Ljus & Upplysning

Fram till 2011-11-11 - dagtråden.

2011-09-09 10:49 #0 av: Hukanson

Läser du Sheldan Nidles budskap? Där kommer handfasta besked hur saker och ting förväntas bliva inom en snar framtid. "Världens ände" är kanske inte ett uttryck rätt översatt men det säger ju ändå att något har kommit till sitt slut och något annat torde då bliva till i stället för.

Carl Johan Calleman skriver att oktober 2011 är det datum då Maya-kalendern stannar. Det är ju rätt snart det, utomjordingar. Så hur känns det? Vad kan delas för tankar om detta historiska kosmiska skeende.

Det måste ju hänga ihop. Vi kommer till mållinjen för vårt eget lopp och där väntar rymdskeppen på att få ge oss mat och nya kläder. En värmande kärlek och en ny tillvara. fylld av kollektiv kärlek och större mening.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2011-09-10 20:42 #1 av: lyrah

2011-11-11 är dagen innan jag fyller år i år, synkatSkrattande får väl hoppas att det blir den bästa present jag nånsin fått

Anmäl
2011-09-10 22:00 #2 av: Ghosthunter

Jag reagerar på datumet här, 11-11-11, kan det ha nån speciell betydelse?

Vad som sägs är ju att några planeter ska stå i en linje och att vi får en frekvenshöjning och att vi glider in i en femte dimension. Men nu talar jag om 2012....kanske det tjuvstartar??

Att rymdskeppen väntar och ge oss nya kläder och mat låter lite märkligt. Självklart tror jag på utomjordingar, UFOn och rymdskepp och att dom inom snar framtid kommer att göra en mera öppen entré. Men kan du försöka utveckla detta med kläder och mat om du kan, Hukanson?Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2011-09-10 22:37 #3 av: Hukanson

Gärna det, Spökjägarn, men det får bli litet hastigt i kväll för jag har nån slags förkylning på gång och glider sakta in i tunnelseende tror jag.

Skulle gärna ge precisa referenser till vilka källor jag har fått informationen ifrån men jag lämnar bara en allmän website adress till Sheldan Nidle som jag erkänner som den som han utger sig för att vara: en representant för utomjordingar som vill hjälpa oss i en tid av ljuscivilisations-förverkligande.

http://www.paoweb.com/

Titta också på de kanaliseringar som lämnas på Illuminati i Fokus.

Där ser man att Galaktiska Rådet har konkreta planer. De är redan verksamma med oss i dagspolitiken. De är i "hemlighet" de som peppar oss att gå i en viss riktning dvs att äntligen USA tar tag i sitt enorma budgetunderskott och att orättvis ojämlikhet i skuldsättning av u-länder försvinner.

I samband med dessa konkreta ekonomiska mänskliga åtgärder kommer arbetet me att erkänna utomjordingarnas/stellarernas närvaro runt vår planet att fortsäta. Ser du alla dessa videor på hundratals stellarskepp som flyger som eldflugor på himlavalvet? De har redan kontakt med presidenter och vetenskapsmän. Det är dags att allmänheten får insyn i detta.

Allt hänger samman och följer Mayakalendern. Något nytt ska börja. Sirianerna är huvudman för den nya möjlighet som presenteras för hela mänskligheten som faktiskt för varje dag fullkomnar sitt öde att bli en fridsam fredlig människocivilisation som är välkommen in i en galaktisk gemenskap av andliga skapelser av en och samma SkapareGud.

Det är mycket att tro på och ta in, Spökjägarn, och precis som på Jesu tid så kan det uppfattas som galenskap - men tiden kommer att utvisa om det är sant, och tiden är bara månader,år.

De vill att vi kommer igång snabbt med en teknologi som de vill ge oss. De önskar hjälpa oss med en ny ekonomisk/finansiell lösning som omfördelar rikedomarna till allas möjlighet att leva i överflöd och företagande. Detta kallar jag för att ge oss kläder och mat, för de vill handfast ge oss ny teknologi och nya arbetsmetoder - som kommer att förändra sättet vi lever vårt samhällsliv.

Anmäl
2011-09-11 08:55 #4 av: Ghosthunter

Ok, tack för länken, Hukanson...jag ska läsa mer sen när jag har mer tidGlad

Jaha, det var så du menade med mat och kläderFlört När det gäller teknik så tror jag att dom redan är inblandade sen en lång tid tillbaka för att hjälpa oss att lösa diverse problem och utveckla tekniken.

Detta kan man också säga rent allmänt, dom är beblandade med oss och har alltid varit det. Nu hoppas man bara på att dom visar sig mer öppet och kan övertyga alla skeptiker att dom verkligen är här och att dom lyckas att sprida sina fina budskap så att detta går till handling!!

Anmäl
2011-09-12 15:38 #5 av: Damien_!

Den 11-11-11 ska jag spela nya Elder Scrolls - Skyrim och inte det minsta bekymra mig om att något kommer gå under.

Alla har rätt till egna uppfattningar om världen och tron vad som kommer att ske i framtiden och jag kommer då inte begära referenser till era fantasier.

Dock så funderar jag över denna frekvenshöjning, som borde kallas för en resonans i sammanhanget om jag förstått "problemet" rätt. Jag vet inte om planeterna kommer sätta sig i linje då (läste någonstans att det satta datumet är helt galet, men då jag inte kan sätta referens så förkastar jag det). Även lite nyfiken på hur en frekvens kan resonera då saker sätts i linje, detta borde vara helt omöjligt med den frekvensberäkningar som finns i dagsläget.  Så källor vore intressant så jag kan beräkna dessa och se ifall de stämmer!

Vad innebär denna 5:e dimension? En ny komplex koordinat + tid?

Denna finansiella omstrukturering som du förspråkar och som skulle leda till att stellare tar kontakt låter mycket som kommunism, är det så att Stalin, Lenin, Marx och dom hade kontakt med stellare?

Denna kontakt med vetenskapsmän som stellare har, har varken jag eller mina kollegor haft, källor?

Anmäl
2011-09-12 20:00 #6 av: Hukanson

Det blir litet svårt att diskutera ibland. Att blanda kommentarer om dylika frågor kräver en respektfull öppenhet om att man tror det man tror men respekterar att andra skulle kunna ha en större insikt i sin tro.

Vi som tjänar Ljusets tillblivelse på jorden har den uppfattningen att mänskligheten aldrig har varit ensamma. Det är de illusoriska materialisterna som inte erkänner att mänskligheten alltid har varit en del av Ljuset även om det under en lång tid har funnits ett alternativt Mörker också men det gör det inte längre!

Ljuset och Mänskligheten är förenade och människor överallt manifesterar ljusimpulser i sitt dagliga liv som tar sig uttryck i forskning och framsteg. Människan är ett medvetande i förändring, i utveckling, och vi behöver vända och vrida på saker och ting för att förstå och komma vidare. De som kommer efter har så mycket att tacka dem som gått före.

Så, vad jag menar rent konkret är, att när du och dina kollegor bestämmer er för att acceptera glädje, ljus och intelligens som en aspekt av en förening av Högre Verklighet och Människan så kommer ni att bjuda in mer av glädje, ljus och intelligens. Einstein sade att han för sin del inte kunde begripa hur en intelligent människa kunde undvika att förstå att det finns ett högre väsen, en Skapare och Upprätthållare av allt det sköna i universum inklusive allt som finns på vår jord.

Detta med frekvenshöjning. Det kommer in mycket energi i vår planet i dessa dagar. Inget sker av en slump, det finns en medveten orsak-verkan för vår planet. Vår kära jord behöver mer energi och den delar mänskligheten också. Den energin är av en högre frekvens så den påverkar oss mer andligt. Vi har alla en andekropp av andlig substans. Den är väldigt känslig för ljusfrekvenser.

Jag rekommenderar dig att forska runt på sajten och läsa det som intresserar. Även Andligt, Övernaturligt och Illuminati kanske intresserar. Spökbilder är också en otroligt spännande sajt.

Anmäl
2011-09-13 09:20 #7 av: Ghosthunter

I minsa kretsar, så att säga, så märks det att många redan har höjt sin andliga energifrekvens på senaste tiden. Detta gäller även för mig som har haft en explosionsliknande utveckling bara inom ett halvår. Jag har väckt upp min mediala förmåga och stärkt min intuition. Så visst märks det att nåt är på gång...Glad

Anmäl
2011-09-24 20:46 #8 av: Hukanson

Lätt att bli passiv när man väntar på att något ska hända. Alla kanske har en isolation protest att dras med i tillvaron. Den 11 november 2011 kommer nog många att fira som en milstolpe i den utveckling som vi alla fått gå igenom de senaste åren. Men är det "världens slut"? Så här skriver de nu levande Mayaindianerna:

SERI-Worldwide

What the Mayan Elders are Saying About 2012 by Carlos Barrios

Web Bug from http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr04/ltr/i_safe.gif
Web Bug from http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr04/ltr/i_safe.gif

Carlos Barrios, Mayan elder and Ajq'ij (is a ceremonial priest and spiritual guide) of the Eagle Clan. Carlos initiated an investigation into the different Mayan calendars circulating. Carlos along with his brother Gerardo studied with many teachers and interviewed nearly 600 traditional Mayan elders to widen their scope of knowledge.

Carlos found out quickly there were several conflicting interpretations of Mayan hieroglyphs, petroglyphs, Sacred Books of 'Chilam Balam' and various ancient text. Carlos found some strong words for those who may have contributed to the confusion:

Carlos Barrios: "Anthropologists visit the temple sites and read the inscriptions and make up stories about the Maya, but they do not read the signs correctly. It's just their imagination. Other people write about prophecy in the name of the Maya. They say that the world will end in December 2012. The Mayan elders are angry with this. The world will not end. It will be transformed."

"We are no longer in the World of the Fourth Sun, but we are not yet in the World of the Fifth Sun. This is the time in-between, the time of transition. As we pass through transition there is a colossal, global convergence of environmental destruction, social chaos, war, and ongoing Earth Changes."

He continues: "Humanity will continue, but in a different way. Material structures will change. From this we will have the opportunity to be more human. We are living in the most important era of the Mayan calendars and prophecies. All the prophecies of the world, all the traditions are converging now. There is no time for games. The spiritual ideal of this era is action."

Carlos tells us: "The indigenous have the calendars and know how to accurately interpret it -- not others. The Mayan Calendars comprehension of time, seasons, and cycles has proven itself to be vast and sophisticated. The Maya understand 17 different calendars such as the Tzolk'in or Cholq'ij, some of them charting time accurately over a span of more than ten million years.

"All was predicted by the mathematical cycles of the Mayan calendars. -- It will change --everything will change. Mayan Day-keepers view the Dec. 21, 2012 date as a rebirth, the start of the World of the Fifth Sun. It will be the start of a new era resulting from and signified by the solar meridian crossing the galactic equator and the Earth aligning itself with the center of the galaxy."

At sunrise on December 21, 2012 for the first time in 26,000 years the Sun rises to conjunct the intersection of the Milky Way and the plane of the ecliptic. This cosmic cross is considered to be an embodiment of the Sacred Tree, The Tree of Life, a tree remembered in all the world's spiritual traditions.

Some observers say this alignment with the heart of the galaxy in 2012 will open a channel for cosmic energy to flow through the Earth, cleansing it and all that dwells upon it, raising all to a higher level of vibration. Carlos reminds us: "This process has already begun. Change is accelerating now and it will continue to accelerate.

If the people of the Earth can get to this 2012 date in good shape without having destroyed too much of the Earth, we will rise to a new, higher level. But to get there we must transform enormously powerful forces that seek to block the way."

The date specified in the calendar Winter Solstice in the year 2012 does not mark the end of the world. Many outside people writing about the Mayan calendar sensationalize this date, but they do not know. The ones who know are the indigenous elders who are entrusted with keeping the tradition.

Carlos tells us: "The economy now is a fiction. The first five-year stretch of transition from August 1987 to August 1992 was the beginning of the destruction of the material world. We have progressed ten years deeper into the transition phase by now, and many of the so-called sources of financial stability are in fact hollow. The banks are weak. This is a delicate moment for them. They could crash globally, if we don't pay attention. Now, people are paying attention."

The North and South Poles are both breaking up. The level of the water in the oceans is going to rise. But at the same time land in the ocean, especially near Cuba, is also going to rise. Carlos tells a story about the most recent Mayan New Year ceremonies in Guatemala. He said that one respected Mam elder, who lives all year in a solitary mountain cave, journeyed to Chichicastenango to speak with the people at the ceremony. The elder delivered a simple, direct message. He called for human beings to come together in support of life and light.

"Right now each person and group is going his or her own way. The elder of the mountains said there is hope if the people of the light can come together and unite in some way. We live in a world of polarity -- day and night, man and woman, positive and negative. Light and darkness need each other. They are a balance."
"Just now the dark side is very strong, and very clear about what they want. They have their vision and their priorities clearly held, and also their hierarchy. They are working in many ways so that we will be unable to connect with the spiral Fifth World in 2012."
"On the light side everyone thinks they are the most important, that their own understandings, or their group's understandings, are the key. There's a diversity of cultures and opinions, so there is competition, diffusion, and no single focus."

Carlos believes the dark side works to block unity through denial and materialism. It also works to destroy those who are working with the light to get the Earth to a higher level. They like the energy of the old, declining Fourth World, the materialism. They do not want it to change. They do not want unity. They want to stay at this level, and are afraid of the next level.

The dark power of the declining Fourth World cannot be destroyed or overpowered. It's too strong and clear for that, and that is the wrong strategy. The dark can only be transformed when confronted with simplicity and open-heartedness. This is what leads to unity, a key concept for the World of the Fifth Sun.

Carlos said the emerging era of the Fifth Sun will call attention to a much-overlooked element. Whereas the four traditional elements of Earth, Air, Fire and Water have dominated various epochs in the past, there will be a fifth element to reckon with in the time of the Fifth Sun --- that element is 'ETHER'.

The dictionary defines Ether as a "hypothetical substance supposed to occupy all space, postulated to account for the propagation of electromagnetic radiation through space." Perhaps it could be defined as the "space between space". I would suggest it could be manifest as the alignment of charged particles from our solar system (Sun), and our galaxy (Milky Way) surge. The Ether element represents spiritual energy.

"The element of the Fifth Sun is celestial. Within the context of Ether there can be a joining of the polarities. No more darkness or light in the people, but an uplifted unity. But right now the realm of darkness is not interested in this. They are organized to block it. They seek to unbalance the Earth and its environment so we will be unready for the alignment in 2012."

"We need to work together for peace, and balance with the other side. We need to take care of the Earth that feeds and shelters us. We need to put our entire mind and heart into pursuing unity and unity now, to confront the other side and preserve life."
"We are disturbed -- we can't play anymore. Our planet can be renewed or ravaged. Now is the time to awaken and take action. Everyone is needed. You are not here for no reason. Everyone who is here now has an important purpose. This is a hard but a special time. We have the opportunity for growth, but we must be ready for this moment in history."
Carlos says: "The prophesied changes are going to happen, but our attitude and actions determine how harsh or mild they are. We need to act, to make changes, and to elect people to represent us who understand and who will take political action to respect the Earth."

"Meditation and spiritual practice are good, but also action. It's very important to be clear about who you are, and also about your relation to the Earth. Develop yourself according to your own tradition and the call of your heart. But remember to respect differences, and strive for unity. Eat wisely --- a lot of food is corrupt in either subtle or gross ways. Pay attention to what you are taking into your body. Learn to preserve food, and to conserve energy. Learn some good breathing techniques, so you have mastery of your breath. Be clear. Follow a tradition with great roots. It is not important what tradition, your heart will tell you, but it must have great roots."

"We live in a world of energy. An important task at this time is to learn to sense or see the energy of everyone and everything -- people, plants, animals. This becomes increasingly important as we draw close to the World of the Fifth Sun, for it is associated with the element 'ether' -- the realm where energy lives and weaves. Go to the sacred places of the Earth to pray for peace, and have respect for the Earth which gives us our food, clothing, and shelter. We need to reactivate the energy of these sacred places. That is our work."

"One simple but effective prayer technique is to light white or baby-blue colored candles. Think of a moment in peace. Speak your intention to the flame and send the light of it on to the leaders who have the power to make war or peace."
Carlos reminds us this is a crucially important moment for humanity and for Earth. Each person is important.

He said the elders have opened the doors so that other races can come to the Mayan world to receive the tradition. "The Maya have long appreciated and respected that there are other colors, other races, and other spiritual systems. They know that the destiny of the Mayan world is related to the destiny of the whole world."

"The greatest wisdom is in simplicity. Love, respect, tolerance, sharing, gratitude, forgiveness. It's not complex or elaborate. The real knowledge is free. It's encoded in your DNA. All you need is within you. Great teachers have said that from the beginning. Find your heart, and you will find your way."

Anmäl
2011-10-21 09:59 #9 av: Hukanson

En video om nödvändigheten att fortsätta att vara medveten om uppstigande processen och den signifikanta 11-11-11 koden.

Anmäl
2011-10-21 14:32 #10 av: [Starman]

Hukanson; varför sprida vidare andras lögner?

Varför gör du reklam för författaren Sheldan Nidle?

Du kommer bli så besviken efter 11-11-11. Förmodligen kommer du inte sluta tro på lögner och bullshit efter det, utan snarare anamma någon ny charlatans skräphypoteser. True Believer Syndrome, kallar vi det. VAKNA UPP FÖR FAN; Det finns INGEN galaktiskt federation! Det är LÖGN.

Anmäl
2011-10-21 14:48 #11 av: Hukanson

Jag fortsätter att sprida vad Starman kallar lögner, därför att det är en internationell rörelse som verkat i världen i många år nu och som har skrivit de allra flesta böcker som konsumenterna med sina val gjort till bestsellers.

Denna rörelse tar det andliga på allvar och ser ingen motsättning till det vetenskapliga. Det går mycket väl att förena. Dessutom är ekonomi en gemensam faktor som ingen kan leva utanför. Så här är ett ytterligare smakprov:

We have all that power inside each of us to do just that… transform ourself and manifest the exact dreamlife we want. That is our ability
but we often need proper instructions on how to do it 
seamlessly and quickly. 

Which is EXACTLY why this event was created. 

Change your mind, change your life, change your world. 
Manifest by design, - that's the way it works. 

http://www.themastersgathering.com/spirituality/?11533

Welcome to a place where science meets spirituality and
bridges it all. 

A place that shows you the scientific proof that a bigger 
version of you IS not only possible but easy, necessary
and lucrative. 

And a place that brings together the science side…, the
how to side, and the swami side.

Simultaneous Victory and Triumph in the evolution of
self and lifestyle!

http://www.themastersgathering.com/spirituality/?11533

Get there and learn from the incredible team
The Science of Spirituality has put together.

Anmäl
2011-10-21 14:58 #12 av: [Starman]

Om det är förenligt kan du ju svara på vad Damien_! skrev i #5;

"Även lite nyfiken på hur en frekvens kan resonera då saker sätts i linje, detta borde vara helt omöjligt med den frekvensberäkningar som finns i dagsläget.  Så källor vore intressant så jag kan beräkna dessa och se ifall de stämmer!"

Men alla som inte är hjärndöda/har huvudet för långt upp i Sheldan Nidles röv förstår ju redan att du inte kommer kunna prestera några sådana källor.
Din tro är absolut inte förenlig med vetenskap, eftersom att den är ett väldigt typiskt exempel pseudovetenskap. Din guru talar som en vetenskapsman men orden som kommer ur hans mun betyder inte ett skvatt och förklarar i verkligheten ingenting alls.

Anmäl
2011-10-21 15:51 #13 av: Hukanson

Enligt uppgifter från de som verkligen har större  kunskap i ämnet typ David Wilcox sprids det en energirik stråle från galaxens centrum utefter ekliptikan och om Jorden inte kommer in i det planet går vi miste om den energin som kommer över oss och berikar oss andligen då faktiskt det andliga är materiella partiklar på subatomär nivå.

Sök i ämnet på Google, YouTube.

Anmäl
2011-10-21 15:56 #14 av: [Starman]

Wilcox är minst lika tossig som Nidle, om inte än mer eftersom att han orkar babbla om sina pseudovetenskapliga skithypoteser i FLEEEERA TIMMMAAAAAR i sträck. Att han orkar babbla massa SKIT länge är inget mått på att hans skit är bra.

Anmäl
2011-10-25 01:23 #15 av: Koalani

Allt detta vackert snack om den nya eteriska energin, spiritualitet, frekvenshöjning, människans ascension, utomjordingarna som kommer rädda oss, osv är delvis korrekta, men det är visst bara halva sanningen,  för det verkar för bra för att vara sant. Jo, maya civilisationen hade utvecklade astronomiska kunskaper, men samtidigt offrade de människor till sina gudar. Hypnoserna har bevisat att de uppoffrades själar inte gick till ljuset utan blev slavar till dessa blodtörstiga gudar, nefilimerna. Alla sina kunskaper hade mayas fått från nefilimerna.

Så jag tror att denna Carlos hara bara blint kopierat dessa nefilimers och aliensars budskap. Jo, allt han lovar är det meningen ska hända, men inte nu och inte utan mörkrets motstånd. Och eftersom mayas var underkastade mörkret och som man vet blir allt förvrängt av mörkret så är det väl så med detta också. Har ingen tänkt på att de kanske vill att vi ska tro att allt är bra så att vi inte reagerar när de inför sin agenda? Det är nämligen inte alls svårt för mörka aliens att ta de ljusas plats och bli presenterade av myndigheterna som ljusa och räddare.

Anmäl
2011-10-25 06:38 #16 av: Hukanson

Mycket intressant perspektiv. Men omvänd bevisföring. Även i ett israeliskt perspektiv har det ibland varit svårt för människan att vara så ren i tanke och känsla och livsföring att hon kunnat hålla sin gudsrelation helig och därför kommit till helvetet.

Men jag ser också en strid mellan Nefilimer och El-gudarna. Skulle de ljusa ha förlorat kampen om den röda rasen vid den tiden och accepterat att hela den transkriberade Kunskapen blivit till död och Bahomeh'isk vampyrism?

Även i Indien har ju Kunskapen om ayur-veda inte kunnat hålla människan helt ren och helig. Jämförelsen haltar litet eftersom det där handlar om människans inre egenskaper.

Jag tror att vi bör ta till vara Kunskapen ändå, erkänna att den kommit från högre andliga rymder och varit god och tjänlig för vår utveckling - ja en sann undervisning. Men om vi inte är hela, rena och sanna själva i vårt uppsåt att använda kunskapen, om vi inte håller fast vid Livet och Kärleken - så slår allt tillbaka i mörkt dödläge.

Anmäl
2011-10-25 22:20 #17 av: Koalani

Intressanta frågeställningar, Hukanson!

Israeliskt perspektiv? Menar du de ursprungliga judarna, sefarditerna? För de senaste judarna kom från Mongolien och var nefilimernas tjänare. De var ateister och blev överbevisade att bli judar. Så de var präglade av mörkret från början.

Jo, det finns splittringar överallt, det är så livet på jorden uttrycker sig. Men El-gudarna var inte precis ljusa, de kom ju också från de fallna elohimerna. De var också ute efter makt och hade lidelser som avundsjuka, svartsjuka, hämndgirihet, osv. De var bara ljusare än nefilimerna och försvarade människor till en viss grad. Men även bland dem uppstod det en splittring, efter att Zeus vände sig mot människorna och drog med sig några stycken El till. Alla inkarnerade varelser ska hela tiden välja mellan egoism och tjänst till högre idealer. Man blir mörk när man gång på gång väljer egoismens väg. Så om du menar med ljusa El-gudarna, så var det inte de som vann kampen. De var bara ett verktyg som ledde till att mänskligheten blev befriad från nefilimerna. I den hänsyn valde de rätt. Vad hade hänt om de hade alinierat sig med neffisarna? Det vet jag inte, men kanske hade andra ljusa aliens kommit till jorden och blivit satt på prövning för att rädda oss.

Saken är att mörka varelser försöker hela tiden att få med sig fler och fler människor. Om de får alla viktiga nyckelpersonerna med sig kommer de ta de ljusa aliensarnas plats eller visa sig som såna, så vi måste vara redo för alla möjligheter och inte naivt acceptera allt man hör som fakta.

Anmäl
2011-10-27 16:23 #18 av: Hukanson

ok ta det lugnt men i morgon är världen kommen till sitt stopp eller slut, enligt ett populärt sätt att se på saken.

här är en mycket välregisserad video som tar oss med på en inre resa i den nya jordens anda...

Anmäl
2011-11-01 03:46 #19 av: Hukanson

Drunvaldo Melchisedek intervjuas av Lilou i tre videor om 2012.

Del 2.

http://www.youtube.com/watch?v=VGSZyF9os9Q&feature=youtu.be

Del 3.

http://www.youtube.com/watch?v=Kb_PVLeV6vA&feature=youtu.be

Glöm inte Tacksamhet!

Anmäl
2011-11-06 16:39 #20 av: Hukanson

Det är officiellt nu händer det någonting.   Förvånad

En ASTEROID har tagit sig in emellan JORDEN och MÅNEN.

Varför då? Kanske för att den vill liksom ubåtarna i Hårsfjärden kartlägga passagen för framtida behov.

Hur vågar den? Nja, det är svårt att svara på, den visar en fräckhet som NASA låter passera men minsta oförsiktiga rörelse så sprängs den av kärnvapenspetsar.

Kan vi råka illa ut? Kanske, om du tappar ditt jättestora teleskop på tårna, då lär det göra riktigt ont.

http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/article1571049/Asteroid-passerar-nara-jorden.html

Skrattande

Anmäl
2011-11-06 16:53 #21 av: Ghosthunter

Tja, kan det inte vara helt normalt då?.....sånt som händer då och då?

Ungefär som U-båtar i Hårsfjärden....det var ju minkar som försvaret hetsade upp sig påSkrattande

Anmäl
2011-11-08 09:12 #22 av: Hukanson

Hallå, utomjordingar, lever ni fortfarande...? Spökjägaren, är allt normalt? Själv huttrar jag i mulen grön novembervärme. Inga spår av stellarskepp häromkring. *suck*

Nu är det nära!! Vi närmar oss 11:11 den 11 november 2011.

Därför lägger jag in flera videor om detta här på tråden. Varsågoda!

Anmäl
2011-11-08 09:13 #23 av: Hukanson

A Channeling meditation!

Anmäl
2011-11-08 09:15 #24 av: Hukanson

Harmonizing the consciousness!

Anmäl
2011-11-08 09:27 #25 av: Hukanson

Visst är det för den vanlige ateisten en oerhört stor och märklig "religiös" verksamhet runt detta datum, denna händelse. Varför så mycket prat och möten runt en helt vanlig dag som inte kommer att vara annorlunda än andra dagar?

En del kan tro och vill tro tillsammans. Så enkelt är det. Att få tro är en grundlagsskyddad rättighet. Det är en mänsklig rättighet.

http://myemail.constantcontact.com/Invitation-to-the-11-11-11-Stargate-Crossing.html?soid=1101805686944&aid=g21aH4mSDVU

http://myemail.constantcontact.com/11-11-11-Stargate-Activation-of-Divine-Love.html?soid=1102200732903&aid=E_hKCd-7C6g

Anmäl
2011-11-09 22:21 #26 av: [Lady-Oona]

http://www.youtube.com/watch?v=EvG8lMIXj8A

Inget nytt under solen.....eller någon annan stans heller...den som är vis får se....även en blind höna hittar ett korn....ja ja ja...det kommer med andra ord inte hända ett vitten.....

Anmäl
2011-11-10 04:27 #27 av: Hukanson

Tack Lady Oona, intressant detta med att en del av oss inte får vara kvar längre utan måste avsluta Maya-skapelsen med att "komma hem". Jag antar att alla de av oss som ändå är kvar 2014 tillhör den nya skapelsen och lär vara kvar här ett bra tag till.

Enligt esoteriken börjar skapelsen av den andliga ariska rasen med indien och går sedan etappvis via olika kulturer över till det nu rådande högsta uttrycket av skapelsekulturen ; det amerikanska samhället.

Vad har då en företrädare för ursprungskulturen att säga om 2012?

Här visas en indisk vishetslärare som aldrig låter sig användas som kanal för högre himmelska lärares profetsior utan vill själv ta reda på sanningen genom meditation. Han talar i egen sak.

Anmäl
2011-11-10 07:20 #28 av: Hukanson

Kanalisering:

11-11-11 kommer definitivt att öka intensiteten hos vår fysiska och illuminations(ljus) kropp.

Det besvärliga ekonomiska läget i Europa Unionen är en transformation till ett nytt system. En nödvändig förändring, en mycket viktig förändring.

Läs hela budskapet:

http://stevebeckow.com/2011/11/salusa-9-november-2011/

Sköt om er allesammans. Ta er tid att älska er själva och varandra. Älska naturen med promenader och ljudband. Njut av att få vara en ande som har en fysisk upplevelse på denna planet. Lär känna jorden. Du får forska om livet. Men gör det med hjärtat som kompass.

Tacka den Skapare som du tror på.

Anmäl
2011-11-10 10:29 #29 av: Ghosthunter

Jag tror helt klart på att nån förändring är på gång....men ifrågasätter ändå vissa saker i det hela..bl.a asteroiden, som skulle kunna vara en helt normal händelse!!

Men den som lever får se.....vi avvaktar nåt år och se hur det ser ut då!!Glad

Anmäl
2011-11-10 20:31 #30 av: [Starman]

Vad är så speciellt med denna asteroid? Tror du att den har ett medvetande? Varför tror du det, i såfall? Har alla stenar medvetande, eller är det bara de som flyger runt ute i rymden?

Imorgon ska det alltså ske någonting stort. Jag förutspår besvikelse, och att ni kommer flytta fram datumet då inget av större betydelse sker.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.