Planeter, Galaxer & Solsystem

A very RARE Thing Will Happen June 5th 2012!

2012-06-04 13:50 #0 av: Marr

Testar om jag får "fast" videon denna gången. Ska titta med svetsglas på detta, om solen bara kommer fram tills dess vill säga....

http://www.youtube.com/watch?v=WMFazGjeS_4

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-06-04 15:51 #1 av: Marr

Svetsglas till videon behövs ju inte förståss....Hi hi! Tungan ute

Anmäl
2012-06-04 22:32 #2 av: [GunillaR]

Annars går det bra med gamla fotonegativ, helst sådana som är misslyckade och mörka. Man lägger några ovanpå varandra, och så har man ett bra filter.

Anmäl
2012-06-04 22:39 #3 av: [GunillaR]

Hmmm.............tydligen en line-up också! Det innebär energi!

Anmäl
2012-06-04 23:45 #4 av: Marr

Aha, Tack för tipset Gunilla! Får väl aldrig hem några svetsglas innan onsdag så det var ju himla bra att veta. Line up blir det! Så därför mediterar vi klockan 20.00 om någon missat!

Anmäl
2012-06-05 11:21 #5 av: Marr

Hörde på radion nyss att Venuspassagen är synlig kl: 03.30 från Stockholm. Här ligger solen så lågt då att det nog inte går att se. Fast om man tar sig till Kinnekulle kanske? Får väl se hur det blir med det....

Anmäl
2012-06-05 17:12 #6 av: [GunillaR]

Jag hörde att man ska kunna se från då solen går upp och 6 timmar framöver.

Solen går väl upp i Stockholm något innan Malmö.

Här kan man se på ett ungefär

http://www.voodoofilm.org/artikel/solens-uppgang.aspx

Antingen så går man inte och lägger sig inatt eller så går man upp väldigt väldigt tidigt!

Tungan ute

Anmäl
2012-06-05 19:11 #7 av: Marr

Jamen va bra Gunilla! Då kan man kanske hinna se något kl 05, för då brukar jag vakna. Fast nu är det riktig mörkt här med skurar sen 15-tiden, så man kanske inte kan se vare sig sol eller måne....

Anmäl
2012-06-05 20:25 #8 av: [GunillaR]

Jag får nog låta bli att lägga mig om jag ska se något. Det skulle bli lagom molnfritt här i söder.

Anmäl
2012-06-06 15:28 #9 av: Amon

Transitering av Venus - otroliga bilder

2012 6 juni tags: June5 / 6 2012 , Venus Transit Upplagd av Stephen Cook

Här är några spektakulära bilder av dagens intensiva Transitering av Venus.

Vet ej vad du gjorde, men jag hade en otrolig bön och meditation session. Hoppas din var lika vacker - som dessa otroliga bilder ...

Alla copyright NASA 2012

Gudinnan kommer in ..

Anmäl
2012-06-06 15:31 #10 av: Amon

Rör sig längs med solen...

Anmäl
2012-06-06 15:32 #11 av: Amon

Wow!

Anmäl
2012-06-06 15:35 #12 av: Amon

Helt strålande!

Anmäl
2012-06-06 15:36 #13 av: Amon

Tillbaka om 113 år eller så ...

Anmäl
2012-06-06 16:20 #14 av: Marr

Vilka uunderbara bilder! #11 skulle jag kunna tänka mig ha på väggen, universum-nörd som man är.... Glad

Anmäl
2012-06-06 16:45 #15 av: [GunillaR]

Tack Amon för underbara bilder Glad

Anmäl
2012-06-06 17:55 #16 av: Amon

Varsågod! Kunde bara inte låta bli att lägga in dem.. Glad

Anmäl
2012-06-08 23:55 #17 av: Amon

Så det var det här hela den här venuspassagen handlade om - att vi skulle lära oss att börja älska oss själva - i grunden - det ante mej!

Känner faktiskt nu en helt ny frid, lugn och kärlek inombords.. Glad

Venuspassagen - att (om)värdera sig själv

Om du går och trånar efter att träffa en partner som älskar dig förutsättningslöst och ger dig total osjälvisk kärlek (som du inte fick som barn) går du på en nit, och lever i en djup illusion. Vi kan bara dra till oss energi (människor) som ligger på samma frekvens som vår egen och lägre. Lika dras till lika. Och så länge som du själv är själsligt trasig kan du bara dra till dig andra trasiga själar som är på samma nivå.

Grejen är att alla människor har några trasiga bitar med sig som behöver fixas till i det här livet, annars skulle man inte leva på jorden. Då skulle man vara någon annanstans. Där det är mycket bättre.  Jorden är det absolut sämsta stället att vara på i hela universum. Klura på den en stund...

Vem har inte dragit till sig en drömprins som senare visat sig vara en riktigt ful padda? Men man såg det inte just då. Varför? För att den fula paddan skulle lära dig något värdefullt om dig själv som du inte skulle kunna göra på egen hand (och att balansera karmaskulder förstås).
Tacka universum för alla motbjudande grodor du möter i livet, för det är av dem du lär dig att läka dig själv. Utan dessa bedrägliga fula fiskar skulle vi inte få chansen att bli medvetna om våra egna brister och djupa känslomässiga störningar.
Men man behöver ju inte leva med paddan resten av livet, när du inser att du är värd bättre har du höjt din energi och behöver inte utsätta dig för dessa låga energier längre. Gå vidare!

Och denna venuspassage handlar om att läka sig själv, och det börjar med att fundera på hur du värderar dig själv? Förminskar du dig själv? Låter du andra trampa på dig? Tror du att du inte värd ett bättre jobb? Nedervärderar du dig själv?

Då har du fastnat i dina egna destruktiva känslomässiga och mentala mönster och behöver verkligen komma in på en ny väg.
Men om du vill komma upp ur ditt känslomässiga träsk måste du först inse att du befinner dig där. Sen måste du ta ett medvetet beslut att du inte vill vara där...eller du kanske vill vara kvar?

Typ: "Nu vägrar jag låta andra trycka ner mig!"!" eller "Jag vägrar fortsätta vara ett offer för min barndom!" eller "Jag vägrar stanna kvar på ett jobb jag vantrivs med!" och lita på att universum backar upp ditt beslut (om det kommer från hjärtat). Det måste finnas självinsikt och en ärlighet i uppsåtet.

Men även de två senaste eclipserna inverkar och belyser problemområden och manar oss till nödvändiga avslut. Att förändra sånt som inte längre fungerar för dig. Därför är det en perfekt tid att stanna upp och omvärdera sitt liv. Men många väljer tyvärr att fortsätta att trampa på i sina gamla hjulspår. Varför? Svaret är enkelt. Rädsla. Och man tror inte att man kan få det bättre. Man är rädd att förlora det man har även om det är en ful padda. Hur sorgligt är det..?

Man har också blivit hjärntvättad av föräldrar och samhället att man måste göra vissa saker i livet, att anpassa sig, och det betyder att gå till ett arbete som man vantrivs med bara för att tjäna pengar så att man kan betala sina skulder. Men man vill ju också ha en massa onödiga prylar som kostar pengar. Och man hamnar till slut i ett evigt råtthjul, i en känslomässig öken. Och inbillar sig själv att man vill vara där..?

Om du verkligen vill ha en förändring till det bättre måste du också offra något.
Du måste offra din bekvämlighet och ditt själviska habegär. Du måste vända
huvudet uppåt.

När du bestämmer dig att du fått nog av det falska får du det venus har att erbjuda: Kärlek till dig själv. Och det går inte att köpa för pengar och när man väl har den vill man inte sälja den för allt smör i småland. Den är ovärderligt och allt annat blir plötsligt oväsentligt. För när du tycker om dig själv trots alla dåliga sidor och ovanor kan du också tycka om andra människor, trots deras dåliga sidor och ovanor.
Då blir livet värdefullt. Och då dyker också den äkta drömprinsen upp...

Från Rexlins astroblogg:

http://rexlins.blogspot.se/2012/06/venus-att-vardera-sig-sjalv.html

Anmäl
2012-06-09 20:26 #18 av: annica77

Outch, det blev FASLIGT HETT helt plötsligt bara att se de bilderna! 5 Juni var månen ENORM, har aldrig sett den så enorm under denna livstid och vilken enorm styrka den hade också...man blev nästan chockad av att se den så stor! Men vacker var det i allafall...

Anmäl
2012-06-09 22:57 #19 av: [GunillaR]

# 17 - Ja hur många grodor har man inte pussat ? En del blev till tjusiga prinsar och en del blev till paddor. Och när en tid hade gått så visade det sig att paddorna blev till prinsar och prinsarna blev till paddor.

Numera har jag slutat pussa grodor. Det är lugnast så Flört

Anmäl
2012-06-09 23:19 #20 av: Amon

Ja - här duggar de astrologiska konstellationerna tätt!

Först var det förra fullmånen den 5:e maj - som också var en supermåne. Den var också mycket speciell..

Sedan den ringformade solförmörkelsen den 20:e maj -

superfullmånen med månförmörkelse den 4:e juni -

och så på toppen av alltihop - venuspassagen framför solen den 6:e juni.

Mycket intensiva energier hela maj - och som kommer att fortsätta och kulminera vid sommarsolståndet runt midsommar!!! Oskyldig

Och det har känts tydligt att de rensar och rensar.. men den här venuspassagen gav ju mycket positiva kärleksfulla energier - tyckte jag. Venus är ju också ett annat namn för Afrodite = Kärlekens Gudinna.. Skrattande

Ja - det kanske är bäst att låta grodorna få vara i fred Gunilla.. Flört

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.