Annons:
Etikettanslagstavlan
Läst 2373 ggr
Magi-cat
2/24/12, 1:17 PM

"Mätfel bakom sensation"?

För en tid sedan ansågs det vara en sensation att CERN-laboratoriet i Schweitz visade att neutrinopartiklar färdats snabbare än ljuset.

Nu går man ut med att så kanske inte var fallet, utan ett mätfel orsakade sensationen…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[kajmal-0]
2/24/12, 1:19 PM
#1

mörk massa i kosmos accelerar fortare än ljuset:

Magi-cat
2/24/12, 1:23 PM
#3

visst…det finns hur mycket osagt som helst i den här spännande frågan, jag tyckte bara det var intressant att det nu kommit officiella förklaringar om mätfel….

glömde källan som är TT

Tack för intressant länk!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2/24/12, 2:28 PM
#4

Ja, det var något med att kontakter hade suttit lösa eller nåt såntGlad

Kajmal har säkert rätt…….men är det inte lite märkligt att det inte har kommit ut?…….det borde ju vara en jättestor sak att mörka massa är snabbare än ljuset?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal-0]
2/24/12, 2:33 PM
#5

rättare sagt är att accelerationen av vår big bang, är snabbare än ljuset……..länken beskriver en tidsresa  verkligt…………kan hända att våra utomjordiska vänner har denna teknik, att färdas med accelerationen.

[kajmal-0]
2/24/12, 2:46 PM
#6

einsein sade att det var hans största misstag………..det kallas….kosmologiska konstanten

Annons:
[kajmal-0]
2/24/12, 2:48 PM
#7
Cristine
2/24/12, 2:48 PM
#8

Jag läste i Illustrerad vetenskap om något som gick om ljuset och kunde gå genvägar, alltså svänga.. och det var på det som den tjänade in mest med tid.Ska se om jag hittar tidningen.

Vilken flopp den i Schweitz Magi-cat ….tack för infot!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2/24/12, 3:27 PM
#9

Om det ständiga expansionen av kosmos fortfarande går över ljusets hastighet så kommer kanske expansionen nå tillbaka till sin utgångspunkt och skapa en ännu större smäll eller leda till en implodation. Då är vi tillbaka till den där lilla partikeln som exploderade i Big Bang.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal-0]
2/24/12, 3:31 PM
#10

jag tror att vår big bang är en av många i oändligheten……och att det är andra big bang, som orsakar den ökande acelerationen……………..la fram den teorin för palien , en humanoid guid…………hon svarade att det finns en teori………jordisk eller utomjordiskt vet jag ej om hon menade

Ghosthunter
2/24/12, 3:37 PM
#11

Ja det låter ganska rimligt att det pågår ständiga Big Bang som gör att expansionen får mer fart. Det finns väl fortfarande ingen som har knäckt gåtan hur det ständigt kan accelerera?…….jag menar vetenskapliga fakta.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal-0]
2/24/12, 3:45 PM
#12

nej det finns ingen fakta, men det är logik i att andra bigbang drar…..universum är oändligt. och dagens teorier om en big bang, är som den tiden de hävdade att jorden var universiums medelpunkt……..det är den mänskliga aspekten, att allt går ut ifrån jorden som är fel

Ghosthunter
2/24/12, 3:52 PM
#13

Ja precis. Det är våra hjärnor som gärna ser att och tror att jorden är en medelpunkt. Men eftersom universum är oändlig så finns det ju ingen utgångspunkt alls och ingen början eller slut. Du kan befinna dig var du vill och säga att du står i en medelpunkt, men det är nåt som du själv bara tror, en illusion. Likadant är det ju med tiden.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[kajmal-0]
2/24/12, 4:06 PM
#14

#13   vad tror du om att utomjordingar har teknik att färdas med acelerationen…..i så fall gör de tidsresor, enligt mitt sätt och se?

Magi-cat
2/24/12, 4:25 PM
#15

#8 Cristine: det var kanske det här: "Neutriner kör om ljuset."

Partiklarna hoppar in i en annan dimension. De tar en genväg genom en dold dimension. Vägen blir kortare om de tar den raka vägen genom den dolda dimensionen.

illvet 3-12 (Försökte hitta länk men lyckades inte)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2/24/12, 4:28 PM
#16

problemet med big bang-teorin är att om den har börjat någon gång så måste det ha funnits någonting före - i så fall vad. Och då måste man fixa med teorierna…

antagligen, eftersom inte tiden finns på det sättet vi betraktar den, finns det inget före och efter.

Eller kanske som Brahmans andning. Allt sker i ofattbart långa cykler, inhalation, exhalation…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2/24/12, 6:20 PM
#17

Kajmal - Jag vet inte riktigt…men jag tror nog att dom kan det. Om dom färdas över ljusets hastighet så gör dom ju iaf tidsresor bakåt i tiden. Men å andra sidan så finns det ju egentligen ingen tid…..detta är något som övergår människans förnuft och tänkande.

Magi-cat - ja, det borde ju finnas nåt innan, men frågan är vad? Det är också en sak som övergår människans förstånd!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: