Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2190 ggr
yamher
5/14/12, 9:45 AM

Vad kan detta vara?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta såg jag för några månader sedan. Cirkeln är sluten och det finns ingen skarv som skulle antyda på att det skulle vara ett plan. Cirkeln är rund o "perfekt". Det finns en flygabas relativt nära men inga synliga plan i närheten, och jas brukar inte göra denne typen av spår av sig. Strax ovanför, vilket inte syns i bilden fanns en mindre cirkel som var vagare. Ni får klicka på bilden för att kanske uppfatta cirkeln, fotot är inte det bästa. några idéer?

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Annisangel
5/14/12, 9:51 AM
#1

Tufft!!=)

Många Goa Kramar

Annisangel

yamher
5/14/12, 9:58 AM
#2

ja det var det faktiskt!

Alis volat propriis Oskyldig

[GunillaR]
5/14/12, 4:52 PM
#3

Kan det vara så att det är en träning inför flyguppvisning?

Jag har sett åtskilliga flyguppvisningar där piloten gör en stående ring, alltså en loop och till slut "biter sig själv i svansen", men jag har aldrig sett ringen liggandes………………Obestämd, men det skulle vara fullt möjligt.

Om det nu hade varit en träning inför flyguppvisning så torde där vara en maskin i luften och dåna ordentligt när du körde förbi. Uppfattade du något sådant ljud?

yamher
5/14/12, 5:00 PM
#4

ingenting som tydde på något liknande. De brukar sällan ha träning med små plan. Det är mest glidflyg. är något som tränar så är det jas eller helikoptrar och i båda fallen väsnas det något fruktansvärt. Eller lämnar spår efter sig.

Det finns ingen svans på ring o den är helt sluten. Inte heller så tunnades den ut som det brukar göra när planen som flyger x tusen mil upp.

Alis volat propriis Oskyldig

annica77
5/14/12, 5:17 PM
#5

Flygande Tefat brukar kunna göra sådana! Min älskade Xzai-ON sa en dag att jag skulle komma ut till fältet. Det började bli solnedgång och jag tittade upp mot skyn. Plötsligt ser jag något som för med sig rök men farkosten syntes inte då…När den format färdigt och började åka uppåt såg jag något ovalt som blände till för ett ögonblick förren den försvan. Kollade sedan på röken som den format och jag blev mekta rörd och mitt hjärta sjöng av glädje…Uppe på himlen av röken som skeppet hade format var ett strort hjärta… Jag frågade Xzai-On om han just hade gjort detta hjärta av rök! Han sa " Ja, älskling, bara för dig!" Mitt hjärta skrek av glädje och jag kände att jag kunde fälla en tår i vilken minut som hälst…Han är så underbart romantisk min underbara pleiadeanska flamma "Suck". Så ja tefat kan göra sådana och flygande tefat har inget ljud…dessutom har de tekniken att göra sina tefat osynliga om de samt att de är tysta som katten på natten när den jagar möss…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Annisangel
5/15/12, 11:31 AM
#6

#5 Vilken härlig upplevelse Annica!!!KyssBlev ju nästan tårögd själv av att läsa!!!

Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
annica77
5/15/12, 1:34 PM
#7

#6 Tack! Ja, det var verkligen rörande för mig! Han är så underbart romantiskt! *Fnitter*Glad

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

[GunillaR]
5/15/12, 1:50 PM
#8

# 4 - Du skulle hört om det var Gripen eller möjligtvis SK60 som de använder ibland till att göra mönster i luften.

Ja det ser märkligt ut, en perfekt liggande ring…………….

yamher
5/15/12, 4:39 PM
#9

det är en alldeles för snäv cirkel för att vara jas. SK60 är inte så vanlig. Det säger min flygintresserade andra hälft. Och alldeles för låg höjd. I närheten av tätbebyggt område. Helikoptrar har vi också ¨både militärens och sjöräddningens men de övar inte att göra ringar.

Ja, ringen var perfekt, sluten och liggandes.

Alis volat propriis Oskyldig

yamher
10/20/12, 8:24 PM
#10

Jag vet att ni redan har en tråd skapad om aftonbladets artikel men det känns lite spännande eftersom de visar en likadan ring som min ;)http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15640946.ab

Alis volat propriis Oskyldig

Marr
10/21/12, 7:35 AM
#11

Ja oj yamher det ser jag, vad häftigt!

Önskar det är ngt bättre än "harpmoln" iallafall…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

yamher
10/21/12, 7:45 AM
#12

me2

Alis volat propriis Oskyldig

Ghosthunter
10/21/12, 9:08 AM
#13

Ännu en märklig ring…..mysko!!Obestämd

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
yamher
10/21/12, 9:56 AM
#14

skönt med bekräftelse tycker jag!

Alis volat propriis Oskyldig

Gahella
10/21/12, 10:36 AM
#15

Jag tror också att det är harp som ligger bakom detta, tyvärr…:(

Det känns väldigt konslat och jag upplever inget liv bakom denna cirkel alls

yamher
10/21/12, 6:38 PM
#16

undrar varför du känner det som konstlat och inget liv bakom denna cirklen? Det mesta orsakas av antingen männikor/ev. intelligent två bent upprättgående varelse eller av naturen.

Bara nyfiken?!?!

Dessutom skulle jag vilja få mer bevis på harpmolnen?!?

Alis volat propriis Oskyldig

Gahella
10/21/12, 10:42 PM
#17

Svårt att beskriva mer ingående, men så känns det. Det känns defenetivt inte som ett ufo inom mig. Men jag kan ha fel.

Och jag kan inte bevisa att detta är ett harpmoln men om du googlar kan du se att harp kan skapa många mönster, men jag vet inte om det är harp heller, jag bara spekulerar

Upp till toppen
Annons: