Annons:
Etiketteretutomjordiskt
Läst 3379 ggr
Cristine
2012-01-26 10:13

Vad tror DU?

Är de flesta aliens  vänligt sinnade?

Alien Wink

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Playja
2012-01-26 10:19
#1

Näää… det tror jag inte.. finns nog olika varianter där med! Flört

Cristine
2012-01-26 10:28
#2

Inom samma grupp eller olika folkslag(om man nu kan kalla dem så)?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Karamanjaka]
2012-01-26 11:33
#3

Svar nej där finns både ont och vänligt sinnat som i vår egen värld . Både gott och ont finns i hela vårt universum .

Playja
2012-01-26 12:44
#4

#1… Nja… jag tänker närmast på att det kanske är så… det vi tycker är ont betyder något annat för andra raser. Om du förstår hur jag menar? *s*

#3… Välkommen hit till Uj (utomjordiskt) Karamanjaka!  

Cristine
2012-01-26 15:13
#5

Ja välkommen!

Så ni tror att de är ungefär som vi på jorden..ska de inte ha kommit längre,eller är det bara deras teknologi som gått frammåt.

Jag har läst någonstans att det är vår teknologi som förstört oss och jorden.Har det kanske hänt på någon annan planet.

Det talas om att de personer som är andliga och kärleksfulla kommer att överleva 2012 och vi blir fler och fler. Kommer vi att bli en ny kärleksfull ras  som utomjordingarna kan ta efter.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[skuggis]
2012-01-26 15:27
#6

Klart det finns de utomjordingar som inte vill gott. Även om de som kan komma hit nog har nivån av att förstå det destruktiva med krig. Man kan nog inte jämföra alla som finns i universet med människor… Det skulle vara som att jämföra en bil med ett flygplan, eller en människa med en fågel.

Annars tänker jag att det finns de "utomjordingar" som har sitt boende på planeten som vi kallar våran, men de kanske inte syns att de finns i en annan dimension eller att de har sätt att gömma sig på. Om de vill ta sig hit för något då använder de nog inte synlig färdväg. Tänka sig de som väntar på att få se stora skepp, eller mystiska varelser kan bli besvikna.

Annons:
Ghosthunter
2012-01-26 16:01
#7

Det finns både goda och onda. En del raser är goda och dom kommer när till oss i sina skepp och försöker hjälpa oss så mycket dom kan…bl.a försöker dom förhindra användning av kärnvapen och håller koll på anläggningarna och dels har dom folk som har infiltrerat de hemliga baserna.

En del planeter har blivit utplånande av liv pga kärnvapen och dom vill nog försöka förhindra att detta sker här också.

Sen finns det onda raser som försöker hindra de goda och försöker ta herraväldet över universum.

Detta är iaf vad jag tror!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[skuggis]
2012-01-26 16:50
#8

Jag skulle vilja se det med egna ögon innan jag på allvar skulle tro på att utomjordingar har med utvecklingen att göra. Är de intelligenta "vet de" att vi hr vår väg att gå och de har sin vag.

Ghosthunter
2012-01-26 16:56
#9

Dom är mer integrerade än man kan tro.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[skuggis]
2012-01-26 17:42
#10

Som människa kan man inte förstå vidden av andra entiteter, inte heller se eller veta hur de fungerar eller interagerar med varandra och med själslighet…osv…osv…vi kan ju gissa och tänka men kan sällan förnima den andres klarsyntet.

Geru
2012-01-26 17:52
#11

Svårt att bygga ett samhälle som kan resa genom rymden om du inte har någon form av neutral inställning och välmående i samhället. Titta bara på jorden som exempel.

Att resa mellan stjärnor är någonting som kräver ofattbara mängder energi, och som får en atombomb att se ut som en kinapuff.

Och varför vi i dagsläget inte använder atombomber så är det ju så att dom är ungefär 50 gånger så starka nu som den som föll över hiroshima. Men dom fungerar ju fortfarande som hållhake.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Ghosthunter
2012-01-26 18:22
#12

Skuggis - Ja, väldigt mycket är ju bara teorierFlört

Geru - ja en jäkla massa energi. Det intressanta är ju då hur utomjordingarna kan tekniken att resa mellan stjärnor och planeter…..skeppen eller UFOt måste ju vara ofattbart tålig och energikrävande…..

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Cristine
2012-01-26 18:40
#13

Ja teortier är det enda som finns , faas jag i en av mina drömmar fick svaret att drivkraften var eoner och magnetism. Men jag harför mig att eoner är  en geologisk tidsskala

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Ghosthunter
2012-01-26 18:45
#14

Ja eoner är en tidsskala….vet inte exakt hur lång tid….men väldigt långt iaf, tusentals år skulle jag troGlad

Megnetism är ett sätt för dom att resa, det är nog därför skeppen rör sig väldigt ryckigt. Jag tror att deras skepp är ungefär som en flexifuelbil…att den går på både nåt bränsle och utnyttjande av magnetism och andra naturliga energier.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal,--]
2012-01-26 18:58
#15

mina kontakter har bekräftat, att drivkällan är magnetism.

Ghosthunter
2012-01-26 19:06
#16

Okay kajmal…..men tror du att dom enbart drivs av magnetism?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal,--]
2012-01-26 19:10
#17

såg en film nyligen, där det sas vare elektro-magnetism.

Geru
2012-01-26 22:29
#18

#12 Det finns flera teorier om hur man reser mellan stjärnorna. En av nycklarna i det är te.x. att lära sig manipulera gravitation.

Helt seriöst så är det närmaste vi kommer till en energikälla så stark antimateria. Men vi har rätt dåliga kunskaper kring energi i den här världen. Alltså framställning.

Te.x. magnetism kommer du ingenstans med i nuläget. Fast dom tänker använda det som en sorts sköld mot strålning(som är ett av problemen i rymden).

Eoner är en tidsskala. Jordens utveckling är uppdelad i eoner. http://sv.wikipedia.org/wiki/Eon_(geologi)

Lär vi oss att manipulera ett gravitationsfält så kommer man kunna röra sig avståndsmässigt snabbare än ljuset utan att faktiskt åka snabbare än det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[skuggis]
2012-01-26 23:07
#19

Renaste källan till energi och den enda som behövs är kärlek. Den kraften är så upplösande inom oss…vem bryr sig om att resa mellan planeter, mellan stjärnor när vi har problem med oss själva.

[kajmal,--]
2012-01-26 23:15
#20
Annons:
Cristine
2012-01-26 23:42
#21

Tänk om vi kunde driva en farkost enbart med kärlek!

På tal om magnetism så står det i en av mina drommar  att skeppet inifrån låter som min inductionsspis

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mia46
2012-01-27 21:46
#22

Nu kommer ju en del av detta inlägget hamna fel. Sorry för det! Orkade inte dela upp allt..

Jag har ju trott på aliens sen jag var liten. Tron var självklar o jag o mina kompisar brukade lägga oss mitt på gatan o kolla stjärnor o himlen på kvällarna. Vi bodde i ett lugnt kvarter så risk att bli överkörd en fredagkväll va lika med noll :) Vi disskuterade ofta om universum o att vi var helt övertygade att om det skulle hända något dåligt så skulle ufona komma o rädda oss. Vi hade svindlande disskussioner om universums oändlighet o allt liv som fanns där. Vi var bara tio år då o det var på 70-talet.

På äldre dar har jag haft några ufo-drömmar. Dels har jag sett olika slags skepp uppe i rymden. Dom drömmarna är helt galna, för varje gång jag drömt dom så har jag blivit irriterad för att ingen annan sett dom. Drömmarna som varit, har varit extremt verkliga..antar att det är därför jag kommit ihåg dom. Dessutom kan jag lätt se alla dessa ufos som jag drömt om, jag minns exakt hur dom såg ut osv.. Punkter, trekanter men även formationer där flera ljuspunkter gjort ett mönster..

Sen har jag haft två drömmar som varit väldigt konstiga o väldigt starka. Som en dröm men så annorlunda så man inte vet om det händer i verkligheten eller inte. Båda drömmarna har handlat om att jag eller min själ befunnit sig på ett utomjordiskt plan. Den andra drömmen var inget rolig..mer domedagsaktig. Inget jag kommer ta upp här.. I första drömmen tittar jag ut över ett hav som möter horisonten. Avstånden är helt annorlunnda. På det vi kallar himmlen hänger vårat jordklot. Jag ser våran jord precis som vi ser månen fast mycket närmre. Himlen jag tittar på är mörkblå men jordens hav har en annan nyans.  Jag tror jag ser jorden utifrån i en annan dimension. När jag tittar på himlen så är det iaf jorden som hänger där. Så verkligt men ändå så galet. Jag ser sydamerika o en del av amerika, ungefär som när dom ska visa våran jord från rymden. Jag fick en jättekonstig känsla men det va den mest  magiska bild jag sett nånsin. önskar att jag varit konstnär så jag kunde förmedlat känslan..kommer aldrig glömma den drömmen o den bilden..

Playja
2012-01-27 22:33
#23

Välkomen Mia!   Skrattande

Tevligt att du delar med dig av dina tankar och upplevelser!

Cristine
2012-01-27 23:05
#24

Hej Mia och välkommen, jag ser att vi har mycket gemensamt, jag har också haft drömmar som varit så verkliga så jag undrat om det verkligen var en dröm, har passerat maskhål och sett jorden när vi kommit ut. Jag har sett dem släppa ut dessa klot eller ljuspunkter som du kallar dem och det är en slags dirigent som styr dem med en gnistrande pinne så de kan ligga i läsbara mönster som jaf ick se någon månad senare på en video från Mexico.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Woozy]
2012-01-29 22:05
#25

Nej det tror jag inte, men Plejadfolket skyddar oss så gott det går.

[urshamanismen.se]
2012-01-30 07:38
#26

#0 Är helt övertygad om att både ont och gott existerar i samtliga världar så som utomjordingar och andevärden.Som GH en gång sa och det var bra uttryckt att det finns en motpol i allt oavsett var vi bor hamnar eller lever.

Det finns gott och ont,det finns varmt och kallt ,salt och sött man kan göra listan oändligt lång och jag har mött mörkret i mitt shamanska arbete olika väsen som är besvärliga så visst finns det överallt vart vi än vänder oss.

Dom är nog inte mer annorlunda än oss utan har både gott och ont om än mer utvecklade inom många områden så slipper vi nog aldrig undan dessa olika motpoler i olika världar och dimenssioner Flört

annica77
2012-02-07 10:11
#27

Drömmen om jorden i en 3 dimension värld tror jag att är ett telepatisk meddelande och varning att jorden hänger på en kör tråd och att vi bör ta vara på den bättre innan det är för sent! Domedags bilderna kanske hänger i hop med drömmen om jorden på kör tråd att börjar vi inte ta bättre han om den så finns det risk för massutrotnong. Eller om drömmen var om en stor asteoroid så kanske du såg in i framtiden om 2 miloner år…

1999 Hade jag en oroveckande dröm om en stor komet och massutrotning pga den. Jag minns att jag vaknade kallsvetting, var orolig och kunde inte somna om. Extra oteckt är det när man vet att många drömmar (De som har så starka bilder så att du skulle kunna ta i sakerna i drömmen) är de som jag har lärt mig är vissioner av framtida händelser som skall komma skall. Dock behöver inte alla bilder handla om innom snar framtid, utan saker som kommer att hända många miljoner år framöver…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Annons:
Rumblebee
2012-02-07 11:56
#28

Jag tror inte att det är mycket skillnad på utomjordingar och människor.

Tror säkert att det finns utomjordingar som är lååångt före oss vad gäller teknologi, medans vissa arter kanske är på samma 'nivå' som oss, eller till och med ligger efter.

Och det skulle inte förvåna mig om det finns hela utomjordiska arter som är ja, onda. På samma sätt som att det kan finnas hela utomjordiska arter som är goda.

Sedan de arter som är lite som människan, och där var och en har sin egen uppfattning.

Cristine
2012-02-07 12:34
#29

Det låter ju underligt att en hel art skulle vara bara onda eller goda ungefär som vi ser en del djurarter.

Men tror man på teorin att de varit här förut och att pyramider, teckningarna på platån i Peru, de mexikanska byggnaderna, statyerna på  påskön etc etc  så var de vänligt sinnade och  hjälpte dåtidens invånare med både teknik och annat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Geru
2012-02-07 14:06
#30

#29 Finns det en djurart som är ond?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

annica77
2012-02-07 14:09
#31

#29 Det tror även jag! Tror…eller skall vi säga vet att de kommer tillbaka och det ganska snart. Hur snart får tiden visa,men de kommer! Dock inte av onda avsikter,uran för att hjälpa oss på traven med det vi inte ännu riktigt förstår oss på..även spirituellt.

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Cristine
2012-02-07 15:16
#32

Nej  jag tror inte det men människan ser Hajen, vargen och andra djur som onda.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

annica77
2012-02-07 15:43
#33

Nej,finns inga djur som är onda utan det handlar bara om okunskap om djurart. De djur som dödat en människa har antingen gjort det för att den varit utsvulten eller av självförsvar då den känt sig hotad av människan…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Ghosthunter
2012-02-07 15:44
#34

Nej, det finns ingen djurart som är ond….det är bara vi människor som tror det.

När det gäller Aliens så finns det både goda och onda väsen och dom är ofta uppdelade efter olika planeter. En del aliens har varit människor och vice versa…Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Cristine
2012-02-07 17:01
#35

Hihi hemska tanke…kanske är det de onda på jorden som i stället för att komma till helvetet reinkarneras på en sådan planet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2012-02-07 18:44
#36

Ja vem vet…kanske det?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[SallysPigge]
2012-02-08 19:45
#37

Oj detta var en spännande läsning. Och vad tror jag själv? Ja inte är vi ensamma, det är omöjligt, så det finns fler. Men hur och vilka dom andra är kan man bara fantisera om, tills dom visar sig ordentligt för oss. :-)

Cristine
2012-02-08 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Det kan finnas partiklar på  andra planeter som vi inte känner till det finns ju sådana  här på jorden och kommer fram eftersom

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Geru
2012-02-09 00:25
#39

Om hajar är onda för att dom äter saker, och ibland människor, vad i ******* är människor då som föder upp miljontals med grisar för att sen döda dom?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

annica77
2012-02-09 12:04
#40

#39 Hajar är inte onda, de dödar enbart för att överleva! Jag dödar dock inte djur men äter kött ändå! Dödandet låter jag jägarna och slaktaren utföra. De flästa människor är vad jag brukar skoja och kalla till asätare. Asätare äter enbart döda djur men dödar inte sjäv djuret utan låter rovdjuren göra det och tar det kött som lämnar över

Men att säga att djur är onda bara för att de dödar för att de skall få mat och kunna överleva är ledsamt tycker jag! Inget djur är ond bara för att den dödar för att överleva. Så är naturenslagar i djurvärlden och det är fel att säga att djur är onda på grund av detta.

Så jag håller med dig där…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Ghosthunter
2012-02-09 15:54
#41

Helt rätt, annica77….Det kan tyckas som om djuren är onda….men icke sa Nicke, allt dom gör är bara naturligt….det är däremot vi människor som är onaturliga och ondaCool

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Geru
2012-02-09 16:26
#42

#40 Du äter av ett dött djur. Samma sak rent tekniskt…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Ghosthunter
2012-02-09 17:42
#43

Men samtidigt är vi människor också ett slags djur och att vi äter andra djur är fullt naturligt. Men det som inte är naturligt är hur vi behandlar djuren. Egentligen skulle man bara äta vilt….djur som har levt ett bra liv ute i naturen….

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: