Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 2192 ggr
maria-svensson
7/20/11, 11:00 PM

moon towers..pyramids..ufos..city lights..ancient

dessa bilder har väl varit utsuddade tidigare

ANAKIN SKYWALKER -X22

Annons:
[Starman]
7/21/11, 10:19 AM
#1

Vad handlar videon om?

Morphogenesis
7/21/11, 8:29 PM
#2

#1 Dansmusik?

Ghosthunter
7/22/11, 9:51 AM
#3

Coolt….vilka spår det finns där uppeGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Starman]
7/22/11, 10:26 AM
#4

Tror ni på allvar att det bor rymdgubbar på månen?

Ghosthunter
7/22/11, 3:39 PM
#5

#4 det var ett himla gnällande från dig….varför är du här överhuvudtaget när du inte tror på nåt?? Vi har varit trötta på dig länge nu, men det fattar du nog inte själv!!Skrikandes

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Farwuq
7/22/11, 4:26 PM
#6

Mja…

Det känns som några av klippen är fejk.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Morphogenesis
7/22/11, 4:43 PM
#7

#5 Han är inte ensam om att undra det dock. Det är ju en ganska enkel fråga att besvara, ja eller nej.

[Starman]
7/22/11, 5:03 PM
#8

#5

Tror du att det bor rymdgubbar på månen?

Ghosthunter
7/22/11, 6:21 PM
#9

#8 Ja, finns du så tror jag på det!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Morphogenesis
7/22/11, 6:24 PM
#10

#9 Hur tänkte du nu?

[Starman]
7/22/11, 6:36 PM
#11

#9

Ska det där föreställa slutledning?

[Starman]
7/22/11, 6:38 PM
#12

#9

Du borde förresten gå till ett observatorium en molnfri natt och ta dig en titt. Bilderna i videoklippet är photoshoppade, emedan verkligheten inte är det.

Ghosthunter
7/22/11, 7:19 PM
#13

#12 Okay, bilderna är fotoshoppade. Kan du då se att jag har förnekat det? Jag skrev bara i #3 att vilka spår det finns där uppe, inte vem som lämnat spåren och inte att det inte skulle röra sig om photshoppning!! För även om det är photshoppning så visar det ju ändå spår!!

Du borde ju uppsöka en optiker!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Morphogenesis
7/22/11, 7:27 PM
#14

#13 Om bilderna är photoshoppade så finns ju inte spåren där uppe, det är lite poängen i det hela.

maria-svensson
7/22/11, 11:18 PM
#15

övertygad om att det finns saker däruppe på månen, varför annars satsade man att åka dit flera ggr… för att hämta mångrus alla ggr!!!! nä tror inte det, tror det hämtades hem andra saker med.

ANAKIN SKYWALKER -X22

Morphogenesis
7/23/11, 12:07 AM
#16

#15 Som vad?

maria-svensson
7/23/11, 2:21 PM
#17

#16 tja, fråga nasa dom vet väl vad dom tog hem, men jag skulle tro på för oss ny teknologi, utvecklingen inom teknologi har rusat fram sedan 70 talet, man fick garanterat många nya ideer efter att ha plockat hem olika saker från månen, och att det finns en massa olika prylar på månen, behöver man väl inte ens fundera på, ingen rök utan eld, och det var många år sedan det kom fram att man suddade ut olika föremål på månen innan det såldes till befolkningen. det finns fruktansvärt mycket där ute som vi inte är medvetna om. vänta bara tills det kommer fram att våran planet inte är ensam att inneha liv i vårat solsystem, något som människor tror på, pga att dom har köpt lögnen att olika avstånd från solen har betydelse, vilket det inte har. googla bara och titta på venus, bilder som bara är ett par år gammal visar att det är en ökenplanet som det regnar syra på och är 400 grader varm, vilket är rent skitsnack, en ren lögn. googla och titta på nyare bilder av venus, en blå planet med vita moln, och väldigt lik våran planet, fullt med liv och växtlighet. tänk när folk börjar förstå detta…

ANAKIN SKYWALKER -X22

Morphogenesis
7/23/11, 3:11 PM
#18

#17. Jag förstår, du sitter bara och gissar.

Angående Venus, har du hört talas om False-color? Hur vet du att det är skitsnack och lögn?

Så du tror inte att avståndet till solen spelar någon roll, det var intressant. Varför? Skulle jorden sett ut på samma sätt som nu oavsett var den befann sig i solsystemet? Vad tror du att solen är?

[Hukanson]
7/23/11, 8:20 PM
#19

Är informationen kvar i händerna på eliten?

Når kunskapen, informationen fram till folket eller sitter eliten och håller på det som folket inte får veta?

Dessa frågor är viktiga och väsentliga inte bara för oss på jorden utan även för våra Grannar - Stellärfolket.

Visst kan man sitta och känna om det är photoshopfejkat eller om det känns äkta men hur vet man vad som fattas eller har förändrats?

Vår reella kunskap om vår omvärld har dock genomgått en dramatisk förändring - från konstnärliga visioner till nogranna teleobjektivfotografier. Venus är ett bra exempel på detta.

Det är sant att planetens avstånd från Solen har en absolut avgörande roll för existensvillkoren på planeten. Så om Venus skulle ha en vatten och kol baserad livsorganism skulle den vara tvungen att fungera annorlunda eftersom det ju är varmare på Venus. Men ifall den då är en dnaorganism så vet vi ju inte hur enkelt det skulle vara att åstadkomma. Vi har inte kunskap om allt vad vår dna kan manifestera.

Bilderna på videon visar dock existensen av en slags stad och andra formationer som verkar primitiva som lerformer ungefär. Inga telemaster eller astronomiska observatorier. Inga landningsplatser. Bara möjliga boningar för andevarelser som inte behöver andas frisk luft.

Morphogenesis
7/23/11, 10:14 PM
#20

#19 Vi har nog en väldigt grundläggande skillnad i vår världsuppfattning, men att solen har en avgörande roll för vilka villkor som ställs på livet är vi överens om. Tror dock inte att livet endast kan existera här, det är bara det att det liv som evolverat är beroende av villkoren, av förståeliga skäl. Det finns ju hypoteser om att liv kan finnas på planeter som svävar "fritt" igenom rymden. Planeter av Jupiter storlek kan värma månar genom "tidal heating" (om jag inte minns fel) och då kan liv också finnas på de månarna. Rätt spännande faktiskt.

Annons:
Gahella
7/24/11, 12:26 PM
#21

Vissa säger att månen är en bas kontrollerad av draconerna. Att månen är artificiell och har som uppgift att kontrollera bl.a kvinnans menscykel, men även hur vi mår runt fullmånen då flest självmord faktiskt sker. Det sägs ju att månen snurrar runt sin egen axel, men personligen har jag aldrig sett något annan sida av månen än den konstanta.

Det sägs att det står i den hebreiska bibeln att för 6000 år sedan innan månen fanns, och att detta t.om får läsas av eleverna där….

Och jag kommer inte gå in någon polemik med någon här, ville bara sätta lite griller i huvudet på er också, som det blev i mig :))

[Hukanson]
7/24/11, 1:06 PM
#22

Religion kan vara knepigt att begripa sig på. Det kan synas som om det handlar om en objektiv verklighet men det är troligen för att vi ser retroaktivt bakåt i tiden. Det handlar lika troligt om människans subjektiva upplevelse och erfarenhet. Gud ÄR skaparen av människan och människan ÄR Guds avbild. Därför kan man säga att månen föddes i mänsklighetens medvetande vid en viss tid och därmed förstärkte sin inverkan på människorna speciellt kvinnorna.

Jag tycker också att vi har dålig kunskap om månen. Den verkar inte vara tillåten att ha en plats än på vår vardagsmedvetandes vetenskapliga besserwisser arena. Vi borde veta mer än vi gör. Varför vet vi inte mer, kanske för att det ska vara individuella ansträngningar som ger de starka och vetgiriga överläge framför de ovilliga och slöa.

Jag menar att det finns säkert fakta om månen att lära sig om man bara tittar efter litet. Fast jag håller med - är inte månen väldigt stillastående och vänder samma sida till hela tiden? Den berömda baksidan var ju helt okänd tills vi lyckades skicka en kamera runt.

Men Draconerna kan vara en subjektiv månteori, behöver inte vara en objektiv teori. I religionen har Jesus och Buddha frälst månmedvetandet under lång tid, men det händer ju nya saker i dessa tider.

Morphogenesis
7/29/11, 2:56 PM
#23

#22. Kan du luta dig mot någon statistik gällande att flest självmord sker runt fullmåne? Mig veterligen så är det exempelvis en myt att det ska begås fler brott då. Att månen skulle vara artificiell låter som en rätt konstig fantasi.

maria-svensson
7/29/11, 4:34 PM
#24

#18 nä, jag sitter inte bara och gissar!!! men att lägga fram bevis, är svårt, men tex vilka bevis skulle du vilja ha, oavsett vad som kommer fram så skulle du ändå inte tro på något, inte före du får se med dina egna ögon, vilket jag tror du har små möjligheter att få göra vid denna tiden, kanske framöver???

ANAKIN SKYWALKER -X22

Upp till toppen
Annons: