Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1977 ggr
[GunillaR]
2012-05-01 00:07

Nu har det hänt igen!

Jag ser ett runt skarpt organde ljus strax över byggnaden mittemot, (5 vån) Ovan för trapphus och hiss finns. Den lyser skarpt och så blir den svaragar och så skarpare igen. och till slut blir den svagare och börja ge sig iväg- Sakta rör den sig. Det set ut som en sökarei orange ljus.

Samtidigt ser jag en vitt ljus mot väster (det andra var åt söder), Precis som en jättestrålkastare finns över, Kroksbäcksparken, nästan som en stjärna.

Vad är detta.

Det organga har jag observerat flera gånger. Jag tittade ut åt båda hållen eftersom det skedde två explosioner nästan samtidigt. Och här ute smälls det lite då och då med både pistoler och bomber.

Annons:
Michaela-N
2012-05-01 00:16
#1

Reflekterande ljus från en majbrasa?

Cristine
2012-05-01 00:59
#2

Vi får se om någon mer sett något, Tina kanske!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaR]
2012-05-01 17:33
#3

# 1 - Nej, jag har sett detta fenomen ett antal gånger. Men igår kväll var det mycket tydligt.

Tro mig, jag har kollat på huset, det finns inget som reflekterar något där. Första gången jag såg det trodde jag det var eldsvåda på vinden.

Mycket märkligt är det.

[GunillaR]
2012-05-01 18:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har hittat mitt organga ufo……….

SkämsSkäms host host harkel ……….Skäms

Ha ha - man måste ha  humor Skrattande

Mitt ufo var ett runt spegelliknande föremål som hänger i trädets topp. Jag såg det nu när jag stod i köket och det bländade mig. Det måste vara så att det reflekterar en lampa någonstans här i huset eller i närheten.

Ja så var det mysteriet löst, men visst var det spännande så länge det varade Cool

Bildbevis bifogas

Marr
2012-05-02 14:30
#5

#4 Oj då! Men hur sjutton har den hamnat där då? Ja, ibland får man kolla lite extra. När man tillbringat ngn timme el längre i obekväm ställning, spanandes så ögonen rinner och det visar sig finnas förklaring blir man lite sur. Fast så är det ju, tittar man inte får man ju inget se heller! Bättre lycka nästa gång! Flört

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2012-05-02 14:35
#6

Jaha..min komentar kom inte in..iaf så undrade jag detsamma som Marr, hur sjutton har den hamnat där.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[GunillaR]
2012-05-02 21:10
#7

Vad jag kan se är det en reflexbricka, en rund sådan. Jo saker och ting kan blåsa upp och sätta sig högt i träden. Dessa väger ju inte speciellt mycket och kan lätt föras uppåt i starka vindar. Och detta jag upplevt som att den rört på sig i sidläge, ja det är ju grenarnas rörelse.

Men det var spännande så länge det varade, hi hi Tungan ute

Cristine
2012-05-02 21:28
#8

Det vita ljuset då?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaR]
2012-05-02 21:32
#9

Det är fortfarande ett olöst mysterium!

Finns inga strålkastare där, och det var inget flygplan. Ibland kan man se ett flygplan framifrån och då ser man bara en stark ljusorb och sedan ser man att det är ett flygplan. Här är ju väldigt intensiv trafik i luften, inte så långt ifrån Kastrup.

Spaning fortsätter!

[GunillaR]
2012-05-13 15:38
#10

Igårkväll var jag på fest på en gård ute på landet, ligger alldeles söder om Malmö, inte så långt ifrån där jag bor.

Jag gick ut mot busshållplatsen ca 23.30 och fick då se att detta är en mycket ljusstark stjärna som ligger i nordlig riktning. Den är alltså lika stark som Venus var nu för några månader sedan. Det kan väl inte vara Venus som syns nu?

Farwuq var är du?

Vad är det jag ser? Ligger lågt nere i nordlig riktning

Marr
2012-05-13 15:54
#11

Gunilla! Tror det är Venus du ser. Jag ser den i nordvästlig "riktning" från mitt kl 24.00. Den syns nog starkt fram till efter 21:e ngn gång, tror jag. Fast jag är inte såå duktig på astronomi, förståss….Tungan ute

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[GunillaR]
2012-05-13 17:39
#12

# 11 - Om den är synlig än så måste det vara Venus. Jo norvästlig riktning blir det, helt riktigt.

Den är ju helt otroligt vacker! Det blir span ikväll också, klart på himlen idag.

Farwuq
2012-05-13 18:10
#13

#10

Venus kan inte ligga i rakt norr på Skånes breddgrad.
Troligen är det Capella i kusken.

Venus bör ligga så pass lågt i nordväst att den knappast syns, 23.30.
Den slickar faktiskt horisonten och syns troligen bara om du är ute vid havet och har fri sikt över Öresund.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Cristine
2012-05-13 18:20
#14

Draken har duj sett dig själv i tråden husdjur?

Jag minns att det fanns ett program som mätte ut precis vad du kunde se ifrån där du var men men..när man har ett minne likt en ko.

Kommer inte ihåg vad den hette.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Farwuq
2012-05-13 18:33
#15

Jag använder Stellarium, det är ett gratis program.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaR]
2012-05-13 19:31
#16

Tack Draken! Då är det säkert Capella, som egentligen är en dubbelstjärna. Den är så vacker!

Det var också väldigt vackert igår när jag var utanför stadens ljus och kunde se Vintergatan som ett bälte av diamanter utströdda över natthimlen.

Upp till toppen
Annons: