Indigo- och Kristallbarn

Indigo och stjärnbarn/kristallbarn

2011-04-12 09:27 #0 av: stass

Jag har ganska liten kännedom om kristallbarn och indigo, har mest läst lite på senare tid. Men det som jag stötte på som var så intressant var "vita själar" det fick mig att minnas en speciell upplevelse.

När min dotter var en liten spädis låg vi och gosade i sängen. Jag såg in i hennes ögon och woof, ett klart, vitt bländande ljus, varmt och så rent och kärleksfullt att jag var tvungen att vända bort blicken. Det var så rent att det var skrämmande så klart att det var svårt att ta in.

Jag har klurat runt bland andra småbarnsföräldrar om dom har haft liknande upplevelser men har inte hittat nått av dess like.

Det var verkligen som att se hennes själ. Mäktigt och fullt verkligt i ett ögonblick.

Nu när hon är närmare tre och mer inskolad i denna värld vänder hon alltid blicken mot himmelen, hon missar inte en stjärna, flygplan eller måne, även på dagen =)

-Titta mamma. stjärna kan hon säga, och vinkar glatt till stjärnan. Men fyrverkerier tycker hon inte om. Hon skriker i panik och säger     - stjärna sönder. Härlig syn på saker och ting, kan ju betyda ingenting förutom ett barns fantasi, men ändå vackert.

(Bilden är lånad med samtycke ifrån http://muninkorpvinge.blogspot.com/2011/04/gudinnan.html)

(provade att publicera på övernaturligt men tråden passar nog bättre här)

*Har ni haft egna liknande upplevelser om dessa barn, synpunkter eller berättelser att dela med er av??

Anmäl
2011-04-12 17:27 #1 av: Ninnib53

Det sägs att alla barn som är födda efter 1980 har 12-strängad DNA-kod (vi äldre har 5-6 tror jag). De kan i sin tur nu ha barn och förmodligen är de flesta indigo, kristallbarn, stjärnbarn.

Säkert kommer ditt lilla barn att förvåna dig många gånger med frågor som är utöver det vanliga. De brukar ha en speciell energi också, en aura som gör att folk dras till dem. Det är i alla fall min upplevelse.

Som jag förstår är Indigobarn födda i slutet av 80-talet och under 90-talet och efter dem kom kristallbarnen. Men det finns rätt många böcker att läsa. Här på iFokus under 33 handlar det om Indigo- och Kristallbarn!

Jag vet förresten en liten flicka som inte heller tyckte om nyårsraketer, som gjorde stora ögon och sa till sin mormor: Det är änglarna som kastar rasketer (raketer)!

Lycka till med din lilla flicka!

Anmäl
2011-04-12 18:17 #2 av: Shakti

Är det snabbmatsgenerationen som sitter och spelar pangpang spel framför datorn och som röker, dricker och svär vid 12 års åldern som du menar? Är det resultatet av den 12 strängade DNA koden som du talar om?

Själv har jag intrycket av att dagens ungar degenererar mer och mer...

Anmäl
2011-04-12 19:41 #3 av: stass

#1 så roligt att läsa din berättelse.

#2 helt klart mer av allt du beskriver. En väldigt speciell nylultur jag inte riktigt är för, synd på de föräldrar som uppfostrade de barnen. Vissa saker kan man inte ha kontroll över fast mycket har man ändå talan i son förälder.

Anmäl
2011-04-20 16:42 #4 av: [Starman]

0

Min synpunkt är att "indigo-barn" är en term för föräldrar som inte vill ta itu med att deras ungar fötts med en livslång och svår neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och istället hittar på historier om att det är "magiska älvor från en annan dimension" som bosatt sig i deras barns kroppar.

mvh

- Starman

Anmäl
2011-04-20 16:42 #5 av: [Starman]

Dublett

Anmäl
2011-04-20 22:17 #6 av: Thyra4

Jag har en liten dotterdotterdotter som nu är 1 år. Hennes mamma tog ett kort när hon och hennes mormor(min dotter) låg i sängen och gosade. När jag såg kortet, så stannade världen för en sekund. Deras blickar fastnade i varandra. Detta har min dotter upplevt flera gånger med henne. Pappan till flickan har samma upplevelse, men ingen annan.

Anmäl
2012-09-30 10:18 #7 av: [KosmosBill]

#0 Mäktig och magisk upplevelse !!!

Här är en rätt vaken 7-åring :

Anmäl
2012-09-30 21:29 #8 av: Nandini

Visst blir man berörd av dessa speciella barn! Jag känner mig ödmjuk till att de fötts till jorden.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.