Annons:
Etikettsajten
Läst 1622 ggr
Ghosthunter
2012-03-22 10:21

UJ söker sajtvärd!!

Utomjordisk är utan Sajtvärd, så därför söker vi en Sajtvärd.

Nån som vill?Glad

[Endast troende accepteras…men det behöver jag ju egentligen inte påpeka?]

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Starman]
2012-03-22 14:59
#1

Lite synd att ni har som krav att man måste tro. Obestämd Brukar ju båda för partiskhet i modereringen (se spiritualism, ÖN etc).

Cristine
2012-03-22 15:08
#2

Tala om hur du skulle moderera sajten o ch hur den då skulle se ut..ponera att du är sajtvärden

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2012-03-22 15:09
#3

Hmm jag tror jag lade in ett spanskt ord menär inte säker=tänk dej…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2012-03-22 15:32
#4

Hahahaha….starman värd för UJ….den var rätt kul faktisktSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Gahella
2012-03-22 16:38
#5

hahahahaha…vilken lustig tanke :D

[kajmal-0]
2012-03-22 17:36
#6

var har annika tagit vägen? hon skulle väl passa bra.

Annons:
Ghosthunter
2012-03-22 18:02
#7

Ja eller du KajmalFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

db-2
2012-03-24 11:44
#8

Trodde i min enfald att det var iFokus killarna som bestämmer.

Cristine
2012-03-24 13:45
#9

#8 Ja men man måste föreslå någon, det är inte de som letar fram sajvärdarna. De godkänner eller inte.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

db-2
2012-03-24 16:39
#10

Självklart, men då faller TS krav.

Ghosthunter
2012-03-24 16:42
#11

Nej, det gör det inte. Vi väljer vem som ska vara värd och sen är det upp till IFokusledningen att godkänna denna. Blir inte denna godkänd, så får man försöka med en annan troende.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

db-2
2012-03-24 16:44
#12

Vilka är vi?

Cristine
2012-03-24 16:46
#13

Medarbeterna

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
db-2
2012-03-24 16:51
#14

Är Ni säkra på att det är medarbetarna som utser? Har sett exempel på andra sajter där medlemmar anmält sig själva och accepterats.

Cristine
2012-03-24 17:02
#15

Jag föreslog spöket men han tackade nej eftr att han tänkt över det.

Jag orkar inte heller då jag har två sajter och denna som medis då!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

walter
2012-03-26 03:03
#16

Blev nyfiken på vad UJ i Cristines signatur stod för så leta mig hit.

Nu utgår jag ifrån att jag missförstår det som skrivits i tråden eller att ni Medarbetare har fått någon sorts speciell tillåtelse från ägarna. Det är enda två anledningarna jag kan komma på till varför det skrivs som det görs.

Det är inte Medarbetare som väljer ut vem som ska vara värd för en sajt. Medarbetare kan naturligtvis prata med olika medlemmar som dom anser passar och be dom medlemmarna skicka in ansökan till ägarna, men någon sorts bestämmanderätt har dom inte och kan inte heller ställa krav på tilltänkta värdar.

När en sajt söker en ny värd så kan vem som helst som ser det skicka in ansökan till ägarna. Så även starman som blivit utskrattad i denna tråd har samma möjlighet som alla andra att ansöka. 

Visst på vissa sajter som tex denna så är det nog en fördel om man tror på det som sajten diskuterar, men det är oftast inte ett krav.

Som jag sa i början så kanske ni fått speciell tillåtelse från ägarna (vilket inte framgår att ni fått) och då skulle jag tro att det beror på att ni är några få och att ni är vuxna. Annars har inte medarbetarna särskilt mycket att säga till om när det gäller vem som blir ny värd.

hej

Gahella
2012-03-26 10:02
#17

Att jag skrattade var att jag såg humorn i detta och även konsekvenserna av hur det skulle gå med denna Intressesajt då….

Ungefär lika bra som om jag blev värd över frimärken iFokus eller något annat jag inte är insatt i eller är särskilt intresserad av. Det är klart jag kan bli det, men hur kul är de för de som vistas där och älskar sina frimärken?

Men tack ändå för klargörandet i frågan :)

db-2
2012-03-26 11:42
#18

#16 tack för ett tydligt svar. Vilket som ( ) stämde med vad jag trodde.

Cristine
2012-03-26 12:08
#19

Naturligtvis är det inte vi som bestämmer vem som ska bli Sajtvärd,men något var vi tvugna att göra för att få en. Är du själv intresserad så hör av dig till ledningen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Starman]
2012-03-26 14:06
#20

#17

Sluta ljuga om mina intressen. Jag är intresserad av astrobiologi (forskningen om utomjordiskt liv). Att jag inte, som många av er här inne, har bestämt mig för att tro (pga bristen på bevis), gör mig inte ointresserad.

Skäms för övrigt, ni som hånar och skrattar. Ska ni föreställa vuxna?

Annons:
Ghosthunter
2012-03-26 14:08
#21

Gör som ni vill….jag orkar inte bry mig om det ska vara så omständigt. Men blir starman eller nån annan skeptiker värd här så sjappar jag iaf!!Obestämd

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-03-26 16:59
#22

#17

Astrobiologi handlar ju om atom och molekylfysik alltså ämnen som bildas i atmosfären och kan vara byggstenarna till liv..det handlar ju mera om astronomi,geologi, biologi fysik och kemi än om det vi pratar.

Du skulle nog leta dej in på en forskarskola som naturvetenskapliga fakultetet om du är intresserad av det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

walter
2012-03-26 18:11
#23

Nej jag är inte själv intresserad. Att ni vill få en aktiv värd förstår jag det vill nog alla som har en frånvarande värd. För alla sajter mår bäst av en aktiv värd.

Nu vet inte jag vad som skrivits i trådarna då jag inte läst mer än ett par stycken, men kan utifrån denna tråd utläsa att starman mest verkar diskuterat emot. Det säger dock inte mycket om hur h*n blir som värd då man som värd inte längre bör tänka enbart utifrån det egna perspektivet längre utan bör se till sajtens bästa.

Det kan ju till och med bli någon som inte skrivit ett enda ord på denna  sajt som ansöker och blir godkänd, för som sagt vem som helst har möjlighet att ansöka.

hej

Cristine
2012-03-26 18:14
#24

#23 Just så är det Walter, alla kan  ansöka!

Det är väldigt tråkigt att arbeta på en sajt som inte har en värd!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2012-03-26 18:21
#25

Ja nu kanske du förstår bättre varför bl.a jag skrattade då jag levde in i scenariot av en värd som ska ha bevis på precis allt och inte låter någon ha sin tro utan att bli ifrågasatt hela tiden. Skulle inte bli någon sajt för Ufo-intresserade precis.

Varför ska jag skämmas för starman? Tycker inte jag varit ett dugg otrevlig mot dig. Och kanske skulle du må bra med lite självkritik ang att bli värd härinne. Hur bra tror du att det skulle bli då? Och hur tror du att medlemmarna skulle känna sig välkomna med sin tro och sina upplevelser här? Att ha olika uppfattningar i ämnet är inte samma sak som ifrågasätta precis allt!

Lilla Stjärna
2012-03-27 15:41
#26

Jag är ju så ny här och har bara hunnit läsa lite, lite här inne, men jag måste fråga om diskussionerna angående ny Sajtvärd, jag känner mig så förvirrad:

# 0 Ghosthunter:

"[Endast troende accepteras…men det behöver jag ju egentligen inte påpeka?]"

Troende på vad? Obestämd Skulle jag kallas en troende eller inte? Har jag missat nåt så här i början? När jag hittade hit så såg jag denna sajt som en där man kan dela och diskutera om allt utomjordiskt! Jag är ju, som jag har berättat en person som alltid har varit hyperintresserad av allt utomjordiskt -och denna sajt heter ju Utomjordiskt iFokus. Jag tror på att det finns en värld utanför Jorden, är det tillräckligt? Obestämd

OBS! Jag är inte intresserad av att vara Sajtvärd och har inte möjlighet till det heller!

Ghosthunter
2012-03-27 16:04
#27

Man ska inte vara skeptiskt till det andliga, som även berör kosmos och rymden. Att skriva om allt som berör rymden är annars okay. Annars kan jag rekommendera Astronomi.IFokus. Där diskuteras rymden ur ett vetenskapligt perspektiv.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
db-2
2012-03-27 16:15
#28

#26 Jag tror nog Du kan skriva/vara här. Jag - och kanske andra - ville snarast visa på att TS har en alldeles för stor tilltro till sin egen betydelse/inflytande över iFokus regler.

Ghosthunter
2012-03-27 16:19
#29

Nu räcker det. Vi Medarbetare i brist på Sajtvärd bestämmer…..ingen annan!!Skrikandes

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: