Framtiden -2012 och efter

Nedräkning i fokus - dag för dag

2011-05-13 07:30 #0 av: Hukanson

Enligt den dominerande teorin är det bara månader kvar av den Mayanska kalendern som vi har känt den. Den är konstruerad så att den sista tidens skapelse är accentuerat och går mycket fortare än den långsamma början - men det är ju så vi känner oss själva; när vi är barn tar allting tid men ju mer vi lär oss ju fortare kan vi lära och göra mer.

Vad har vi att säga om vad som har varit? Vad har vi att dela med oss om den sista tid som är? Vad kan vi tro om framtiden - livet efter 2012?

David Wilcock har sagt i en video att kvinnor måste bereda sig på att de kan föda varelser av annan ras! Rent principiellt är detta ett resultat av vårt inträdande i den galaxiala/universella gemenskapen. Inte bara okända änglar i människoskepnad, alltså, utan faktiskt en annan ras. Huvaligen.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2011-05-15 06:12 #1 av: Hukanson

Vad är det som händer nu? Varför är Accepterande nyckeln till rätt levnadssätt?

Ta del av denna videoserie som låter några personer som verkligen har kompetens att ge röst åt förändringen komma till tals och medkännande hjälpa andra att förstå mer om sig själva och omvärlden.

Anmäl
2011-05-15 09:00 #2 av: Ninnib53

Mycket bra! Jag gillade den där tanken (Patricia Coris)  att vad som händer 21 december 2012 är att vi går in i en annan dimension, och där finns inte tid på samma sätt. Därför är det datumet satt som ett slut på den gamla eran, men det betyder inte att jorden går under utan att vi går över i en ny era.

Anmäl
2011-05-16 20:04 #3 av: Hukanson

Dimensioner är ett mycket intressant begrepp, som man studera resten av sitt liv typ. Vad matematiken menar är dimensioner, och de har matematiskt definierat 11 dimensioner, är inte dimensioner enligt det renodlat andliga sättet att se på dimensioner, Eller sätten, det finns varianter men grundade på andliga antaganden.

Det mest korrekta sättet att definiera dimensioner torde vara att använda en frekvensskala, göra frekvensområden. Exakt vad som oscillerar är svårare att säga, det torde förstås som olika substanser exvis eller partiklar, eller varför inte strängar - på den grundläggande innersta nivån. Allt vibrerar. Både atomens innersta och dess yttersida.

Huruvida tiden vibrerar är ju då en intressant frågeställning. Men tiden sägs ju bara finnas här nere i vår låga dimensions objektivitet. I denna under-ljus civilisation. Gudarna har över-ljus mentalitet och det kan vi inte föreställa oss.

Några ord om Uppstigandet. Det är en gradvis process att bli upplyst medans man går omkring på jorden som en vanlig människa. Det är en process av att förändras från att vara en från/av-kopplad mänsklig varelse till att vara en till/på-kopplad mänsklig varelse, sammankopplad till sitt högre själv och sfären av andevarelser. Under Uppstigandet börjar andar förena sig med material för en viss tidsperiod, delar av vår själ/högre själv börjar att smälta samman med vårt kropp/Sinnet/ande.

Emedans det är några likheter för alla som går igenom Uppstigandet är det ändock en mycket unik och personlig erfarenhet. Vi är ju alla, till sist, så unika och speciella var och en på sitt sätt.

En del människor som har starkare mental energi kommer troligen inte att erfara så många emotionella uppstignings symptom. Personer som har en starkare emotionell energi (empater och hyperkänsliga) kommer att erfara uppstigningen från ett mer emotionellt (känslomässigt) perspektiv.

Generellt är befolkningen bara i början av Uppstigande processen, och fångade i de begränsningar som tredje dimensionen utgör. Vi lever i en värld vars mentalitet på många sätt inte stödjer uppstigningen. Emellertid de av oss som är intresserade i Uppstigningen, vi är här för att bana väg och göra det lättare för framtida generationer att uppstiga. Huruvida du vill etikettera oss som "indigo" eller "kristall" är vi här för att assistera mänskligheten och moder jord höja sina vibrationer och förbrygga himmelen till jorden.

Över tiden börjar de flesta att känna sig mer fridfulla och nöjda då vibrationerna förändras, men oftast måste var och en möta sina rädslor för att komma dit. Uppstigningen är inte en lätt och enkel resa, och i de flesta händelser kan inte andra relatera till dina upplevelser om de inte är på den andliga vägen. Uppstigningen är en inre resa och din längtan står oftast till att vara ensam eller i naturen. Underhållning av våldsamt slag eller konkurrensintensivt slag blir betydligt mindre lockande. Högljutt eller disharmonisk musik kan också bli mindre attraktivt.

Läs hela källartikeln:  http://www.exploremeditation.com/ascension/?awt_l=85KUt&awt_m=1kd1WR6a4Bt_Qa

Anmäl
2011-05-16 20:17 #4 av: Hukanson

David Wilcock Audio Blog May 11, 2011

Anmäl
2011-05-20 05:37 #5 av: Hukanson

Många börjar nu beskriva att naturen har förändrats och att det har blivit kallare. Jag har fått rapporter från Arizona och Florida i USA att det är onormalt kallt / svalt för årstiden. Även här i Norrland har våren varit ovanligt trög även om solen har strålat på klarblå himmel.

Det är nu det händer. Accepterande och omdöme är nyckelbegreppen.

Känns det som att du behöver flytta i säkerhet - gör det. Lägg upp ett matförråd för säkerhets skull. Skänk en extra tacksamhets tanke för internet-webben som är den informationskälla som fungerar.

Anmäl
2011-05-21 08:47 #6 av: Ninnib53

Det är inte många som kan flytta i säkerhet. Men skaffa ett förråd är en mycket bra idé. Frågan är väl om elen fungerar? Om inte blir det svårt, då kan vi inte ens gå in på webben. Inte få vatten, inte kunna använda toaletten, inte få värme. I alla fall blir det så för de flesta. De som bor i egna små hus där det går att elda med ved och har en egen brunn är lyckligt lottade.

Själv har jag känt ett obehag inombords hela veckan, faktiskt i 2 veckor. Funderar på om det är jag själv som går igenom en fas eller om det är något annat det beror på. Brukar känna på mig saker, har en stark intuition. Riktigt jobbigt, faktiskt.

Samtidigt är det så viktigt att vara fokuserad och inte hänge sig åt negativitet. Det är en balansgång, det är det.

Anmäl
2011-05-21 21:19 #7 av: Shakti

Hos oss är det då åtminstone varmt och skönt, närmare 30 grader och så lär det bli om man ska tro på väderleksrapporten ;) Ovanligt varmt för årstiden är det i alla fall och det har det egentligen också varit hela våren. Härligt! jag älskar sol och värme så mig passar det alldeles utmärkt :)

Vad är det förresten, som det finns skäl att flytta i säkerhet i från? Om jag får fråga Hukansson?

Anmäl
2011-05-22 03:42 #8 av: Hukanson

Scandinavien är ett geologiskt mycket gammalt och stabilt område så vi har bara haft istider som exceptionella problem, vilket ju inte är små problem direkt.

Vad man annars menar med svårigheter som kan uppstå runt om i världen är ju det som vi redan vet kan uppstå: jordbävningar, torka, stormar, tyfoner, översvämningar, skogsbränder, tsunamis, kärnkraftverksolyckor, övriga fabriksolyckor, jordskred, oroligheter, terrorismattacker ....

Speciellt att bo nära vatten kan vara väldigt problematiskt om förändringar skulle inträffa.

Men vad jag personligen tror kan bli problematiskt är att jordens magnetfält - som ju nu ska skifta poler, vilket Jorden har gjort många gånger förut och som man tror är väldigt bra att den gör - kan bli tillfälligt instabilt och försvagat vilket skulle kunna få mängder av högfrekvent kosmisk strålning att nå jordytan eller luftlagret vilket alltså förut magnetfältet skyddat oss från.

Detta skulle i kombination med andra faktorer kunna få konsekvenser för människorna. Vårt nervsystem tex är ju ett känsligt system. Våra datorer tål inte för mycket strålning. Om det skulle bli besvärligt kan det vara bra att bo någonstans där man känner sig trygg tillsammans med andra i samhället.

Anmäl
2011-05-23 08:45 #9 av: Howliten

Polskiftet tror jag inte skapar några problem. Däremot finns det logiska följder av stora solstormar. Solstormarna som även Nasa varnar för och som myndigheter håller koll på. En ökad aktivitet på solen når sin kulm mellan 2012-2014.

Levande materia såsom människor, djur och växter drabbas inte, alltså vi bränns inte ihjäl eller något sådant. Däremot är vår teknik, elen främst, väldigt väldigt känslig. Det blir helt enkelt kortis i ledningarna, de blir överbelastade och smälter, eller exploderar. Ingen ström på kanske år framöver. DET skulle orsaka stora problem i samhällsstrukturen, historiska sådana.

Anmäl
2011-05-23 09:56 #10 av: Shakti

Jaha, inget nytt att fly i från alltså...

Men vad är det värsta som kan hända? Att man dör? Kan man
verkligen fly undan sin egen död? Lura den så att man inte är hemma när den knackar på dörren? Finns det därför ett ställe eller en plats där man kan vara helt och hållet trygg på. Där inget kan hända?

Anmäl
2011-05-23 10:45 #11 av: Hukanson

Om man tittar sig om i världen efter en trygg plats så ser man ju att det finns ett par mycket gamla byggnader - Akropolis, Pyramiderna, Jerusalem, Machu Pichu etc

Kanske man borde flytta in och göra sig hemmastadd i ett hörn där och vänta tills det värsta gått över...

Här i Sverige däremot är det nog bara Kung Bores Istid som kommer tillbaka igen - hurra!

Anmäl
2011-05-23 11:04 #12 av: Shakti

Och där kan det absolut inget hända? Du tror inte att du dör precis när det är meningen att du ska dö och inte en minut före eller efter, var du än befinner dig?

Anmäl
2011-05-23 14:35 #13 av: Howliten

Jag tror inte döden i sig skrämmer så där värst mycket. Det är eventuell skräck och framförallt lidande som man önskar komma bort ifrån. Att dö tar kanske en sekund eller så, och det är ju barmhärtigt. Men svält och sjukdomar som följer på en stor global katastrof är inte förmildrande.

Att vara den som överlever kan var den värsta mardröm. Allt lidande man tvingats uppleva, och framförallt se på nära håll, kanske till och med fått tillfoga för sin egen överlevnad.
Minnen av val man tvingats göra för att just överleva kan förfölja en för alltid.

Jag tror det kan komma stunder där man undrar vem som är vinnaren. De döda eller de överlevande.

Anmäl
2011-05-23 15:35 #14 av: [kajmal--]

jag längtar efter döden för då får jag gå vidare, absolut inget att vara rädd förr.ett evigt liv i stället för det korta mänskliga..............................Upplevelser Jag ligger i sängen nere i byn, känner mig ensam och övergiven. Då lägger någon en hand i min och jag känner tre små fingrar i min hand. - Du får följa med för evigt men du måste dö först säger den. Jag svarar; - Ja, sedan blir allt lugnt och stilla och jag somnar.

Anmäl
2011-05-23 16:46 #15 av: Hukanson

'Förvånad men lugnt förväntansfull lösgjorde han sig liksom svepande från kroppen, sin fysiska kropp som låg där i sängen liksom sovande med väckarklockan bredvid på byrån intill, han såg att bandet som kunde ha förenat honom med kroppen redan var kapat, han förstod intuitivt vad det innebar, han förstod så mycket redan, han var inte längre bunden av den tredimensionella sinnliga verkligheten - nu kände han hur han fylldes av en högre kärlek , ett ljus av vishet som liksom lockade uppfordrande att fortsätta hemåt, komma hem.'

Kajmal, det är nog lugna puckar att passera över till andra sidan och antagligen har man gjort det nån gång förut så man vet i sin människosjäl vad är man gör. Låt oss ändå be om den barmhärtighetens nåd att det må ske stilla och fridfullt för oss alla.

Huruvida det finns en exakt tidpunkt när det ska ske eller om det är viss flextid det är ju svårt att veta. Ödet har ju olika beståndsdelar. Vi kan ju välja att köra in i ett träd när vi tycker att det passar oss bäst typ ( eller röka cigaretter eller bli alkoholist). Det är ju den del av ödet som vi själva bestämmer över. Sen finns det den del av ödet som är ett resultat av vår högre mentalitet och beror på hur vi använder vår energi. Sen finns det då den del av ödet som vi kanske normalt kallar ödet - vår relation med himmelen, änglarna och De Som Bestämmer.

