Annons:
Etiketterdrömmarframtiden
Läst 2177 ggr
Zynell
2012-06-03 11:35

Tredje gången gillt!

För ca 2-3 år sedan hade jag en dröm om kontaktlinser. Jag står i badrummet och har ett par klumpiga linser i handen. En man står bakom mig och försöker berätta för mig hur jag ska sätta in dem, men hur jag än försöker så går det inte.

För ca 1 år sedan hade jag en liknande dröm. Står i badrummet och håller i gröna, kattformade linser. De är väldigt plastiga och stora. Oroar mig för hur det kommer att gå om jag sätter in dem, känner t o m på mig att det kommer svida något innåt hellskotta om jag sätter in dem, men linserna glider in utan problem.

I går natt hade jag en liknande dröm för tredje gången. Jag sitter på en klippa högt upp. Bakom mig sitter min flamma. Han håller armarna runt min midja och lutar sin kind mot min. Vi tittar upp mot skyn. Det är en vacker dag och den blå himlen täcks av några enstaka moln samt en massa, stora stjärnor. Jag studerar intresserat "stjärnorna" som syns trots att det är ljust ute och inser att de rör på sig!

"De är säkert satelliter", säger jag och iakttar en av stjärnorna som flyger rakt över oss. Sedan gör den plötsligt en skarp u-sväng och jag inser då att det omöjligtvis kan vara en stjärna, utan ett rymdskepp.

"I see it", hör jag min flamma säga.

Under tiden allt detta pågår irriterar jag mig över att min syn är suddig. Jag blinkar och blinkar för att försöka få bort det otydliga, men det funkar inte. Till slut reser jag mig och går iväg till ett badrum. Där står jag återigen med linser i handen. Den här gången har jag inga som helst problem att få linserna på plats. De glider in i ögonen som om det var hur naturligt som helst att ha dem där.

Jag tolkar allt det här som att jag har genomgått "öppnings-stadier", eller hur jag ska tolka det. I går natt måste jag ha tagit mig till nästa "fas", eller något åt det hållet. Skrattande

Annons:
Marr
2012-06-03 12:29
#1