Annons:
Etiketteretutomjordiskt
Läst 4074 ggr
mulac
4/10/11, 12:52 PM

Det störtade tre tefat – i USA

Annons:
Farwuq
4/10/11, 3:22 PM
#1

Ett första steg mot "discloseure"? Ja vem vet, hoppas det kommer mera.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ekstrand
4/10/11, 5:25 PM
#2

Från UFO-Sveriges hemsida:

I går skrev brittiska Daily Mail en artikel om nya frisläppta dokument från amerikanska federala polisen, FBI, som Aftonbladet i dag har uppmärksammat. Och när Aftonbladet gör det så blir det alltid många reaktioner. Trots att samma information publicerade av den brittiske ufologen Tim Good i en bok som kom ut 1987 (”Above Top Secret”, sidan 523). Och trots att frisläppandet alltså knappast är särskilt nytt.

De dokument som publiceras av Daily Mail rör rapporter om kraschade tefat. Det första av dem är ett “Office memorandum” skrivet av chefen för Washingtonkontoret Guy Hottel den 22 mars 1950. Så här lyder den:

“Följande information har getts till special agent XXX. En av det amerikanska flygvapnets undersökare har gjort gällande att tre så kallade flygande tefat har bärgats i New Mexico. De beskrevs som varande cirkelrunda till formen med upphöjningar på mitten, omkring 15 meter i diameter. Var och en var bemannad med tre kroppar av mänsklig form men bara 90 centimeter långa, klädda i metalliska kläder av ett mycket fint material. Varje kropp var bandagerad på ett sätt som liknade tryckdräkterna som använts av hastighetsflygare och testpiloter.”

Enligt Mr XXX:s sagesman så hade tefaten hittats i New Mexico tack vare att regeringen har en mycket känslig radaranläggning i området och det kan vara så att radarn påverkade tefatens kontrollmekanism.”

“Inga fortsatta försök att utvärdera ovanstående har gjorts av special agent XXX.”

Vad kan man alltså säga om detta? Dels att det inte rör sig om någon förstahandsinformation och att vi inte har en aning om vem denne undersökare från flygvapnet skulle vara. Sedan kan vi också konstatera att Agent Hottel inte ansåg att informationen var viktig nog för att göra en egen kontroll av den.

Nästa dokument rör Roswell och det föremål som hittades i öknen. Här har FBI strukit över namnet på major Curtan vid Eight Air Force-högkvarteret, ett namn som varit känt länge i ufokretsar och som publicerades i William Steinmans bok “UFO crash at Aztec” (sidan 148) i mitten av 1980-talet. Dokumentet är daterat den 8 juli 1947 och beskriver det kraschade tefatet som “sexkantigt till formen och fäst i en ballonglina”, vilket för tanken till den Mogulballong som kritikerna länge ansett att Roswellfarkosten egentligen var.

Också Steinman publicerade Hottels memorandum, på sidan 116 för den som har boken.

Så vad ska vi säga om Daily Mails och Aftonbladets avslöjanden? Well, de kom åtminstone 24 år för sent.

Håkan Ekstrand

[Hukanson]
4/16/11, 5:24 PM
#3

Jag har länge sett antydningar till detta att USA skulle ha haft närkontakt med tefat sedan 1950-talet. Nu finns ett officiellt dokument här på UJ som bekräftar detta. Det är bra. Då vet vi det. Tre tefat med vardera tre små människoliknande varelser i trevliga trikåer med pilotdesign. Så galaktiskt.

”De var ungefär 15 meter i diameter. I varje fanns tre kroppar av mänsklig form men bara 90 centimeter långa, klädda i fint metalliskt tyg. Varje kropp var lindad på ett sätt som påminner om specialdräkterna som används av höghastighetspiloter eller testflygare”, skriver Hottel om farkosterna, som alltså påträffades strax före 1950 troligen 1949.

Hur lugnt kommer inte sanningen fram här? Bravo Aftonbladet.

Det är alltså FBI som själva lyfter locket av en massa hemliga arkiv. De måste väl följa sekretesslagstiftningen där med, men efter ett antal år blir allt offentligt. Då ser vi fram emot en del intressant läsning i framtiden.

KaosÄngel
9/6/12, 10:33 PM
#4

Ärligt talat Ekstrand dina "ballonger-förklarar-alltid-teorier" är skrattretande!

"Ordning är för idioter ett geni behärskar även kaos"

Marr
9/7/12, 6:32 AM
#5

Mer och mer kommer fram, det går inte stoppa det längre….t.o.m. vi svenskar har börjat vakna fast det går trögt…Glad

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
9/7/12, 8:02 AM
#6

Intressant…..hoppas bara inte att FBI får för sig att förstöra dokumenten så att det inte kommer ut mycket mera. Den risken finns ju och förslagsvis av order från Vita Huset!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Cristine
9/7/12, 8:14 AM
#7

Jag har alltid haft känslan av att det var sant sedan får de förstöra vad de vill för mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
9/7/12, 9:17 AM
#8

Eller hur Cristine…;

Hallå Håkan, hur e leget? Du jobbar på som vanligt ser jag :)

Jag ser dessa avslöjanden på två sätt, den ena är att de kan inte hålla infon tillbaka längre då allt har sin tid, även tystnaden ; Men så finns också den konspiratoriska sidan i mig som undrar varför de släpper så mycket info i alla länder sedan några år tillbaka! T.om vatikanen har erkänt att de finns….

Ghosthunter
9/7/12, 4:10 PM
#9

Det finns ett annat tänkande i andra länder, dom är inte så främmande och skeptiska för alla slags paranormala fenomen som majoriteten av svenskarna är….vet inte om det beror på tardition och kultur? Kanske kan det bero på vårat ofta materiella tänkande och vetenskapliga tradition genom tiderna (Nobelpriset..etc..etc..)??Obestämd

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hukanson]
9/16/12, 3:44 AM
#10

Sverige är en ankdamm bakom slottet mitt i Östersjön så det blir inte mycket världskultur här. Men jag tror att läget är helt förändrat idag vad gäller hemlighetsmakeriet runt ufo's. Man kan ju faktiskt säga idag att de heter ifo's - identified flying objects. Att Vatikanen erkänner detta beror nog på att kanaliseringarna från våra galaxgrannar erkänner Herren som ledare för den här planeten.

Upp till toppen
Annons: