Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 5635 ggr
Ghosthunter
11/22/11, 5:20 PM

Maskhål i rymden

Detta med maskhål i rymden är intressant, här är en länk till en väldigt bra och saklig sida:

http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=3191

Forskarna påstår att det är omöjligt att nåt med substans kan åka genom dessa maskhål, som är som genvägar genom både tid och rum och olika dimensioner. Men jag tror att rymdskepp/UFOn ligger så lång före att dom klarar att ta sig igenom, därför kommer dom från olika tider och från långa avstånd.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Cristine
11/22/11, 6:38 PM
#1

I en av mina drömmar tar vi oss genom ett maskhål.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[kajmal--]
11/22/11, 6:40 PM
#2

i mina visionsresor med palien ,är svarta hål universiums hjärtan. den centrala delen i svarta hål är mörkblå

Playja
11/22/11, 7:06 PM
#3

(sagt skämtsamt)  Vad fasen är det frågan om?…*asg*   Flört

Nu är vi i "synket" här inne.

Denna film som jag lägger in hittade jag på "tuben" i söndags och tänkte titta på ..typ inatt kanske?.. så jag har inte sett den själv ännu.

Tycker oxå detta med maskhål är intressant. Delar med givetvis med mig i.f.a någon annan vill se.  Skrattande

[NeferNefer]
11/23/11, 9:50 AM
#4

Det är väl det Carl Sagan skriver om i sin bok "Kontakt"? Jag rekommenderar boken, den är sååå mycket bättre än filmen.

[Hukanson]
11/28/11, 10:00 AM
#5

Mycket bra film, köper den på stört Glad typ om NASA betalade internutbildningen skulle jag börja på deras forskningsavdelning direkt.

Så mycket information och stora ideer. Big Bang och Svarta Hål. Ungefär Begynnelsen och Änden. Men denna Ände har ju en märklig hotbild att kunna svälja Begynnelsen! Allt vänds utochin och börjar om igen…

[NeferNefer]
11/28/11, 10:04 AM
#6

Aha, tillägg till mitt inlägg #4: Jag menar att boken Kontakt är bättre än filmen Kontakt, jag dissar absolut inte trådskaparens film! Åhhh, jag är så otydlig ibland … Skäms

Annons:
Playja
11/28/11, 2:28 PM
#7

#5… Jag har fastnat för serien Through the Wormhole… eller  "Universum med Morgan Freeman" som den heter på svenska. Glad

Går på Discovery just nu och jag brukar kolla på helgerna. Är riktigt intressant med alla olika teorier. I morse såg jag denna - Sixth sense

som jag hittade på "tuben".

#6…   Skrattande jag fattade precis hur du menade… m.a.o… så otydlig kan du inte vara.   Flört Har dock inte läst boken.. tror jag? (dåligt minne)

[Hukanson]
11/28/11, 4:53 PM
#8

Maskhål är teoretiska spekulationer byggda på matematiska sannolikheter men i väldigt speciella omständigheter.

"Enkelt uttryckt uppstår ett maskhål då två stora massor utövar så stort tryck på olika platser i universum att de ger upphov till gropar i rumtiden. Slutligen möts sedan dessa gropar och blir till en tunnel i tid och rum. 
Att maskhål är teoretiskt möjliga vet man. I själva verket förutspås de av Einsteins allmänna relativitetsteori, en av den moderna fysikens viktigaste hörnstenar. Men argumenten för att maskhål skulle existera är helt och hållet matematiska. Det finns än så länge inget som talar för att maskhål existerar någon annanstans än på papperet."

Man försöker nu hitta dessa i verkligheten, ryssarna tror att det kan bli verklighet.

Helt klart är det en spännande tanke för science fiction - att kunna med mänsklig teknik sammanbinda två materiella kraftfält i rymdtiden för att sedan kunna omedelbart förflytta sig med högsa möjliga hastighet.

Det är cool det.

Upp till toppen
Annons: