Annons:
Etikettfrågor
Läst 1488 ggr
[skymningsaga]
2011-06-29 00:06

Fenomenet * Kärlek vid första ögonkastet*

Jag minns det så väl. Minnes-chock. Jag bodde på hem då. Och är påväg hem från min syssel sättning. Kliver in genom dörren och känner att det finns något där. Man förnimmer ( nnnnnnnnnnnnn ) vrider på huvudet utan att låta kroppen följa med. Där borta vid en dator sitter en man. Och redan här käänner jag lika stark kärlek för honom som idag. Jag kände mig som en nyfiken hund. Vad är det här för någon/något? Varför denna konstiga känsla. Sen sprang jag efter honom likt en hund efter husse. Utan att gå in på detaljer så flyttade jag. Och vi blev endast facebook och sms vänner. För klarade inte av att se honom. Så efter 2 år för 1 månad sen. Då jag fyller 23 år. Är jag på h&m på väla centrum. Så hör jag och känner igen. ( nnnnnnnnnnnnn ) kollar upp och där är han. Tungan i halsen. Och all smärta att inte få vara med honom är olidlig. I lördags vill han äntligen örova för han mår väldigt bra nu och säger att han kände kärlek till mig då vi sågs. Han bad om förlåtelse för han behandlat mig som han gjort fast det enda jag gjort e att älska honom. Igår sågs vi. Och jag var som paralyseras av hans kärleksfulla blick och hans värme. Jag drömmer tänker jag. Men nu till frågan. Varför låter det nnnnnnnnnnnn vid sånna märkliga saker händer. Och någon som vet vad jag talar om? Någon som också blivit fångad i oändlig kärlek. Du vet att du kommer älska denns person i evighet.? /// skymningsaga

Annons:
[Hukanson]
2011-07-09 20:19
#1

Hej Skymningsaga, du berättar om din variant av mänsklighetens eviga saga om kärlek och tvåsamhet.

Tror du att den har Utomjordiska övertoner? Finner inget i din berättelse som pekar på det. Kärlek är förhoppningsvis en Galaktisk företeelse, en universell princip och den inkluderar då alla oss på jorden också.

Så det får nog bli en annan rubrik på ditt inlägg nästa gång, Skymningsaga. Kanske en mer givande vinkel på din berättelse hade varit hur man förenar personligt självförverkligande med kärlek vid första ögonkastet.

Eller hur astrologi kunde vara en hjälp att få balans mellan självförtroende och självinsikt och det som händer i miljön.

Du har alla fall en facebook och sms-kompis att vara tacksam för.

Ghosthunter
2011-07-15 18:38
#2

Ursäkta vad har detta med UJ att göra?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: