Annons:
Etikettfrågor
Läst 2036 ggr
[GunillaR]
2012-06-23 13:59

Märkligt på natthimlen

I natt innan jag skulle gå och lägga mig så gick jag ut på balkongen en stund. och då fick jag syn på något som rörde sig på himlen. Det var inget flygplan (vilket var min första tanke). Det rörde sig i syd-nordlig riktning med olika hastighet. Ibland minskade det farten till nästan noll och blinkade mycket kraftigt. Sen for det iväg jättesnabbt för att sedan nästan tvärbromsa och blinka. Det fanns ingen regelbundenhet i blinkandet eller farten.

Det var en stor kropp i metall, avlång till formen men inte så lång som en flygplanskropp. Att den syntes kan ju bero på att den blev solbelyst. Det hördes heller ingenting.

Har aldrig sett något liknande.

Någon mer som sett något sådant eller har en förklaring?

Annons:
[kajmal-0]
2012-06-23 14:17
#1

kanske en liten flygande cigarr?

[GunillaR]
2012-06-23 14:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ha, ha - kanske det, men den var silverfärgad.

Jag har gjort en mycket enkel skiss. Blinket kom framifrån ifrån ena sidan.

Ghosthunter
2012-06-23 15:27
#3

Det var ju märkligt….helt klart ett skepp av nåt slagGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2012-06-23 15:42
#4

Just den här ryckiga framfarten har jag sett, att stanna tvärt för att sedan fortsätta i en saktare el snabbare fart för att sen försvinna med blixtens hastighet. Har aldrig sett formationen av dessa utan bara ljusen

Sen är det ju dom här "prickarna", som såg under under 90 talets slut. Ofta röda och gick fram och tillbaka på himlen från norr till nordostlig riktning. Fram och tillbaka upp och ner. Samma  procedur ett par timmar eller så länge vi orkade titta.

Ett par år efter det kom "globen" åkande på himlen mötandes mig på vägen när jag varit och handlat en sommarkväll. Stannar och låser bilen för "globen" placerar sig ovanför gärdet 100 meter ut i höjd med trädtopparna. Den var en mindre storlek av globen och såg ut som en röd discokula. Där står jag och tittar i en halvtimme innan jag åker hem.

Efter detta öppnade jag mina ögon ordentligt och sen har det varit full fart där uppe. Vid ett annat tillfälle mitt på ljusa dan kom en vit ljudlös tub med 1 st vinge el pinne på ena sidan åkandes väldigt sakta. Vi stannade på vägkanten och bevittnade detta tillsammans med en annan medtrafikant som också stannat. Har aldrig sett något liknande….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

stina63
2012-06-23 16:22
#5

Häftigt Gilla,. Vi var ute och vi tittade på himlen för det var himmelsblå. Vilken tid var det Gilla?

[GunillaR]
2012-06-23 16:22
#6

Att detta var en farkost är jag 100% säker på. Antingen var den stor och högt uppe eller så flög den lågt. Svårt att avgöra. Det var molnfritt.

Detta blinkande såg också konstigt ut.

Jag har sett många konstiga saker och ljusfenomen många gånger men aldrig jag har sett något som så klart och tydligt var en "kropp" och metallblänkande.

Jag skriver om detta inne på KTiF också.

Jag fick en känsla av att detta inte var positivt.

Annons:
Andina
2012-06-23 20:09
#7

Var det nå't liknande som syns i denna video, som du såg, Gunilla?

(Nu är det osäkert om detta är fejk eller inte - han som stod bakom kameran är väl den enda som vet - men kom att tänka på denna tråd när jag såg filmen…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaR]
2012-06-23 21:41
#8

# 7 - Ja något sådant.

Jag hittade en video som stämmer väldigt bra med det jag såg, Här är det under dagtid.

Marr
2012-06-23 22:33
#9

Spännande Gunilla! Då var det ju nära! Ja ja säger ju det, tittar man bara uppåt en del så får man se med egna ögon. Det är ju inget konstigt med det, men vad man funderar när man ser då, oj oj!Förvånad Tycker det är görskoj. Men olustigt med känslan du fick… Obestämd

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[GunillaR]
2012-06-24 01:39
#10

Synd bara att  jag inte hade kameran till hands vid ett sådant tillfälle. Kanske jag ska förvara kameran nära balkongen.

Cristine
2012-06-24 18:05
#11

Mycket spännande och sådan form har jag aldrig sett förut. Kameran

ska man alltid ha intill sig eller i med i fickan Det är inte roligt att missa sådana saker

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaR]
2012-06-24 18:15
#12

Jag befarar att det skulle bli en mycket dålig bild då jag är darrig på handen och nattbilder kräver lång slutartid.

Men………… jag har lagt kameran nära balkongen nu!

Cristine
2012-06-24 19:06
#13

Jag fyrar av så många bilder jag kan, alltide är det någon som blir bra!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Choklad
2012-06-24 19:11
#14

# 0

Coolt att du fick se en farkost..kan undra vad det var?Jag inte sett sådana som du, men jag har sett en "stjärna" som har rört sig blixsnabbt över hela himlavalvet ..finns ingen mig veterligen farkost av mänskligt ursprung som klarar det..

U R us

[GunillaR]
2012-06-24 21:25
#15

# 14 - Ja det tog en stund innan jag riktigt fattade att det jag sett verkligen var det jag sett.

Märkligt också att de gjorde en sådan lågsniffning på självaste midsommarnatten, då så många är fulla och galna. Men här var en som var nykter i alla fall. Tungan ute

Cristine
2012-06-24 22:47
#16

Det är när många människor är i farten som de gillar vara där, kanske därför de syns så sällan i Sverige

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: