Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 13869 ggr
Marr
5/25/12, 1:25 PM

Meddelande från Pleijaderna för 2012!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
stina63
5/25/12, 11:30 PM
#1

Wow så fort jag började titta på videon så satte mitt kronchakra igång och öppna sig

Marr
5/25/12, 11:50 PM
#2

Vad härligt stina! Jag tyckte också om denna video, blev lite "gråtmild" men hann inte tänka så mycket mer för var tvungen åka iväg. Ska se den bättre imorrn igen. Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

annica77
5/26/12, 9:23 PM
#3

UNDERBART! Jag vill uppe i rymden NU och flyga ett tefat så att det bara slirar om den när den far! ÅH, Jag SUKTAR efter en vintergata safari!

Rymdskeppen får mig att länkta till att åka med i deras rymdskepp samt att jag blir helt varm innombord! Plus att det påminner mig mycket om min älskade Xzai-On… <3

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

stina63
5/26/12, 9:27 PM
#4

Vad jag har läst om så ska dom bo där vid karlavagnen finns,, Någonstanns där. Stämmer de? För jag har alltid varit intresserad av just karlavagnen

Marr
5/26/12, 9:31 PM
#5

Ha ha ha! annica jag förstår att du är lycklig! Jag är ljusår från såna upplevelser. Shit också! Rynkar på näsan Men jag är glad för din skull!Skrattande Skrattande

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
5/27/12, 11:55 AM
#6

Det måste vara atmosfäriska störningar idag, för jag kan tydligen inte ens se filmer idag. Det bara buffrar! Tänkte inte på att jag hörde om karlavagnen stina! Jag var också väldigt fascinerad av karlavagnen ända sen litet barn och sjustjärnorna/Pleiaderna. Andromeda & Pleiaderna var vad jag uppfattade. Får se om det blir bättre med "kontakten" här under dagen….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
stina63
5/27/12, 12:00 PM
#7

Tror inte att hon sa de i filmen, Men jag har för mig att jag har läst och sett det innan att deras planet är omkring vid karlavagnen.

Marr
5/27/12, 12:07 PM
#8

På så vis! Ja jag är inte så astronomiskt kunnig så det vågar jag inte yttra mig om. Fast det finns annat väldigt kunnigt folk som kikar in här! Kanske får vi svar på det innan dagens slut?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
5/27/12, 2:21 PM
#9

Plejaderna ligger alldeles i slutet av oxens stjärnbild - på gränsen till tvillingarna. Det var förra helgen vid solförmörkelsen som Solen, månen, merkurius och jupiter riktade in sej till Plejaderna - från jorden sett.

När solen befinner sej i eller alldeles intill ett stjärntecken - så kan man ju tyvärr inte se denna stjärnbild med blotta ögat - för när solen går ner - så försvinner även stjärnbilden under horisonten.

Annars har vi ju sett den under hela vinterhalvåret - och tydligt nu under våren i väster på kvällen. Vi såg också när venus närmade sej jupiter - stod bredvid och sedan gick förbi jupiter tidigare i vår (i oxens tecken - i närheten av Plejaderna).

Plejaderna - "sjustjärnorna" - eller "De sju systrarna" - är en klase eller klump utav stjärnor som brukar synas ganska tydligt på himlen annars - men nu får vi kanske vänta några månader med att se dem. Men är man riktigt morgonpigg och går ut strax före solens uppgång - så kan man nog snart se dem i öster. Glad

Karlavagnen befinner sej däremot alltid i norr - och går aldrig under horisonten - däremot så vrider den sej runt - så ibland ligger den "upp och ner" - från jorden sett.

stina63
5/27/12, 5:59 PM
#10

Tack Amon,,, Vad är det då som ligger vid karlavagnen? Något som ligger där också

