Kosmiska energier/frekvenser

Kors överallt.

2012-04-11 12:18 #0 av: Cristine

Jag är inte troende men visst är det mysko!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2012-04-11 13:25 #1 av: [Starman]

Skitskumt ja, att människor går runt och bär på miniatyrversioner av tortyr/avrättningsredskap.

Anmäl
2012-04-11 13:29 #2 av: Gahella

Vad då för kors, och var är de?

Anmäl
2012-04-11 13:59 #3 av: Cristine

Oj jhag ser att videon ville inte komma med, jag ska söka upp den igen

Den var där men ville inte fastna

http://www.youtube.com/user/tercermilenio?ob=0&feature=results_main

Anmäl
2012-04-11 14:06 #4 av: [Starman]

Inser du att din världsbild riskerar att bli väldigt skev om du baserar den på en enda källa?

Crop circles btw... Vilket är rimligast?

Att människor med väldigt simpla medel (rep + plankor) gör dem, eller att utomjordiska civilisationer rest miljontals ljusår för att klottra på våra åkrar?

Den som är vaken inser snabbt vilket av alternativen som låter rimligast. Särskilt som vi faktiskt har dokumentation på att människor tillverkat cirklar, medan vi inte har dokumentation på att utomjordingar gjort det.

Anmäl
2012-04-11 14:35 #5 av: Marr

#4 Att du orkar ifrågasätta allting. Jag skulle bli jättetrött. Fast det är bra på ett sätt, iallafall för mig. För det gör min tro ännu starkare! Förresten du kallar dig för Starman. Trodde du visste att vi ej är ensamna i universum... Tycker Cristine hittar många källor och inte en enda som du utrycker.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-04-11 14:59 #6 av: Ghosthunter

#4 får man inte lov att ha en skev världsbild eller tro det som är orimligt?....herregud, är det förbjudet eller??Skrikandes

Lämna oss flummare med skev och orimlig världsbild få vara ifred nån gångSkrikandes

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2012-04-11 15:01 #7 av: Ghosthunter

Cristine - Det finns ett kors på en gräsplätt i Värmländska orten Röjden som aldrig går bort.....men det är troligen inte utomjordiskt!!Glad

Anmäl
2012-04-11 15:09 #8 av: [Starman]

"Att du orkar ifrågasätta allting. Jag skulle bli jättetrött. Fast det är bra på ett sätt, iallafall för mig. För det gör min tro ännu starkare!"

Varför blir du starkare i din tro bara för att jag ifrågasätter saker? Verkar orimligt att bli stärkt i en uppfattning med anledning av att någon ifrågasätter den.

Anmäl
2012-04-11 15:10 #9 av: Cristine

Äsch spöket.. låt honom prata på.Skrattande

Den  sista var så stor att de för att se helheten var tvugna att flyga över och du tror att de skule kunna göra något så stort och komplicerat på en enda natt med bara bräder Ja då vet då inte jag hur du tänker. Har man någonsin kommit på några som gjort dem Fast man har varit på tänkbara ställen? Och når de nu är så otroligt smarta så d kan lämna matematiska budskap i cirklarna varför använder de inte något modernare än simpla bräder.

Var snäll och svara på det.

Jag skat areda på hur mycket den mätte.

Anmäl
2012-04-11 15:35 #10 av: Marr

#8 Jag kanske är lite trotsig! ärligt talat så vet jag inte varför, bara att det är så. Men så bra att du tycker det verkar orimligt. Då kan jag förstå varför du är här på sajten, då du också verkar bli ifrågasatt av en hel del. Håller du så sakta på att ändra uppfattning, kanske?  Flört

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2012-04-11 15:36 #11 av: [Starman]

Nu finns det dock inget som talar för att den skulle vara gjord över en natt, förutom de som är bombsäkra på att det är utomjordiska budskap.

Vi andra, som kan tänka lite mer nyanserat, inser att det skulle krävas antingen en väldigt snabb människa, eller ett team, för att göra det på "en natt".

Ett team kan definitivt göra en "avancerad" cirkel med så pass enkla medel som rep och planka över en natt. Och vem som helst som gått i grundskolan kan lämna "matematiska budskap" varsomhelst.

Och varför krångla till det när rep och planka uppenbarligen fungerar?

Anmäl
2012-04-11 15:40 #12 av: Ghosthunter

Cristine - Han vågar ändå inte svara migObestämd

Anmäl
2012-04-11 15:45 #13 av: [Starman]

Nej, att jag inte svarar dig beror inte på någon rädsla, det beror på att du använder ogiltiga argument.

Anmäl
2012-04-11 16:15 #14 av: Ghosthunter

#13 Det var ett ogiltigt anklagande. Om du säger så, så tycker jag att du ska ge ett exempel på när jag har använt ett ogiltigt argument som ett bevis!!

Anmäl
2012-04-11 16:23 #15 av: Cristine

Du som tänker nyanserat räkna ut det här och tala om för mej den tiosiffriga summanav Pi och sedna talar du om hur många dagar det kulle ta att med matematisk exakthet  göra denna Cirkel på 46 meter i diameter  med bräder  för varje cm är viktig som du kanske vet

Koden är baserad på tiokantiga segment.. och de radiella hoparna indikator för varje segment.

Starta i centrum och räkna antalet..... en tiondel segmenten i varje sektion innehåller ett PI förändringen i radie tydligt visar värdena för de första 10 siffrorna i värdet av pi." Ahhh ..den lilla pricken bredvid centrum är decimalkommmatGlad

Anmäl
2012-04-11 16:37 #16 av: [Starman]

Gärna det, jag citerar ur #6

"får man inte lov att ha en skev världsbild eller tro det som är orimligt?....herregud, är det förbjudet eller??Skrikandes

Lämna oss flummare med skev och orimlig världsbild få vara ifred nån gång"

Här är en halmdocka inbyggt i ditt interrogatio.

Det säger sig självt, i och med att vi lever i ett land där vi har fri- och rättigheter, att man får lov att ha en skev världsbild eller tro på det som är orimligt.

Det du gör är att insinuera att jag anser att man inte får det, vilket gör det hela till ett ogiltigt argument, eftersom att det inte är vad jag anser.

Dessutom skrev jag inte nu att Cristine, eller någon i den här tråden, har en skev världsbild, jag frågade bara om hon insåg att den riskerar bli det om hon bara lyssnar till en källa (den spanska gubben).

Anmäl
2012-04-11 16:48 #17 av: [Starman]

Summan av Pi? Skärp dig.

Har man förresten en pinne, ett 23 meter långt rep och en planka så kan man göra en cirkel med 46 meter i diameter på en pisskvart.

Anmäl
2012-04-11 16:50 #18 av: Cristine

Jag har jättemånga källor men du förstår tyvärr int Spanska, Franska, portugisiska , Italienska eller Ryska efter vad jag förstår ..då kan jag inte gärna lägga ut dem  utan jag väljer den där gubben som har engelska texter.

Anmäl
2012-04-11 16:53 #19 av: Minoth

Starman 
http://www.youtube.com/watch?v=Ql1PPkZiHl8&feature=related

Kolla på denna videon, kolla på vissa av dessa cirles och säg mig ärligt. TROR DU VERKLIGEN att vissa av dessa är överhuvudtaget MÖJLIGA för människor att skapa??

Vissa är så EXTREMT komplicerade, HELT perfekta linjer och SÅ STORA att man inte ens kan se dom om man inte flyger över dom.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Anmäl
2012-04-11 16:55 #20 av: Minoth

Väldigt bra video btw om någon missat den

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Anmäl
2012-04-11 16:57 #21 av: [Starman]

Jaja, du har säkert jättemånga källor. Och de är säkert lika värdelösa som den spanska gubben.

Vem är du att göra bedömningen att vissa är "för avancerade" för människor att göra? Vart går gränsen? Om det bara handlar om en "känsla" så kan vi lika gärna lämna det därvid.

Anmäl
2012-04-11 17:12 #22 av: Cristine

Tack för det du. Kyss

Det är tur att vi är välsignade med ett så super intelligen ser som dej som står över ointelligenta mej och alla andra.

Vad skulle vi göra utan dej som taälar om hur fel allting är.

När ska vi få se dina trådar med lektioner?

Du kan ju plocka fram vad vi ska se!

B

varså god.

Och jag har inte fått svaret på de första 10 siffrorna i Pi..för det Måste du ju kunna

Anmäl
2012-04-11 18:15 #23 av: Ghosthunter

#16 Du håller ju själv på att insuinerar i många inlägg.

Här är ett exempel:

Vem är du att göra bedömningen att vissa är "för avancerade" för människor att göra? Vart går gränsen? Om det bara handlar om en "känsla" så kan vi lika gärna lämna det därvid.

Här insuinerar du att #19 inte kan göra en bedöming.

Anmäl
2012-04-11 20:01 #24 av: Gahella

Jag har kollat en hel del på dessa sädescirklar och många är faktiskt gjorda av människor. Har sett hur de gjort vissa varumärken och ibland har de skapats på initativ av restaurangägare för att få dit turister.

Sedan finns det en annan typ av människor som upplever att de gjort dessa mönster tillsammans med kosmiska energier, en form av kanalisering.

Sedan finns det då Ets som skapar dem för att trigga våra minnen genom starka symboler och den förhöjda energin som många upplevt på dessa ställen, men som inte finns på de förstnämnda.

Ankhkorset ståd ju för livets kors, som var en bladning av feminint och maskulint. Ja sedan tog ju dessa förbaskade illuminatis över och gjorde korset till dödens kors. Typiskt dem ,))

Sedan säger vissa att korset står för människans utveckling, och det är väl inte helt omöjligt?

Anmäl
2012-04-11 20:08 #25 av: Gahella

Glömde säga att jag hoppar hädanefter över vissa människors repliker härinne, gissa vilkas? :)) Rekommenderas varmt :)

Anmäl
2012-04-12 00:40 #26 av: felixhaljeskog

#19 självklart kan människor göra dom mest komplicerade sädes circlarna, i dagens läge kan man göra allt bara man vill.. dock har jag svårt att tro att vissa av dom där e gjorda av människor, så jag röstar på Photoshop eller något annat sådant program, då e de klart ganska snabbt, och sprida vidare genom nätet går ju ganska fort de också.
Tror däremot inte att de utomjordingar, säger som #4 varför skulle dom komma flera ljusår bara för att göra massa mönster på åkrarna? det blir inte rimligt alls. Antingen hade dom visat sig för oss, för jag antar väl att dom skulle vilja ha kontakt om dom e där ute, eller så bombar dom väl oss om dom vill något ont mot oss.

Så jag tror att många är gjorda av människor, du såg ju själv, firefox märket e ganska svårt, och de va gjort av studenter. Sedan är nog dom flesta gjorda i en dator bara för att få uppmärksamhet :)

Anmäl
2012-04-12 14:29 #27 av: [Starman]

"Sedan finns det då Ets som skapar dem för att trigga våra minnen genom starka symboler och den förhöjda energin som många upplevt på dessa ställen, men som inte finns på de förstnämnda."

Antar då att du har evidens för denna hypotes. Om du ska göra sådana extraordinära påståenden utan att framstå som en snickesnackare...

Anmäl
2012-04-12 15:06 #28 av: [Starman]

Nej, jag insinuerar inte att hon inte kan göra en bedömning. Jag frågar vad det är som gör henne kvalificerad att göra en sådan bedömning.

Anmäl
2012-04-12 20:08 #29 av: Ghosthunter

#28 jag bryr mig inte längre....jag plockar bort dina inlägg om du gnäller i fortsättningen.

Anmäl
2012-04-13 18:04 #31 av: db-2

#29 Du är den som gnäller. Du fick ett tydligt svar i #28 men väljer att strunta i det och bli infantilt aggressiv.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.