Anmäl
2011-05-24 10:10 #16 av: Shakti

Men likväl kan man råka ut för olyckor, bli sjuk och hamna ut för lidande var man än befinner sig. Det kan hända redan i nästa stund, i morgon, om några år eller så kan det hända att du lever ett lyckligt liv utan nämnvärda sjukdomar eller problem. Det finns inget ställe som är 100% säkert och vad morgondagen för med sig vet ingen, därför är det helt onödigt och att gå omkring och oroa sig för vad som eventuellt skulle kunna hända och om ingenting händer så är det ju inte det som inte hänt som varit det största problemet utan rädslorna. Kanske är det bättre att arbeta på dem i stället för att fly?

Men inte alla som kör in i ett träd dör. En upplyst Inder som jag känner brukar säga att man inte kan förstå livet om man inte förstår karma. Han berättade om en kvinna som hade bestämt sig för att hoppa ner från ett tak så högt upp att det inte skulle finnas en chans för henne att överleva. Men i samma stund som hon hoppade parkerade en man sin taxi på gatan nedanför som hon föll rakt ner på. Hon klarade sig från en säker död med bara några skråmor. Det var helt enkelt inte meningen att hon skulle dö än sa Indern. Det var hennes karma.

Anmäl
2011-05-24 19:03 #17 av: Hukanson

Shakti, när det handlar om reglerna för tillvaron så är det utan minsta tvivel så att de sanna reglerna grundas på och utgörs av Lag för hur Verkigheten är beskaffad - det har egentligen inget med vårt tänkande att göra, allt är ju som det är vad vi än tänker , genier och dårar har samma LAG. Så karmabegreppet måste förstås utifrån visdom och kunskap om den himmelska lagen.

Hur får man då kunskap om Lagen? Tja, det är ju det som religionerna har ägnat sig åt i alla tider. Ansträngt sig för att göra skola och samhälle av visdomen. Tänk bara på Israel. Kinas kejsare har i alla tider varit sökare efter mer visdom. Likaså Indien och Japan. Rom har varit ett kristet centrum för vishet i tusen år.

Så lagen är ju kollektiv men vi är alla individer och det är ju en aspekt av Lagen. Därför behandlar himmelens änglar oss alla som individer i ett kollektiv.

Anmäl
2011-05-24 20:08 #18 av: Howliten

Shakti, jag känner mig inte rädd för döden på det sättet. Vi pratade om katastrofer och de jag tänkte p var en stor sådan. Att överleva det är kanske inte så roligt. Ibland är det kanske barmhärtigare att dö. 
Håller absolut med dig att man inte ska gå runt och oroa sig för när man ska dö. Det som sker det sker.
Däremot funderar jag en del ibland på just katastrofer och vad man behöver göra osv. Gillar att delta i de diskussionerna.  Skrattande

Anmäl
2011-05-26 12:22 #19 av: Shakti

Nej, det har precis som du säger ingenting med vårt tänkande att göra ;)  Det är ju däför visa män som t.ex Krishnamurti säger” Man måste vara fri från alla utstakade vägar för att kunna själv upptäcka sanningen, förklarar Krishnamurti. Han menar att envar måste förlita sig på sin egen förmåga att se och inte vara beroende av någon annan. Fri är man först när man ställt alla färdiga trossystem åt sidan och beslutat sig för att söka själv, utan ledare, utan auktoriteter. Det gäller att se bortom alla föreställningar om världen, om hur den bör vara, fri från alla begränsande och förvanskande tankar om världen. I den djupa inre stillheten, där sinnet är tomt, tankarna utan syfte, kan människan se klart och sant hur det verkligen är.“ http://paranormal.se/mirror/sokaren/www.sokaren.se/INDEX382.HTML

„Du kan inte uppenbara sanningen utan det är sanningen som träder in i ditt sinne. Sinnet är berett att ta emot sanningen bara när det självt
inte är aktivt.“

http://www.teosofiskasamfundet.a.se/krishnm.html

Anmäl
2011-05-26 12:25 #20 av: Shakti

Det talades om att flytta i säkerhet och talas det om att flytta i säkerhert måste det finnas något att flytta i säkerhet från. Jag förstår folk som befinner sig i katastrofdrabbade länder, som t.ex i Japan att många flyttar i säkerhet därifrån, eftersom det inte är säkert att befinna sig där och att en stor katastrof verkligen har dabbat dem. Hur många människor har inte mistat sina hem och hur många människor har inte förlorat sina nära och kära. Hur många är inte utan mat och vatten och hur många är inte svårt skadade.... ??? För dem är det naturligtvis en fruktansvärd upplevelse och jag önskar av hela mitt hjärta att det fanns något som jag kunde göra för dem och att de fanns plats där dom kunde få leva i säkerhet och att dom kunde få känna sig trygga igen...

Men när jag läser inlägg på forum där folk som inte sitter mitt inne i en stor katastrof skriver om att flytta i säkerhet från något som eventuellt skulle kunna hända som ännu inte hänt och som heller inte behöver hända dem är naturligtvis min första reaktion, oj vilka rädsla dessa människor bär och varför inte göra något åt sina rädslor i stället. Om det sen är rädsla för döden eller rädsla för en stor katastrof spelar inte så stor roll. Det är ju inte det som man är rädd för att ska hända som är problemet utan det är rädslan i sig som man bär som är problemet. Utan rädsla, inget problem och inget att flytta i från....

Anmäl
2011-05-26 17:58 #21 av: Howliten

# 20 Jag tycker du lägger ord och framförallt känslor på människor utan belägg. Att diskutera olika saker behöver inte betyda att man går runt och är rädd för något som kanske händer. Det är din syn på saken.
Jag skrev det innan och skriver det igen. Att diskutera vad man ska tänka på om det skulle hända en katastrof är att förbereda sig OM det skulle hända någon. Det betyder inte att man bär på någon stor rädsla. Överlevnadsinstinkt skulle jag hellre vilja kalla det.

När jag reser till Thailand så är jag förberedd på att det KAN inträffa en tsunami igen, och det även i vissa andra länder. Befinner jag mig i sydeuropa så kan det inträffa en jordbävning och då är det bra om jag vet hur jag ska bete mig litegrann i alla fall. När jag går ute i natten i en stad så är jag observant på vad som händer runtomkring mig. Är jag ute på isen och åker skridskor så är jag medveten och har lite koll. Och jag har dubbar med mig. Det är att vara säkerhetsmedveten. Inget märkligt eller konstigt. Och inget jag går runt och är rädd för. Då skulle jag inte gå ut.

Hur jorden kommer att gå under är det ingen som vet. Kanske mänskligheten går under många år innan jorden. Vad vet jag.
Däremot gillar jag diskussionen och ger mig in i den ibland. Var man är säkrast beror ju på vad som händer eller hur? Pesten härjade även här...

ps
Däremot har jag spindelfobi och gillar inte att flyga... i det kan jag se det du skriver om rädslor.
ds

Anmäl
2011-05-29 10:04 #22 av: Shakti

Ok. Jag förstår, att vi har olika åsikter här. För mig är överlevnadsinstinkt att reagera och agera när faran väl är framme och inte att tänka på hur agera OM en fara kommer. Och att vara säkerhetsmedveten igen innebär för mig att ha min fulla uppmärksamhet på vad som händer och sker runtomkring när det händer och sker och på vad jag gör när jag gör det som jag gör, t.ex att sätta ett säkerhetsbälte på mig när jag sätter mig i bilen eller att vara medveten om vart jag sätter min fot när jag går och inte att förbereda mig på vad som KAN inträffa. För vad som kommer att hända och ske vet ingen och vad man inte vet kan man inte förbereda sig på. Saker och ting brukar ändå aldrig bli  som man tänker och föreställer sig och ju mer tänker och ju mer man föreställer sig, ju mindre medveten är man om vad som händer här och nu.

Sen finns det massor av olika sorters rädslor som uttrycker sig på olika sätt hos olika individer och på vilket sätt era rädslor uttrycker sig hos er har jag inte nämnt något om och inte ens tänkt en tanke på. Alla människor är fulla med rädslor och går man en andlig väg hör det till att man gör sig medveten om vilka rädslor man har för att kunna släppa dem som inte är till nytta.

Att tänka på hur agera OM det ena eller andra inträffar är en sorts rädsla. Rädsla för att det skall bli si eller så om man inte gör si eller så...

Anmäl
2011-05-29 22:06 #23 av: Hukanson

En vis man har sagt att det är en andlig träning att uppöva en medvetenhet om vad som pågår i världen - att det faktiskt är en slags mening med andlighet att eleven uppövar den med-medvetenheten till mäster-skap.

Så i det perspektivet tror jag att det är en grundläggande nivå att förkasta alla faror för att de inte är aktuella. När nivån höjs orsakar medvetenheten ett beaktande av reella faror och insikten om verkliga lösningar på de farorna. Häri ligger chansen att göra gott. Arbeta med insikt på att eliminera ignorans och okunnighet till förmån för förberedelse och katastrofplanering.

När det gäller att hantera de rädslor som man faktiskt har - så har man i alla tider försökt beskriva sina rädslor, meditera, åkalla himmelska makter och be helandeböner, yoga, gruppsamtal, terapeutiska samtal etc Bara att öppna upp och dela sina rädslor med andra människor kan vara mycket helande. Släppa in ljus.

Anmäl
2011-05-30 09:05 #24 av: Howliten

#22 Att tänka på hur agera OM det ena eller andra inträffar är en sorts rädsla. Rädsla för att det skall bli si eller så om man inte gör si eller så...

Vi är olika där. Har du brandvarnare hemma? Kanske också en brandsläckare? Det är att vara säkerhetsmedveten. SÅ dags att springa runt o leta efter något att släcka branden med när den händer... om man vaknat förstås... ObestämdGlad
Det finns mängder med saker vi omger oss med som vi införskaffat för vår säkerhets skull. Jag har fått lära mig hjärt- och lungräddning via mitt dåvarande jobb. Det är 15 år sedan jag fick en sådan genomgång första gången. Jag har som tur är aldrig behövt använda mig av det. Jag tar på mig bilbältet inte bara för att det är lag på det, utan för att jag OM jag krockar av någon anledning inte ska fara ut genom vindrutan. Det tycker jag är smart tänkt och det handlar inte om att gå runt i någon rädsla.

Rent psykologiskt så har den förberedde mer chanser att klara sin uppgift än den som inte förberett sig. Det även i krissituationer där kroppen och knoppen drar igång av sig själv.

Handlar mer om konsekvensanalys och medvetenhet än om rädsla.

Att ha nojjor över saker och ting är en helt annan sak. Där kan jag hålla med dig om att en rädsla som artar sig på det sättet inte är sund. Livet blir oerhört hämmat och begränsat.

---

För att återgå till ursprunget här så är det spännande månader framför oss. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli. Eller ens OM det kommer att blit. Däremot tror jag på att hålla en positiv profil. Att ta emot vad som kommer med öppet hjärta.

Anmäl
2011-06-02 19:40 #25 av: Shakti

Hej. Nej, jag har ingen brandvarnare hemma och ingen brandsläckare heller. Men om jag vore rädd för att det skulle börja brinna skulle jag säkert köpa mig både och ;) Och inte omger jag mig några saker som jag skulle ha införskaffat mig för min säkerhets skull. Jag har ju inte ens skaffat mig någon försäkring och inte är jag vaccinerad mot något heller (förutom mot det som jag fick som jag barn när jag inte hade något eget val) och inte ens plåster brukar jag köpa förrän jag faktiskt behöver det.

Anmäl
2011-06-03 10:37 #26 av: Howliten

Shakti, du väljer i ditt liv. Det är ok

Är du rädd att om du skaffar hem plåster så kommer du att behöva det? Om du installerar en brandvarnare så brinner det? Om du skaffar dig en försäkring så behöver du använda den? Det är ju också en typ av rädsla, en nojja. Att tro att du genom att införskaffa de här sakerna kommer dra till dig eländet du vill undvika.

Kanske har du rätt... men jag gillar inte tanken på att cykla bort till affären och inhandla plåster när min son kommer hem med skrapat knä. Eller jaga runt efter en huvudvärkstablett en söndagsmorgon... Jag vill gärna bli förvarnad och väckt av brandvarnaren OM det skulle börja brinna här. Om du tycker att det är att man går runt med en rädsla som är osund så tycker jag att du har fel. Det handlar inte om nojjor, det handlar om sunt förnuft.   

Anmäl
2011-06-03 17:11 #27 av: Shakti

Nä, men jag tänker väl att jag dör precis när det är meningen att jag ska dö och inte en minut före eller efter det är meningen att jag ska dö och att det inte finns en brandvarnare som kan ändra på den saken. En försäkring är ju heller inget hinder för olyckor att inträffa. Skulle jag t.ex skaffa mig en olycksförsäkring så betyder det inte att jag inte kan bryta benet, nacken eller bli överkörd av en bil osv. Det finns alltså inget som jag kan omge mig med som på något sätt skulle försäkra mig och mitt öde och som kan ändra på det som är meningen att hända och det gör mig heller inget för jag vet att det inte kan sluta på annat sätt än att jag blir ett med gud... Men klart att  det finns saker i livet som vi själva kan påverka, t.ex vilken väg vi väljer när vi går till affären eller vilket hus vi väljer att köpa osv och hur vi tar hand om oss naturligtvis...

Annars har jag fullt förtroende för att det gudomliga vet vad som är bäst för mig och att jag inte kan ändra på det gudomligas planer. Det enda jag kan är att göra mitt bästa i varje situation som kommer och har jag gjort det finns det absolut inget att oroa mig för. Och har jag huvuvärk lägger jag mina händer på mitt huvud och ger mig själv reiki. Det är för mig den bästa medicinen :)

Det här med rädsla är sen inte så enkelt som det låter, att man endast är rädd när man har ångest, darrar eller ojjar och nojjar sig över saker och ting, utan alla människor är fulla med rädslor (tror jag tidigare redan skrev det) och dom flesta rädslor som man har är man helt omedveten om att man har.

Hela illusionen som vi lever i är enligt andlig litteratur uppbyggd och formad efter våra rädslor. Vi är rädda för förändringar och rädda för att mista vår trygget. Vi är rädda för att bli sjuka och vi är rädda för att dö osv och därför agerar vi si för att det inte ska bli så. Med si eller så menar jag inte att man ojjar sig över det ena eller över det andra utan jag skriver om hur vi agerar för att uppnå den ena motpolen i stället för den andra, som sjuk-frisk, svag-stark, gott-ont med mera. Man är rädd för att bli sjuk och därför gör man allt för att hållas frisk, bara som ett exempel. Från mänskligt perspektiv kanske det handlar om sunt förnuft, men från andligt perspektiv benämns det som rädsla. Därmed inte sagt att det endast är av ondo, att vara rädd, utan rädslor behöver vi för att överleva och för att kunna ta hand om vår kropp. För vem som inte blir rädd när han t.ex. möter ett lejon lär inte springa i väg heller. Men det är skillnad på att bli rädd när man väl möter ett lejon och att vara rädd för att möta ett och när det talades om att flytta i säkerhet från katastrofer som ännu inte ens existerar så är det inga nyttiga rädslor utan irrationala.

Anmäl
2011-06-05 04:28 #28 av: [kajmal--]

hade en märklig dröm i natt. det var svält på jordenr. några mäniskor hade tillgång till en underjordisk grotta där det var minusgrader. utomjordingar hade ordnat detta. där var det flera stora fack fylld med kött och fisk , som människor kunde hämta vid behov . över ett fack fanns det en inskrift det stod killed by bin ladin, och så ett utomjordiskt namn.som lät som ett norskt vikinganamn. halvögde einarsson. så ett sigill med två ögon.  så upptåckte några myndighets personer grottan och facken och matföråden förstördes..................helt apropå så undrade jag när jag vaknade . kom jag att tänka på de tunnlar de grävt i isen vid spetsbergen för att lagra en genbank för jordens fröer, kanske i stället är ett matförådd för myndigheterna

Anmäl
2011-06-05 07:28 #29 av: Hukanson

Visst ska vi bara fokusera på det positiva, vi ska inte gömma oss på något sätt eller springa vilsna av skräck för våra egna rädslor. Om mina inlägg har uppfattats så, ber jag om ursäkt. Instämmer helt med de som ger röst åt budskapet om tillflykt till himlakrafter typ Ärkeänglarnas ljus som skänker frid och glädje till världen.

Men saker och ting sker och händer. Nordpolen flyttar sig med en nuvarande hastighet av 4 mil om året (österut) och det verkar ge problem med det magnetfältsskydd som insveper hela planeten.

Anmäl
2011-06-05 12:40 #30 av: Shakti

Men att saker och ting händer och sker är inget nytt. Det har det alltid gjort och kommer alltid att göra. Maya (illusion) kallar man det i Hinduism. http://paranormal.se/mirror/sokaren/www.sokaren.se/INDEX61.HTML

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.