Marr
5/27/12, 7:42 PM
#11

#9 FlörtGlad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
5/27/12, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är en vacker bild på plejaderna. Den har jag hittat på Google Earth. Om man klickar på "planetsymbolen" högst upp på skärmen - så kan man växla mellan jord, himmel, månen och mars! Häftigt! Glad

stina63
5/27/12, 11:03 PM
#13

Wow så fin Amon.. Men jag tycker de ser ut som en karlavagn alll de blåaSkrattande

Annons:
Amon
5/27/12, 11:04 PM
#14

# 10  Vad som ligger vid Karlavagnen? Jag antar att du menar polstjärnan!?

Om du drar en rak linje från den nedre bakre stjärnan på Karlavagnen rakt upp till den övre bakre stjärnan på vagnen - och fortsätter denna linje en bra bit utanför stjärnbilden - så kommer du till polstjärnan. Det är den ljusstarkaste stjärnan i vårt stjärnsystem - och ligger alltid i norr.

Karlavagnen är en mindre del av den större stjärnbilden Stora Björnen.

Polstjärnan bildar också det yttersta "handtaget" i en annan stjärnbild: Lilla Björnen. Glad

http://sv.wikipedia.org/wiki/Polstj%C3%A4rnan

stina63
5/27/12, 11:10 PM
#15

Nä de var inte polstjärnan utan var en befolkad planet. Blir så när man inte lyssnar riktigt kanske förstår de dom säger i videon. Var en planet som visades som låg där.  ´
Skrattande

Amon
5/27/12, 11:13 PM
#16

Jag får väl se och lyssna till videon då - har bara lite svårt för långa filmer. Har väl inte den rätta tiden och tålamodet.. Flört

Har nu sett den - och det var en väldigt vacker video. Klipp från filmen Matrix och David Icke m.m.

Ja - detta känns ju äkta inombords - och den här informationen har man ju också fått från många, många olika håll nu. Samtidigt så är det ibland svårt att greppa de här olika världarna - och få ihop dem - inte minst pga. att också vår omgivning ofta har mycket svårt att tro på och ta till sej det som man själv upplever som sin sanning. Oskyldig

# 15 Om de pratade om en befolkad planet nära Karlavagnen i videon - så har jag missat det. Men det finns massor av befolkade planeter överallt - inte minst i vårt eget solsystem - skall det finnas flera har jag hört..  ja, det är mycket som vi inte fått reda på.. Obestämd

stina63
5/27/12, 11:44 PM
#17

Amon de är nog jag som inte har förstått riktigt,, Får se om jag kan hitta den, Flört

annica77
5/28/12, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här kommer en bild på Pleiaderna igen! Men denna gång om vad solsytemen i Pleiaderna heter. Alla stärnor i Pleiaderna är solsystem…Kom ihåg att vår ägen sol är en stjärna….Kajeru är Alcyones 3 planet i solsystemet Alcyone. Det är där Maya indianernas gud är hemma ifrån, samt min älskade flamma…Ashtar Sheran är hemma från Erra som ligger i solsytemet Taygeta…Glad

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

stina63
5/28/12, 10:28 PM
#19

Annika De ser ut som karlavagnen så  som stjärnorna ligger. Kanske de som jag har sett tänkt och sett.

Tack för  era svar om det Annika och Amon

Marr
5/28/12, 10:59 PM
#20

Ja Tack snälla ni för informationen! Önskar man var mer hemma på det här men håller ju på och lär för fullt ju. Det är så himla kul när vi är så många som är  intresserade som vi är. Tänk vad mycket man får lära sig, hela tiden. Åh vad jag trivs! GladKyss

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
stina63
5/28/12, 11:00 PM
#21

Marr här är en till som inte är heller hemma  på dettaSkrattande

Marr
5/28/12, 11:23 PM
#22

Men vad gör väl det? Här blir vi serveradee! He he! SkrattandeFlört

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

stina63
5/28/12, 11:24 PM
#23

Ja de är roligt att vara nybörjare vara helt grön och fylla på ryggsäcken med ny kunskapSkrattande

Amon
5/29/12, 12:36 AM
#24

# 18  Tack Annika för den infon! Ja - denna bild var ju ännu finare än den jag la in! Och med de riktiga namnen på stjärnorna - dem saknade jag på min bild! Skrattande

Barbara Hand Clow är en amerikansk författare och shamankvinna, känd astrolog och andlig vägledare som skrivit många intressanta böcker.

