Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 3308 ggr
fidojunior
2011-12-25 10:31

Flygande klot

Skrev detta på astronomi.ifokus men testar här också.

Såg något konstig på himlen igårkväll. Det var stjärnklart och jag tittade upp mot himlen för att kolla på stjärnorna, helt plötsligt fick jag syn på ett brunt klot som flög framåt. Det flög rätt snabbt och som att den höll sig på samma nivå/höjd hela tiden. Någon som kanske vet eller har några gissningar på vad det kan ha varit?

Det var synd att inte min pappa som var med såg den också. Det är ju så svårt att peka upp mot himlen, speciellt till han som ser dåligt. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
Ghosthunter
2011-12-27 18:26
#1

En jätteköttbulle kanske?Skrattande…..Nä, skämt åt sidan. Det låter ju verkligen mysko…..ovanligt med ett brunt klot tycker jag!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

fidojunior
2011-12-27 19:04
#2

Ja det var verkligen mysko och ja, det såg faktiskt ut som en köttbulle haha. Men det verkar inte som att någon vet vad det kan vara så det förblir ett mysterium…

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Hukanson]
2011-12-28 16:13
#3

Vi skulle behöva diskutera vilka olika kända typer av stellarskepp vi känner till… det är ju rätt många olika typer. Det finns beskrivet på olika sajter. Runda bruna klotformade har jag aldrig sett vad jag kommer ihåg men om du anser att du gjort en säker observation så borde vi föra upp det på någon lista här på UJ tycker jag. Vem vet hur och när vi kan få användning av det..?

fidojunior
2011-12-28 17:22
#4

#3 
Ja jag har aldrig sett något liknande heller men jag är säker på vad jag såg. :) Följde den med blicken tills den försvann över några hus.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Ghosthunter
2011-12-28 17:43
#5

Jag betvivlar verkligen inte det som du har settGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hukanson]
2011-12-28 17:50
#6

Komplettera gärna med beräknad diameter, hastighet odyl. Hade den inga speciella kännemärken?

Annons:
[Hukanson]
2011-12-28 18:02
#7

Hittade en video om små bruna klot som myndigheterna strängt varnar allmänheten från att beröra.. De landar tydligen på jorden!

Ghosthunter
2011-12-28 18:15
#8

Det var intressant, Hukanson….där kanske vi har en förklaring på mysteriet….men mysteriet i sig är fortfarande ett mysterium.

fidojunior - Vad tror du om detta?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

fidojunior
2011-12-28 20:08
#9

Har ingen aning om hur stor den kan ha varit men ungefär som en handboll fast uppe i himlen så den kan ju ha varit större om man hade varit nära den. Hastighet vet jag tyvärr inte men flög långsamare än vad jag har sett flygplan göra och bara rakt fram. Det enda jag såg var att den var brun, rund som ett klot men inte helt slät. Den liknar faktiskt klotet som syns vid ca 0:16 i videon.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Ghosthunter
2011-12-28 20:15
#10

Ja och det är ju jättesvårt att bedöma storleken på ett föremål i himlen bara för att man inte heller kan bedöma hur långt bort föremålet är ifrån betraktarenFlört

Kom du ihåg om du hörde något ljud som kan ha kommit ifrån klotet?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

fidojunior
2011-12-28 20:46
#11

Nej inget ljud vad jag kunde höra.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Hukanson]
2011-12-29 08:01
#12

Man kan spekulera i vad det är för någonting…

Bollar den storleken skulle kunna vara

a. en farkost typ den som Stålpojken kom till jorden med …

b. en farkost och ett ägg för någon helt annan ras varelse.

Man ser tydligt på en bild att skalet är brutet och att det är liksom ihåligt inuti.

Slutsats: det vandrar 4-5 extra-terrrestriala babies omkring

Hmm… kanske Smallville var en kanaliserad profetsia…?

Ghosthunter
2011-12-29 08:57
#13

Hmm..nu ska vi nog inte överdriva detta för mycket utan hålla oss till vad det kan tänkas vara, tycker jag!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Hukanson]
2011-12-29 12:33
#14

ok. En fråga som borde besvaras först och främst är: var i Sverige är denna köttbulle landad?

Sannolikheten för att den ligger halvt begravd i matjord eller lera är tämligen stor. Vem hittar den först? Skall vi kontakta Polis eller Expressen? Törs vi röra den?

Cristine
2011-12-29 12:40
#15

Kan det vara något de sprider med dessa, de andra kloten använder de ju till att göra Korncirklar och spana. Kanske sår de något. De ser ju ut som jättestora frön.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Hukanson]
2011-12-29 13:07
#16

Cristine, du säger "de".

Vad tror du om ursprunget av denna köttbulle; Vem är kocken? Vad innehåller den och vad eller vilka skall äta den?

Denna kommentar har tagits bort.
Ghosthunter
2011-12-29 17:20
#18

Vad jag skulle kunna gissa på om det är av okänt ursprung är att det kan vara nån form av robot….en robot som spanar och är utsänd av ett skepp?

Annars kanske det är reklam för filmen "Det regnar köttbullar"..hahaSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hukanson]
2011-12-29 18:20
#19

Är Gud god? Jag menar om han är bara socker och snälla frälsningar till bättre karaktär och materiella omständigheter.

Eller ställer Han väldigt stora krav på mänskligheten och dess vetenskapliga sanningskompetens i dessa dagar? Har vi en global utmaning att hantera ett möte med utomjordiska intelligenser som har tillåtelse att interagera med Jorden på ett för oss nytt sätt med för oss okända metoder?

Vi har samma problem i varje land. I USA som i Tjeckoslovakien. Nu är det måhända dags för Sverige att ta tag i problemet och söka den vetenskapliga sanningen i vad det är för något som vi möter.

Alternativet är att överlämna allt till hemliga inom-militära organisationer eller civilförsvaret som utestänger all offentlig insyn av hänsyn till den låga beredskapen hos allmänheten att förstå sig på detta.

Filmen ovan framställer köttbullarna som en välsignelse från tunna moln. Det vette fåglarna hur det ska tolkas.

Ghosthunter
2011-12-29 18:39
#20

Jo det är verkligen dags för Sverige att ta tag i problemet och jag hoppas att inte militären eller topp politiska hysch-pysch organistaioner lägger tassarna på allt.

Jag tycker att det skulle bildas en friståeende organistaion som står utanför både politiska och militära organisationer som är skapad av folket och som gör en ordentlig undersökning.

Vad har vi i Sverige? Jo vi har ju förståss UFO-Sverige, men dom verkar inte vilja ta tag i saker ordentligt!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Cristine
2011-12-29 19:24
#21

Här lägger de locket på hela tiden, jag undrar om de tror att vi inte skulle kunna hantera sanningen.Jag trodde att Svenskarna inte var så intresseradeav ufon och och aliens men där bedrog jag mig då de på tv sade att hela 90 % tror på dem. I alla länder talas det fritt om dem utom här!Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ghosthunter
2011-12-29 21:06
#22

Cris - jag tycker det är så om nästan allt paranormalt här i Sverige…..verkar som om det är ofint att tro på det!!Obestämd

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Woozy]
2012-01-02 09:39
#23

Jag tror det är ett ägg från filmen Aliens Skrattande

Ghosthunter
2012-01-02 10:14
#24

Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JanGBG
2012-01-02 13:05
#26

Oskyldig

Har jobbat med olika "förbrännings anläggningar" i mitt liv. Om ni bara visste hur olika former och täthet  "Rökmoln och Avgasmoln" kan få!

Om man eldar med  trä fiberplattor som är målade kan man just få "Bruna Bollar" som puffar upp, dom kan hålla ihop väldigt länge.

Vill inte förstöra era ider men jag har sett sådana "Brunna Bollar" från ofullständig förbränning i olika pannor och färbränningsanläggningar.

fidojunior
2012-01-02 13:35
#27

#25 Nää, har sett flera sådana och en sådan var det inte. :P

#26 Jaså, kanske var ett sådant moln då. Tror i alla fall inte att det var någons ägg eller köttbulle hehe.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: