Drömmar & Framtidsvisioner

Människan som slav.

2012-06-18 15:58 #0 av: Zynell

Hade en underlig dröm i natt. Jag var själv aldrig med i drömmen, utan det var som att titta på en film. Varning för starka scener.

En familj med tre söner är på stranden och badar. Det finns även många andra där. Det är en solig dag. Vattnet är klart, kristallklart, skiftar inte i blått. Träden liknar palmer. Fadern tittar upp mot månen som syns under dagen och säger att han ser en svart prick röra sig på den, rätt stor prick. Plötsligt faller något enormt och metalliskt ned i vattnet. Saken är svart och grå samt är lika stort som ett rum. En kraftig tryckvåg sänds från den innan den exploderar. Alla blir rädda och flyr.

I nästa scen har det gått en tid. Utomjordingar har nu tagit över världen. Om man vill överleva tvingas man söka sig till deras kolonier där man får mat och husrum, men man är ingenting värd och saknar rättigheter. Utanför kolonierna är det dock nästintill omöjligt att överleva. Fadern och och den äldste sonen på femton år beger sig till en av dessa kolonier för att frivilligt ansluta sig till den, men de har samtidigt en plan i bakhuvudet för att befria alla som är där.

Den näst äldsta sonen sitter i ett fordon tillsammans med en av utomjordingarna. Pojken är kanske 12 år gammal. Utomjordingen är en attraktiv man med mörkblont hår och snaggad frisyr. Hans ansiktsdrag är markerade och han är klädd i någon slags uniform. Trots att mannen är väldigt lömsk, hemsk och krävande visar han sympati och något hos honom får en att känna medlidande för honom.

Pojkens mamma är dödad och mannen håller hennes kvarlevor i sina händer. Hennes kropp användes till något slags experiment där kroppen skivades upp i tusentals milimeterssmala skivor och plastades in. Mannen visar upp resterna för pojken med ett flin för att skrämma upp honom, men misslyckas. Pojken som redan varit med om hel del är opåverkad och känslokall. Modern ska tydligen också ha varit gravid i tolvte veckan.

Mannen har stor nytta av pojken. Pojken är den som kan göra mannen till ledare över allt och alla, men för detta ändamål behöver han något föremål, vet dock ej vad. Pojken är den enda som kan ge honom detta föremål. Mannen är imponerad över att pojken frivilligt vill ge honom detta föremål. Pojken svarar att han ger hellre föremålet till honom än någon annan av mannens vänner som är ännu lömskare och hemskare. Den här mannen kan åtminstone vara snäll ibland.

Drömmen slutar med att de kliver ur fordonet för att hämta föremålet. Det här är nog första gången jag drömmer en så här rejäl dröm. Mannen, utomjordingen, gav mig också en känsla av att han, så småningom kommer att byta sida och bli en av de goda.

Anmäl
2012-06-18 16:03 #1 av: iWontBite

"Filmdrömmar" som denna är väldigt obehaliga att ha men också väldigt coola. Det här låter verkligen som en film eller bok eller något.
Du kanske skulle skriva det som en bok och bli jättekänd, haha.

Utomjordingarna såg alltså ut som människor, eller misstolkade jag? Det är också intressant tycker jag.

Anmäl
2012-06-18 16:15 #2 av: [grankvist]

Ts: Spännande, och lite otrevlig dröm.

#1 Tror inte att det finns utomjordlingar ibland oss, inte på det sättet om man faktiskt är född på jorden.

Anmäl
2012-06-18 18:24 #3 av: Ainu-Ra

Humanoider finns i vår galax, några humanoider som liknar oss så att man inte äns skulle kunna se någon skillnad om man mötte dem på gatan, om man inte börjat se riktigt noga och vet var man skall titta. Några av dessa humanoider är pleiader,lyrians och andromedans...sedan finns det humanoidiska jättar också så kallade sisriuaner från Sirius som kan bli mellan 215-250 cm höga.....Men defenitivt så var inte mannen någon 5D humanoid som våra vänner i GFL dock. Jag tror att denna dröm ville visa Zynell att inget är omöjligt och inget tvivel behövs...Även den mest lömska och otrevligaste varelse kan bli goda och byta sida till ljusets sida...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.