I hennes bok: "Visioner från Plejaderna" från 1995 (på svenska 1997) beskriver hon ett väldigt kosmiskt drama som samtidigt utspelar sej i nio dimensioner, med jorden som utvald teaterscen.

Hon talar huvudsakligen genom Satya, en gudinna från Plejaderna, och avslöjar här tidsanpassningen till det kritiska språnget i vår evolution vid slutet av Mayakalendern. Denna kommande tidsålder av Ljus är vårt solsystems inträde i fotonbältet och Vattumannens tidsålder.

Hon skriver mycket om Plejadernas stjärnor, bla Alcyone, om planeterna Chiron och Nibiru, och "Världsföretagarlaget" som alltsedan den sumeriska tiden styrt jorden med sin kontroll- och maktapparat.

Jag köpte och läste denna bok 1997 - jag kan inte säga att jag förstod så mycket av all den kosmiska informationen mentalt - men samtidigt kände jag mycket tydligt i mitt hjärta att detta var helt rätt - och viktigt! Har sparat boken och tar fram den då och då - kanske är det dags att läsa den igen?

Hon har också skrivit flera andra böcker, bla: Mayakoden och De nio dimensionernas alkemi. Flört

[kajmal-0]
5/29/12, 11:41 AM
#25

samma namn  Plejaderna , lilla karlavagnen, lilla björn, sjustjärnorna

stina63
5/29/12, 9:34 PM
#26

Kajmal så plejaderna är samma namn som lilla kkarlavagnen lilla björn och sjustjärnorna. Kanske därför som jag alltid har varit intresserad av just karlavagnen

Amon
5/29/12, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Det stämmer inte Kajmal - det är tre helt olika stjärnbilder!

Om du klickar på den här bilden (så den blir större) - så ser du högst upp lite till höger Karlavagnen (upp och ner) - som är en del av stjärnbilden Stora Björnen (Ursa Major).

I mitten av bilden ser man Lilla Björnen (Ursa Minor) med Polstjärnan alldeles i mitten - och längst ut på "handtaget".

Plejaderna ligger utanför bilden och syns därför inte här - men den ligger till vänster om Perseus - och alldeles i kanten av oxens tecken (som också är utanför bild).Glad

Annons:
Amon
5/30/12, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Här är en bättre bild över Norra Stjärnhimlen - där ALLA TRE stjärnbilderna finns med. Lilla Björn och Stora Björn i mitten - och Plejaderna längre ner i i högra hörnet mellan Perseus, Oxen och Väduren. Glad

Och som ni ser - så är den här bilden vriden drygt ett kvarts varv motsols jämfört med den förra - därför hamnar Plejaderna här nedtill i bilden i stället för till vänster i den förra.

annica77
5/30/12, 7:29 AM
#29

Ja, det var en lång väg från Lyra till pleiaderna, de må jag säga! Kommandör Korton är Lyrian alltså från Lyria. Andromeda är ju betydligt närmare till pleiaderna, det var ju trevligt att se.. Kommandör Rex är hemma från Andromeda…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Eliiza
2/27/13, 4:37 PM
#30

Hej! Vill bara upplysa om att Ashtar Sheran var aktiv med sina kriminella och destruktiva handlingar här på Jorden fram tills år 1937. Därefter avlägsnades denne plågoande från vår planet för gott. År 1983 anföll han sedan ett oskyldigt och fredsälskande folk, i en värld vida långt ifrån vår, och dödades i striden… Ashtar Sheran lever således inte sedan många år och kan inte heller kontaktas eller kontakta oss… Med vänlig hälsning, Eliiza

Upp till toppen
Annons: