Annons:
Etiketterdrömmarframtiden
Läst 2177 ggr
Zynell
2012-06-03 11:35

Tredje gången gillt!

För ca 2-3 år sedan hade jag en dröm om kontaktlinser. Jag står i badrummet och har ett par klumpiga linser i handen. En man står bakom mig och försöker berätta för mig hur jag ska sätta in dem, men hur jag än försöker så går det inte.

För ca 1 år sedan hade jag en liknande dröm. Står i badrummet och håller i gröna, kattformade linser. De är väldigt plastiga och stora. Oroar mig för hur det kommer att gå om jag sätter in dem, känner t o m på mig att det kommer svida något innåt hellskotta om jag sätter in dem, men linserna glider in utan problem.

I går natt hade jag en liknande dröm för tredje gången. Jag sitter på en klippa högt upp. Bakom mig sitter min flamma. Han håller armarna runt min midja och lutar sin kind mot min. Vi tittar upp mot skyn. Det är en vacker dag och den blå himlen täcks av några enstaka moln samt en massa, stora stjärnor. Jag studerar intresserat "stjärnorna" som syns trots att det är ljust ute och inser att de rör på sig!

"De är säkert satelliter", säger jag och iakttar en av stjärnorna som flyger rakt över oss. Sedan gör den plötsligt en skarp u-sväng och jag inser då att det omöjligtvis kan vara en stjärna, utan ett rymdskepp.

"I see it", hör jag min flamma säga.

Under tiden allt detta pågår irriterar jag mig över att min syn är suddig. Jag blinkar och blinkar för att försöka få bort det otydliga, men det funkar inte. Till slut reser jag mig och går iväg till ett badrum. Där står jag återigen med linser i handen. Den här gången har jag inga som helst problem att få linserna på plats. De glider in i ögonen som om det var hur naturligt som helst att ha dem där.

Jag tolkar allt det här som att jag har genomgått "öppnings-stadier", eller hur jag ska tolka det. I går natt måste jag ha tagit mig till nästa "fas", eller något åt det hållet. Skrattande

Annons:
Marr
2012-06-03 12:29
#1

Zynell! Precis så tänker jag!! Vilken underbar dröm och härlig insikt…Tack för att du delar med dig! Kyss Vill gärna höra mer vad du ser med dina "nya" ögon i framtiden ….Flört

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-06-03 12:30
#2

Jag är inte så bra på att tolka drömmar men jag tror att du haft sand i ögonen som man brukar säga och nu äntligen ser du  omvärlden och alla dess sanningar. Du har öppnat upp! Jag ska fråga en väninna som kan detta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Zynell
2012-06-03 12:44
#3

#1 Det kanske jag gör! SkrattandeFlört

#2 Ska bli intressant att höra vad din väninna säger!

Marr
2012-06-03 12:54
#4

Åh nej det är inte jag heller…långt ifrån! Tänkte inte djupt alls…bara nya ögon, liksom. Hoppas ingen trodde jag är medial drömtolkare…he he he! Tungan uteSkrattande

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
2012-06-03 13:28
#5

Ja det där har snarare Cristines vän reda på…. intressanta drömmar iallafall. Verkar ju ha med synändringar att göra….?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-06-04 18:27
#6

Hon kommer väl snart för hon har frågat efter tråden

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Zynell
2012-06-04 18:32
#7

#6 Vad kul! Är väldigt nyfiken vad din vän har att säga om det här. Skrattande

Choklad
2012-06-06 11:37
#8

I de första drömmarna ger du ut något som du inte kan riktigt hantera. Du kan ännu inte hantera det verktyg som gör att du kan koncentrera dig på det som behövs, och jag tror att du här börjar fundera över sambandet mellan något i din tillvaro.

I drömmen för ca 1 år sedan:

Nu är du redo att rensa ut allt tvivel ang. om  du kan eller inte kan göra det som är nödvändigt för dig . Du funderar över om saker som sker verkligen är äkta, om du själv ser saker på det sätt som de är menade att se, eller om du förvränger det du ser genom ditt sätt att se på hur saker och ting sker omkring dig.

Du övervinner rädslan och kan nu ta till dig det du faktiskt ser, för nu har du tagit till dig det som var nödvändigt för att verkligen kunna "se".

Kattens ögon ser ju i mörker, och de var gröna och det tyder på kärlek, växande och lugn, som nu har utbytts mot den rädsla du kände inför det okända som du behövde lära dig att hantera.

Drömmen från igårnatt:

Du har gjort din resa , men tvekar lite ännu…din flamma finns hos dig och har varit med dig och lärt dig hur du ska "se". Lita på honom och det han säger- tveka inte inför det du ser, för så länge du tvekar kommer linserna att vara suddiga. De är det som gör att du kan se med andra ögon på det som du tvekar lite inför fortfarande, din flamma ber dig att öppna dina ögon och verkligen SE. Linserna är en del av dig, och de är äkta-inte "billigt tjafs".

……..

Drömmarna i gemensam nämnare kan säga dig att du ska ha tillit till det du ser, och våga använda ditt fokus och dina verktyg (samarbete mellan linser och händer) för att rent praktiskt göra det du mest vill och önskar, och att det kommer att ske om du bara släpper det lilla uns av tvivel som du bär på. Du har gjort en stor resa- våga nu se vad den innebär för dig. Glad Du kan se som din flamma, men något hindrar och kan det vara den lilla unsen av tvivel?

du har många fantastiska händelser framför dig- om du bara vill våga. Och det gör du för du befinner dig på toppen av berget. Vilket bl.a innebär att du har genom denna resa uppåt mot toppen, lärt dig mycket och fått många erfarenheter till dig.

Mvh

Choklad

U R us

Zynell
2012-06-06 11:45
#9

Tack så mycket, Chocklad! Din tolkning hjälpte mig! Skrattande Tusen tack!

Choklad
2012-06-06 12:07
#10

Varsegod Zynell Glad

U R us

Cristine
2012-06-06 18:04
#11

GladTack Choklad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Choklad
2012-06-07 11:20
#12

varsegod Cristine ,bara  roligt att få hjlpa till Glad

U R us

Marr
2012-06-07 11:38
#13

Oj vad intressant att läsa din tydning! Verkligen intressant och vad mycket du ser! Det här var häärligt att läsa! Blir så glad av sånt härGlad!!!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Marr
2012-06-07 11:42
#14

Oj vad intressant att läsa din tydning Choklad! Verkligen intressant och vad mycket du ser! Det här var häärligt att läsa! Blir så glad av sånt härGlad!!!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Choklad
2012-06-07 11:49
#15

Tack Marr Glad

man kan se en del till- men det tror jag att Zynell känner och vet inom sig -hoppas jag iallafall

U R us

annica77
2012-06-09 20:38
#16

#15 Ja men nog har det varit en lång resa för henne också med att få bort all tvivel. Det tog länge att väcka upp henne, men nu kan man säga att hon så gott som är klarvaken…Vilket i sin tur har gjort att hennes flamma har bättre kunnat nå henne och med hans hjälp och min, har hon vaknat upp så att man så gott som kan säja att hon är klarvaken…Glad

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Marr
2012-06-09 21:17
#17

#15 Det kan jag tro, det verkar vara svårt "få upp rullgardinen" här med hur mycket man än vill! Tycker jag det verkar, men tiden är väl inte mogen då, suck! Jag ryser och myser när jag hör om hennes dröm och Choklads tydning.  Jo visst har hon vaknat, det är ju underbart!! Kul att se dig igen annica! Antar du haft lite att göra?? Flört Idag krånglar datorn och "fastnar och grejar" så hoppas detta nu kan fastna också!! Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Zynell
2012-06-09 21:28
#18

Några dagar efter denna dröm hände ngt annat intressant. Jag låg i sängen för att sova när jag plötsligt känner ett starkt tryck mot min panna. Mot den plats man brukar säga att tredje ögat sitter. Det var som att ngn höll sin hand mot min panna. Sedan börjar det plötsligt ila från den punkten ordentligt!! Hela pannan började ila och jag känner hur det sprider sig utmed ansiktet. Det håller på i flera minuter innan det ger sig. Ngn ville nog öppna mig ytterligare gissar jag. Detta har hänt mig några gånger tidigare, men aldrig så intensivt som den här gången.

Marr
2012-06-09 22:02
#19

Waow vad häftigt Zynell!! Så har jag också känt 2 -3 gånger dom sista 3-4 åren. Senaste gången är nog snart ett år sen. Men här är rullgardinen inte ens halvöppnad, antar jag. Detta är så roligt att höra, tänk att man liksom får följa dig här lite på din resa. Är så glad och Tacksam för att vi får bli delaktiga! Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Zynell
2012-06-10 12:53
#20

#19 Jag vet hur frustrerande det kan vara! Tungan ute Jag tvivlar på att jag är i "färdigväckt" än, eller hur jag ska uttrycka mig, men visst märker jag en enorm förändring, framför allt inom mig själv. Saker jag kunde göra för ett år sedan har jag svårt för idag, till ex se hemska/våldsamma filmer, spela vissa spel, äta viss sorts mat osv. Konstigt … Jag vet inte om det har något med uppvaknandet att göra, eller om det bara är en normal utveckling i mitt liv.

Varsågod! Delar gärna med mig. Skrattande

Annons:
Marr
2012-06-10 13:33
#21

Tack Zynell du är rar! Det där med våldsamma filmer känner jag sån leda på att det är inte klokt! Är inte folk fed up snart? Tål inte Arnold Swartznegger eller vad han nu heter t.ex. Tittar inte heller på film och skit längre. Fast iåförsig… "Ut på den yttersta grenen" av och med Shirley MacLaine. (filmen av hennes bok med samma titel från -83). Den är ju väääldigt bra! Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Zynell
2012-06-10 13:37
#22

#21 Ja, man kan ju undra! Det är väldigt sällan jag tittar på film eller tv över huvud taget. Håller mig hellre till böcker, mycket roligare. Skrattande

annica77
2012-06-10 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#21 Jag skulle kolla på Lexx en gång men tyckte den var för äckligt blodig och våldsam när de skar halsen på vissa humanoider där! USCH FY! Jag släkte av filmen och jag rent av rös…Förr tålde jag det men inte nu längre. TVI VALE säger jag! Däremot gillar jag vampyrfilmer ännu! Vampyrfilmer som innehåller kärlek mellan en vampyre och en människa. Massor med het kärlek, passion och erotik skall det vara i vampyrfilmen…som exempel Twilight serien, den gillar jag….jag tycker hörtänder är så sexigt…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Zynell
2012-06-10 14:04
#24

#23 Håller med! Twilightfilmerna är mina favoriter! Jag ser gärna vampyrfilmer osv, men är inte intresserad av att se filmer som till ex bygger på att alla förutom en karaktär dör, en massa blod och skrik. usch!

Marr
2012-06-10 14:45
#25

Mej ska dom inte hugga i, iallafall det är en sak som är säker det säger jag bara! Men måste erkänna att jag gillade True Blood hmmm….

Sen sport tål jag inte! SPORT SPORT SPORT! Tävla tävla tävla! Bäst bäst bäst! Sen kan man t.o.m. mörda för ändamålet, slåss & jävlas…Det är ju pinsamt!!!  Har man inte fått nog av det så kan man ju utnyttja djur! Kör slut på dom innan dom tappat navelsträngen bara, jajjamän!

Det är jag så fed up på att det står mig upp i halsen det med!! Tur man kan lugna ner sig, mår bättre när man slipper se det. Kan ta 5 min meditation istället, det ger bättre energier till jorden. Vill inte bjuda dåliga energier på mer sorg från mig mer. Det räcker för nu är det stopp med det! Ha ha! Flört (blev OT)

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

annica77
2012-06-10 14:50
#26

#25 De skulle inte bita dig även om du skulle be om det. Vampyrer är vegetarianer…Det är bara illuminati Hollywood propaganda som påstår att de skulle vara blodtörstiga,blodsugande monster som har pakt med den onde…Vampyrer är bara en humanoid ras som råkar ha lite längre hörtänder än oss här på jorden samt lite mer solkänsligare än vi…

Har nyss gjort en tråd om det här…Glad

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Marr
2012-06-10 15:27
#27

Allright, ska titta titta sen annica! nu måste jag pausa lite…det är då konstigt att det inte funkar på YouTube idag heller för mig….Suck! Fått in en video till konspiration sen stopp….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Upp till toppen
Annons: