Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1239 ggr
Cristine
3/25/12, 12:29 PM

Jag undrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom in först nu, fast jag har haft ännu ett problem och det är att allt har stängts av och på..men inte bryskt som när man sänger av allt utan långsamt som med en dimmer och jag har ingen sådan.

Datorn tondes ner och när jag satt på tv för att se hände samma där att bilden tonades ner så den nästan försvann till att komma tillbaka. så ett i ett i kanske 1 timme Det hände både tidigt imorse och  från 10.40 tills nu! Telia har mätt och kan inte se några felObestämd

Saken är den att det samma hände en gång i Frankrike då satt jag och en väninna och tittade på något som fanns på himmlen Varje gång det sänkte sej så försvann all el men kom tillbaka när den steg.

Jag tänkte att det var samma här och spana de efter något konstig men kunde int se något någonstans förrän jag till slut upptäckte ett rött och ett blått ljus ovanför grannens lada. Tyvärr vet jag inte hur man zoomar på den nya kameran. Sedan lyste det grön men då tog batteriet slut… grrrr. När jag till hittade slut batterier för att byta så börjar det dagas då ser jag ett anna skarpt ljus som syns av och från. på bilderna som en liten prick bara. Ovanför ladan finns bara ett litet berg med skog och det är därifrån ljusen kommer fast solen har hunnit komma fram.

Jag lägger ut dem så får nii avgöra själv vad det kan vara och om det kan ha något samband med min el. Jag försökte filma men förstår mej inte på den nya så jag tog med den gammla men det blev helt kasst  eftersom jag inte ser något på skärmeN

sÅ HÄR SER DET UT NÄR DAGSLJUSETR BÖRJAR KOMMA

Suddig bild

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Cristine
3/25/12, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Medans det ännu var mörkt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
3/25/12, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ännu en

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
3/25/12, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sedan ser jag ett skarpt ljus.. nu börjar det ljusna..

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
3/25/12, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det skarpa ljuset avtar, men jag vet inte om det gör det härinne då jag står i köksfönstre och inte har något i närheten

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
3/25/12, 12:42 PM
#5

Tillslut ser jag till vänster tre ljus som iblan blir två!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Woozy]
3/25/12, 1:42 PM
#6

Förlåt OT nu Cristine, men jag antar du har ADSL?

ADSL påverkas negativt beroende på vilket väder det är. Ju längre man har till stationen ju sämre är det.

Sen så har du ju luftburna trådar vilket gör det hela ännu sämre Obestämd

Gällandes sista bilden så ser det ju ut som en man i svart kåpa som stirrar rakt in i kameran. -han är mitt i bild.

Annons:
Ghosthunter
3/25/12, 6:28 PM
#7

Jag ser ögon i bild #4, precis i mitten ovanför taketGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
3/25/12, 8:18 PM
#8

Vad är ADSL?Skäms

har världens bästa antenn..den har aldrig strulat fast snö och hagel har piskat emot den och den har gungat med blåsten(hänger på en spik)Prickarna i rad över taket blinkade och jag försökte filma det men det var för långt borta(måste lära mej hur man zomar in. Det blev en konstig film.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Lilla Stjärna
3/25/12, 8:22 PM
#9

Spännande det där, Cristine!!!

Cristine
3/25/12, 8:39 PM
#10

Ja men jag skulle vilja ha bättre bilder, kameran är väldigt enkel men jag kan inte komma på hur man zooma, det gör mej väldigt besviken att jag är så dum!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Woozy]
3/25/12, 9:29 PM
#11

#10

Finns det ingen knapp du kan ändra på. Brukar oftast sitta en liten "byrtare" på höger kant på bakisdan av kameran. Oftast så för man den upp eller ned.

Lilla Stjärna
3/26/12, 1:46 PM
#12

Jag ser också ögon / ett ansikte i bild 4!   Förvånad

Lilla Stjärna
3/26/12, 1:51 PM
#13

Oj! Jag ser 2 ansikten i bild 3, lite överlappande varandra, lite som en 3-D bild……………..FörvånadFörvånad!!!

Det här blir bara mer och mer spännande, Cristine, ljusen också……och du tar jättebra bilder!!!

Annons:
walter
3/26/12, 6:28 PM
#14

När jag läser TS så verkar det för mig som det var ett elektriskt fel eftersom det "dimmades ner". Varför det gjorde det är en annan sak och det kan nog finnas åtskilliga förklaringar till det, beror också lite på om det bara var en engångs händelse. Om det återkommer skulle jag titta på ett par saker. Ena är om man har någon extra maskin igång, tex en tvättmaskin som går samtidigt och då också kolla hur många apparater man har som går på samma säkring och även kolla hur många apparater man har i samma vägguttag. För det verkar ju vara en strömförlust.

När det gäller kontakt med telia så blir frågorna varför och när. Om det gällde nerdimningen så kan väl inte telia se anledning till det då det inte beror på själva internetuppkopplingen för uppkoppling dimmar inte ner ljusstyrkan på skärmen. Mig veterligt är inte telia ett elbolag. När kontaktades telia, var det medan det var problem eller efter att det hade rättats till. Om det var efteråt så har jag svårt att se att telia kan se/mäta problem, utan man måste ju kontakta dom när problemet är för att dom ska kunna kolla om det finns fel.

När det gäller fotona. Första fotot i TS (som jag förstorade) ser jag inget mer än normala himmelsfärger.

När det gäller fotona med färgstrecken. För mig verkar det vara ljuskällor. Endera månen eller ev gatlykta. Är dom bilderna tagna genom samma fönster som det första så syns det på första att det finns en gatlampa där. Var den tänd så är det röda troligen den lampan. Den blåa kan ev vara en reflektion i fönstret på gatlampan. Att det är streck och inte runda prickar en gissning att kameran inte hölls absolut still.

När det gäller det med skarpa ljuset så kan jag inte förstora bilderna så att jag kan se om det finns något.

hej

Upp till toppen
Annons: