifrån och ut".

Eftersom våra Galactic bröder och systrar tillsammans med Angelic riket kan inte direkt påverka, det måste finnas en listig lösning på det desperata behovet att väcka oss "från insidan". Så dessa Starseeds kom hit, inte riktigt passar in i normalitet majoriteten av planetens erfarenheter.

De visste sig vara annorlunda, men de kom vakna själva vid olika tidpunkter för att uppfylla många rullar för att förbereda mänskligheten för Shift. Efter en tid var det uppenbart att det fortfarande fanns ett behov av fler frivilliga att komma till planeten.

Vi började springa för sent och det börjar bli allvarlig, var så allvarliga åtgärder behövs. Det var en plan utarbetas för att skicka fler volontärer till planeten genom att tillhandahålla möjlighet för själar att lämna och låta andra komma ner för att utföra uppdrag, alltså Walk-In våg av frivilliga kom till.

Mitt val: Flätad Walk-In

Min erfarenhet faller under "Flätad Walk-Ins". Jag var först en Starseed från födseln, plockar blodslinje och familjen jag skulle födas till. Jag kom till världen med en stor medvetenhet.

Jag hade många gåvor från det ögonblick jag kom som jag under hela den tid att vara här på planeten. Jag är född till en Cherokee medicin linje och hade gåvan av synen. Jag hade profetiska drömmar och klärvoajans. Jag såg igenom slöjorna, så jag kunde se andar och änglar. Jag bar också en stor del av minnet av varför jag var här och jag utvecklade mina gåvor och stödde mig på denna jord existens.

Jag valde en situation att födas in i som hade ett engagemang i den militära och hybrid experimenten de arbetar med, så jag kunde senare kasta ljus över vad som hade händer människor på planeten i strid med fri vilja.

Jag växte ha en stark uppfattning om varför jag var här och min styrka som en healer höll på att förbättras snabbt. Tills en dag jag haft flera stora slag. Jag skulle inte överleva dem. Jag var inte tänkt att återhämta sig från dem. Och det ögonblick jag skulle dö jag blev kontaktad av förmyndarna, och jag fick möjlighet att slutföra mitt uppdrag här på planeten.

Jag fick möjlighet att acceptera en Walk-In. I utbyte mot detta skulle jag ha min kropp läkt. Även i den stora vita Hall, fick jag se vad som skulle vara resultatet av varje val jag hade, och jag inför tre val.

Den första var valet att dö och avstå min kropp och mitt uppdrag här på planeten. Det andra var att låta en annan själ komma i min kropp, byta ut min själ, för att hjälpa planeten i denna fantastisk tid av förändring.

Den tredje och sista alternativet var att acceptera en integration med en utomjordisk varelse, co-vana i samma kropp och kunna utföra mitt uppdrag. Det var en varning, integrationsprocessen för en flätad Walk-in skulle vara riskabelt för både mig och Att försöka komma in

Om detta lyckas, skulle min kropp läkt, och jag skulle ha en enorm expansion av mitt medvetande , och jag skulle kunna se ända till slutet mitt syfte här på planeten. Jo, självfallet, att efter allt jag hade uthärdat att komma till planeten och födas i en mänsklig tredje Dimensional kropp, jag kommer inte ge upp så lätt. Så jag valde integration, och allt som har kommit ut av det.

Processen var lång och mödosam. Det var mycket svårt för mig själv och den utomjordiska varelse som valde denna väg med mig. Men jag är glad att säga att vi båda är här, och vi gör mycket bra.

The Mission: Första någonsin Walk-in-toppmötet - re-design

En av de uppdrag vi har valts ut tillsammans här på planeten är att förena Walk-Ins, Starseeds och jord-Seeds. För det första finns det en medvetenhet för att ge människor om definition av vad en walk-in är, och varför vi är här på planeten.

För det andra finns det mycket arbete att göra för att föra oss alla tillsammans, så att vi alla kan samla våra resurser och effekter så många som vi kan, med så lite tid som finns kvar innan skiftet.

Tidigare var det så att konferenser gick en dag fylld av högtalare. Ja, det var många att välja på, men när du behövs för att ta hand om ditt välbefinnande, mat, toalett, vila, du var tvungen att missa en eller flera av talarna. Sedan, om du ville interagera med en av talarna, var du tvungen att köpa en bok, och om du hade tur, medan talaren undertecknade det de skulle prata med dig.

Men ingen riktig signifikant interaktion kunde ske. Inga riktiga arbete kan göras vid den tidpunkten. Du var tvungen att gå hem och göra detta arbete ensam. Du kan inte ställa frågor eller gräva i de många områden i ditt intresse med dem.

Då, som talare blev mer populärt att de inte skulle vara tillgängliga alls för interaktion, om du inte betalat en orimlig summa pengar för att delta i en "workshop" med den högtalaren. Ändå är du inte garanterad en en-på-en interaktion.

Det är inget fel med den modellen, det är bara ett gammalt. Detta är gryningen av en ny ålder, en ålder av kärlek. Och i den åldern, kommer människor som har blivit ger dig den information du behöver för att göra ditt arbete, att arbeta hand i hand med dig, för att hjälpa dig att bli framgångsrik i ditt uppdrag här. Så vi har gått att arbeta för att skapa en ny modell, här och nu.

Ett sätt vi väljer att göra det är att vara värd den första någonsin Walk-in-toppmötet. Ja-a "konferens" organiserades och leddes av, du gissade rätt, walk-ins.

Nu anledningen till att vi kallar det ett toppmöte är denna: det kommer att vara två dagar på sig åtta högtalare ger dig tid känslig information om hur du navigera denna Ascension process, direkt från källan, våra galaktiska bröder och systrar som nu bor eller co-vana i kroppar högtalarna.

Högtalarna har en direkt koppling till frågor utanför vårt tredje dimensionen verkligheten och kan hjälpa oss att se "längre ner på vägen" än vad vår tredje dimensionell medvetande kan tillåta oss vid denna tidpunkt.

Sedan på söndag får du möjlighet att observera och delta i det första någonsin "Att arbeta toppmöte" mellan dessa walk-ins, som kommer att sätta samman organisationer och stödsystem för DIG deltagarna, och världen, att hjälpa planeten i denna stora tid av förändring.

Vad vi ska sätta ihop organiseras platser, lokaler och resurser som du Walk-Ins, Starseeds och jord-frön kan använda för att bättre tjäna Planet. I den nya modellen, kommer du interagerar med våra högtalare. Vid slutet av varje dag finns en frågor och svar period för dig att ställa eventuella frågor du har på Shift och din roll i den. Dessutom är detta den första miljö där du kan ta reda på, i en arbetsgrupp samtal, där man passar in och vad ditt uppdrag är här på planeten. Är du en Walk-In? En Starseed? Vet du vad ditt uppdrag är? Vill du veta?

Detta är en plats som bryter mot alla hinder och jag inbjuder dig att delta med oss i denna banbrytande händelse. Besök oss på www.bluestarspeaks.com för att få all information du behöver för denna nya och spännande händelse.

Jag är glad att kunna meddela att jag kommer att lägga ut regelbundet till 2012 Scenario bloggplatsen med mer Walk-in erfarenheter och mer poiently mitt pågående personliga nattarbete som Flätad Walk-In. Tack, det är en djup och djup ära att vara en del av denna 2012 Scenario Bloggwebbplats team.

FOTNOTER

Andra resurser för de tre vågor av volontärer:

Dolores Cannon - Tre Vågor av volontär Souls & Ascension

http://www.youtube.com/watch?v=T-igAtljJiY

Webbplatser för walk-ins:

Walk-in Evolution

www. walkin evolution.com /

Anmäl
2012-07-06 10:22 #1 av: Marr

Här var det väldigt mycket att läsa. Har klickat på länkarna så detta ska jag kika på lite då och då. Är alltid nyfiken när Sananda är finns med....klickade på Youtubeklippet men det gick tyvärr inte att se. Tack Amon för ditt inlägg!Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-07-06 12:21 #2 av: Cristine

Tror inte ett dugg på Walk-in, det skulle man som medial veta och jag får negativa vibbar till hennes berättelse.

Dessutom är de gammla själarna visast som indianerna säger, de är inte utbytbara.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-07-06 16:16 #3 av: Amon

Intressant att höra din kommentar, Christine.

Har själv hört talas/läst om detta begrepp (Walk-Ins) några gånger - men vet egentligen inte mycket om det - eller vad man skall tro om det. Obestämd

Men så på en föreläsning för några år sedan som jag hade om tidigare liv - så kom det efteråt fram en kvinna ur publiken och frågade om jag kände till Walk-Ins. När jag sa nej - så berättade hon att hon själv var en Walk-In. Men det var många som ville prata då - så det blev inte av att jag pratade mera med henne efteråt. Och sedan har jag inte sett henne.

Men hon väckte min nyfikenhet... Obestämd

Anmäl
2012-07-06 20:03 #4 av: Amon

Dolores Cannon är ju en av världens främsta hypnosterapeuter när det gäller regressionshypnos. Hennes specialitet är just utomjordiska och UFO-upplevelser.  Hon har varit verksam i över 40 år och under tiden hunnit skriva 15 mycket intressanta böcker.

Här några videor med henne - många fler finns på You-Tube.

Dolores Cannon om vad som kommer hända.

Postat den av matoannat

"Ja man kan ju tro vad man vill o jag VILL tro att det blir så men den som försöker jobba lite med karmat sitt och förståelse kanske får följa med?"

http://www.in5d.com/dolores-cannon-healing-your-past-life.html

http://www.in5d.com/dolores-cannon-frequency-and-dimensions.html

http://www.in5d.com/cannon-2012-5d-earth.html

Anmäl
2012-07-07 19:39 #5 av: Nandini

Men, oj vad konstigt! Jag har i 1 veckas tid funderat på att lägga in en länk om Walk-Ins här på UJ! Men jag jobbar så mycket och dessutom är min data tillfälligt använd av en sommarledig hemkommen son, så det har inte blivit mer. Men vad kul att du lagt in den här länken, Amon!

Jag hörde talas om Walk-Ins först på 90-talet och känner 2 st personer som är walk-ins. Det som sade då var att en walk-in är en fysiskt person som dör och att en utvecklad annan själ övertar dennes kropp.

Den ena personen jag känner är en man och själen i den kropp som dog kom till sin tvillingflamma och min vän gick in i den döde personens kropp. Den andra personen som är en walk-in är en kvinna och hon är en walk-in från en högt utvecklad planet.

Det skulle vara väldigt intressant att få höra flera tankar och mer information om Walk-ins.

Anmäl
2012-07-07 22:25 #6 av: Amon

#5 Telepati - eller kanske synkronicitet! Eller vad det nu är.. Tja - det var väl meningen att denna info skulle fram.. Förvånad

Jag tycker det här ämnet är faschinerande - fast jag vet ju inte mycket om det här med Walk-Ins - som sagt.

Intressant att du känner två st Walk-Ins, Nandini. Jag funderade på om det stämde - det den kvinnan sa om att hon var en Walk-In - och det gjorde det antagligen. Synd bara att jag inte fick veta mera - men det kanske inte var rätt läge just då.

De här två personerna som du känner - är de själva helt medvetna om vilka de är och var de kommer ifrån - alltså har ett helt öppet minne? Eller är det någon som berättat detta för dem? Och vet de då i så fall också vad de egentligen är här för att göra - deras uppgift/uppdrag?

Anmäl
2012-07-07 22:31 #7 av: Nandini

Mannen vet om det, han har ett klart seende in i andra världar och frågar man honom kan han svara på allt som rör universum, andlighet, religioner, esoterik, ja allt. Han har också som sin roll att föra ut sin kunskap, vilket han gör.

Kvinnan vet också om det och det är mannen som bekräftat för henne att hon är en walk-in, vilket hon själv misstänkte.

Nu har jag inte längre kontakt med dem, för det här hände som sagt på 90-talet. Men jag vet att kvinnan helt vigt sitt liv åt andligheten, hon bor oftast i Indien, hos Amma i Kerela.

Anmäl
2012-07-07 22:41 #8 av: Amon

Jag kan tänka mej att tex vänner och anhöriga till den gamla själen blir väldigt konfunderade när de inte känner igen sin egen familjemedlem/vän - utan att den har blivít en helt annan människa plötsligt. Undrar om de förstår det här - det måste bli förvirrande för dem. Obestämd

Också märkligt kanske att en dödssjuk person plötsligt blir helt frisk - men mirakel händer ju ibland - förstås.. men det här kan nog sätta myror i huvudet på folk.. Obestämd

Anmäl
2012-07-07 23:08 #9 av: Nandini

Ja, det måste ju vara jättekonstigt! Samtidigt glädjande att personen överlevde.

Alla behöver inte vara sjuka och på väg att dö, det kan också vara en chock eller depression som föregås av att en annan själ tar över kroppen.

Skulle vara intressant om Ainu-Ra vet något om walk-ins? Det har verkligen inte talats om mycket, så man undrar lite över fenomenet.

Anmäl
2012-07-08 00:27 #10 av: [kajmal-0]

jag har fått höra från andar eller utomjordingar, vet ej det var telpatiskt........de sa att jag var en klon.............vissa andliga upplevelser som jag aldrig skrivit ner, men har rena minnen av.........styrker mej i tron att det stämmer!

Anmäl
2012-07-08 06:39 #11 av: Nandini

Tror du själv att du är en klon? Vad är det du minns?

Anmäl
2012-07-08 12:20 #12 av: [_mobiltelefon]

Är skeptisk till allt vad har med manipulerande av sådant här att göra. Min uppfattning är att man i så fall vid födseln och under livet plockar på sig själar som får energi och boende hos den grundliga människan

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.